Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMijn verhaal, thuis afbouwen G

Mijn verhaal, thuis afbouwen G

113 antwoorden
27 weergaven
18-5-2026
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#1
Talim zei:
Ben je nu helemaal van de G af?
Klik om te vergroten...

Heb deze maand geen G meer gebruikt!
Had een tijdje weer veel gebruikt.
Ik ga in December weer kopen.
Dat word weer mijn G maand.

Hoe gaat het nu?
Is het gelukt met de afbouw?
p
pelgrimLid
01-01-2024, 00:00
#2
@Rebell Mss een onzin reply van mij dit : Vind het knap dat de meeste leden zoals oa jij hier eerlijk zijn. Daarom dat ik dit ook een top forum vind :) :wink:. Al een maand of langer geen G en december is dan je G maand :wink:. Daarom dat ik hier graag ben want iedereen heeft teminste begrip voor elkaars keuze en je wordt hier dan ook niet afgekraakt. Wou dit toch even zeggen. Fijne nacht
T
TalimLid
01-01-2024, 00:00
#3
Volop bezig met de afbouw, gaat beter nu ik een hele week vrij heb genomen. Huisarts ingelicht en inschreven bij een kliniek. Nog steeds geen craving om meer te pakken en in deze rustige/vertrouwde omgeving zijn de angsten en stress extreem minder dan op het werk. Lichamelijke ontwenning ook minimaal nu. Update later nog, het is nogal veel informatie die ik moet verwerken en hoe ik het allemaal moet gaan regelen met mijn studie. (deze kan niet on hold gezet worden)

De levensechte nachtmerries zijn vreselijkkkkk
T
TalimLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dit is echt een hel, lichamelijk is erg maar geestelijk nog veel erger. Ik weet dat ik ervan af kom maar kan niet wachten, wil zsm van dit helse spul af. (huisarts super goed mee om gegaan meteen actie en geen oordeel)
p
pelgrimLid
01-01-2024, 00:00
#5
Talim zei:
Dit is echt een hel, lichamelijk is erg maar geestelijk nog veel erger. Ik weet dat ik ervan af kom maar kan niet wachten, wil zsm van dit helse spul af. (huisarts super goed mee om gegaan meteen actie en geen oordeel)
Klik om te vergroten...

Ik en de rest DF duimen voor je :wink:. Als je het moeilijk hebt, schrijf het dan van je af :wink:. Ikzelf nooit een G verslaving gehad maar ik wens je gewoon alle sterkte en steun toe. Sterkte !
T
TalimLid
01-01-2024, 00:00
#6
Oke toch nu even uit paniek modus in staat om een update te geven,

Zelfs een intake gesprek pas plek in december!! Ik zat naast mijn huisarts terwijl hij de gesprekken op speaker voerde. Wat ben ik blij met zon huisarts hij doet er alles aan om zsm een plek t krijgen. Hij zegt ik vraag nooit om spoed, maar zij moet NU geholpen worden.

Ik krijg wel reacties wanneer ik een Kliniek bel dat ze het erg knap vinden dat ik van 4 naar 2.4 zelf heb afgebouwd. Maar vandaag op 2.2 zijn de angsten en paniek mij de baas.

Ik weet niet of iemand er ervaring mee heeft welke paniek en angst ik bedoel..ik heb nog nooit in mijn leven een paniek aanval gehad maar ik zal nooit meer zeggen dat iemand zich dan aanstelt want wat is dit extreem!!!

Hoe sterk en groot mijn wilskracht ook is, dit ligt buiten mijn macht hiervoor heb je inderdaad ondersteunende medicijnen nodig.

Zelfs onder het Ghb gebruik vond ik niet leuk hoe ik deed maar het verlichte mijn pijn dat is de enige reden waarom ik het deed. ik zal het ook echt niet missen en al helemaal niet nadat ik nu weet wat G met je doet wann je wilt stoppen. Ik kan echt niet wachten!! elke dag nog aan de G, is een dag te veel. maar ik ben zo dichtbij nu! Straks weer gew lekker mezelf zijn.

Ik weet niet hoe snel er plek is voor mij en dat beangstigt mij enorm!! ik wil voor de kerst clean zijn.
T
TalimLid
01-01-2024, 00:00
#7
Vandaag alweer een maand clean
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#8
Hulde. Doorzetten.

Hier sinds eind augustus clean.
T
TalimLid
01-01-2024, 00:00
#9
Raver zei:
Hulde. Doorzetten.

Hier sinds eind augustus clean.
Klik om te vergroten...
Super goed bezig!!
T
TalimLid
01-01-2024, 00:00
#10
Een terug val hiero...kutzooi pffff was 5 maanden clean en nu oh oh wil dr vanaf, zit op 1 ml.. hoop dak met 0,5 gewoon kan stoppen. Afkick versch zijn nu gelukkig minimaal maar helaas wel aanwezig. Moe/prikkelbaar/licht tintel slaap gevoel in Mn voeten na 4 uur geen g
T
TalimLid
01-01-2024, 00:00
#11
Hoi Allemaal,

Graag wil ik mijn verhaal zo kort mogelijk houden maar dat gaat eigenlijk niet. Ik wil graag mijn verhaal delen en hoop wat steun te vinden hier en positiviteit dat zelf afkicken wel kan.

Nu al 3 jaar aan de ghb en ik wil nu echt stoppen. Genoeg reden om te stoppen (gevaarlijk op de scooter, vaak genoeg out gegaan, me vaak genoeg geschaamt wann ik hyper met iemand aan de telefoon zat etc en de grootste reden is dat ik doorkreeg dan ik niet meer zomaar kon stoppen. Dat ik lichamelijk afhankelijk was geworden. Eerder stopte ik gewoon na paar weken/maanden gebruiken (niet elke dag), gewoon plots stoppen voor bijv 6 weken en nergens last van. Toen ik weer gewoon wou stoppen en kreeg ik heftige lichamelijke ontwenningsverschijnselen en ook psychisch last kreeg. Zeer verward, vergeet achtig etc (echt heel erg en genoeg meegemaakt en ontzettend geschrokken hiervan).

Ik ben het gaan gebruiken omdat ik een chronische lichamelijke ziekte heb waar ik veel pijn bij ervaar (wil hier verder niet op in gaan) door ghb werd de pijn stukken minder. Ik heb deze chronische ziekte al 15 jaar en heb elke dag vanaf wakker worden tot slapen pijn en kan hierdoor veel dingen niet doen en alles draait om mijn pijn en moet hier bijv heel mijn sociale leven op inrichten en mijn huis/inrichting. Daarom is drugs voor mij altijd al 'gevaarlijk' geweest, dan had ik even geen pijn.

Drugsverleden (fase van xtc vanaf 17e tot 21e bijna elk weekend thuis met vrienden) daarna van 22e tot 24e zwaar aan de speed, ergste periode was wel 4 a 5 dagen in de week en snoof grammen weg. In 7 weken wel €700 uitgegeven aan speed, terwijl t zo goedkoop is, dan kun je wel nagaan hoeveel ik weg snoof. Toen het niet meer goed werkte tegen de pijn wou ik ermee stoppen. Hier ook nog moeite mee gehad. Paar keer liegen, laatste geld eraan uitgeven, door de weeks gebruiken terwijl ik ook nog naar school moest of vlak voor werk omdat ik anders te moe was etc. Toen was ik echt verslaafd aan speed en kon zonder niet functioneren. Het was moeilijk maar zelf gestopt ermee en al jaren niet meer gebruikt. Thuis avondjes met vrienden ook wel gebruikt: Ketamine,sos (niet zo veel als speed of ghb) T was me het allemaal niet meer waard, geen slaap, je leven staat stil wann je aan de drugs zit en t hielp niet meer tegen de pijn. Jaren niet aan de drugs gezeten. (ik ben nu 30) Tot ik ghb ondekte en dat werkte goed tegen mijn pijn en had er (toen nog niet) geen vervelende gevolgen van zoals bij andere harddrugs.

Inzicht op mijn feest gedrag :)
Ik was/ben t ook allemaal zat, je word ouder en hebt gewoon niet meer zo zin om te feesten. Heb ook nooit zo van alcohol gehouden..alles wat ik deed/gebruikte was om mijn pijn even te vergeten. Vroeger wel een periode (een jaar toen ik 24 was geloof ik) gehad dat ik elk weekend vodka dronk op huis feestjes en drugs maar dan was meer in mn tiener/twintiger jaren. Nu ga ik naar 1 a 2 grote festivals per jaar en ga verder nooit uit. Drink geen druppel alcohol meer sinds mn 26/27e,zonder moeite hoor want vind t niet lekker en het is me de kater niet waard. Nog aangedacht om misschien een avondje alochol te drinken omdat ik las dat sommige dat doen met afbouwen met G.

Nu ben ik bezig met afbouwen, het gaat langzaam omdat ik ook nog op mijn werk (5 dagen in de week zwaar fysiek werk) moet functioneren.

Ontwenningsverschijnselen hevig trillen van het hele lichaam. Slaap ongeveer 4 uur per nacht, hitte aanvallen mijn hoofd word gloeiend heet. Agressie uitspattingen (zeer weinig en alleen wanneer ik 3 uur niets had genomen) Zeer hevige spierpijn in mijn onderrug, kuiten en voetzolen. Angst gedachtens waren de eerste 2 dagen heftig, nemen nu sterk af.

Eerst begon het met af en toe gebruiken wanneer ik veel pijn had. Dit varieerde tussen de 2,5 en 4 ml. Laatste 4 maanden gebruikte ik elke dag om de 2 uur 2,2 a 2,5 ml. Soms zelfs in pauzes van het werk 4 ml. Dan kon ik het net uithouden om 2,5 uur te werken dan werden de lichamelijk ontwenningsverschijnselen zo heftig dat ik snel wat moest nemen in de pauze. Zeer veel schommelingen in de hoeveelheid die ik gebruik daarom lastig te beschrijven.

Ik wil graag zo als velen zelf afkicken en thuis afbouwen zonder aanmelden bij een kliniek. Ik heb 1 vertrouwings persoon die er van weet. Ik zit nu op in de ochtend 2,5 ml en door de dag 2 ml. Eind middag of avond wil ik met 0,1 / 0,2ml afbouwen. Nu 2 dagen vrijgenomen van werk omdat afbouwen op het werk niet mogelijk is. Dan geen energie en kracht om mijn werk te kunnen doen. Al eerder proberen af te bouwen en deed dat met 0,5 ml (maar dat was teveel) Nu probeer ik het dus rustiger af te bouwen. Vandaag zit ik op 1,8ml.. morgen (vrijdag) ook nog vrij..hoop dan op de 1,5 te komen. (in de avond nacht afbouwen gaat makkelijker omdat ik dan niets van mijn lichaam vraag. En hopelijk uiteindelijk maandag wann ik weer moet werken op de 1 ml te zitten of minder...

Ik heb dus geen baclofen. Voor het slapen wil ik 2uur van te voren niets nemen, dit lukt vaak niet en neem vaak 1,5 u voor het slapen voor t laatst. Word snachts ong 5x wakker en pakte dan 1,5 ml. Nu neem ik snachts nog maar 2 keer 1 ml. Neem elke nacht 5mg 1 pilletje melatonine. Eet heel gezond, o.a. elke avond 2 soorten groente bijv broccoli en rode kool, eet rauwe paprika's en drink zoveel mogelijk water. Sporten probeer nog vol te houden maar sinds het afbouwen kan ik de energie er niet voor opbrengen. Misschien moet ik daarmee meer doorzetten?

Iemand tips?? herkent iemand zich in mijn verhaal? k ben vaak in de stress over het idee dat ik hier niet vanaf kom. Dat ik nog een lange weg te gaan heb. Ik lees dan het laatste beetje afbouwen de lichamelijke effecten nog erger worden... ik zit nog niet eens onder de 1ml. Aan de andere kant ik ben een heel sterk persoon, na 15jaar zulke pijn heb ik nog steeds niet opgegeven. Drugsverleden soms te lang hevig gebruikt en ook zelf kunnen stoppen. Ik geloof er ook in als je het echt wilt dan kun je het ook al gaat t voor je gevoel niet snel genoeg..met ghb moet je wel rustig afbouwen.

Ik heb vandaag een hartslag app gedownload...iemand ervaring mee?? waar moet ik precies op letten? Mijn hart voel ik snachts bijna uit mijn borstkas kloppen en slaat af en toe over. De angst dat mijn hart er opeens mee stopt is iets afgenomen maar nog wel bang voor.

Dit was mijn verhaal en probeer te posten hoe het na een paar dagen is gegaan en ik maandag idd op 1 of onder de 1 ml zit.
T
TalimLid
01-01-2024, 00:00
#12
Oja ik heb trouwens niemand in mijn omgeving die GHB gebruikt. Dus eenmaal er vanaf kom ik niet meer in de verleiding door vrienden ofzo. En ik heb hier wel medicijnen liggen die ik eens heb voorgeschreven gekregen voor mijn pijn. Propranolol, Propranolol vertraagt de hartslag, verlaagt de bloeddruk en vermindert de zuurstofbehoefte van het hart. Het wordt onder meer gebruikt bij hoge bloeddruk. Is dit iets om te grbuiken bij het afbouwen? vind het een beetje spannend om iets te nemen dat ook invloed heeft op je hartslag en bloeddruk...
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Hey,

We hebben hier verschillende mensen die soortgelijke problemen hebben gehad, o.a. @Raver kom er maar in!
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#14
Kan eigenlijk maar 1 ding zeggen.

Dit klinkt als een zeer heftige GHB verslaving, en daar dien je professionele hulp voor te zoeken.

Nog 1 ding, stabiel doseren! Strikt elke 2 uur. Dat scheelt gigantisch in de klachten. De afkick die je beschrijft tijdens het afbouwen is niet goed. Laatste half uurtje voor je dosis is een ongemakkelijk gevoel, koude zweterige handjes normaal. Maar niet beven etc. Je bouwt dan te snel af. 0,2 tot 0,4ml minder per 24u is een goed uitgangspunt en zo wordt het ook in de detoxen aangepakt.

Half uurtje voor je dosis en na je dosis bloeddruk meten. De bloeddruk is de beste graadmeter om te kijken hoe je lichaam reageert op de lagere dosis.

Maar gun jezelf een leven en meld je aan bij een verslavingsinstantie die GHB kan afbouwen. Elke dag dat je er nog aan zit is er 1 teveel en aangezien de wachttijden soms lang kunnen zijn heb je geen tijd te verliezen.

Sterkte!!!!
T
TalimLid
01-01-2024, 00:00
#15
Oh god ik was hier al bang voor..moet professionele hulp gaan zoeken... Maar bedankt voor je reactie @Raver Vind het wel fijn dat ik me hier heb aangemeld, het gevoel dat ik niet de enige ben. Straks heb ik therapie..ik denk dat ik daar maar de eerste stap ga zetten en ga vertellen over mijn ghb verslaving. Dankje ik dacht ook t enige dat nu heel belangrijk is, is stabiel doseren. ik heb al een heel schema met tijd en ml uitgetypt, ik kwam 1 tegen op dit forum waar ik me wel in kon vinden. Heb het aangepast op wat ik denk dat mijn lichaam trekt. Misschien moet ik een week vrij nemen om af te bouwen... de 4 uur slaap per nacht maakt me niet eens meer uit, ben ik aan gewend. 100% focus op het afbouwen. @Raver ik heb veel van je posts gelezen :) bedankt voor delen van jouw verhaal
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#16
Hulp zoeken is de eerste stap. Maar wel de belangrijkste. Er is nu eenmaal geen andere weg meer, zelf afbouwen is mogelijk maar het is dan een kwestie van tijd voor je weer aan de g zit.

M'n postpak is open als je vragen hebt of gewoon even iets wilt delen!

Succes
T
TalimLid
01-01-2024, 00:00
#17
Raver zei:
Hulp zoeken is de eerste stap. Maar wel de belangrijkste. Er is nu eenmaal geen andere weg meer, zelf afbouwen is mogelijk maar het is dan een kwestie van tijd voor je weer aan de g zit.

M'n postpak is open als je vragen hebt of gewoon even iets wilt delen!

Succes
Klik om te vergroten...
Super bedankt!! Je zult zeker nog van mij horen..
T
TalimLid
01-01-2024, 00:00
#18
Wanneer ik GHB neem doe ik dit trouwens altijd met een doseerspuitje in een glas met een beetje water met limonade siroop met 0% suiker. Weet niet of dat het dan dus dermate verdunt dat het iets minder schadelijk is voor je organen?
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#19
Dat is het nare met GHB verslaving. Voor crisis is er nergens plek. Wachttijden zijn zo belachelijk lang. Wanneer in december?

Ik heb een week in een delirium thuis gezeten omdat er geen plek was voor een GHB verslaafde 3 jaar geleden.

Sterkte.
T
TalimLid
01-01-2024, 00:00
#20
Nu ben ik ook in een andere fase aangekomen. Het aan mijn ouders vertellen was mijn grootste zorg en wil/wou ik ook niet. Nu is mijn enige zorg nog mijn baan, die wil ik niet kwijt. Mijn ouders, prima als ik het moet vertellen. Werk,ouders,studie eigenlijk verdween alles sinds gisteren naar de achtergrond

Wat duidelijk op de voorgrond staat, ik wil hier vanaf, ik wil hulp..ik pak zo mn tas en neem me maar op! Eerder wou ik absoluut geen opname! ik dacht ook echt dat je thuis wel zelf kon afbouwen als je t maar hard genoeg wilt. Maar geloof me, dat gaat dus niet. Ik had in mn paniek al bijna mn ouders gebeld om te vertellen! gelukkig niet gedaan, dat doe ik wel als ik een behandel datum weet. Pffff oke ik ga even niet meer over mn ouders praten want vind dat is te moeilijk. (dus ga hier verder maar niet op in)

Herkent iemand zich in het volgende? eerst denken: ik wil niemand dit vertellen en absoluut niet opgenomen worden. Naar: Oke help me alsjeblieft!! T maakt me allemaal niet meer uit, help mij

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."