Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMijn verhaal, thuis afbouwen G

Mijn verhaal, thuis afbouwen G

113 antwoorden
23 weergaven
18-5-2026
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#1
Talim zei:
Ik hou jullie op de hoogte
Klik om te vergroten...

Heel graag!

Ps, fijn nog weer eens een vrouw erbij!
C
CoffeecupLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hoi Talim

Hoeveel ml gebruik je nu per dag? Drie jaar is lang, ik hield het nooit zolang vol. Zeker niet met slapeloze nachten. Wallen enzo. Ik nu weer zes maanden er vanaf. Het is mij telkens met diazepam gelukt. Baclofen kreeg ik ook van de verslavingsarts. Het hielp niet echt bij mij (ik mocht max 3 x 20 Mg. Zelfs 3 x 75 Mg stiekem gedaan en ook niet gewenste effect. Bij de verslavingszorg zit ik al een poos niet meer. Ik had vanuit daar wel een ambulante thuis detox met diazepam. Omdat ik wist hoe dat werkte ben ik mij zelf zo een paar keer gaan detoxen. Eenmaal paar uur zonder g heel raar gevoel aan mijn mond. Mijn lippen stonden strak en waren blauw paars. De laatste keer is mij ook gelukt met diazepam maar ben ik net als @Raver blijven steken op diazepam. Maanden lang op 5 a 10 Mg per dag. Ook verslavende rotzooi. Ik ben nu allang clean. Nog steeds last van angst en daar krijg ik medicatie voor. Het gaat goed nu! Even over bloeddruk meter. Ik denk dat de app niet nauwkeurig is en je misschien onnodig gek maakt. Ik zou voor een paar tientjes een bestellen. Max aanvaardbare waardes voor mij tijdens de thuis detox waren
Bovendruk max 140
Onderdruk max 100
Pols max 120
Ik moest drie keer per dag meten op vaste tijden, om te zien of de diazepam aan sloeg. En elke dag zag je mooi verbetering. Ik had een wijkverpleegkundige die dagelijks na mijn werk langs kwam. Dat was het fijne ik kon door werken. Ik heb het hier over eind 2014 begin 2015. Ik gebruikte daarvoor zes ml om de vier uur, in de nacht gebruikte ik niets.

Ik ben ook een vrouw
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#3
@Talim

Solutions Center heeft geen hele lange wachttijden. Ik zou hun eens een belletje geven, ze zitten in Barneveld. En je kunt daarna meteen 'n nabehandeling volgen bij hun. Echt elke dag er bovenop zitten, en elke dag bellen wanneer je kunt komen.

Zo heb ik dit keer ook sneller een plek kunnen regelen. Het was eerst 3 maanden geloof ik, en later maar 5 weekjes. :)

Ik ben zelf gedetoxd bij Brijder Hoofddorp. De artsen en vpk hier weten super goed waar ze mee bezig zijn omtrent GHB detox.
T
TalimLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hoi @Coffeecup Bedankt voor je verhaal. En bedankt voor de waardes doorgeven!
Ik hou het volgende schema aan: Dagelijks 0.4 ml v d startdosis af en 0.2 ml van de redose.
gisteren start 3 ml en redose 2,2 ml
Zit vandaag op startdosis 2.1 ml en redose 2 ml
Dit neem ik om de 2 uur en hou me hier strak aan.

En heb nu al een update. Ik heb afgelopen 2 dagen geen 'over hitting' meer gehad. Terwijl toen ik te 'hard' afbouwde wel 3 a 4 keer per dag zware over hitting (mijn hoofd knal rood en bloedheet) had. Het trillen is enorm minder. De ergste angst heb ik ook gehad. Heb nu wel sinds 2 nachten extreem echte enge dromen.

Gisteren heb ik een hartslag horloge gekocht die mijn hartslag meet. (hoop dat dit goed is) Mijn hartslag zit altijd tussen de 70 en 90 en is 1x 104 geweest.
T
TalimLid
01-01-2024, 00:00
#5
@Raver Oke top! bedankt voor deze tips
En hoelang is dan de opname? of verschilt dat per persoon? Ik moet kijken hoeveel vakantie dagen ik nog op kan nemen van mijn werk
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#6
Talim zei:
@Raver Oke top! bedankt voor deze tips
En hoelang is dan de opname? of verschilt dat per persoon? Ik moet kijken hoeveel vakantie dagen ik nog op kan nemen van mijn werk
Klik om te vergroten...

Hangt er 'n beetje vanaf op hoeveel ML farmaceutische GHB je wordt ingesteld. De omrekensom is ongeveer x4. Ik gebruikte 5ml elke 2 uur, en werd hier in de detox op 20ml farma GHB ingesteld.

Dag 1 is instellen
Dag 2 stabiel
En dan vanaf dag 3 elke dag 2ml eraf tot je op 2ml zit.

Ongeveer 10 tot 14 dagen opname.
T
TalimLid
01-01-2024, 00:00
#7
@Raver Oke dankjewel dan weet ik even op hoeveel dagen ik ongeveer kan rekenen. Ik had zelf ook Brijder Hoofddorp in mijn favorieten opgeslagen :)
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#8
Talim zei:
@Raver Oke dankjewel dan weet ik even op hoeveel dagen ik ongeveer kan rekenen. Ik had zelf ook Brijder Hoofddorp in mijn favorieten opgeslagen :)
Klik om te vergroten...

Je dient je dan wel eerst aan te melden. Brijder is regio Zuid-Holland en Noord-Holland. Ik weet niet of je ook in deze regio woont.

Zo niet gaat de verzekering moeilijk doen.

Beste optie is via je huisarts doorgestuurd worden denk ik.
T
TalimLid
01-01-2024, 00:00
#9
@Raver Dankje, ja ik had al wat research gedaan. Doorverwijzing nodig van de huisarts voor aanmelding. Ik zag bij de meeste sites staan: vanuit de basis wordt het vergoed dan gaat alleen nog van het eigen risico af (deze heb ik toch al op) En zal natuurlijk eerst moeten afwachten inderdaad wann ik terecht kan. Dan pas op het werk vrij regelen. 10 dagen zou ik wel op kunnen nemen. Ik heb het een paar naasten al verteld maar mijn ouders nog niet. Hoopte dit ook niet te hoeven doen, m'n moeder zou niet meer kunnen slapen! :( Maar met 10 dagen opname tja dan moet ik het wel vertellen. Ik woon al 13 jaar op mezelf en zij maken zich überhaupt al zorgen om mijn ziekte laat staan als ze dit weten. Lastig hoor!

Ik zat te kijken naar deze klinieken: Brijder Noord-Holland en Vincere-GGZ in Amsterdam
C
CoffeecupLid
01-01-2024, 00:00
#10
Hoi Talim,

Ik heb bewondering voor het feit dat je werkt! Heb ik ook altijd gedaan, maar ik moet ook toegeven verslaafden zijn een kei in het verbergen van dingen, en ik was dat ook. Een goede dagbesteding is vooral na de afkick belangrijk, voor afleiding enzovoorts. Van Raver kun je aannemen wat hij stelt. Wij hebben jaren contact en beurden elkaar op tijdens het heetst van de strijd. Ik begrijp dat het afbouwen redelijk verloopt? Belangrijk is geduld en niet te vlug. Ik hoop dat je niet al te lange wachttijd hebt. En wie weet lukt het misschien zelf ook.

Ik was crisis, ivm de lange wachttijd stond ik onder controle bij de huisarts. Ookal heeft deze er geen bal verstand van, hij had wel contact met de instelling en op recept kreeg ik medicatie voor de nacht om de wachttijd te overbruggen. Al vlug hadden ze mij uiteindelijk ergens tussen gestopt.

Ik had niets van doen met een kliniek, maar een instelling van GGZ geestelijke gezondheidszorg

Sterkte en hou vol
T
TalimLid
01-01-2024, 00:00
#11
@Coffeecup Goedenmorgen, fijn je bericht te lezen. En klopt natuurlijk helemaal dat verslaafden een kei zijn om dingen te verbergen. Ik kan deze topbaan ook echt niet kwijt. Goede afleiding voor na de afkick denk ik ook overna, een lijstje gemaakt met ideeën om straks te gaan doen. Van thuis tot buitens huis.:sweatsmile: Dus je bent er helemaal van af gekomen begrijp? echt super!!
T
TalimLid
01-01-2024, 00:00
#12
Update: Ik heb nog met Raver bericht over een afbouw schema. Merk alleen nu alweer dat ik er zo moeite mee heb om niet telkens minder te pakken, gisteravond en vannacht en vanochtend pakte ik al 0,5 minder. Al gauw bedacht ik me en pakte toch die 0,3 erbij. Het gaat zo tegen mijn gevoel in met maar 0,2 afbouwen. Het is duidelijk mijn valkuil dat ik te snel wil. Dus spreek mezelf toe, dat ik er alleen vanaf kom als ik me aan het schema hou. En dan is het ook veel draaglijker kwa ontwenningsverschijnselen. Ik neem binnenkort wel vrij van mijn werk want daar kan ik niet strikt om de 2 uur nemen. Hopelijk heb ik dan al flink afgebouwd wanneer ik naar een kliniek kan.
T
TalimLid
01-01-2024, 00:00
#13
@Coffeecup dus een goede ervaring met GGZ?
T
TalimLid
01-01-2024, 00:00
#14
@Raver Oke ga ik doen!
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#15
Talim zei:
@Coffeecup dus een goede ervaring met GGZ?
Klik om te vergroten...

Welke regio kom je vandaan Talim?
T
TalimLid
01-01-2024, 00:00
#16
Noord-Holland
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#17
Talim zei:
Noord-Holland
Klik om te vergroten...

Zsm afspraak plannen met je huisarts en een verwijzing vragen voor de Brijder. Die kunnen je op de wachtlijst zetten voor een detox bij de kliniek in Hoofddorp.
u
used2behappyLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik lul maar wat zei:
Dat is een lange verslaving. Die afkick lijkt mij verschikkelijk. Ik kocht eerst ook een liter en die afkick viel wel mee bij het begin.
Maar na een paar keer werd die afkick steeds erger. Ik loste die hartkloppingen op met alcohol en kwam daar dan wel makkelijk uit.

Ik ben toen halve liters gaan kopen maar die afkicks waren nog erger dan toen bij die liters. Omdat mijn lichaam al een tolerantie had opgebouwd en mijn dosis al hoger was per 2 uur. Dat kon ik ook nog wel met alcohol oplossen.

Toen kocht ik alleen nog maar 250ml maar als ik 2 weken later weer (of zelfs wel eens een week later) 250ml kocht maakte dat niks uit en de afkick werd nog erger dan helemaal bij het begin. Het word gewoon erger en erger. Maar wist niet hoe het werkte en heb dat dus moeten leren. Loste dat op met baclofen en alcohol.

Nu loopde het nog een paar keer uit de hand en veel mensen waarschuwde me als de afkick erger word moet je stoppen me te alcohol om af te bouwen. Maar Diazepam nemen. En dat werkt prima.

Alcohol is een goede voor een korte verslaving (weekje) maat als het serieuzer word dan is valium de oplossing.

Nu haal ik 100ml per keer dan is het gebruik leuk zeker met zijn 2e heb je 50ml op een avond en geen complicaties.



Lees dit overal dat mensen er niet aan kunnen komen. Dat is echt vervelend.
Want ik heb die trillingen ook. En word dan helemaal naar. Maar ik gebruik dan b.v. 3 weken en stop dan met de ghb helemaal en neem dan 2 uur na mijn laatste buisje 25mg Baclofen of soms zelfs 50mg en dan is er niks aan de hand ik moet die baclofen wel nemen om de 6 uur om die nare gevoelens tegen te gaan. Neem daarbij 3x per dag 10mg Diazepam en als het zo gaat heb ik geen enkel probleem met niks.

Voor slapen neem ik gabapentine 400mg tot zelfs 800mg. Deze week weer een Seroquel gehad van 400mg die is heerlijk.

Dit is dan mijn verhaal van korte verslavingen 3 jaar is heavy Ik ben wel overtuigd dat Baclofen en Diazepam de medicijnen zijn die je minimaal in huis moet hebben bij zwaar ghb gebruik en stoppen.
Heb een hele lading gekocht voor mezelf voor dat het ooit een keertje uit de hand loopt
Maar hou het op de 100ml tegenwoordig.
Het is een preventieve maatregelen.

Succes met je afkick. Je kan natuurlijk ook de detox in als het echt niet meer gaat!

Groeten :wave:
Klik om te vergroten...
en waar heb je Bacl... gevonden?
u
used2behappyLid
01-01-2024, 00:00
#19
en waar heb je Bacl... gevonden?
u
used2behappyLid
01-01-2024, 00:00
#20
maar waar?alle links die heb ik gevonden zijn fake of platin credit card geweigerd, dus waar kan ik deze vinden?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."