Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsverslaafd gestopt voor 5 maand, opnieuw gebruiken?

verslaafd gestopt voor 5 maand, opnieuw gebruiken?

46 antwoorden
22 weergaven
18-5-2026
b
blackops2Lid
01-01-2024, 00:00
#1
hallo, ik ben styn...
aub geef mij een kans om normaal te praten,
ik geef toe ik was toen overweldigend over drugs, het was mijn leven. gespecialiseerd op het internet, veel forums, enzovoort.

ik ben gecolokeerd geweest in een psychiatrische kliniek.
de politie kwam mij thuis halen. dan in het ziekenhuis bloedtest en plastest ondergaan.
ik was toen al 7-14 dagen clean van gbl,
( ik moest stoppen omdat ik geen geld meer had, tot de dag van mijn colokatie het ging die dag aankomen, ik zat in een psychose en ik wist het, daarom dat ik trug gbl bestelden, voor uit de psychose te graken ).
tijdens dat ik was opgenomen, had ik maar zin in een ding, en dat was slapen tot ik trug vrij was.
ikben 5-6maand opgenomen geweest, niet veel meegedaan met therapie'n omdat ik altijd supermoe was,,, tot ik naar groep c mocht ( behandelgroep ) toen mijzelf hard moeten pushen door de moeheid heen bijten en alle therapie'n meegevolgt. maar dan hadk weer gedronken en 1jointje gerookt,gepakt, trug naar observatie ( gesloten deuren)
geen enkele dokter of psychiater wilt het middel baclofen voorschrijven omdat het een spierverslapper is. ik weet dat gbl zelf heel slecht is voor mij, maar hoe ga ik door deze afkick heen, ik wil geen gbl, maar ik wil gewoon trug het gevoel hebben van wakker zijn. mijn afkick is vergelijkbaar met doodmoe zijn, ( nergens geen zin, nergens energie voor,alles is teveel)

ik ben nu al 1maand thuis, in mijn kamer aant leven, en ik wil het niet meer,
ik wil drastisch veranderen, vooruitgang boeken, en gaan werken,
ik sta op de lijst voor een sociale woning. omdat mijn ouders mij thuis niet meer willen, ik mag er voorlopig wel blijven, omdat ik anders op straat moet leven, en dan is de situatie slechter dan beter...

mijn vraag is dus: kan het dat een gbl-ghb verslaving - bepaalde stoffen in je hersenen verminderd zijn als je trug clean bent ( ook na lange tijd clean te zijn) ...
ik denk van wel omdat ik mij constant heel moe voel, tenzei als ik speed doe...
kortom: Ghb-gbl niemand zou het mogen gebruiken omdat je er echt kapot van gaat.

Sorry voor al mijn fouten op deze forum
groetjes: styn
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hallo Styn, en welkom op het forum.
Je mag gerust ee nieuwe topic aanmaken hoor, maar we kunnen het gesprek nu ook wel hier in deze oude topic houden, maakt niet zoveel uit.

Tja, afkicken is zwaar. En dat je constant zo moe bent, dat kan vele oorzaken hebben hoor. Heb zelf een heroine verslaving achtergrond en ben nooit ghb/gbl verslaafd geweest, maar heb t wel zo'n 20 keer gebruikt. Ik weet niet of een zware verslaving aan ghb/gbl voor altijd je hersenen kan beschadigen. Al met al ben je dus 6 a 7 maanden clean begrijp ik. Kan me wel voorstellen dat hersenen een bepaalde tijd nodig hebben om weer te herstellen, maar niet zo lang denk ik. Denk dus dat er sprake is van iets anders. Je spreekt over speed gebruiken, en dat je je dan wel fit voelt. Wat natuurlijk logisch is. Maar speed vreet energie, zoals je zelf ook wel weet. Dus wanneer je het een dag hebt gebruikt dan kun je je een paar dagen erg moe voelen. Weet niet hoe vaak en veel je dat gebruikt, maar zou je dan 1 a 2 keer per week doen, dan kan ik me voorstellen dat je je de rest van de week erg moe voelt. En dan is er nog depressie, ook dat kan je breken en maken dat je je erg moe voelt. Dus misschien is het een combinatie van dingen waardoor je je zo moe voelt. Denk dat je eerst moet stoppen met speed nemen, en blowen, want ook dat laatste maakt dat je amper door de dag komt, zeker wanneer je toch al niet lekker in je vel zit. Je zult zien dat niet blowen maakt dat je opeens 3 keer zo fit bent. Dus mocht je de hele dag door blowen, dan is dat de reden. Maar, ben geen arts, en ik weet te weinig van de situatie af. Denk dat je eens goed moet nadenken wat je wilt, en dat je dan echt alles moet omgooien. helemaal niet meer blowen is zwaar, blow zelf ook dagelijks. Maar, beperk me nu tot s avonds een bowtje, end at is goed te doen.
Mocht je toch zo moe blijven, dan kun je een arts raadplegen. Wanneer je hormoon huishouding van slag is kun je je ook erg rot en moe voelen. Maar, eerst de speed de deur uit, en enkel s avonds een blowtje roken, weet zeker dat je je dan beter gaat voelen.

succes,
b
blackops2Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik ben echt niet goed bezig.
Geen idee waar ik moet beginnen om dit neer te schrijven.
ik ben zo dom geweest om mijn brommer te verkopen voor 16gr speed
( zodat ik toch iets van drugs zou hebben )

dit heb ik ook gedaan met mijn 2andere brommers en 2kartings...

en het gevoel dat ik nu heb, is dat ik mij zohard verveel, niets intresseert mij nog, ik kom niet graag buiten, zelfs gamen vind ik niet meer leuk

en de levenslust niet heb voor er verandering in te brengen en het liefst gewoon vaarwel zeg tegen de wereld

mijn ouders worden er gek van, Dat ik niet verander. en geen vooruitgang boek
Ik geef hun geen ongelijk.
als ik nu een kind had en die was zoals mij --> Geen woorden voor. Schandalig !
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#4
Als ik jou was zou ik eens een coach benaderen ervoor, die geven soms briljant advies als je de goede hebt tenminste :)
Of volg een cursus bewustwording als voorbeeld, kan ook enorm helpen je leefstyle te veranderen.
als ik nu een kind had en die was zoals mij --> Geen woorden voor. Schandalig !
Klik om te vergroten...

Goede motivatie om je leven anders te gaan inrichten!

Niet bij de pakken neer gaan zitten, er zijn nog zoveel mogelijkheden al zie je die niet snel nu waarschijnlijk. Give it time!
Je hebt nog 'alle' tijd om te veranderen naar het ideaal wat je al duidelijk in je hoofd hebt zover ik lees.

Succes toegewenst!
b
blackops2Lid
01-01-2024, 00:00
#5
http://www.proud2bme.nl/De_psychologie_ ... n_psychose
alles wat hier staat klopt... alleen heb ik geen last van hallucinaties en waanidee'n...

Wat zijn de voortekenen van een psychose?
• Gebrek aan concentratie
• Vermoeidheid
• Lusteloosheid
• Sombere stemming
• Slaapproblemen
• Achterdocht,
• Problemen in je sociale contacten
• Minder reageren op dingen die gebeuren in je omgeving
• Onlogische gedachtegangen
• Verandering in je gedrag
• Slechter voor jezelf zorgen wat betreft uiterlijke verzorging


Verwarde gedachtegang
• Verwardheid in het denken. Het is lastig om nog helder te kunnen denken. Gedachtes gaan te snel, te langzaam of springen van de hak op de tak. Het kan lastig zijn om een zin af te maken of je vergeet het gespreksonderwerp. Ook mensen die tegen jou praten zijn lastig te volgen. Er gaan eigenlijk heel veel gedachtes door elkaar heen.
• Verwardheid in het doen. Je doet veel dingen tegelijk, maar maakt weinig/niets af. Je vergeet waar je mee bezig was.
• Verwardheid in gevoelens. Je hebt je gevoelens niet meer onder controle.
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik weet niet hoeveel speed je nu dus per dag gebruikt? of is het net op?
Hoe dan ook, speed kan rare effecten hebben en je teneer geslagen maken.
Zeker wanneer je flink wat achter elkaar hebt zitten gebruiken en er dan opeens mee
stopt, dan voel je je gewoon kut. Dus, ookal klinkt t makkelijk gegegt, toch moet ik t zeggen;
geef jezelf even wat tijd. Soms zijn we gewoon wat teneer geslagen, zeker met speed.
En wat 25toLife zegt is zeker geen slecht advies, een coatch kan je zeker helpen. Die kunnen je dingen van een andere kant laten zien en soms je die schop onder je kont geven die je nodig hebt.
Ik raad je wel aan even de speed te laten liggen, probeer even een tijdje nuchter te blijven, hoe moeilijk dat ook is. Je zult zien dat je de dingen na een paar dagen al veel beter gaat zien, en je voelt je ook een stuk beter dan,

succes
b
blackops2Lid
01-01-2024, 00:00
#7
mensen... aan alles dat ik hier heb gepost gehad. jullie waren mijn steun voor af te kicken.
nu zijn we al 4jaar verder, en ik moet zeggen, danku voor de steun.
ben van de vloeibare af kunnen blijven,, ik heb het afgelope half jaar 3x kleine hoeveelheid gedaan, de afkick was direkt merkbaar,,, als het op was, heb ik kunnen stoppen,,, met alle gevolgen vandien psychose...
ben van mijn verslaving af, het enige wat nog scheef zit in mijn hoofd, is de verveling waar ik nog amfetamine voor pak...
ik hoop dat er nog een toekomst is :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."