Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsverslaafd gestopt voor 5 maand, opnieuw gebruiken?

verslaafd gestopt voor 5 maand, opnieuw gebruiken?

46 antwoorden
21 weergaven
18-5-2026
F
Frank123Lid
01-01-2024, 00:00
#1
piemeltje
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hallo Styn, en welkom op het forum.
Je mag gerust ee nieuwe topic aanmaken hoor, maar we kunnen het gesprek nu ook wel hier in deze oude topic houden, maakt niet zoveel uit.

Tja, afkicken is zwaar. En dat je constant zo moe bent, dat kan vele oorzaken hebben hoor. Heb zelf een heroine verslaving achtergrond en ben nooit ghb/gbl verslaafd geweest, maar heb t wel zo'n 20 keer gebruikt. Ik weet niet of een zware verslaving aan ghb/gbl voor altijd je hersenen kan beschadigen. Al met al ben je dus 6 a 7 maanden clean begrijp ik. Kan me wel voorstellen dat hersenen een bepaalde tijd nodig hebben om weer te herstellen, maar niet zo lang denk ik. Denk dus dat er sprake is van iets anders. Je spreekt over speed gebruiken, en dat je je dan wel fit voelt. Wat natuurlijk logisch is. Maar speed vreet energie, zoals je zelf ook wel weet. Dus wanneer je het een dag hebt gebruikt dan kun je je een paar dagen erg moe voelen. Weet niet hoe vaak en veel je dat gebruikt, maar zou je dan 1 a 2 keer per week doen, dan kan ik me voorstellen dat je je de rest van de week erg moe voelt. En dan is er nog depressie, ook dat kan je breken en maken dat je je erg moe voelt. Dus misschien is het een combinatie van dingen waardoor je je zo moe voelt. Denk dat je eerst moet stoppen met speed nemen, en blowen, want ook dat laatste maakt dat je amper door de dag komt, zeker wanneer je toch al niet lekker in je vel zit. Je zult zien dat niet blowen maakt dat je opeens 3 keer zo fit bent. Dus mocht je de hele dag door blowen, dan is dat de reden. Maar, ben geen arts, en ik weet te weinig van de situatie af. Denk dat je eens goed moet nadenken wat je wilt, en dat je dan echt alles moet omgooien. helemaal niet meer blowen is zwaar, blow zelf ook dagelijks. Maar, beperk me nu tot s avonds een bowtje, end at is goed te doen.
Mocht je toch zo moe blijven, dan kun je een arts raadplegen. Wanneer je hormoon huishouding van slag is kun je je ook erg rot en moe voelen. Maar, eerst de speed de deur uit, en enkel s avonds een blowtje roken, weet zeker dat je je dan beter gaat voelen.

succes,
b
blackops2Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik ben echt niet goed bezig.
Geen idee waar ik moet beginnen om dit neer te schrijven.
ik ben zo dom geweest om mijn brommer te verkopen voor 16gr speed
( zodat ik toch iets van drugs zou hebben )

dit heb ik ook gedaan met mijn 2andere brommers en 2kartings...

en het gevoel dat ik nu heb, is dat ik mij zohard verveel, niets intresseert mij nog, ik kom niet graag buiten, zelfs gamen vind ik niet meer leuk

en de levenslust niet heb voor er verandering in te brengen en het liefst gewoon vaarwel zeg tegen de wereld

mijn ouders worden er gek van, Dat ik niet verander. en geen vooruitgang boek
Ik geef hun geen ongelijk.
als ik nu een kind had en die was zoals mij --> Geen woorden voor. Schandalig !
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#4
Als ik jou was zou ik eens een coach benaderen ervoor, die geven soms briljant advies als je de goede hebt tenminste :)
Of volg een cursus bewustwording als voorbeeld, kan ook enorm helpen je leefstyle te veranderen.
als ik nu een kind had en die was zoals mij --> Geen woorden voor. Schandalig !
Klik om te vergroten...

Goede motivatie om je leven anders te gaan inrichten!

Niet bij de pakken neer gaan zitten, er zijn nog zoveel mogelijkheden al zie je die niet snel nu waarschijnlijk. Give it time!
Je hebt nog 'alle' tijd om te veranderen naar het ideaal wat je al duidelijk in je hoofd hebt zover ik lees.

Succes toegewenst!
b
blackops2Lid
01-01-2024, 00:00
#5
http://www.proud2bme.nl/De_psychologie_ ... n_psychose
alles wat hier staat klopt... alleen heb ik geen last van hallucinaties en waanidee'n...

Wat zijn de voortekenen van een psychose?
• Gebrek aan concentratie
• Vermoeidheid
• Lusteloosheid
• Sombere stemming
• Slaapproblemen
• Achterdocht,
• Problemen in je sociale contacten
• Minder reageren op dingen die gebeuren in je omgeving
• Onlogische gedachtegangen
• Verandering in je gedrag
• Slechter voor jezelf zorgen wat betreft uiterlijke verzorging


Verwarde gedachtegang
• Verwardheid in het denken. Het is lastig om nog helder te kunnen denken. Gedachtes gaan te snel, te langzaam of springen van de hak op de tak. Het kan lastig zijn om een zin af te maken of je vergeet het gespreksonderwerp. Ook mensen die tegen jou praten zijn lastig te volgen. Er gaan eigenlijk heel veel gedachtes door elkaar heen.
• Verwardheid in het doen. Je doet veel dingen tegelijk, maar maakt weinig/niets af. Je vergeet waar je mee bezig was.
• Verwardheid in gevoelens. Je hebt je gevoelens niet meer onder controle.
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik weet niet hoeveel speed je nu dus per dag gebruikt? of is het net op?
Hoe dan ook, speed kan rare effecten hebben en je teneer geslagen maken.
Zeker wanneer je flink wat achter elkaar hebt zitten gebruiken en er dan opeens mee
stopt, dan voel je je gewoon kut. Dus, ookal klinkt t makkelijk gegegt, toch moet ik t zeggen;
geef jezelf even wat tijd. Soms zijn we gewoon wat teneer geslagen, zeker met speed.
En wat 25toLife zegt is zeker geen slecht advies, een coatch kan je zeker helpen. Die kunnen je dingen van een andere kant laten zien en soms je die schop onder je kont geven die je nodig hebt.
Ik raad je wel aan even de speed te laten liggen, probeer even een tijdje nuchter te blijven, hoe moeilijk dat ook is. Je zult zien dat je de dingen na een paar dagen al veel beter gaat zien, en je voelt je ook een stuk beter dan,

succes
b
blackops2Lid
01-01-2024, 00:00
#7
mensen... aan alles dat ik hier heb gepost gehad. jullie waren mijn steun voor af te kicken.
nu zijn we al 4jaar verder, en ik moet zeggen, danku voor de steun.
ben van de vloeibare af kunnen blijven,, ik heb het afgelope half jaar 3x kleine hoeveelheid gedaan, de afkick was direkt merkbaar,,, als het op was, heb ik kunnen stoppen,,, met alle gevolgen vandien psychose...
ben van mijn verslaving af, het enige wat nog scheef zit in mijn hoofd, is de verveling waar ik nog amfetamine voor pak...
ik hoop dat er nog een toekomst is :)
s
stynLid
01-01-2024, 00:00
#8
wat is een sjorstaaf. ?
s
stynLid
01-01-2024, 00:00
#9
hallo ik ben al 3keer afgekickt vn de vloei, kan goed afbouwen enzo geen probleem
maar nu ik heb zin gekregen om nog eens te gebruiken, maar dan 1dag per week 2-3keer 2ml gbl
of ( ik ben alleen verslaafd geweest aan gbl, maar zou ik veilig ghb kunnen gebruiken?
voor heel af en toe, ik ben nieuwsgierig, ikwil niet trug na een dopje het effect krijgen dat ik er niet kan afblijven, maarjah het werkt heel ontstressend, antidepressiva voor mij :)
ik voel mij veel beter als ik soms een leuke trip maak, ( oke, s'avonds ben ik altijd iets aan het doen, wiet,alcohol,speed ) maar ikwil ghb inplaats van alcohol zetten, kan dit verantwoord?

aub een goei antwoord :) dankje

ps: speed werkt tegen de drang van gebruiken bij mij , zodat ik de drang niet meer zou hebben naar ghb :) kan iemand mij aub iets vertellen ,
S
SjitHeppensLid
01-01-2024, 00:00
#10
Volgens mij is het enige goeie antwoord: Dat moet je helemaal zelf weten. Niemand kent jou zo goed als jijzelf.

Wat betreft GHB en GBL: Ik denk dat er qua individuele verslavingsgevoeligheid geen verschil is tussen deze beide stofjes.
B
BoevekopLid
01-01-2024, 00:00
#11
en???? wat zijn je ervaringen? Ben erg benieuwd moet ik eerlijk zeggen.....
s
stynLid
01-01-2024, 00:00
#12
oke ik weet dat dit tege de regels is om een oude topic trug te openen , maar op de vraag te beantwoorden van de meneer , , ik ben trug verslaafd gegraakt, maar nu ben ik ondertussen 3dagen trug clean , en ik moet eerlijk zeggen, hoe meer keer je afkick, hoe minder je de afkickverschijnsele voelt achteraf ( na u afkick) je voelt je niet meer depressief enzo ,,, maarjah
morge heb ik een gesprek met de spiegel ( het veerhuis heeft mij da aangeraden.

praten met het veerhuis doet echt wel heel veel deugd, die praat echt deftig me jou , zonder jou te beoordelen of de wet te spellen , die proberen je echt te helpen, en je echte ik trug te leren kennen
s
stynLid
01-01-2024, 00:00
#13
ben nu trug 2weken clean, daarvoor had ik nog 1liter geconsumeert en ook clean geweest tijd???

ik heb bestelt gisteren

Waarom ? : drang werd me veel te groot op het moment kon het niet weerstaan,
om trug te zijn wie ik wil zijn,
een sociale jonge die graag veel taken doet
niet een jonge die niets doet en heel de dag geld krijgt van de ziekekas

het gaat binne de 4uur aankomen, ik hoop da ik alles goe in de gaten heb zodat mijn
ouders het niet moeten aanpakken, mijn ouders weten 100% wat ups-tnt levert.

Wat ik ermee ga doen, ik weet het echt niet,

optie 1 : doosje direkt opescheuren en een dosis nemen,
optie 2 : doosje toelaten in een hoekje zetten en afwachten hoe de situatie verloopt
optie 3 : doosje opendoen, en het in de wc leeggieten -
- dit heb ik al eens gedaan toen ik 2jaar non stop eraan verslaafd was )

heb veel steun , maar het is echt een strijd die ik ni gewonnen krijg
ik dacht eventjes uit de bol gaan, en mijn karakter verbeteren,
maar nuchter ben je trug wie je was, alleen met een heel gevoelige lekkernij,
je geniet niet meer van muziek da vindk heel spijtig ze zeggen dat het trugkomt
maar na 2maanden super depressief nuchter gezete te hebben was het de keuze -
trug bestellen of jah iets doen waar ik de moed nog voor moet vinden (z-m)

Natuurlijk gekozen voor het eerste, en wette wa mijn ondervinding is !
kan het leven niet aan, veel te zwaar,
veel sukkelaars die doen alsof ze je vriend zijn, en dan alles stelen van je
En da ik dan denk het komt wel trug goed, andere vriendekring (Fout)-
ge bots harder en harder op u kont trug. op het laatste heb je niets meer
en ben je gewoon 1zware junkie die niets heeft en niets heeft bereikt in zijn leven.

En Dit wil ik zeker niet, ik weet dat ik ermee moet stoppen, ik doe de pogingen
om te gaan afkicken zoals ge u drugsgebruik hebt goedgekeurd moet ge de afkick
erbij nemen. willen ofniet.

Wat de drugs mij aan voordelen bied
heb ik veel energie maar kan ook gewoon tam in de zetel crashen.
ik ben sociaal ik durf te praten tegen iedereen, en ik kom veel buiten .
intenser de wereld verkennen
ik ga trug werk zoeken -ik heb geen diploma heb elekticiteit gestudeerd
maar hier kome we aan het stukje , het werk, daar moet ge u dosis ook kunnen
nemen, tot nu toe is da altijd al gelukt, maar voor in de toekomst -
een kat beland ook niet altijd op zijn pootjes he

De Nadelen van de drug
op het werk stiekem gebruiken, u dosis heb je niet juist in de hand
alles rap rap, maar gbl gewoon in een cola flesje doen (5dosise) en ander colaflesje
voor na te spoelen, heb ik maar 1 keer gedaan, had toen erg veel moeite met
normaal te gedragen, maar toch gelukt :)

Om het uur te moeten gebruiken ( minder als een uur zelfs 40min ofz)
direkt na je eten moet je je dosis hebben, het is onmiddelijk uitgewerkt

Niemand wilt er iets mee te maken hebben van heel het vloeibare gebeuren
begrijp ik goed, als ik nu nog 18jaar was of volledig clean ben, zou ik ook
nooit niets meer te maken mee willen hebben met de vloeibare

overdoseren : zelf weinig last van soms gebeurt het wel eens maar zeldzaam
Voor te slapen meer vloei nemen voor toch een beetje te -
kunnen slapen helpt niet , je wordt kletsnat wakker
of je kunt helemaal niet slapen dan

Qua schadelijkheid: jah als je nuchter bent na 2jaar of zelfs 1jaar moet je toch goed
nadenken voor alles trug te herrineren, da duurt een tijdje
ik herriner mij het meeste toch :) want da voelt raar niet weten -
wat je 3dage gelede gedaan hebt (bevoorbeeld).
En lichamelijk weinig last van, ik weet perfect wat ik moet doen
alsk mij nie goed voel kwartiertje later is het al veel beter
Maar jah je kan zoveel en zolang opzoeken op internet
veel mensen zeggen dat het niet schadelijk is en veel mensen wel
mijn ondervinding: ken u lichaam dan weet je ofda u lichaam het
aankan ofniet , mijn wel want speed, 1gram en ik heb
lichamelijke klachten, zoals koude knieschijven,
maar echt wel heel koud. Teken van slechte bloeddoorstroming



dit was vooral voor mezelf meer duidelijkheid te geven, en zodat jullie het ook eens konden
lezen en als je wilt reageren op mijn topic
s
stevenbelgiumLid
01-01-2024, 00:00
#14
Wat ik je alleen kan aanraden want je verhaal komt me bekend voor is ga baclofen vragen tegen craving.
We kunnen allemaal 50 keer afkicken, er vanaf blijven is het zwaarste.
Iedereen wil wel alleen in het weekend 2 of 3 dopjes doen maar dit loopt altijd mis e :sunglasses:
s
someoneLid
01-01-2024, 00:00
#15
Stevenbelgium heeft helemaal gelijk. Met baclofen zal het je lukken om clean te blijven!

Als ik jouw verhaal lees dan mag het duidelijk zijn dat je terugvalt vanwege depressieve gevoelens en sociale onzekerheid/angsten. Deze heb je met baclofen niet en daarom heb je ook veel minder de neiging om gbl te nemen om daar vanaf te komen. Baclofen vervangt de gbl en je voelt je daar goed op, dat noemt men substitutietherapie. Vergelijk het maar met wat methadon voor een heroïne verslaving doet.
r
rickyLid
01-01-2024, 00:00
#16
Recreatief gebruik bestaat.. MAAR als je verslavingsgevoelig bent zou ik het niet doen. Ik heb nu iig gekozen om het niet te doen. Bij mij is het WEL of NIET.. Eerst bijv. alleen bij de sex nog, maar er blijft altijd wat over.. Dus daar ga je weer. Ik doe het niet meer na 8 jaar ellende..
M
MeijerrLid
01-01-2024, 00:00
#17
Jaa man moetje doen zeer verstandig idee, wat wil je horen?

Je blijft in die cirkel hangen als je t weer doet, je bent op de goede weg toch?
F
Frank123Lid
01-01-2024, 00:00
#18
styn zei:
drang werd me veel te groot op het moment kon het niet weerstaan,om trug te zijn wie ik wil zijn
Klik om te vergroten...

styn zei:
ik ben trug verslaafd gegraakt,
Klik om te vergroten...

styn zei:
ikwil ghb inplaats van alcohol zetten, kan dit verantwoord?
Klik om te vergroten...

styn zei:
ik ben trug verslaafd gegraakt,
Klik om te vergroten...

styn zei:
drang werd me veel te groot
Klik om te vergroten...

styn zei:
ik ben trug verslaafd gegraakt,
Klik om te vergroten...

styn zei:
ikwil ghb, kan dit verantwoord?
Klik om te vergroten...

styn zei:
ik ben trug verslaafd gegraakt,
Klik om te vergroten...

Zit d'r een beetje aan te komen als je toch blijft proberen.
b
bruuk83Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Misschien heb je er wat aan. Ik bij heb mensen die uit zichzelf wilden minderen (niet meer overdag) met G dat ze overdag wel shotflesjes bij zich hadden, maar gevuld met een drank zoals malibu. Doorzichtig, plakkerig. De gewoonte om te buizen konden ze zo makkelijker mee omgaan. Net als dat je met stoppen met roken iets met je handen te doen moet hebben. Met het echte stoppen helpt dat niet, alleen met minderen.
s
stynLid
01-01-2024, 00:00
#20
Veel tekst zoals jullie gewoon zijn van mij !!!
maar ik voel mij supergoed en ben af de verslaving,
alleh ik gebruik het nog voor de positieve effecten, de nadelen? welke nadelen.

gebruik alles met mate nu , en ik moet zeggen het leven is een pak intressanter, kan zelfs dagenlang doordoen,, 2maand is toch wel het maximum,

5gram kom ik superlang mee toe, rond de 2maand :) , vloei dient als herstel,, en dopaminegehalte te verhogen, speed vooral om op te staan :) supergoeie muziek,superluid , en voala ready to go, kan gerust stoppe me gebruiken :) paar keer minder hoog doseren, en tadaa ben ervanaf op 6-7uur ,

fuck de dokters zij weten er niets van, psychiatrische instelling verneukt mensen ..
mijne maat zit daar nog altijd vast,
ik kan het niet aanzien hoe die spastische mensen mijne maat verneuken,
ik ken hem al heel lang, maar zoals nu heb ik hem nog nooit gezien,
ben zelf ook zo geweest, superdepressief enzo,,, wou nimeer leven,,
dat komt ervan als je hoopt op herstel van een psychiatrisch kliniek,

ik was gecolokeerd door de rechter, ik heb ervoor gezorgt da ze mij trug buitesmeten,
dit was niet te doen, ze verneuken u hersennen en maken u verslaafd aan antipsychoticum( dit verkort de levensduur van 30jaar)
ikzelf heb heel hard afgezien maar ik kan beter nadenken dan elke mens op de aarde
( hierbij bedoel ik niet einstein enzo :tongueout: )


jarenlang het internet afzoeken dat heeft mij geholpen, plastesten helpen hier dus niet bij,,,,

dit had ik naar mijn maat gestuurt omdat ik hem erbovenop wil helpen, en hem af de injecties van zware antypsychoticum wil afhelpen,
dementie,depressie,opgesloten zitten,, allemaal het gevolg van het proefkonijntje te spelen van de overheid.................

http://www.zielenknijper.nl/seroquel-xr ... markt.html

stoppe me antypsychoticum kunde op 1 manier,, teneerste vloei pakken, tege de sterre op, ( werkt antidepressie en verhoogt dopaminegehalte wat antypsychoticum verlaagd) daarna moete traxene nemen tegen de vloeiverslaving,,,

of heel rustig afbouwen,, 1mililiter minder per dosis ,,, en tadaaa je bent van al je psychoses vanaf, als je voelt da ge in psychose gaat, een dopje en tadaa byebye psychose
speed, dat is een wondermiddel tegen depressies speed en vloei
waarom denk je dat je je zogoed voelde?

veel opzoeken,, elk woordje da ge ziet staan wat het veranderd in de hersenen opzoeken,, slaag da op in kladblok wat je voelt,, en zet die adressen van de site's erboven,,
wette ik had meneige bekan vankant gemaakt e ,, toen da ze mij seroquel gaven,, daarom ben je verslaafd aan caffeine
caffeine verhoogt namelijk de dopamine gehalte ( waar antipsychoticum op werkt ) http://nl.wikipedia.org/wiki/Dopamine.
Dopamine - Wikipedia
nl.wikipedia.org

.


laat u niet tegenhouden door de negatieve effecten van speed,, daarvoor bestaat er vloei en alcohol http://nl.wikipedia.org/wiki/Amfetamine ( met 5gram speed kwam ik langer dan 1maand toe ) meeste snuive 1gram in een nacht alleh , das natuurlijk teveel :d.
Amfetamine - Wikipedia
nl.wikipedia.org

.


had ook last van psychoses vergeet da ni

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."