#1
Diazepam helpt niet helemaal, omdat benzos zich binden aan GABA-A, en GHB bindt zich aan de GHB receptor en GABA-B (het is dus niet helemaal veilig, hangt af van hoe erg je verslaafd bent.)
Ik ben zelf ook geen fan van dat mensen moeten afkicken met alleen Valium.
Maar het kan wel, ik ken zelfs iemand die het moest doen na een jaar verslaving.
Als je phenibut koopt heb je het de volgende dag al binnen en dit kan je gebruiken totdat je in de KLINIEK bent.
Iemand aanraden om een langere tijd Phenibut te gaan gebruiken is echt geen goed idee.
Beter dat diegene dan aan de ghb blijft tot de kliniek.
En waarom zou je valium en Phenibut gaan mixen?
‘Iemand zei me: wat methadon is voor de heroïneverslaafde, is phenibut voor de ghb-verslaafde. Maar de werking van methadon is eerst uitvoerig onderzocht voordat het als behandeling werd toegepast op heroïneverslaafden. Van phenibut is vrijwel niets bekend – het is in Nederland geen geregistreerd medicijn. Zonder grondig onderzoek moet phenibut ook als substitutiebehandeling bij ghb-verslaafden worden ontraden.’
Bernie Tage van verslavingszorginstelling