Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVerslaafd aan GHB en alletwee de dealers hebben afgzegd!

Verslaafd aan GHB en alletwee de dealers hebben afgzegd!

83 antwoorden
15 weergaven
18-5-2026
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#1
Desra zei:
Diazepam helpt niet helemaal, omdat benzos zich binden aan GABA-A, en GHB bindt zich aan de GHB receptor en GABA-B (het is dus niet helemaal veilig, hangt af van hoe erg je verslaafd bent.)
Klik om te vergroten...

Ik ben zelf ook geen fan van dat mensen moeten afkicken met alleen Valium.
Maar het kan wel, ik ken zelfs iemand die het moest doen na een jaar verslaving.

Desra zei:
Als je phenibut koopt heb je het de volgende dag al binnen en dit kan je gebruiken totdat je in de KLINIEK bent.
Klik om te vergroten...

Iemand aanraden om een langere tijd Phenibut te gaan gebruiken is echt geen goed idee.
Beter dat diegene dan aan de ghb blijft tot de kliniek.
En waarom zou je valium en Phenibut gaan mixen?

‘Iemand zei me: wat methadon is voor de heroïneverslaafde, is phenibut voor de ghb-verslaafde. Maar de werking van methadon is eerst uitvoerig onderzocht voordat het als behandeling werd toegepast op heroïneverslaafden. Van phenibut is vrijwel niets bekend – het is in Nederland geen geregistreerd medicijn. Zonder grondig onderzoek moet phenibut ook als substitutiebehandeling bij ghb-verslaafden worden ontraden.’
Bernie Tage van verslavingszorginstelling
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dat kan niemand je hier vertellen. Zoek contact met de huisarts of VNN.
T
Toontje11Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik lig al sinds zondag als een zombie in bed dia’s te nemen, zou je kunnen zeggen dat ik er nu vanaf ben? Voel me wel mega kut en moe maar is de verslaving voorbij?
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#4
De verslaving is nooit voorbij. Je afhankelijkheid misschien wel.
T
Toontje11Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Ja dat bedoel ik.. ben ik nu zeg maar clean als in buiten gezondheids gevaar. Weet jij dat
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#6
Heb je veel geslapen en doorgeslapen?
Waan ideeën gehad?
Lichtelijke psychose gevoelens?
r
roesjunkieLid
01-01-2024, 00:00
#7
Revolutionair zei:
Iemand aanraden om een langere tijd Phenibut te gaan gebruiken is echt geen goed idee.
Beter dat diegene dan aan de ghb blijft tot de kliniek.
En waarom zou je valium en Phenibut gaan mixen?

‘Iemand zei me: wat methadon is voor de heroïneverslaafde, is phenibut voor de ghb-verslaafde. Maar de werking van methadon is eerst uitvoerig onderzocht voordat het als behandeling werd toegepast op heroïneverslaafden. Van phenibut is vrijwel niets bekend – het is in Nederland geen geregistreerd medicijn. Zonder grondig onderzoek moet phenibut ook als substitutiebehandeling bij ghb-verslaafden worden ontraden.’
Bernie Tage van verslavingszorginstelling
Klik om te vergroten...

Ik spring hier als forum-newbie even bij, want hier heb ik zelf ervaring mee toen ik paar weken geleden in de ontwenning van ghb zat en dit zou ik iedereen ten strengste afraden en sluit me dus aan bij bovenstaande. Zoek de bijwerkingen van phenibut maar eens op.

De eerste keer ging het goed, maar toen zat ik maar een weekje aan de g. De tweede keer was al wat minder, voelde me toen de hele dag super kut. De derde keer toen ik een maandje aan de g gezeten had kreeg ik er een psychotische aanval van.

Gewoon niet aan beginnen.
T
Toontje11Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Revolutionair is een wereldgozer die mij zo goed heeft geholpen met zulk goed advies, hij zou zijn eigen kliniek kunnen beginnen. Nooit veroordelend, precies de juiste snaar raken. Je voelt gewoon dat hij alles zelf al heeft meegemaakt. Iets wat mij en mijn omgeving kapotmaakte heeft hij met mijn eigen beetje bereidwilligheid helemaal hersteld. Als er meer mensen zoals hij waren leefden we in een paradijs man.. ik kon met elke vraag bij hem terecht, alles wat hij zei kwam ook echt uit!! Wereldtopper ben je, ik hoop dat ik iets/ooit voor je terug kan doen!

ik weet dat dit het begin is maar ik ben vastberaden niemand meer teleur te stellen. Als iemand ooit vragen voor mij heeft ga je gang! Pay it forward!

Dit was mijn reactie op hem in onze priveberichten: ik wil je vanuit de grond van mijn hart bedanken voor de hulp die je mij hebt geboden: je advies na je laatste G’tje 20 mg diazepam en 40 gr baclofen was perfect en je was elke keer snel, kundig en behulpzaam met je antwoorden. Ik woon zelf in Rotterdam, ik zou je graag persoonlijk willen bedanken of anders een kaartje met iets leuks willen sturen. Je hebt gewoon mijn leven gered, ik was zo bang om te stoppen en voor alle gevolgen. Ik heb alles en iedereen kapotgemaakt en door jou kan ik in 2020 alles uit mezelf halen! Waren er maar meer mensen zoals jij , met vriendelijke groet Toon
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#9
Toontje11 zei:
Revolutionair is een wereldgozer die mij zo goed heeft geholpen met zulk goed advies, hij zou zijn eigen kliniek kunnen beginnen. Nooit veroordelend, precies de juiste snaar raken. Je voelt gewoon dat hij alles zelf al heeft meegemaakt. Iets wat mij en mijn omgeving kapotmaakte heeft hij met mijn eigen beetje bereidwilligheid helemaal hersteld. Als er meer mensen zoals hij waren leefden we in een paradijs man.. ik kon met elke vraag bij hem terecht, alles wat hij zei kwam ook echt uit!! Wereldtopper ben je, ik hoop dat ik iets/ooit voor je terug kan doen!

ik weet dat dit het begin is maar ik ben vastberaden niemand meer teleur te stellen. Als iemand ooit vragen voor mij heeft ga je gang! Pay it forward!

Dit was mijn reactie op hem in onze priveberichten: ik wil je vanuit de grond van mijn hart bedanken voor de hulp die je mij hebt geboden: je advies na je laatste G’tje 20 mg diazepam en 40 gr baclofen was perfect en je was elke keer snel, kundig en behulpzaam met je antwoorden. Ik woon zelf in Rotterdam, ik zou je graag persoonlijk willen bedanken of anders een kaartje met iets leuks willen sturen. Je hebt gewoon mijn leven gered, ik was zo bang om te stoppen en voor alle gevolgen. Ik heb alles en iedereen kapotgemaakt en door jou kan ik in 2020 alles uit mezelf halen! Waren er maar meer mensen zoals jij, met vriendelijke groet Selim Balderrabano Souto ( mijn echte naam)
Klik om te vergroten...
Uit privacy overwegingen zou ik je aanraden om je echte naam weg te halen. Stel dat iemand je googled, komt hij of zij in dit topic terecht.

Ot: mooi dat je zulke hulp hebt gekregen. Nu is het echter zaak om de oorzaak van je misbruik te achterhalen en proberen te verwerken. Er zijn een boel professionele hulpverleners gespecialiseerd hier in, schroom niet om hulp te zoeken!
T
Toontje11Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Ganggang zei:
Uit privacy overwegingen zou ik je aanraden om je echte naam weg te halen. Stel dat iemand je googled, komt hij of zij in dit topic terecht.

Ot: mooi dat je zulke hulp hebt gekregen. Nu is het echter zaak om de oorzaak van je misbruik te achterhalen en proberen te verwerken. Er zijn een boel professionele hulpverleners gespecialiseerd hier in, schroom niet om hulp te zoeken!
Klik om te vergroten...

ja, ik twijfel daar nog aan omdat ik zelfs tijdens mijn gebruik al wist wat de oorzaak was: krankzinnige zelfverzekerdheid. Ik begin pas met uitgaan tond 27 toen ik twee meiden leerden kennen die aan de ghb zaten, ze lieten mij het proberen en we hebben de wildste sex ooit gehad, op een gegeven monent wilden ze ook samen uitgaan en waar ik eerst als een muurbloempje aan de kant ston was ik nu de gangmaker, stapte op elke chick af en voelde me de koning te rijk en zonder de G was alles maar grijs.. ik ben meerdere malen gestopt maar miste die euforie en obstipbare honger naar vrouwen. Toen ik ieta met mijn huidige vriendin kreeg heb ik het ook verest en vorige maand realiseerde ik ineens dat ik altijd op zoek was naar validatie van nieuwe vrouwen ondat ik die vroeger nooit kreeg. Als een soort inhaalslag. Maar ik heb de mooiste meid die er is! Ik heb geen achterliggende jeugdtrauma’s, diepgewortelde angsten beualce wat ik onschreef die eraan ten grondslag liggen. Iedereen zegt ook altijd: je bent net zo leuk/leuker zonder die G. Ik was wel het type gebruiker die echt zorgde dat ik niet te ver gibg. 9 van de 10 mensen dachten dat ik nuchter was of gewoon praatgraag en dit is jiet mezef voor de gek houden hoor. En als je op 1 avond 10 vrouwen zoent, nummers hebt van prachtige meiden die je diezelfde week gaat daten en je gaat met iemand mee naar huis terwijl je een vriendin hebt die me het gunt zolang ik niet verliefd word tja... dat was me echt te verleidelijk. Maar het teveel nemen gebeurde ateeds vaker, het effect werd minder, ik begon het 24/7 te doen waardoor alles naar de tering ging. Het bekende riedeltje. Maar deze keer kan ik het me niet veroorloven terug te gaan en aterker nig voor het eerst GELOOF ik mezelf als ik zeg dat ik het niet wil. Niks geen: ja ik ben er klaar mee tegen mn omgeving maar stiekem manieren bedenken.. ik zal jullie echt op de hoogte houden en zal ook contact zoeken met professionele instanties.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#11
Toontje11 zei:
ja, ik twijfel daar nog aan omdat ik zelfs tijdens mijn gebruik al wist wat de oorzaak was: krankzinnige zelfverzekerdheid. Ik begin pas met uitgaan tond 27 toen ik twee meiden leerden kennen die aan de ghb zaten, ze lieten mij het proberen en we hebben de wildste sex ooit gehad, op een gegeven monent wilden ze ook samen uitgaan en waar ik eerst als een muurbloempje aan de kant ston was ik nu de gangmaker, stapte op elke chick af en voelde me de koning te rijk en zonder de G was alles maar grijs.. ik ben meerdere malen gestopt maar miste die euforie en obstipbare honger naar vrouwen. Toen ik ieta met mijn huidige vriendin kreeg heb ik het ook verest en vorige maand realiseerde ik ineens dat ik altijd op zoek was naar validatie van nieuwe vrouwen ondat ik die vroeger nooit kreeg. Als een soort inhaalslag. Maar ik heb de mooiste meid die er is! Ik heb geen achterliggende jeugdtrauma’s, diepgewortelde angsten beualce wat ik onschreef die eraan ten grondslag liggen. Iedereen zegt ook altijd: je bent net zo leuk/leuker zonder die G. Ik was wel het type gebruiker die echt zorgde dat ik niet te ver gibg. 9 van de 10 mensen dachten dat ik nuchter was of gewoon praatgraag en dit is jiet mezef voor de gek houden hoor. En als je op 1 avond 10 vrouwen zoent, nummers hebt van prachtige meiden die je diezelfde week gaat daten en je gaat met iemand mee naar huis terwijl je een vriendin hebt die me het gunt zolang ik niet verliefd word tja... dat was me echt te verleidelijk. Maar het teveel nemen gebeurde ateeds vaker, het effect werd minder, ik begon het 24/7 te doen waardoor alles naar de tering ging. Het bekende riedeltje. Maar deze keer kan ik het me niet veroorloven terug te gaan en aterker nig voor het eerst GELOOF ik mezelf als ik zeg dat ik het niet wil. Niks geen: ja ik ben er klaar mee tegen mn omgeving maar stiekem manieren bedenken.. ik zal jullie echt op de hoogte houden en zal ook contact zoeken met professionele instanties.
Klik om te vergroten...
Goed bezig chef! Keep it up, de echte strijd begint nu.
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ben blij dat ik heb kunnen helpen :handfist2:
Top dat je er af bent!
S
Sniffle88Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Zo mega goed dat je dit zo doet echt super man. Hoop dat alles goed gaat komen een zware strijd zal het zeker zijn maar hoop echt dat je de strijd zal winnen. En zo zie je maar hoe slecht het ook gaat en hoe kut je je voelt er zijn altijd ergens mensen die je willen helpen. Heel veel geluk en sterkte in de toekomst.
C
CoffeecupLid
01-01-2024, 00:00
#14
Wat positief! Hoelang heb je aan de baclofen gezeten en bouw je deze nog af of is dat niet nodig?
C
CoffeecupLid
01-01-2024, 00:00
#15
En ik ben ook benieuwd of je weer kunt slapen
T
Toontje11Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik had genoeg baclofen voor 2 dagen dat ging zoo makkelijk met die diazepam was ik net een zombie maar ik was allang blij dat ik geen heftige afkickverschijnselen kreeg en met elke dag die voorbij ging kreeg ik meer hoop. Het is gek genoeg voorbij gevlogen, het moeilijkste begint alleen nog. Hoe ga ik om met frustratie, stress en de puinhopen die ik de afgelopen jaren heb achtergelaten. Het wordt een lang proces maar het was een doodlopende weg geweest ware het niet dat er mensen zijn die mij hebben geholpen met kennis van zaken.
K
Koekie monsterLid
01-01-2024, 00:00
#17
Het komt nogal eng over, afkicken van de ghb.
Ikzelf ben bezig met heroïne/methadon, maar afkicken van de ghb is niet alleen vervelend maar ook echt gevaarlijk en dodelijk.
Wow.

Heel veel succes!
T
Toontje11Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Het gaat wel goed eigenlijk. Paar fysieke schrikmomenten gehad maar niks ergs. Mn laatste dia vandaag genomen. Ik denk dat ik na 7,5 dag wel veilig ben. Heb de afgelopen week ook geen zwart gat gekend, met depressie en wanhoop.

Slechts vandaag was een tegenvaller, om een klein incident notabene.

Maar de hoop op een beter leven en te bewijzen dat ik het kan tegen de mensen die er altijd voor me zijn geweest is springlevend.

Werd vroeg in de avond geconfronteerd met het feit dat ik de laatste 2 jaar een leven heb gecreëerd met uitgaan, validatie van vrouwen en kortstondig plezier die me bijna de afgrond hebben ingeduwd. Hoewel ik me prima voelde zonder G dit weekend in het uitgaansleven( jammer genoeg de enige sociale contacten die ik heb overgehouden als consequentie van mijn keuzes) besef ik dat ik een hele lange weg te gaan heb en daardoor wisselen mijn emoties nog wel wat van iets te euforisch naar te zwartgallig.

Maar gelukkig kan ik ‘s avonds 2 sterke biertjes drinken, gerustgesteld dat ik alles heb gedaan wat ik kan doen om mezelf en mijn omgeving vooruit te helpen. Ik probeer nu elke dag iets beter te worden, iets nieuws eigen te maken en productief te zijn.
R
RosieLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik wil graag even zeggen dat ik het echt onwijs knap vind wat je aan het doen bent en al bereikt hebt!
T
Toontje11Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Rosie zei:
Ik wil graag even zeggen dat ik het echt onwijs knap vind wat je aan het doen bent en al bereikt hebt!
Klik om te vergroten...
Bedankt! Even een update: ik heb mijn straf uitgezeten, het goed gemaakt met mijn vriendin die zoveel van mij te verduren heeft gehad en ben sinds 10 november GHB vrij! Ik ben sinds vandaag vrij, m’n vriendin slaapt als een engel en ik ben zo blij dat ik van die rotzooi af ben.

Het was ontzettend zwaar om vast te zitten terwijl ik nog in de ‘grauwe’ periode van mijn afkick zat: angstig, bijna depressief en mijn vriendin die klaar met me was maar het is geleidelijk beter gegaan en ik heb eindelijk mentaal afstand kunnen doen van de G, ik ben wel eerder fysiek gestopt maar nooit mentaal.

Ik heb het onderliggende probleem aangepakt: ik gebruikte het om te ontsnappen aan verantwoordelijkheid en problemen die zich opstapelden en ik heb nu volop zin om die aan te pakken. Ik ben er nog lang niet maar iig heel goed op weg.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."