Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"SmartieAndMe zei: SjitHeppens zei: Hoezo geur? Als ik het een tijdje laat pruttelen is het gegarandeerd geurvrij! Klik om te vergroten... Hoeveel procent GHB blijft er dan nog over? Klik om te vergroten... Volgens mijn formule zat in de laatste batch ca 650 mg/ml. Die was ook behoorlijk stroperig, wat op zich al een goede indicatie is. Zoutige geur? Hoe ruikt zout? Misschien heb ik daar geen neus voor... Eerder rook ik altijd nog een chemisch luchtje. Dat is met het "napruttelen" verleden tijd."
"SmartieAndMe zei: SjitHeppens zei: Zoutige geur? Hoe ruikt zout? Misschien heb ik daar geen neus voor... Klik om te vergroten... Hoe leg je een geur uit op een forum Klik om te vergroten... Zeelucht misschien? Vroeger, toen ik naar Scheveningen fietste, wist ik door die lucht dat ik er bijna was. Lang niet meer geroken, helaas. En zeker niet aan GHB"
"Je zei in mijn ogen weinig dat je niet al eerder had gezegd. Bovendien wil ik niet altijd zelf reageren, want ik ben benieuwd wat anderen te zeggen hebben. Schrijven en lezen op een forum doe ik voor de informatie, niet voor de "gezelligheid". Muts zei: Dit is typisch gedrag van iemand die de drugs flink aan het goedpraten is. Ik had wel wat meer wijsheid verwacht van iemand van uw leeftijd. Klik om te vergroten... Jij bent een ervaringsdeskundige op het gebied van afkicken van GHB. Ik op het gebied van zware depressie en wat dat met iemand doet. Zelfs een "wijs" iemand kan ten einde raad zijn, neem dat maar van me aan Ik heb echt baat bij GHB! Het gaat me niet eens om de roes tijdens het gebruiken (die heb ik nauwelijks, met de dosis die ik neem) maar om het frisse en energieke gevoel in de periode ertussenin."
"Mrrow14 zei: Heb je deze zelfmedicatie wel eens voorgesteld aan je dokter? Klik om te vergroten... Lees mijn eerste post maar. Daarin staat dat mijn huisarts ervan weet, en de begeleidster van de verslavingszorg ook. Die begeleiding (natraject detox alcohol) staat nu trouwens op een laag pitje, mijn volgende afspraak bij haar is eind november. Mijn huisarts mailde me onlangs dat hij alternatieve middelen en methodes met me wil bespreken, morgen zal ik maar eens bellen voor een afspraak. Mijn eerste GHB-brouwsel is inmiddels op, ik heb vorige week een tweede gemaakt, met een ander recept. Daarvan laat ik nu een monster testen, volgende week krijg ik de uitslag."
"Je hebt je punt nu onderhand wel gemaakt, Muts. Herhaaldelijk zelfs Ik waardeer je bezorgdheid, maar de manier waarop je die uit, slaat bij mij niet echt aan. Welke drugs gebruik je zelf eigenlijk? Tabak? Cafeïne? Alcohol? ? En ben je daar ook aan verslaafd? Wat me intrigeert, is dat je vriend na incidenteel gebruik van GHB uiteindelijk verslaafd is geraakt, waardoor nu een intensieve klinische detox nodig is. En dat alles in jouw nabijheid, misschien zelfs onder jouw ogen! GGZ instellingen, waaronder verslavingszorg, onderwerpen cliënten soms aan een zogenaamde "systeemanalyse", een onderzoek naar o.a. de sociale omgeving van een cliënt. Dus ook naar de -actieve of passieve, positieve of negatieve- rol van jou als zijn vriendin. Is dat bij jullie ook gebeurd? Toen je vriend nog incidenteel gebruikte, deed je toen mee, waarschuwde je hem toen al, of was het een taboe waarover jullie niet spraken? Misschien moet je daarover ergens anders op dit forum een eigen topic starten, en niet "meeliften" op het mijne, want hier gaat het vooral om GHB tegen depressie. Tenminste, dat was mijn bedoeling... (depressieve mensen worden snel kopschuw van donderpreken. )"
"Muts zei: SjitHeppens zei: Misschien moet je daarover ergens anders op dit forum een eigen topic starten, en niet "meeliften" op het mijne, want hier gaat het vooral om GHB tegen depressie. Tenminste, dat was mijn bedoeling... (depressieve mensen worden snel kopschuw van donderpreken. ) Klik om te vergroten... Het gaat nu niet om mij, het gaat om jouw topic en als jij een topic op internet opent, dan mag je de meest uiteenlopende reacties verwachten. Ik ben niet verplicht om een eigen topic te openen omdat ik toevallig veel van GHB weet en op andere topics reageer. Klik om te vergroten... Je mag hier reageren hoe en hoe vaak je maar wilt hoor. Ik bedoelde dat de problematiek van jou en je vriend een eigen topic waard is, bijvoorbeeld in de rubriek verslaving. langeman zei: SjitHeppens zei: Mijn huisarts mailde me onlangs dat hij alternatieve middelen en methodes met me wil bespreken, morgen zal ik maar eens bellen voor een afspraak. Klik om te vergroten... Hmm, interessant. Ik ben benieuwd... Is dat naar aanleiding van jouw expirimenten of deed hij dat eerder ook? Klik om te vergroten... Ik denk dat hij, hoewel hij zijn gezicht in de plooi hield toen ik mijn GHB-plannen meldde, toch wel schrok van mijn voornemen. Hij bekende dat hij maar weinig wist van GHB, waardoor hij waarschijnlijk ook niet meteen een (voor)oordeel klaar had. Zijn voorstel om te zoeken naar alternatieven kwam na dat gesprek, als reactie op mijn opvolgingsmailtje over mijn eerste indrukken met GHB. Ik houd hem nu via e-mail op de hoogte, heb daarin ook een link naar dit topic en naar nuttige sites over o.a. GHB opgenomen. Tot dusver heeft hij nog niet opnieuw gereageerd, en ik heb hem ook nog steeds niet gebeld voor een vervolgafspraak."
"d'angel zei: Reguliere anti-depressiva zijn evengoed verslavend maar [GHB is] minder schadelijk voor het lichaam, mits goed gebruikt. Klik om te vergroten... Dat moeten we dan maar hopen... Vreemd toch, dat de wetenschappelijke experimenten van 20-30 jaar geleden geen tolerantie- of verslavingseffecten aan het licht brachten, terwijl dat nu schering en inslag lijkt te zijn. Zou dat kunnen komen doordat het huidige GHB-gebruik vaker gecombineerd of afgewisseld wordt met andere middelen? SpaceGirly zei: Aangezien ik poosje geleden in korte tijd hoop pilletjes deed eten heb ik wel gemerkt hoe schadelijk het was. Klik om te vergroten... Ik neem aan dat er een dringende reden was waarom je die pilletjes kreeg voorgeschreven, zoals het einde van je post ook suggereert: ... Vroeg me af waarom ik ze kreeg van de dokter aangezien het bijna meer bijwerkingen kan geven dan dat het doet bestrijden. Maar ja, zoals mijn dokter letterlijk tegen mij heeft gezegd.. Zolang je nog niet dood wilt, valt het allemaal best wel mee! Klik om te vergroten... Blijkbaar heb je die hoge dosis medicijnen inmiddels afgebouwd, want je schrijft erover in de verleden tijd. Ikzelf gebruik al vele jaren antidepressiva. De meest extreme bijwerkingen kreeg ik van bupropion. Officieel geen antidipper maar oorspronkelijk wel zo bedoeld, en tegenwoordig op voorschrift als hulp bij het stoppen met roken (merknaam Zyban). Begin deze eeuw hielp dit medicijn me inderdaad prima van de sigaret af, maar na enkele dagen slikken kreeg ik een heftige tripervaring, waarna de dosis werd gehalveerd. Tijdens de verdere kuur was ik hyperactief tot bij het manische af. Daar had mijn omgeving meer last van dan ikzelf, ik vond dat eigenlijk wel lekker! Helaas was de nicotineverleiding na een half jaar onthouding toch weer te groot. Vandaar dat ik het 5 jaar geleden nóg maar eens probeerde met bupropion/Zyban. Volslagen andere neveneffecten dan de eerste keer. Vooral lichamelijke: achtereenvolgens huiduitslag, extreme eeltvorming, wondjes aan lippen en in de mondholte, etc. met als klap op de vuurpijl het loslaten van al mijn vingernagels! Het hielp me wel weer moeiteloos van het roken af, dat wel. Helaas rook ik nu weer als vanouds, maar als ik ooit weer ga stoppen dan gebeurt dat zeker niet meer met dat medicijn... Alle andere antidippers hebben op mij als belangrijkste nevenwerking dat ik erg veel slaap en nogal heftig droom. Maar daar is -letterlijk- wel mee te leven. En nu neem ik dus af en toe GHB, wat mijn stemming voldoende opkrikt om normaal te kunnen functioneren. Daar heb ik wel wat negatieve bijwerkingen voor over, mochten die zich in de toekomst aandienen"
"Elfquest zei: Als de werking afneemt zou je kunnen overwegen een aantal weken te stoppen om jezelf en je lichaam te resetten, om zo de optimale werking te blijven ervaren. Geniet ze! Klik om te vergroten... Bedankt voor je verhaal en je tip. Ik houd hem in gedachten. langeman zei: Daarom vroeg ik eerder al of het mogelijk is om de perioden zonder G steeds langer te maken, opdat je dan therapeutisch bezig bent en niet alleen aan symptoombestrijding doet met dit [gewennings]risico eraan. Klik om te vergroten... Mijn frequentie is momenteel om de dag 1 dosis van 4 gram GHB. De roes is te verwaarlozen, het gaat mij vooral om het opbeurende effect tussendoor. De aha-ervaring tijdens de roes die ik in mijn eerste post beschreef, is nooit meer in die mate teruggekomen. Maar het tussendoor-effect is gebleven. Ik heb nogal slechte ervaringen met medicatie verlagen/afbouwen, dat is me in het verleden twee keer bijna fataal geworden (ts). Ook ben ik bang voor een jojo-effect. Maar wat voor mij geldt hoeft natuurlijk voor anderen niet op te gaan. Hoe staat het inmiddels met het [huisarts]contact en heeft hij al (on)interessante voorstellen gedaan? Klik om te vergroten... Er is nog geen nieuw contact geweest. Hij heeft het al zo druk met échte patiënten en ik heilig het motto "If it aint broke, don't fix it.""
"Nah, een korte update dan maar. Noem het gewenning: ik merk nu ook minder van het opbeurende gevoel tussen het gebruik in. Gewenning in die zin dat ik misschien wel aan die opbeurende werking gewend ben geraakt. Wat ik nog wel merk is, dat ik me tijdens gebruik licht dronken voel, al gauw slaperig word en als ik ga liggen ook snel, goed en lang genoeg slaap, zonder kater bij het opstaan. Inmiddels ben ik ook minder en minder vaak gaan gebruiken. Soms sla ik een paar dagen over en voel dan eigenlijk geen verschil, dus de magie is er zo onderhand wel vanaf. Ik ga Elfquests advies maar eens opvolgen en mezelf proberen te "resetten"."
"Hoezo geur? Als ik het een tijdje laat pruttelen is het gegarandeerd geurvrij!"