Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMijn verhaal, thuis afbouwen G

Mijn verhaal, thuis afbouwen G

113 antwoorden
26 weergaven
18-5-2026
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#1
Talim zei:
Nu al 3 jaar aan de ghb en ik wil nu echt stoppen. Genoeg reden om te stoppen
Klik om te vergroten...

Dat is een lange verslaving. Die afkick lijkt mij verschikkelijk. Ik kocht eerst ook een liter en die afkick viel wel mee bij het begin.
Maar na een paar keer werd die afkick steeds erger. Ik loste die hartkloppingen op met alcohol en kwam daar dan wel makkelijk uit.

Ik ben toen halve liters gaan kopen maar die afkicks waren nog erger dan toen bij die liters. Omdat mijn lichaam al een tolerantie had opgebouwd en mijn dosis al hoger was per 2 uur. Dat kon ik ook nog wel met alcohol oplossen.

Toen kocht ik alleen nog maar 250ml maar als ik 2 weken later weer (of zelfs wel eens een week later) 250ml kocht maakte dat niks uit en de afkick werd nog erger dan helemaal bij het begin. Het word gewoon erger en erger. Maar wist niet hoe het werkte en heb dat dus moeten leren. Loste dat op met baclofen en alcohol.

Nu loopde het nog een paar keer uit de hand en veel mensen waarschuwde me als de afkick erger word moet je stoppen me te alcohol om af te bouwen. Maar Diazepam nemen. En dat werkt prima.

Alcohol is een goede voor een korte verslaving (weekje) maat als het serieuzer word dan is valium de oplossing.

Nu haal ik 100ml per keer dan is het gebruik leuk zeker met zijn 2e heb je 50ml op een avond en geen complicaties.

Talim zei:
Ik heb dus geen baclofen.
Klik om te vergroten...

Lees dit overal dat mensen er niet aan kunnen komen. Dat is echt vervelend.
Want ik heb die trillingen ook. En word dan helemaal naar. Maar ik gebruik dan b.v. 3 weken en stop dan met de ghb helemaal en neem dan 2 uur na mijn laatste buisje 25mg Baclofen of soms zelfs 50mg en dan is er niks aan de hand ik moet die baclofen wel nemen om de 6 uur om die nare gevoelens tegen te gaan. Neem daarbij 3x per dag 10mg Diazepam en als het zo gaat heb ik geen enkel probleem met niks.

Voor slapen neem ik gabapentine 400mg tot zelfs 800mg. Deze week weer een Seroquel gehad van 400mg die is heerlijk.

Dit is dan mijn verhaal van korte verslavingen 3 jaar is heavy Ik ben wel overtuigd dat Baclofen en Diazepam de medicijnen zijn die je minimaal in huis moet hebben bij zwaar ghb gebruik en stoppen.
Heb een hele lading gekocht voor mezelf voor dat het ooit een keertje uit de hand loopt
Maar hou het op de 100ml tegenwoordig.
Het is een preventieve maatregelen.

Succes met je afkick. Je kan natuurlijk ook de detox in als het echt niet meer gaat!

Groeten :wave:
T
TalimLid
01-01-2024, 00:00
#2
@Ik lul maar wat Bedankt voor het delen. Slim om een lading achter de hand te houden. Ben je nu helemaal van de G af?

De eerste 3 jaar zat er met mijn gebruik soms 6 weken tussen van niks en een keer 4 maanden niks. De hoeveelheid van elke dag heeft 6 maanden geduurd. Veel ste lang, ene moment voel ik me sterk dat ik het zelf kan..zodra het uitwerkt raak ik weer in de put. Maar de ergste angst gedachtes heb ik sinds vannacht en vandaag niet meer gehad. Sinds het rustiger afbouwen geen behoefte gehad om meer te pakken. Ik ben ook gewoon bang om meer te pakken, bang om terug bij af te zijn.

Wel eerder proberen af te bouwen maar met veel teveel ml dus dat doe ik nu dan niet meer. Met 0,4 en 0,2 afbouwen. Dit is dag 3. Mijn gevoel zegt ook dat ik extra 'hulp' middelen nodig zal hebben. Maar voelt ook weer verkeerd, dan heb ik er nog iets bij.

Vandaag wel eerste stappen gezet om met professionele hulp te gaan praten. Ik wil positief blijven ik denk dat dat belangrijk is. Dat houd me focus op dat het stap voor stapje gaat lukken. Dan komt dit spul nooit meer in mijn leven, kan niet wachten!
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#3
Talim zei:
Vandaag wel eerste stappen gezet om met professionele hulp te gaan praten.
Klik om te vergroten...

Dat is al een grote stap in de goede richting. Knap van je! Hulp zoeken, of denken (weten eigenlijk) dat je echt hulp nodig hebt is 1 ding maar ook echt die hulp zoeken is 2. Wel echt doorzetten nu!
Tot nu toe klink je erg positief over je stoppen met ghb. Probeer die positieve vibe vast te houden.

Van ghb heb ik bijna 0 verstand. Nooit gebruikt en ga het ook nooit gebruiken. Het trekt mij helemaal niet en als ik al die horror verhalen hoor over hoe snel je verslaafd kunt raken en hoe heftig het stoppen is begin ik der maar niet aan.

Ik wilde je alleen even succes wensen en een hart onder de riem steken. Verslavingen zijn heel rot! Succes. :thumbsup1:
T
TalimLid
01-01-2024, 00:00
#4
@De Dunne Bedankt voor je bericht! En ik ben ontzettend blij om te horen dat je niet aan ghb zult beginnen! Heel wijs besluit! Ja ben zo positief omdat ik er echt zo klaar mee ben en ik geloof dat ik dit kan! En dit moet ik ook vasthouden. Hier mijn ei kwijt kunnen is voor mij een last van mijn schouders. Ik vraag me af of ik eerst een Detox in moet of niet. Maar dat zal ik allemaal wel horen, probeer tot die tijd zo ver mogelijk af te bouwen.
T
TalimLid
01-01-2024, 00:00
#5
Sinds ik ben lid geworden en mijn verhaal heb gedeeld en andere verhalen heb gelezen gaf mij het laatste zetje om professionele hulp te zoeken. Ik durfde niet om het schaamte gevoel. Dat ik verslaafd ben wist ik allang maar dan bij pro's aankloppen gaf mij nog meer het gevoel dat ik niet alleen kon winnen van de verslaving. Al een tijdje was ik wat posts aan het lezen maar lid worden was t beste wat ik had kunnen doen! Nu voel ik me minder beschamend en juist sterk dat ik professionele hulp zoek. Fijn dat we elk ons verhaal willen delen.:redheart:
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#6
Talim zei:
Sinds ik ben lid geworden en mijn verhaal heb gedeeld en andere verhalen heb gelezen gaf mij het laatste zetje om professionele hulp te zoeken. Ik durfde niet om het schaamte gevoel. Dat ik verslaafd ben wist ik allang maar dan bij pro's aankloppen gaf mij nog meer het gevoel dat ik niet alleen kon winnen van de verslaving. Al een tijdje was ik wat posts aan het lezen maar lid worden was t beste wat ik had kunnen doen! Nu voel ik me minder beschamend en juist sterk dat ik professionele hulp zoek. Fijn dat we elk ons verhaal willen delen.:redheart:
Klik om te vergroten...

Drugsforum is idd erg fijn. Ik heb er ook al erg veel aan gehad. Blijf gewoon je verhaal posten. Dat is ook goed voor je.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#7
@Talim . Kijk rustig eens rond op het forum. Meng je eventueel in gesprekken en discussies. Lees andermans verhalen en haak daar eventueel op in. Doe je eigen zegje.
Neem alles dan mee in je afkick. Lezen over verslavingen/afkicken van andere soorten drugs kan jou ook helpen. De ene afkick van een drug is natuurlijk “makkelijker” of minder lichaamlijk zwaar dan de ander drug maar in grote lijnen vind ik het wel overeen komen.
De manier hoe je er over denkt bijvoorbeeld. Succes nogmaals.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#8
DF is the bomb, ik wilde er eens afstand van doen omdat het mogelijk teveel verbinding had met m'n verslaving.

Maar toen ben ik het eens gaan omdraaien, het herrinerd me ook weer goed aan de ellende die drugs me hebben gegeven.

Zo vergeet ik niet "waar ik vandaan kom" en kan ik andere mensen tips geven!

Welkom op 't forum @Talim ik hoop écht dat het je snel lukt om van de GHB af te komen. Ik weet waar je doorheen gaat..
T
TalimLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ja vind DF echt fantastisch, @De Dunne het gevoel dat ik niet alleen ben. Bedankt voor jullie reacties en speciaal voor jou @Raver bedankt dat ik jou mag contacten. Ik ben een vrouw van 30 jaar die nog liever met mijn chronische pijn elke dag leef dan nog langer afhankelijk te zijn van G, ik ga deze strijd aan. Jammer van de wachttijd bij de kliniek trouwens. Ik hou jullie op de hoogte :)
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#10
Talim zei:
Ik hou jullie op de hoogte
Klik om te vergroten...

Heel graag!

Ps, fijn nog weer eens een vrouw erbij!
C
CoffeecupLid
01-01-2024, 00:00
#11
Hoi Talim

Hoeveel ml gebruik je nu per dag? Drie jaar is lang, ik hield het nooit zolang vol. Zeker niet met slapeloze nachten. Wallen enzo. Ik nu weer zes maanden er vanaf. Het is mij telkens met diazepam gelukt. Baclofen kreeg ik ook van de verslavingsarts. Het hielp niet echt bij mij (ik mocht max 3 x 20 Mg. Zelfs 3 x 75 Mg stiekem gedaan en ook niet gewenste effect. Bij de verslavingszorg zit ik al een poos niet meer. Ik had vanuit daar wel een ambulante thuis detox met diazepam. Omdat ik wist hoe dat werkte ben ik mij zelf zo een paar keer gaan detoxen. Eenmaal paar uur zonder g heel raar gevoel aan mijn mond. Mijn lippen stonden strak en waren blauw paars. De laatste keer is mij ook gelukt met diazepam maar ben ik net als @Raver blijven steken op diazepam. Maanden lang op 5 a 10 Mg per dag. Ook verslavende rotzooi. Ik ben nu allang clean. Nog steeds last van angst en daar krijg ik medicatie voor. Het gaat goed nu! Even over bloeddruk meter. Ik denk dat de app niet nauwkeurig is en je misschien onnodig gek maakt. Ik zou voor een paar tientjes een bestellen. Max aanvaardbare waardes voor mij tijdens de thuis detox waren
Bovendruk max 140
Onderdruk max 100
Pols max 120
Ik moest drie keer per dag meten op vaste tijden, om te zien of de diazepam aan sloeg. En elke dag zag je mooi verbetering. Ik had een wijkverpleegkundige die dagelijks na mijn werk langs kwam. Dat was het fijne ik kon door werken. Ik heb het hier over eind 2014 begin 2015. Ik gebruikte daarvoor zes ml om de vier uur, in de nacht gebruikte ik niets.

Ik ben ook een vrouw
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#12
@Talim

Solutions Center heeft geen hele lange wachttijden. Ik zou hun eens een belletje geven, ze zitten in Barneveld. En je kunt daarna meteen 'n nabehandeling volgen bij hun. Echt elke dag er bovenop zitten, en elke dag bellen wanneer je kunt komen.

Zo heb ik dit keer ook sneller een plek kunnen regelen. Het was eerst 3 maanden geloof ik, en later maar 5 weekjes. :)

Ik ben zelf gedetoxd bij Brijder Hoofddorp. De artsen en vpk hier weten super goed waar ze mee bezig zijn omtrent GHB detox.
T
TalimLid
01-01-2024, 00:00
#13
Hoi @Coffeecup Bedankt voor je verhaal. En bedankt voor de waardes doorgeven!
Ik hou het volgende schema aan: Dagelijks 0.4 ml v d startdosis af en 0.2 ml van de redose.
gisteren start 3 ml en redose 2,2 ml
Zit vandaag op startdosis 2.1 ml en redose 2 ml
Dit neem ik om de 2 uur en hou me hier strak aan.

En heb nu al een update. Ik heb afgelopen 2 dagen geen 'over hitting' meer gehad. Terwijl toen ik te 'hard' afbouwde wel 3 a 4 keer per dag zware over hitting (mijn hoofd knal rood en bloedheet) had. Het trillen is enorm minder. De ergste angst heb ik ook gehad. Heb nu wel sinds 2 nachten extreem echte enge dromen.

Gisteren heb ik een hartslag horloge gekocht die mijn hartslag meet. (hoop dat dit goed is) Mijn hartslag zit altijd tussen de 70 en 90 en is 1x 104 geweest.
T
TalimLid
01-01-2024, 00:00
#14
@Raver Oke top! bedankt voor deze tips
En hoelang is dan de opname? of verschilt dat per persoon? Ik moet kijken hoeveel vakantie dagen ik nog op kan nemen van mijn werk
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#15
Talim zei:
@Raver Oke top! bedankt voor deze tips
En hoelang is dan de opname? of verschilt dat per persoon? Ik moet kijken hoeveel vakantie dagen ik nog op kan nemen van mijn werk
Klik om te vergroten...

Hangt er 'n beetje vanaf op hoeveel ML farmaceutische GHB je wordt ingesteld. De omrekensom is ongeveer x4. Ik gebruikte 5ml elke 2 uur, en werd hier in de detox op 20ml farma GHB ingesteld.

Dag 1 is instellen
Dag 2 stabiel
En dan vanaf dag 3 elke dag 2ml eraf tot je op 2ml zit.

Ongeveer 10 tot 14 dagen opname.
T
TalimLid
01-01-2024, 00:00
#16
@Raver Oke dankjewel dan weet ik even op hoeveel dagen ik ongeveer kan rekenen. Ik had zelf ook Brijder Hoofddorp in mijn favorieten opgeslagen :)
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#17
Sterkte en suc6!
G
GhbeetjeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Heel veel sterkte!
r
rickertLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik wens je veel sterkte Talim!
T
TalimLid
01-01-2024, 00:00
#20
Hoi Allemaal! Even korte update..want ben eigenlijk vnv heeeel druk met 2 examens die ik morgen heb. Maar 14 Jan mijn opname voor de detox, na 12 dagen mocht ik naar huis. Wat een ervaring zeg! Maar ontzettend blij en dankbaar voor de lieve verpleging! Ik voelde me sterk bij de eerste stap, de vraag naar hulp maar daar voelde ik me nog sterker, wat een belevenis om daar te zitten haha ma goed heb t achter de rug!

Zo ontzettend blij dat al die G maanden voorbij zijn! Niet meer om de 2 uur iets hoeven nemen! Halleluja!!

Thuis nog geen trek gehad en voel me nog steeds sterk in Mn schoenen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."