Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMijn verhaal, thuis afbouwen G

Mijn verhaal, thuis afbouwen G

113 antwoorden
24 weergaven
18-5-2026
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#1
Talim zei:
Oh mijn god!! dat meen je??? in een delier??? en ze kwamen je niet helpen??? Hoe ben je daar uitgekomen?
Klik om te vergroten...

In een delier ja.

Er was nergens plek voor een GHB verslaafde. In de psychiatrie zijn ze niet bekwaam om met een GHB verslaafde om te gaan. Het algemene ziekenhuis in mijn regio had ook geen oplossing en de detoxen van de verslavingszorg zaten vol. Dan blijft er weinig over.

De situatie was zo ernstig dat m'n zus mij de doseringen GHB moest geven. Ik was er niet meer toe in staat. Daarnaast schreef de verslavingsarts me Haldol voor. Wat niet tot nauwelijks hielp. Zat toen op 6ml per 1,5uur. Je begrijpt dan dat je nog maar amper slaapt.

Uiteindelijk door aandringen van m'n familie is er een psychiater van de crisisdienst gekomen en die heeft een plek geregeld op een crisisafdeling van een verslavingsinstantie.

Heb daar 8 dagen gezeten, kan me er niets van herrineren.

GHB verslaafden vallen écht tussen wal en schip als het om een crisisgeval gaat. Belachelijk. Heb nog meerdere klachten ingediend maar dat heeft waarschijnlijk weinig zin gehad.
T
TalimLid
01-01-2024, 00:00
#2
@Raver Wauw wat vreselijk zeg! wat een hel... zo wat heb jij al achter je liggen zeg. Wat goed hoe ver je nu bent!!
T
TalimLid
01-01-2024, 00:00
#3
@Raver Bedankt voor je tip! het is erg fijn om dat te lezen...want dat zeg ik tegen mezelf laatste 2 dagen. Ik merk met paniek word alles velen malen erger. Ik ben er ook bijna TE veel mee bezig. Zoek geen afleiding meer. Ik ga dat nu wel weer doen, want idd ik zit nu eigenlijk in de beste situatie nu. Huisarts,Kliniek komt eraan, intake komt..werk hoeft eindelijk niet meer! En blijf stabiel op t laagste dat ik nu trekken kan. Meer kan ik niet doen.. heb mezelf ook even toegesproken in de spiegel. Meer kun je nu niet doen..afwachten en zoek afleiding. Stress is killing nu
T
TalimLid
01-01-2024, 00:00
#4
Daarom zal ik waarschijnlijk komende tijd even niks posten, ik moet echt even proberen ook eens ergens anders aan te denken
T
TalimLid
01-01-2024, 00:00
#5
Wat mij blijft verbazen is dat als je t eenmaal lukt om vast om de 2uur je dosis te nemen en deze elke 24 uur met 0,2 te verlagen..wat al super knap is!! Als dat je lukt!
Wann je bij zo’n lage dosis aankomt dat je wel een ondersteunend medicijn nodig hebt tegen de angst en paniek... waarsch is dit wat je krijgt met dagelijks gebruik..maar nog denk ik..kan t dan niet t laatste beetje per 0,1 verlagen en die dosis bijv 48u aanhouden?

Ik heb gelukkig volgende week mijn intake want ik MOET wel hulp maar Jezus t blijft me verbazen deze afkick is toch de ergste die bestaat! Of niet dan?? Als ik alle ontwenningsverschijnselen hier zou uittypen dan ben ik wel 5 alina’s verder.
T
TalimLid
01-01-2024, 00:00
#6
Nou vannacht voor het eerst door mijn wekker heen geslapen. Werd wakker van de eerst volgende wekker om 4:00 uur Vond het wel opmerkelijk dat ik totaal geen ontwenningsverschijnselen had terwijl ik dus een dosis had gemist..ma goed das top! Wou dit gewoon even delen:)
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#7
Hoe gaat het afbouwen?
T
TalimLid
01-01-2024, 00:00
#8
@Raver het advies van de huisarts was dat ik niet verder moest gaan afbouwen omdat de angsten en paniek te erg werden. Nu 4 dagen stabiel geen ontwenning. Na overleg nu met 0,1 afbouwen..ben benieuwd. Volgende week intake dan hoor ik wel wat ik nu verder het beste kan doen en wanneer er plek is voor een detox.
T
TalimLid
01-01-2024, 00:00
#9
@Raver Ja ik heb het afbouwschema besproken met de arts van de kliniek en mijn huisarts. En heb nu wekelijks een afspraak met de huisarts. Woensdag ook eindelijk plek bij de bedrijfsarts poeh daar dus weeer t hele verhaal vertellen. Gelukkig de laatste die nog echt moet.
T
TalimLid
01-01-2024, 00:00
#10
Raver zei:
Hoe gaat het afbouwen?
Klik om te vergroten...
Het gaat wel goed..vind om de 2 uur wel lastig kwa nog mijn sociale contacten onderhouden, dat durf ik nog niet. En dat t natuurlijk slopend is maar hou het wel nog steeds vol
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#11
Talim zei:
Oja ook nog wintertijd vannacht gooit even Mn schema in de war. Gelukkig momenteel geen last meer van verwardheid.
Klik om te vergroten...

Dat hoeft niet.

Gewoon de 2 uur aanhouden.
C
CoffeecupLid
01-01-2024, 00:00
#12
Enge dromen had ik ook, vreselijk. Maar zodra ik geen ghb tot me nam verdween het vanzelf. De slapeloze nachten heb ik recent ook weer gehad, en toen besloten te kappen
C
CoffeecupLid
01-01-2024, 00:00
#13
Is jou huisarts niet bekend met diazepam, of de verslavingsarts waarmee hij contact heeft?

https://www.nispa.nl/sites/default/...ulante ghb detoxificatie - versie 2012-09.pdf Even stukje naar onder scrollen en daar staat het schema. Bij mij was wel de voorwaarde ik moest óm de vier uur g nemen en niet de nacht. Ik weet niet waarom maar dag 1 sloegen ze over. Ik begon bij dag twee. Wijkverpleegkundige kwam een keer per dag langs. Ik heb het vaker nog gedaan hierna omdat het mij zo goed hielp. Op momenten dat ik het zonder hulp deed was ik wel bang. Nu niet meer, ik heb het schema een heel stuk ingekort.

Wel moet ik van mijzelf iets gaan ondernemen met 12 stappen vind ik. Het is geen leven om steeds 1 tot 2 keer per jaar terug te vallen en op te krabbelen.

De diazepam kreeg ik toen wel van mijn huisarts, nu via via. En het lijkt onmogelijk om er nog aan te komen. Ik kom net uit met mijn schema. Een goede stok achter de deur dus! En daarna even wachten en weer door met mijn anti depressivia. Deze heb ik namelijk niet durven slikken tijdens mijn g binge.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#14
@Coffeecup

Ik denk niet dat de Diazepam methode werkt voor zo'n intense verslaving als dat @Talim heeft.

Met dit advies komen kan zelfs gevaarlijk zijn.
Diazepam is GABA a agonist
GHB is GABA b agonist

Al is de bedoeling goed.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."