Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHet veilig gebruiken van Ghb

Het veilig gebruiken van Ghb

137 antwoorden
43 weergaven
18-5-2026
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Ja ik heb er zeker van geleerd. Ik zal es gaan experimenteren met de startdosis. Ik ben nog nooit hoger dan 2,5 ml gegaan.

Ik hoor wel es dat het pas echt leuk/lekker wordt na een paar keer bijpakken. Is dit waar? Wij stopten meestal na 2 a 3 x bijpakken. De laatste keren zijn we wat langer doorgegaan en moet zeggen dat het wel lekker was ja!
M
Melany99Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb het gelezen!
Het ziet erg goed uit.
Als je dit nou voor mijn verslaving had kunnen vertellen :)
Ik ga het zeker nog een paar keer doornemen.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#3
Revolutionair zei:
Maar er zit een verschil tussen jaren lang ghb misbruiken en elke keer out gaan dan dat het 1x keertje gebeurd bij iemand die begonnen is en het een keertje gebeurd.

Maar ik heb aanpassingen aangevraagd en hoop dat die doorkomen op mijn originele bericht.
Klik om te vergroten...
Ganggang💯 zei:
Bij ‘out’ gaan, is er sprake van een overdosering GHB. Eigenlijk is bewusteloosheid een soort ingebouwd beschermingsmechanisme van het brein. Bepaalde hersenfuncties worden uitgeschakeld, omdat er meer energie nodig is voor primaire levensfuncties als de ademhaling, het hart en andere basale functies.’ Zonder die mechanismen kun je niet leven, dus is bewusteloosheid van belang voor de overleving. ‘Hersencellen kunnen door zuurstofgebrek, of stuiptrekkingen tijdens het ‘out’ zijn, afsterven.
Klik om te vergroten...
Bedoelde specifiek dit stukje. Out gaan blijft out gaan natuurlijk. Dit geldt voor misbruikers en recreatieve gebruikers denk ik.
S
StimsalaBanneLid
01-01-2024, 00:00
#4
*Opening post aangepast op verzoek.

Goed bezig @Revolutionair :grinning:
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#5
@Revolutionair bedankt voor het openen van dit topic.

Ik gebruik nu ongeveer 2 jaar probleemloos en met plezier ghb. Meestal thuis met mn vriend, ongeveer 1 keer in de maand.
Op het forum miste ik inderdaad ook wat informatie. Als je gaat zoeken in het subforum ghb kom je inderdaad veel topics over verslaving tegen.

Ik vind het fijn om van gedachten te wisselen en informatie uit te wisselen.
In mijn omgeving gebruikt bijna niemand ghb, ik heb dus verder niemand om info mee uit te wisselen. Mn vriend weet net zoveel als ik.

Eén van mijn vuistregels mbt drugsgebruik is dat je nooit uit moet gaan van wat anderen je vertellen. Ga altijd zelf op onderzoek uit en zoek naar feiten. Lees veel tripreports. Zelfs van mijn eigen vriend neem ik niet zomaar iets voor waar aan. Soms heeft hij het ook mis.

Goede tip van TO: laat nooit voor je inschenken, maar maak altijd je eigen dosis klaar.
Wij gebruiken altijd thuis met zn tweetjes. Mijn vriend heeft zelf een tabel gemaakt in Excel, waarin we de tijd van inname en de dosis noteren. Dit bestand zal ik binnenkort posten. Het bestand houdt rekening met de algemene halfwaardetijd van ghb en berekent hoeveel je kan bijnemen na een bepaalde tijd.
Ik kijk meestal mee als mijn vriend voor ons inschenkt, andersom ook. Hij is heel secuur. Toch heeft hij een keer een fout gemaakt. Hij had een halve ml teveel voor mij in het spuitje gedaan. Die avond hadden we al een paar keer bijgepakt, ook sneller dan we normaal doen. Meestal wachten we minstens een uur. Ik ben toen voor het eerst out gegaan. Tenminste, dat beschouw ik achteraf als een lichte vorm van outgaan. Ik voelde me heel slaperig en voelde erg de drang om te gaan liggen en even een tukje te doen. Het was ook rond de tijd dat ik normaal naar bed ga, dus ik vond het niet zo vreemd dat ik moe was. Maarja, dit was geen normaal slaapje. Hij zei dat ik niet moest gaan liggen. Ik was eigenwijs en ben in slaap gevallen. Hij heeft me in de gaten gehouden en steeds gecheckt of ik nog reageerde. Hij moest me schudden voordat ik reageerde. Dus ik was wel wat ver weg.

Outgaan is niet normaal. Voor veel ghb-gebruikers schijnt het erbij te horen. Er is nog niet genoeg onderzoek gedaan, toch zijn er sterke vermoedens dat outgaan zorgt voor hersenbeschadiging. Genoeg reden om extra voorzichtig te zijn met doseren!

Dopjes zijn inderdaad geen goed idee. Een spuitje is the way to go. Want doseren komt heel nauw!

Het tijdstip van inname bijhouden is een tweede belangrijke regel! Er bestaat zelfs een website voor:

www.magikaleenbuis.nl

Ik zou graag meer willen weten over wat ghb precies doet in de hersenen. Ik weet dat het op je gaba werkt, en je centrale zenuwstelsel. Daarom mag je het ook niet combineren met andere downers.
Ik weet dat het de heropname van dopamine remt, en dat dat 4 uur later, als de ghb uit je systeem is, weer vrijkomt. Daarom word ik ook altijd wakker 4 uur na de laatste dosis, als we al lang en breed in bed liggen.
Het doet ook iets met je serotonine, ik heb het ergens gelezen. Dat voel ik ook, je kan er best wel euforisch van worden.

Het doet in ieder geval van alles in je brein. Daarom is het beter om ghb niet te vaak te gebruiken, en je hersens de tijd te geven om te laten herstellen en in balans te komen. Ik zou zeggen niet vaker dan 1 keer per maand.
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#6
Natozlato zei:
Meestal wachten we minstens een uur. Ik ben toen voor het eerst out gegaan.
Klik om te vergroten...

Een uur is echt weinig met de meeste ghb zit je op je piek na een uurtje.
Met gebruik van Cocaïne gebruik ik altijd om de anderhalf uur een dosis omdat het een sterke upper is. En dan 45 minuten na de dosis ghb. 2 sterke lijntjes Coke.
Dat is mijn favoriete manier van gebruik.

Natozlato zei:
Ik was eigenwijs en ben in slaap gevallen. Hij heeft me in de gaten gehouden en steeds gecheckt of ik nog reageerde. Hij moest me schudden voordat ik reageerde. Dus ik was wel wat ver weg.
Klik om te vergroten...

Als je in een coma zal liggen was je niet wakker geworden. Een coma is echt niet meer reageren.

Natozlato zei:
dat 4 uur later, als de ghb uit je systeem is
Klik om te vergroten...

Dat zou misschien met de stofwisseling te maken hebben. De keren dat ik out ben gegaan en te ver ben gegaan word ik na 2 uur en drie kwatier wakker en voel ik dat het uit mijn systeem raakt.
3 uur is ook wel wat ik vaker heb gelezen maar ik geloof ook wel dat het bij iedereen anders werkt.

Bedankt voor je bijdragen.
Goed dat je niet alles zomaar aanneemt over wat andere te zeggen hebben.
Als 1x per maand goed werkt voor jou zou ik dat ook aanhouden.
Jou gebruik is de manier hoe je het normaal kan gebruiken.
Wil je echt antwoorden op al die vragen wat het met je hersenen doet zou je veel tijd moeten besteden aan het inlezen.
Ik zal met je mee doen en ik hoop een paar andere ook.
Veel dingen zijn al terug te vinden in het topic van @F.E.A.R.

Een tip voor mensen die onderzoek doen naar ghb op het web is, gebruik niet de hele tijd Google.
Bij zoekmachines als Bing of Yahoo kom je op hele andere sites terecht.
En zo kan je meedere informatie vinden.
K
KetafieneLid
01-01-2024, 00:00
#7
O ja. Iedere ‘ervaren’ gea gebruiker is wel eens of meerdere keren out gegaan... Al doende leert men😅
h
hansje1963Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Revolutionair zei:
Ik ga hier nu wat dieper over in.
Daar zit ook geen harde grens in.
Ik heb de tijd gehad om weer wat onderzoek te doen.

Ik ben 5 jaar geleden begonnen met inlezen.
Nu ben ik dus weer verschillende op verschillde sites tegen gekomen dat ze die 6 weken hebben weg gehaald en dus nu zeggen.

'Een verslaving kan zich sneller ontwikkelen dan we hiervoor dachten'

Dus ze hebben weer nieuwe ondekkingen gedaan en durven er nu geen harde grens meer aan te geven.
Toch was die 6 weken een goede indicatie.
Zoals je misschien heb meegelezen nu al zoveel mensen geholpen met het afbouwen van hun Ghb en verslaving.
In openbaren topics hier en via prive berichten en via de Whatsapp. Maar ook in kik groepjes en online en in me prive leven.

Nu net de hele tijd contact onderhouden met een meisje via hier die al een half jaar ghb gebruikt en de laatste 2 maanden 24/7 elke 2 uur.
Super heftig!
Ze zat in de afkick maar haar afkick viel harstike mee na zulk heftig gebruik.
Geen dopamine release en wakker blijven.
Zonder medicijnen.
Kwam totaal niet overeen met wat bekend is met wat ik weet en er bekend over is in klinieken en bij gebruikers.
Ook net dagelijks contact gehad met iemand en diegene helemaal heb geholpen met een afbouw schema. Na een 4 weken 24/7.
Die die een hele zware geestelijke en lichamelijke kreeg met medicijnen.
Dus het verschild zo erg per persoon.



Dus 5 jaar geleden zelf een foutje gemaakt met ghb (geen eens met 24/7 gebruik lang) 6 weken lang af en aan.

Hebben mensen mij geholpen en alles uitgelegd.
Welke medicijnen en.welke Gaba's het werkt en Dopamine.
Ook met andere mensen, die het zelfde doormaakte elkaar geholpen.
Daarna begonnen andere mensen te helpen en door blijven lezen.
Dus na tientallen mensen geholpen weet ik dat die 6 weken een goed gemiddelde is.

Dus dan houden we het op 6 weken gemiddeld.

Een officiële website durft dat niet meer te zeggen omdat ze dus hebben meegemaakt dat het bij mensen in 4 weken is ontstaan.



Je hebt dus geen echte ervaring met ghb.
En ik merk ook overal aan je opmerkingen je er geen verstand van hebt. En niet in een Ghb wereldje zit.



Natuurlijk werkt het niet zo.
Iemand die al maanden misbruikt maakt van Ghb heeft dus al schade van zijn geheugen door zijn zeer domme en onverantwoordelijke manier van gebruiken.
En dan ook nog wekelijks out gaan erbij dan krijgt zware problemen met zijn kortetermijn geheugen.

Ik ben in die jaren gebruik bij het begin wel vaker out gegaan.
Maar ik had geen enkele geheugen problemen.
Mijn vriendin vergat van alles die niet g gebruikte en ik zat altijd achter haar om haar te helpen omdat ze van alles vergat.
Op een after vergeet ik niks, geen gesprekken niks terwijl die mensen onder de mdma de helft zijn vergeten en ik aan de g niks vergeet.






Dus elke keer de meningen en uitleg hoe het werkt van jou heeft geen enkele toegevoegde waarde onder elk ghb topic met 'denk ik'

Dus zeker onder dit topic waar we met ervaren gebruikers infomatie uitwisselen over ons gebruik.
Wat even belangerijk is om uit te vinden hoe wij ons gebruik veilig kunnen stellen met een drugs die we leuk vinden, waarom bemoei je ermee terwijl je het niks aan vind...

En dan online de meest verschikkelijke verhalen opzoeken en dat overal bij ghb topics delen slaat echt nergens op.
Waarom doe je dat niet bij speed topics en heroïne topics?
Of bij topics bij drugs die iig gebruikt en nog iets verstand van hebt en niet bij een drugs waar je niks over weet.




Kijk dit is interessante informatie.
Gecombineerd met hun gebuik en informatie die wij delen kunnen hun een mening vormen omdat hun ervaring heeft met Ghb.
En delen dat hij het er niet mee eens is daar hebben we wat aan.

Wat hebben wij nou aan een mening van iemand die het helemaal niet gebruikt en alleen maar af gaat op de slechtste verhalen?
Of wat informatie dat hij kan vinden online?
Helemaal niks..






Ja wij hebben het er al een tijdje erover dat jezelf zorgen maakt om de schokjes in je vinger in prive gesprekken.
Ik had dat meer met mdma en met ghb dus niet.
Maar het is goed om uit te zoeken waarom je deze bijwerkingen hebt.
Ben nog benieuwd naar je bevindingen.




Zelf denk ik dat hier het antwoord al geeft op je vraag.
Ik denk dat het daar mee te maken heeft en daar je antwoord moet zoeken.
Dus misschien om daarop te googlen.

Wil wel zeggen dat b.v. Amerikaase sites vaak zwaar overdrijven en veel minder weten dan wij in Nederland.
Klik om te vergroten...
Laat iemand lekker schrijven/melden wat hij/zij wil, iedereen heeft zijn eigen ervaring met ghb of wat dan ook, ik gebruik al meer dan 40jaar alle soorten drugs maar dat wil nog niet zeggen dat ik dan ook alles "weet", is ook een betrekkelijk woord.
S
StimsalaBanneLid
01-01-2024, 00:00
#9
Topic is opgeruimd, graag back on-topic. En als wel forumleiding zijnde: Je mag je mening geven, je mag bronnen delen, je mag positieve en negatieve reacties op de mening van andere meningen geven.
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ganggang💯 zei:
Je zet jezelf een beetje voor joker met zulke uitspraken. Ben je lid van de informatiecensuurpolitie? Wees blij dat er informatie gedeeld wordt zeg. Op deze manier streef je het doel van dit topic aardig hard voorbij.
Klik om te vergroten...

Okey ga het anders verwoorden.
Ik vind het jammer dat je weer een negatieve post hier plaatst over een heftige verslaving.
En je hoeven elkaar geen namen te noemen.
Mijn openings post laat zien dat ik iets probeer te bereiken en de juiste infomatie geef dat geen betrekking heeft op mijn eigen gebruik.
Nu ga je weer beginnen met Joker maar zoals ik al zei mensen die het gebruiken en inlezen kunnen zien dat het een te ingewikkelde drugs is om er alleen maar over te lezen.
Je moet het kennen en inlezen en dan kan je die informatie delen omdat het dus bij iedereen anders gaat.

Ganggang💯 zei:
Hier wacht men ook nog steeds op, als we toch weer gaan moddergooien.
Klik om te vergroten...

Daar heb ik antwoord op gegeven staat in een post hiervoor.

Vanaf nu ga ik mijn discussies met jou staken.
Het loopt altijd uit de hand.
Jij bent bezig met een anti-g campange.
Ik ben bezig met het infomeren en het helpen van mensen die het gebruiken en misbruiken.
Laten we het daar dan bij houden.
S
StimsalaBanneLid
01-01-2024, 00:00
#11
Wijzigingen toegepast in OP op verzoek van TS. :upsidedown:
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ketafiene zei:
Ghb combineren met alcohol kan best en is nog lekkerder. Maar doseren is key!
Klik om te vergroten...

Ja er zijn mensen die het doen.
Maar ga dit advies nou niet geven hier.
Doe je het zelf dan moet je het zelf weten.
Maar iedereen weet dat die combinatie dodelijk kan zijn en best wel snel.


Ketafiene zei:
Ghb combineren met keta: geen probleem..
Klik om te vergroten...

Ook zelf gedaan maar een slecht advies 2 narcosemiddellen tegelijk gebruiken past niet bij het veilig gebruik van Ghb.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#13
Revolutionair zei:
Ik vind het jammer dat je weer een negatieve post hier plaatst over een heftige verslaving.
Klik om te vergroten...
Ik weet niet hoe vaak ik het moet herhalen voordat het doordringt maar het stukje wat ik plaatste ging over out gaan. Wat dat doet met een mens. Dus gewoon out gaan door ghb. Gaat niet over misbruik. Maar alleen out gaan. De bron was inderdaad een stuk over misbruik.
Revolutionair zei:
Nu ga je weer beginnen met Joker maar zoals ik al zei mensen die het gebruiken en inlezen kunnen zien dat het een te ingewikkelde drugs is om er alleen maar over te lezen.
Klik om te vergroten...
Ik heb je niet uitgescholden voor joker. Ik heb gezegd dat je jezelf voor joker zet omdat je overdreven defensief reageert en mijn quote (bewust?) niet goed interpreerd.
Revolutionair zei:
Mijn openings post laat zien dat ik iets probeer te bereiken en de juiste infomatie geef dat geen betrekking heeft op mijn eigen gebruik.
Klik om te vergroten...
Hiermee val je in herhaling. Dat is toch bekend? Goed bezig, het is zelfs een sticky post geworden!
Revolutionair zei:
Daar heb ik antwoord op gegeven staat in een post hiervoor.
Klik om te vergroten...
Duidelijk, thanks voor de aanpassing!
Revolutionair zei:
Jij bent bezig met een anti-g campange.
Klik om te vergroten...
Nee hoor, ik deel gewoon mijn bevindingen.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ketafiene zei:
Ghb combineren met alcohol kan best en is nog lekkerder. Maar doseren is key!
Klik om te vergroten...
Volgens mij is dat best wel link. Maar misschien met de goede dosering dat het kan. Bij deze man ging het in ieder geval niet goed:
www.parool.nl

UvA-student (24) overleden na mixen GHB en alcohol

Een 24-jarige student is overleden als gevolg van het mixen van verdovende middelen. De combinatie van GHB en alcohol werd de man in de nacht van vrijdag op zaterdag fataal, bevestigt GGD Amsterdam.
www.parool.nl www.parool.nl
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#15
Met de goede dosering idd.
Maar dat goed krijgen met alleen Ghb is al lastig genoeg voor de meeste laat staan als we het gaan potentieren tot een onbekende factor.

Ye nty.
B
BuuLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik gebruik al zo'n 3,5 jaar GHB (op feestjes) en ben nog nooit out gegaan.

Bij elke nieuwe batch wil je sowieso de sterkte testen, hoeft niet perse bij een testcentrum maar thuis laag met een dosis beginnen. Vaak start ik met 3 en werk ik omhoog. Ik heb vier verschillende batches gehad en eigenlijk kom ik altijd uit op starten @ 4,5 en 5ml redose om de twee uur. Wanneer ik een ander schema hanteer dan ga ik rekenen.

min - factor
0 - 1,000
10 - 0,841
20 - 0,707
30 - 0,595
40 - 0,500
50 - 0,420
60 - 0,354
70 - 0,297
80 - 0,250
90 - 0,210
100 - 0,177
110 - 0,149
120 - 0,125
130 - 0,105
140 - 0,088
150 - 0,074
160 - 0,063
170 - 0,053
180 - 0,044
190 - 0,037
200 - 0,031
210 - 0,026
220 - 0,022
230 - 0,019


T= 0 = 100% actief
T = 120 (2 uur) = 0,125% actief.

Stel m'n sweet spot zit op 4 ml en ik heb op T0 4ml genomen en ik wil op T120 bijnemen dan reken je gewoon. 4 ml x 0,125 = 0.5ml actief. 3.5ml bijnemen dus om weer op 4 te komen.

Als je dit principe bij houdt kan het eigenlijk nooit mis gaan. Uiteraard zijn er nog een paar variabelen zoals maaginhoud. Altijd je tijden loggen.

Wanneer je je tijd niet bijhoudt gaat het mis en dat is waarom mensen out gaan. Vaak na zo'n minuut of 60+ voel je eigenlijk niet zoveel meer terwijl er dus nog wel 0,35% actief is van je startdosis. Wanneer je dan je initiële startdosis neemt kom je dus uit op 135% van je startdosis. Oftewel goodnight sweet prince.
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#17
Buu zei:
Stel m'n sweet spot zit op 4 ml en ik heb op T0 4ml genomen en ik wil op T120 bijnemen dan reken je gewoon. 4 ml x 0,125 = 0.5ml actief. 3.5ml bijnemen dus om weer op 4 te komen.
Klik om te vergroten...

Ik hou hem altijd gewoon op 4ml elke 2 uur en soms laat ik hem langer uitwerken.
Heb bijna altijd de zelfde kwaliteit.


Buu zei:
Als je dit principe bij houdt kan het eigenlijk nooit mis gaan. Uiteraard zijn er nog een paar variabelen zoals maaginhoud. Altijd je tijden loggen.
Klik om te vergroten...

Na elke 3 buisjes iets eten werkt bij mij goed.
Anders neem ik en voel ik weinig meer.
Geef het elke keer weer iets om het te verbranden.
B
BuuLid
01-01-2024, 00:00
#18
Revolutionair zei:
Ik hou hem altijd gewoon op 4ml elke 2 uur en soms laat ik hem langer uitwerken.
Heb bijna altijd de zelfde kwaliteit.




Na elke 3 buisjes iets eten werkt bij mij goed.
Anders neem ik en voel ik weinig meer.
Geef het elke keer weer iets om het te verbranden.
Klik om te vergroten...
Bij mij is het een beetje hit or miss. Ene keer voel ik het meer dan de andere. Ik ga denk ik in plaats van 2 uur overstappen op 1,5 uur. Alleen dat wordt dan nog meer buisjes mee nemen op een festival :')
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#19
Buu zei:
Bij mij is het een beetje hit or miss. Ene keer voel ik het meer dan de andere. Ik ga denk ik in plaats van 2 uur overstappen op 1,5 uur. Alleen dat wordt dan nog meer buisjes mee nemen op een festival :')
Klik om te vergroten...

De feestje waar ik ga hoor ik meestal bij de organisaties of we hebben wel een dj die draaid.
Ook de grote festivals.
Ik zit in een bekende dj vrienden groep dus neem gewoon mijn flesje van 250ml mee ook om te delen..
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#20
Boof

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...7
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."