Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoe gevaarlijk & schadelijk is GHB?

Hoe gevaarlijk & schadelijk is GHB?

23 antwoorden
15 weergaven
18-5-2026
r
rickyboy8989Lid
01-01-2024, 00:00
#1
ben een flinke gebruiker geweest maar mijn lichaam kan niet meer tegen deze drug, ik krijg gelijk epileptische schokken en als ik ga liggen en het ghb (bloed) naar mijn hoofd stroomt raak ik compleet verlamt.

dit is alleen bij ghb, herkent iemand dit?
A
AdrenochroomLid
01-01-2024, 00:00
#2
Volgens mij is het als je het regelmatig neemt ook erg schadelijk voor je lever hoor.

hoe zit dit eigelijk met GBL? Ze zijn er nog steeds niet uit of dit nou echt beduidend schadelijker is dan GHB toch?
F
FriskoLid
01-01-2024, 00:00
#3
Adrenochroom zei:
Volgens mij is het als je het regelmatig neemt ook erg schadelijk voor je lever hoor.

hoe zit dit eigelijk met GBL? Ze zijn er nog steeds niet uit of dit nou echt beduidend schadelijker is dan GHB toch?
Klik om te vergroten...
duhu dat da schadelijk is voor u lever,u nieren zullen ook nie blij zijn met al da zout denk ik...
alles is schadelijk!!! :)
A
AdrenochroomLid
01-01-2024, 00:00
#4
Precies :wink: maar dat lees je hier niet zoveel
w
whiteroseLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dit is wat ik gevonden heb:

Risico’s op de korte termijn

Het belangrijkste risico is een overdosis. Een overdosis kan makkelijk ontstaan omdat er maar heel weinig verschil zit tussen de hoeveelheid GHB die het gewenste effect oplevert en de hoeveelheid die een overdosis veroorzaakt. Het doseren van GHB gaat regelmatig mis omdat de dosis zo moeilijk vast te stellen is. De ene keer zit er meer GHB in een flesje of poeder dan een andere keer. Dat wil zeggen dat de ene keer een slokje voldoende is voor een prettig effect, terwijl een andere keer zo'n zelfde slokje een overdosis kan zijn met het risico van bewusteloosheid. En raakt iemand bewusteloos, dan kan het wel 4 tot 5 uur duren voor deze weer wakker te krijgen is. Het gevaar bestaat dat iemand, als hij buiten bewustzijn is, stikt in zijn eigen tong of braaksel. Het kan ook zijn dat men ernstige ademhalingsstoornissen krijgt, hetgeen levensbedreigend kan zijn. Als iemand ‘out’ gaat door GHB breng hem dan ALTIJD naar de EHBO of bel een ambulance. Dit heeft geen justituële gevolgen.


Risico's op de lange termijn

Over de effecten van GHB op de lange termijn is nog niets bekend. Wel is er door mensen die veelvuldig GHB gebruiken gerapporteerd dat zij last van geheugenverlies hebben.


Verslaving

De kans op verslaving is niet erg groot. In de Verenigde Staten zijn enkele gevallen gemeld. Psychische afhankelijkheid kan in sommige gevallen optreden. Ook kan er bij regelmatige gebruikers sprake zijn van tolerantieontwikkeling. De effecten van GHB worden dan iets minder gevoeld. Verder kunnen ontwenningsverschijnselen zoals slapeloosheid, angst en beven optreden.


De wet

GHB valt in Nederland onder de wet op de geneesmiddelenvoorziening. Dat wil zeggen dat GHB alleen onder streng medisch toezicht gebruikt mag worden en alleen op doktersrecept verkrijgbaar is. Sinds oktober 2002 valt GHB ook onder de Opiumwet. Dat wil zeggen dat bezit, productie en handel strafbaar zijn. De overheid treedt hard op tegen de handel in GHB. Op illegale verkoop staan zware straffen. Gebruikers worden niet actief vervolgd.


Het verkeer


GHB en deelnemen aan het verkeer gaan niet samen. Het reactie- en coördinatievermogen blijven na inname nog een aantal uren verstoord.


Combi

De combinatie van GHB met alcohol, slaap- en kalmerings middelen (valium, etc.) en andere downers vergroot de kans op een overdosis en is levensgevaarlijk. De kans om in slaap te vallen en bewusteloos te raken neemt bij de combinatie van GHB met alcohol sterk toe. Het is dan ook zeer af te raden om GHB met bovenstaande middelen te combineren.

Cocaïne en speed werken de effecten van GHB tegen en je ziet dan ook dat deze combinatie zelden gebruikt wordt.
Klik om te vergroten...
W
WartaalLid
01-01-2024, 00:00
#6
vanity zei:
GHB niet schadelijk???Ik denk dat heel wat mensen niet weten wat de producten zijn die daar in zitten!!!!
Klik om te vergroten...
Dat zegt helemaal niets.
Oke je hebt gelijk GHB bestaat uit gootsteenontstopper en verfafbijtmiddel.

Neem je deze middellen los in DAN is het schadelijk. (De verfafbijter dan nog niet zo veel (GBL) maar de gootsteenonstopper word een enkeltje ziekenhuis).

Nog iets.

Eet je wel eens salmiak?
Nooit meer doen joh! Weet je wel wat voor producten daar inzitten?!
Het antwoord is nee?
AMMONIAK + ZOUTZUUR

Wat ik probeer te zeggen is, je maakt een nieuwe stof met dus andere eigenschappen.

Edit: Mocht je het niet geloven lang leve google.nl

http://www.vandale.nl/opzoeken/woordenb ... rd=salmiak
http://nl.wikipedia.org/wiki/Salmiak
F
FlugeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#7
whiterose zei:
Dit is wat ik gevonden heb:

Risico’s op de korte termijn


Combi

Cocaïne en speed werken de effecten van GHB tegen en je ziet dan ook dat deze combinatie zelden gebruikt wordt.
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...


Ik ken toch zeer veel mensen die speed met ghb gebruiken.
Ik heb het ook een jaar lang elke dag gedaan, ideale combi !!

Nu ben ik toch gestopt met speed omdat ik me zag aftakelen, maar dat tss ( )
G
GezelligheidLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik denk dat je het meest druk moet maken om je zenuwstelsel. Dat daar de gevaren liggen. Zeker als je MDMA gebruikt en helemaal als je ballonetjes doet.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#9
Schadelijk voor je nieren zeker. Zit bomvol met zout dat spul.
U
UmbraVitaeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Gevaarlijk, ik denk dat alles gevaarlijk kan zijn bij overmatiggebruik en misbruik. Mijn eigen ervaring met GHB is dat ik er telkens drang bij heb om van bij te nemen en alle remmen los gaan, alles wil mengen. Eerst über zalig gevoel en kei sociaal, ook verslaafd aan het smaakje @ the moment. Zo begon ik vaak met ghb 5g gemengd met monster, en vanaf het begon te werken, verdwenen alle grenzen, nam er 2cb bij, alcohol,...en dan ging ik enkele keren over mn nek, dus mijn gebruik was niet hoe het hoort lijkt me, sindsdien ben ik er af gebleven en verkies ik acid, xtc en 4fmp
S
Sally TessioLid
01-01-2024, 00:00
#11
In principe niet verkeerd om hier nog op te antwoorden natuurlijk, aangezien nieuwe members er misschien ook wat aan hebben. Wilde er wel even op wijzen dat het topic elf jaar oud is.
B
BasLid
01-01-2024, 00:00
#12
Say whuuut?

Nouja, zo gevaarlijk is GHB dus..
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#13
UmbraVitae zei:
Eerst über zalig gevoel en kei sociaal, ook verslaafd aan het smaakje @ the moment.
Klik om te vergroten...

Verslaafd aan het smaakje? HOE DAN. GHB is letterlijk een van de smerigste dingen die ik ooit in m'n mond heb gehad, die smaak van chemicaliën komt letterlijk overal doorheen. Verder herken ik het lekkere en sociale gevoel ook niet, vond GHB drie van de drie keer dat ik het geprobeerd heb eerder onaangenaam, maar dat ligt misschien aan mij of aan de context.

Het is inmiddels jaren later (topic komt uit 2007, lol) gelukkig wel duidelijk hoe enorm schadelijk GHB is.
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#14
GHB, zeer berucht waar ik woon. Onze plaats werd de GHB hoofdstad van het noorden genoemd. GHB: Gezellig Heerenveens Borrelen. En dat terwijl wij van Friesland veruit het meest geciviliseerd zijn. :(

Wat een bagger joh
M
MercedeszLid
01-01-2024, 00:00
#15
leipebaviaan zei:
GHB, zeer berucht waar ik woon. Onze plaats werd de GHB hoofdstad van het noorden genoemd. GHB: Gezellig Heerenveens Borrelen. En dat terwijl wij van Friesland veruit het meest geciviliseerd zijn. :(

Wat een bagger joh
Klik om te vergroten...

Ik ben zo benieuwd wie achter dit account zit . Heb zelf ook in heerenveen gewoond 18 jaar en nu in leeuwarden maar kom er nog geregeld. Mijn schuilnaam is Dennis maar zo heet ik niet hoor
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mercedesz zei:
Ik ben zo benieuwd wie achter dit account zit . Heb zelf ook in heerenveen gewoond 18 jaar en nu in leeuwarden maar kom er nog geregeld. Mijn schuilnaam is Dennis maar zo heet ik niet hoor
Klik om te vergroten...

Hehe, ik ben hier al vet lang actief man, sinds 2014 of zo. Hoe oud ben je precies?
M
MercedeszLid
01-01-2024, 00:00
#17
leipebaviaan zei:
Hehe, ik ben hier al vet lang actief man, sinds 2014 of zo. Hoe oud ben je precies?
Klik om te vergroten...

Ik ben nu 24. Dan ken je de beugel zeker ook wel? De ghb flat
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#18
Mercedesz zei:
Ik ben nu 24. Dan ken je de beugel zeker ook wel? De ghb flat
Klik om te vergroten...

Hehe ik ook 24. Tuurlijk ken ik beugel. Heb je daar gewoond bedoel je? Ik zit me steeds te bedenken wie vanuit Heerenveen naar 058 is verhuisd en behoorlijk heeft gebruikt, maar kan er niet echt opkomen
M
MercedeszLid
01-01-2024, 00:00
#19
leipebaviaan zei:
Hehe ik ook 24. Tuurlijk ken ik beugel. Heb je daar gewoond bedoel je? Ik zit me steeds te bedenken wie vanuit Heerenveen naar 058 is verhuisd en behoorlijk heeft gebruikt, maar kan er niet echt opkomen
Klik om te vergroten...

Nouja behoorlijk heeft gebruikt valt ook wel mee hoor . Heb niet op de beugel gewoond maar mijn zus wel. Man... wat een hell flat is dat. Wat is jou naam eigenlijk? Of hou je die liever voor je?
R
RelicLid
01-01-2024, 00:00
#20
Hey,

Ik vond de informatiebronnen over GHB allemaal onduidelijk. Wat kan er gebeuren tijdens gebruik?

En hoe schadelijk is het voor je op korte/lange termijn?

is het schadelijker dan gebruik van: alcohol, wiet, hasj. Is het zelfs schadelijker dan XTC?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."