Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHet veilig gebruiken van Ghb

Het veilig gebruiken van Ghb

137 antwoorden
37 weergaven
18-5-2026
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dat leg ik ook uit dat je dan gewoon moe word van de 1ml en even gaat liggen.
Een beginnende gebruiker kan wel out gaan van 1ml te veel na 2 uur bijpakken.
Als ervaren gebruiker ga ik niet zomaar meer out.
Krijg eerder hoofdpijn als ik teveel neem.

Maar de eerste post is om duidelijk te maken hoe je wel veilig ghb kan gebruiken.

Dus als je het goed doet ga je niet zomaar uit.
Heb je aanvulling tot dit topic of zoals hierboven word genoemd dat het lijstje met waarde complete onzin is.
Deel dan even wat jij hebt gevonden en wat jij vind dat geen onzin is!
Zo kunnen van elkaar leren.
Want ik zie wat uiteenlopende meningen verschijnen zonder verdere uitleg of schema's.

Ik ervaar wel een verschil tussen een slaapje doen of echt 3 uur out zijn van de ghb.
r
roesjunkieLid
01-01-2024, 00:00
#2
Revolutionair zei:
Dat leg ik ook uit dat je dan gewoon moe word van de 1ml en even gaat liggen.
Een beginnende gebruiker kan wel out gaan van 1ml te veel na 2 uur bijpakken.
Als ervaren gebruiker ga ik niet zomaar meer out.
Krijg eerder hoofdpijn als ik teveel neem.

Maar de eerste post is om duidelijk te maken hoe je wel veilig ghb kan gebruiken.
Klik om te vergroten...

Maar deze post is gericht aan beginnende gebruikers. Over ghb en slaap en het werkingsmechanisme ervan is maar heel weinig bekend. Om het daarom "slaap" te noemen vind ik een zware understatement.

Het is niet slaperig zoals je bent als je thuiskomt en op de bank in slaap valt na een lange dag werken. Dan val je in slaap en ben je nog redelijk mens. Als je out gaat verdwijnt dat, want je spieren kappen er gewoon mee en je zakt in. Het werd gebruikt als narcosemiddel.

Om het dan in een post gericht aan beginners te benoemen als "slaap" en "gewoon moe" vind ik een beetje te luchtig. Toen ik deze tabel gezien had (is van Trimbos trouwens) dacht ik "Oh, het is dus wel slaap. Nou, dan is het zo erg nog niet." Zo heb ik voor mezelf dingen goed gepraat waarvan ik eigenlijk helemaal niets af weet.

Wat ik wel weet is dat bij Xyrem overal vermeld wordt dat het werkingsmechanisme nog niet bekend is. En als ik iemand of mezelf out zie gaan dan kan ik niet zeggen dat het er natuurlijk of menselijk uit ziet.

Overigens benoemt men in diezelfde factsheet van Trimbos een stukje verder onder het kopje "Outgaan" het outgaan als verliezen van bewustzijn en "ghb-coma." En over die coma's zeggen ze ook dat men er binnen een half uur tot meerdere uren uit kan waken. Nou, als je op het punt "coma" zit volgens de tabel daarboven, wordt je echt niet binnen 30 minuten wakker uit jezelf. Dus dat geeft aan dat Trimbos die "1 ml teveel" waar wij het over hebben en hier nu dus neergezet wordt als "slaap" ook onder de ghb-coma benoemen. Het wordt nooit aangeduid als "slaap," behalve in die tabel en daar worden effecten mee bedoeld. Over die tabel wordt verder ook geen uitleg gegeven en het lijkt erop dat het een copypaste is van een artikel dat in de bron vermeld staat en dat het in die factsheet alleen maar functioneert als grafische toevoeging. Naar mijn mening maakt dat de boel alleen maar verwarrender maakt. Er wordt één keer naar verwezen:

Bij een lage dosis GHB overheersen het euforisch
gevoel, ontspanning, versterkte sensuele effecten
en een afname van angst en spanning. Naarmate
de GHB-concentratie in het bloed toeneemt,
neemt ook het dempende, slaperige effect toe
(zie tabel); Nicholson & Balster, 2001; White, 2017).


Alsof ze een tabel nodig hadden om dit uit te moeten leggen, maar goed...

Ik vind die gedachte "het is maar gewoon slaap" dus een gevaarlijk beeld om aan een beginner mee te geven. Zolang we niet weten wat het doet en of het wel of niet schadelijk is zouden we er niet te luchtig over moeten doen. Al helemaal niet ten opzichte van beginners.

Ik ken namelijk mensen die na een avondje xtc specifiek een extra hoge dosis ghb pakken zodat ze ervan in slaap vallen. Kijk, dat een ghb verslaafde dat doet is één ding. Maar om ghb te gaan gebruiken om te gaan slapen...

Want uiteindelijk ben ik het helemaal met je eens: out gaan moet je voorkomen. Maar nu staan in jouw reacties dingen geschreven als "gewoon moe" en "je valt gewoon in slaap" , terwijl je er in je eerste post nog bij zegt dat je kunt stikken in je eigen braaksel.

Heel veel van je tips vind ik echt goud. Met name het afraden van de frisdrank dopjes, het waarschuwen voor gevaar op het gebied van sex en het altijd zelf afmeten van je dosis zijn dingen die ik graag had geweten toen ik er net aan begon, maar de post heet "veilig gebruik" en ik vind dat de message moet zijn "voorkom out gaan met alle macht en dit is hoe je dat doet." En dat mis ik hier een beetje aan.

Een post als deze was echt nodig, want omtrent ghb hangt zo'n grote angst en ik merk aan de mensen die topics starten hier dat ze die angst in hun gebruik en misbruik meenemen. Dat doe ik zelf ook. Maar die angst voedt ook alle negatieve aspecten van het gebruik van ghb en dat is iets waar wel stil bij gestaan moet worden.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dit zegt een neurowetenschapper erover die onderzoek naar GHB heeft gedaan.

Bron: https://drugsforum.nl/threads/the-long-and-winding-road-herstellen-van-een-ghb-verslaving.66589/

Out’ geen ongevaarlijk dutje
Een klein beetje GHB kan al een heftig effect hebben. Daarbij is het moeilijk te doseren waardoor iemand ‘out’ kan gaan. Tachtig procent van de GHB-verslaafden die hulp zocht bij de verslavingszorg is één of meerdere keren ‘out’ gegaan. Ruim een kwart is zelfs een keer op de intensive care beland. Over ‘out’ gaan wordt met name door jongeren gemakkelijk gedacht. Toch is juist dit ‘out’ gaan slecht voor het lichaam. Neurowetenschapper Kortekaas vertelt waarom: ‘Bij ‘out’ gaan, is er sprake van een overdosering GHB. Eigenlijk is bewusteloosheid een soort ingebouwd beschermingsmechanisme van het brein. Bepaalde hersenfuncties worden uitgeschakeld, omdat er meer energie nodig is voor primaire levensfuncties als de ademhaling, het hart en andere basale functies.’ Zonder die mechanismen kun je niet leven, dus is bewusteloosheid van belang voor de overleving. ‘Hersencellen kunnen door zuurstofgebrek, of stuiptrekkingen tijdens het ‘out’ zijn, afsterven. Mogelijke gevolgen kunnen zijn dat iemands persoonlijkheid en/of het gedrag verandert. En het geheugen kan erdoor achteruit gaan’, aldus Kortekaas. Omdat GHB van nature op allerlei lichaamsfuncties invloed heeft, heeft GHB-gebruik ook op al die functies invloed. Geen reden voor paniek voor GHB-verslaafden in herstel, want: ‘Dat herstelt’, zegt Kortekaas. ‘Het ene systeem herstelt wat gemakkelijker dan het andere. De systemen met de hoogste functies zijn sterker gebouwd en herstellen dan ook makkelijker. De lagere, meer dierlijke delen, zijn gevoeliger. De hippocampus, belangrijk voor het geheugen, is zo’n lager deel. Het raakt minder snel beschadigd, maar áls het schade oploopt, is dat minder goed te herstellen.’
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#4
roesjunkie zei:
Heel veel van je tips vind ik echt goud. Met name het afraden van de frisdrank dopjes, het waarschuwen voor gevaar op het gebied van sex en het altijd zelf afmeten van je dosis zijn dingen die ik graag had geweten toen ik er net aan begon, maar de post heet "veilig gebruik" en ik vind dat de message moet zijn "voorkom out gaan met alle macht en dit is hoe je dat doet." En dat mis ik hier een beetje aan.

Een post als deze was echt nodig, want omtrent ghb hangt zo'n grote angst en ik merk aan de mensen die topics starten hier dat ze die angst in hun gebruik en misbruik meenemen. Dat doe ik zelf ook. Maar die angst voedt ook alle negatieve aspecten van het gebruik van ghb en dat is iets waar wel stil bij gestaan moet worden.
Klik om te vergroten...

Dan hebben we dat nu besproken.
En kunnen mensen dit ook lezen.
Over out gaan is ook weinig bekend.
Dus zorg dat het niet gebeurd.

Revolutionair zei:
Bijdoseren van Ghb binnen de 2 uur kan resulteren op out gaan en dat is niet gewenst en ook niet de manier waarop Ghb gebruikt moet worden.
Klik om te vergroten...

Daarom staat er ook nooit binnen 2 uur bijdoseren.
En hoe je moet doseren.

Revolutionair zei:
Hou je deze regels aan dan kan ghb een leuke aanvulling zijn in je leven en je drugsgebruik.
Klik om te vergroten...

Dus was de eerste post gewoon goed.
En is de aanvulling over outgaan nog iets wat beter onderzocht moet worden.
De ene keer dat iemand een keer out gaat van een klein beetje te veel zou geen grote drama zijn.
Dat hebben dus de meeste gebruikers wel eens meegemaakt.
Maar dat moet niet vaker gebeuren.

We zijn het er iedergeval allemaal over eens dat bij veilig gebruik dat je helemaal niet moet uitgaan.



Ganggang💯 zei:
Bron: https://drugsforum.nl/threads/the-long-and-winding-road-herstellen-van-een-ghb-verslaving.66589/
Klik om te vergroten...

Deze post gaat weer over zwaar misbruik van mensen die elke keer out gaan en totaal niet met ghb kunnen omgaan.
Nu begin je onder deze post weer de worst case scenario te delen wat dus niet relevant is daar zijn genoeg topics over.
En dit gaat niet over een keertje out gaan dit gaat over mensen die jaren verslaafd zijn en ontelbare keren out zijn gegaan.

We praten nu over de ene of 2 keer per maand dat iemand een avondje ghb gebruikt.
Dus laten we ontopic blijven en over zwaar misbuik heb je een eigen topic zo te zien.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#5
Revolutionair zei:
Dan hebben we dat nu besproken.
En kunnen mensen dit ook lezen.
Over out gaan is ook weinig bekend.
Dus zorg dat het niet gebeurd.



Daarom staat er ook nooit binnen 2 uur bijdoseren.
En hoe je moet doseren.



Dus was de eerste post gewoon goed.
En is de aanvulling over outgaan nog iets wat beter onderzocht moet worden.
De ene keer dat iemand een keer out gaat van een klein beetje te veel zou geen grote drama zijn.
Dat hebben dus de meeste gebruikers wel eens meegemaakt.
Maar dat moet niet vaker gebeuren.

We zijn het er iedergeval allemaal over eens dat bij veilig gebruik dat je helemaal niet moet uitgaan.





Deze post gaat weer over zwaar misbruik van mensen die elke keer out gaan en totaal niet met ghb kunnen omgaan.
Nu begin je onder deze post weer de worst case scenario te delen wat dus niet relevant is daar zijn genoeg topics over.
En dit gaat niet over een keertje out gaan dit gaat over mensen die jaren verslaafd zijn en ontelbare keren out zijn gegaan.

We praten nu over de ene of 2 keer per maand dat iemand een avondje ghb gebruikt.
Dus laten we ontopic blijven en over zwaar misbuik heb je een eigen topic zo te zien.
Klik om te vergroten...
De post gaat over misbruik inderdaad maar het stukje wat ik hier gepost heb gaat specifiek over out gaan. Wel aardig relevante informatie lijkt me, gezien de onduidelijkheid hier over.
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Ja ik heb er zeker van geleerd. Ik zal es gaan experimenteren met de startdosis. Ik ben nog nooit hoger dan 2,5 ml gegaan.

Ik hoor wel es dat het pas echt leuk/lekker wordt na een paar keer bijpakken. Is dit waar? Wij stopten meestal na 2 a 3 x bijpakken. De laatste keren zijn we wat langer doorgegaan en moet zeggen dat het wel lekker was ja!
M
Melany99Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik heb het gelezen!
Het ziet erg goed uit.
Als je dit nou voor mijn verslaving had kunnen vertellen :)
Ik ga het zeker nog een paar keer doornemen.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#8
Revolutionair zei:
Maar er zit een verschil tussen jaren lang ghb misbruiken en elke keer out gaan dan dat het 1x keertje gebeurd bij iemand die begonnen is en het een keertje gebeurd.

Maar ik heb aanpassingen aangevraagd en hoop dat die doorkomen op mijn originele bericht.
Klik om te vergroten...
Ganggang💯 zei:
Bij ‘out’ gaan, is er sprake van een overdosering GHB. Eigenlijk is bewusteloosheid een soort ingebouwd beschermingsmechanisme van het brein. Bepaalde hersenfuncties worden uitgeschakeld, omdat er meer energie nodig is voor primaire levensfuncties als de ademhaling, het hart en andere basale functies.’ Zonder die mechanismen kun je niet leven, dus is bewusteloosheid van belang voor de overleving. ‘Hersencellen kunnen door zuurstofgebrek, of stuiptrekkingen tijdens het ‘out’ zijn, afsterven.
Klik om te vergroten...
Bedoelde specifiek dit stukje. Out gaan blijft out gaan natuurlijk. Dit geldt voor misbruikers en recreatieve gebruikers denk ik.
S
StimsalaBanneLid
01-01-2024, 00:00
#9
*Opening post aangepast op verzoek.

Goed bezig @Revolutionair :grinning:
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#10
@Revolutionair bedankt voor het openen van dit topic.

Ik gebruik nu ongeveer 2 jaar probleemloos en met plezier ghb. Meestal thuis met mn vriend, ongeveer 1 keer in de maand.
Op het forum miste ik inderdaad ook wat informatie. Als je gaat zoeken in het subforum ghb kom je inderdaad veel topics over verslaving tegen.

Ik vind het fijn om van gedachten te wisselen en informatie uit te wisselen.
In mijn omgeving gebruikt bijna niemand ghb, ik heb dus verder niemand om info mee uit te wisselen. Mn vriend weet net zoveel als ik.

Eén van mijn vuistregels mbt drugsgebruik is dat je nooit uit moet gaan van wat anderen je vertellen. Ga altijd zelf op onderzoek uit en zoek naar feiten. Lees veel tripreports. Zelfs van mijn eigen vriend neem ik niet zomaar iets voor waar aan. Soms heeft hij het ook mis.

Goede tip van TO: laat nooit voor je inschenken, maar maak altijd je eigen dosis klaar.
Wij gebruiken altijd thuis met zn tweetjes. Mijn vriend heeft zelf een tabel gemaakt in Excel, waarin we de tijd van inname en de dosis noteren. Dit bestand zal ik binnenkort posten. Het bestand houdt rekening met de algemene halfwaardetijd van ghb en berekent hoeveel je kan bijnemen na een bepaalde tijd.
Ik kijk meestal mee als mijn vriend voor ons inschenkt, andersom ook. Hij is heel secuur. Toch heeft hij een keer een fout gemaakt. Hij had een halve ml teveel voor mij in het spuitje gedaan. Die avond hadden we al een paar keer bijgepakt, ook sneller dan we normaal doen. Meestal wachten we minstens een uur. Ik ben toen voor het eerst out gegaan. Tenminste, dat beschouw ik achteraf als een lichte vorm van outgaan. Ik voelde me heel slaperig en voelde erg de drang om te gaan liggen en even een tukje te doen. Het was ook rond de tijd dat ik normaal naar bed ga, dus ik vond het niet zo vreemd dat ik moe was. Maarja, dit was geen normaal slaapje. Hij zei dat ik niet moest gaan liggen. Ik was eigenwijs en ben in slaap gevallen. Hij heeft me in de gaten gehouden en steeds gecheckt of ik nog reageerde. Hij moest me schudden voordat ik reageerde. Dus ik was wel wat ver weg.

Outgaan is niet normaal. Voor veel ghb-gebruikers schijnt het erbij te horen. Er is nog niet genoeg onderzoek gedaan, toch zijn er sterke vermoedens dat outgaan zorgt voor hersenbeschadiging. Genoeg reden om extra voorzichtig te zijn met doseren!

Dopjes zijn inderdaad geen goed idee. Een spuitje is the way to go. Want doseren komt heel nauw!

Het tijdstip van inname bijhouden is een tweede belangrijke regel! Er bestaat zelfs een website voor:

www.magikaleenbuis.nl

Ik zou graag meer willen weten over wat ghb precies doet in de hersenen. Ik weet dat het op je gaba werkt, en je centrale zenuwstelsel. Daarom mag je het ook niet combineren met andere downers.
Ik weet dat het de heropname van dopamine remt, en dat dat 4 uur later, als de ghb uit je systeem is, weer vrijkomt. Daarom word ik ook altijd wakker 4 uur na de laatste dosis, als we al lang en breed in bed liggen.
Het doet ook iets met je serotonine, ik heb het ergens gelezen. Dat voel ik ook, je kan er best wel euforisch van worden.

Het doet in ieder geval van alles in je brein. Daarom is het beter om ghb niet te vaak te gebruiken, en je hersens de tijd te geven om te laten herstellen en in balans te komen. Ik zou zeggen niet vaker dan 1 keer per maand.
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#11
Natozlato zei:
Meestal wachten we minstens een uur. Ik ben toen voor het eerst out gegaan.
Klik om te vergroten...

Een uur is echt weinig met de meeste ghb zit je op je piek na een uurtje.
Met gebruik van Cocaïne gebruik ik altijd om de anderhalf uur een dosis omdat het een sterke upper is. En dan 45 minuten na de dosis ghb. 2 sterke lijntjes Coke.
Dat is mijn favoriete manier van gebruik.

Natozlato zei:
Ik was eigenwijs en ben in slaap gevallen. Hij heeft me in de gaten gehouden en steeds gecheckt of ik nog reageerde. Hij moest me schudden voordat ik reageerde. Dus ik was wel wat ver weg.
Klik om te vergroten...

Als je in een coma zal liggen was je niet wakker geworden. Een coma is echt niet meer reageren.

Natozlato zei:
dat 4 uur later, als de ghb uit je systeem is
Klik om te vergroten...

Dat zou misschien met de stofwisseling te maken hebben. De keren dat ik out ben gegaan en te ver ben gegaan word ik na 2 uur en drie kwatier wakker en voel ik dat het uit mijn systeem raakt.
3 uur is ook wel wat ik vaker heb gelezen maar ik geloof ook wel dat het bij iedereen anders werkt.

Bedankt voor je bijdragen.
Goed dat je niet alles zomaar aanneemt over wat andere te zeggen hebben.
Als 1x per maand goed werkt voor jou zou ik dat ook aanhouden.
Jou gebruik is de manier hoe je het normaal kan gebruiken.
Wil je echt antwoorden op al die vragen wat het met je hersenen doet zou je veel tijd moeten besteden aan het inlezen.
Ik zal met je mee doen en ik hoop een paar andere ook.
Veel dingen zijn al terug te vinden in het topic van @F.E.A.R.

Een tip voor mensen die onderzoek doen naar ghb op het web is, gebruik niet de hele tijd Google.
Bij zoekmachines als Bing of Yahoo kom je op hele andere sites terecht.
En zo kan je meedere informatie vinden.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#12
Revolutionair zei:
De 6 weken gaat puur over de echte lichamelijk afhankelijkheid waaraan je kan overlijden.

Ik zou deze bronnen spoedig toevoegen.
Klik om te vergroten...
Ben hier nog heel benieuwd naar. Heb zelf gezocht maar kon het niet vinden!
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Revolutionair zei:
Als je in een coma zal liggen was je niet wakker geworden. Een coma is echt niet meer reageren
Klik om te vergroten...

Er zijn toch verschillende stadia van coma. Als ik nuchter ben en slaap, hoeft er niet zo hard aan mij geschud te worden om mij wakker te krijgen. Het voelde echt anders ook.
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#14
Natozlato zei:
Er zijn toch verschillende stadia van coma. Als ik nuchter ben en slaap, hoeft er niet zo hard aan mij geschud te worden om mij wakker te krijgen. Het voelde echt anders ook.
Klik om te vergroten...

Maar je hebt er van geleerd dus zorg dat het niet weer gebeurd 🙂
Kijk er ook even naar dat je elk uur wilt bijdoseren of dat je gewoon de juiste dosis pakt om 2 uur op te surfen.
Dat is veiliger want na 2 uur heb je minder kans dat 0.5 zo veel invloed heeft.
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#15
Nu praat ik even voor mijzelf.
De eerste 2 buisjes hebben weinig effect, je leest dat wel vaker dat mensen het niks aan vinden of er niks van voelen. Ik ben zo iemand, ik bing dus altijd wel door. Pas naar een paar buisjes kom ik op gang.
Maar om OT te blijven dagen lang door gaan is dus geen goed advies.
Een nachtje of een avondje of op een after kan je hem best een tijdje door bingen.
Zorg er voor dat je niet over de 24 uur door gaat.
En zorg ervoor dat je lange pauzes houd.
Ghb is geen drugs voor elk weekend (vind ik ook gelden bij andere drugs btw inclusief alcohol)
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#16
Natozlato zei:
Ik zou graag meer willen weten over wat ghb precies doet in de hersenen. Ik weet dat het op je gaba werkt, en je centrale zenuwstelsel. Daarom mag je het ook niet combineren met andere downers.
Ik weet dat het de heropname van dopamine remt, en dat dat 4 uur later, als de ghb uit je systeem is, weer vrijkomt. Daarom word ik ook altijd wakker 4 uur na de laatste dosis, als we al lang en breed in bed liggen.
Het doet ook iets met je serotonine, ik heb het ergens gelezen. Dat voel ik ook, je kan er best wel euforisch van worden.

Het doet in ieder geval van alles in je brein. Daarom is het beter om ghb niet te vaak te gebruiken, en je hersens de tijd te geven om te laten herstellen en in balans te komen. Ik zou zeggen niet vaker dan 1 keer per maand.
Klik om te vergroten...

We hebben even wat dingen besproken.
Dit is natuurlijk weer een enorm ingewikkeld verhaal.
Wat het precies doet waar het op werkt.
Meer de medische achtergrond van het product.
En zijn wel tot de conclusie gekomen dat we daar beter een topic aan kunnen wijden waar iedereen zijn onderzoeken kan delen.
Zodat dit topic een 'soort' van handleiding blijft hoe je het wel kan gebruiken zonder er mee in de problemen te raken.
En niet meteen de gruwelijkste verhalen van misbruikers gedeeld hoeven te worden hieronder zoals het al begon.
F
F.E.A.R.Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Natozlato zei:
@Revolutionair bedankt voor het openen van dit topic.

Ik gebruik nu ongeveer 2 jaar probleemloos en met plezier ghb. Meestal thuis met mn vriend, ongeveer 1 keer in de maand.
Op het forum miste ik inderdaad ook wat informatie. Als je gaat zoeken in het subforum ghb kom je inderdaad veel topics over verslaving tegen.

Ik vind het fijn om van gedachten te wisselen en informatie uit te wisselen.
In mijn omgeving gebruikt bijna niemand ghb, ik heb dus verder niemand om info mee uit te wisselen. Mn vriend weet net zoveel als ik.

Eén van mijn vuistregels mbt drugsgebruik is dat je nooit uit moet gaan van wat anderen je vertellen. Ga altijd zelf op onderzoek uit en zoek naar feiten. Lees veel tripreports. Zelfs van mijn eigen vriend neem ik niet zomaar iets voor waar aan. Soms heeft hij het ook mis.

Goede tip van TO: laat nooit voor je inschenken, maar maak altijd je eigen dosis klaar.
Wij gebruiken altijd thuis met zn tweetjes. Mijn vriend heeft zelf een tabel gemaakt in Excel, waarin we de tijd van inname en de dosis noteren. Dit bestand zal ik binnenkort posten. Het bestand houdt rekening met de algemene halfwaardetijd van ghb en berekent hoeveel je kan bijnemen na een bepaalde tijd.
Ik kijk meestal mee als mijn vriend voor ons inschenkt, andersom ook. Hij is heel secuur. Toch heeft hij een keer een fout gemaakt. Hij had een halve ml teveel voor mij in het spuitje gedaan. Die avond hadden we al een paar keer bijgepakt, ook sneller dan we normaal doen. Meestal wachten we minstens een uur. Ik ben toen voor het eerst out gegaan. Tenminste, dat beschouw ik achteraf als een lichte vorm van outgaan. Ik voelde me heel slaperig en voelde erg de drang om te gaan liggen en even een tukje te doen. Het was ook rond de tijd dat ik normaal naar bed ga, dus ik vond het niet zo vreemd dat ik moe was. Maarja, dit was geen normaal slaapje. Hij zei dat ik niet moest gaan liggen. Ik was eigenwijs en ben in slaap gevallen. Hij heeft me in de gaten gehouden en steeds gecheckt of ik nog reageerde. Hij moest me schudden voordat ik reageerde. Dus ik was wel wat ver weg.

Outgaan is niet normaal. Voor veel ghb-gebruikers schijnt het erbij te horen. Er is nog niet genoeg onderzoek gedaan, toch zijn er sterke vermoedens dat outgaan zorgt voor hersenbeschadiging. Genoeg reden om extra voorzichtig te zijn met doseren!

Dopjes zijn inderdaad geen goed idee. Een spuitje is the way to go. Want doseren komt heel nauw!

Het tijdstip van inname bijhouden is een tweede belangrijke regel! Er bestaat zelfs een website voor:

www.magikaleenbuis.nl

Ik zou graag meer willen weten over wat ghb precies doet in de hersenen. Ik weet dat het op je gaba werkt, en je centrale zenuwstelsel. Daarom mag je het ook niet combineren met andere downers.
Ik weet dat het de heropname van dopamine remt, en dat dat 4 uur later, als de ghb uit je systeem is, weer vrijkomt. Daarom word ik ook altijd wakker 4 uur na de laatste dosis, als we al lang en breed in bed liggen.
Het doet ook iets met je serotonine, ik heb het ergens gelezen. Dat voel ik ook, je kan er best wel euforisch van worden.

Het doet in ieder geval van alles in je brein. Daarom is het beter om ghb niet te vaak te gebruiken, en je hersens de tijd te geven om te laten herstellen en in balans te komen. Ik zou zeggen niet vaker dan 1 keer per maand.
Klik om te vergroten...

Dit topic behandeld wat GHB doet in de hersenen:

GHB neurotoxicity

toen ik mij aan het inlezen was over de schadelijkheid van GHB stuiten ik op dit: GHB, at low doses, acts primarily on the GHB receptor and that GHB receptor activation stimulates the release of glutamate. This may explain why increased neurotoxicity was observed with lower, rather than higher...
drugsforum.nl drugsforum.nl
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#18
F.E.A.R. zei:
Dit topic behandeld wat GHB doet in de hersenen:
Klik om te vergroten...

Helemaal top dit stuk heb ik eerder gelezen op een site. Jammer dat er geen bronvermelding bij staat.
Ik slik ook zuivere magnesium pillen rond om en tijdens mijn ghb gebruik.
Dat zou ik dus uit een van deze stukjes mee hebben gekregen.

Thanks voor het delen!
F
F.E.A.R.Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Revolutionair zei:
Helemaal top dit stuk heb ik eerder gelezen op een site. Jammer dat er geen bronvermelding bij staat.
Ik slik ook zuivere magnesium pillen rond om en tijdens mijn ghb gebruik.
Dat zou ik dus uit een van deze stukjes mee hebben gekregen.

Thanks voor het delen!
Klik om te vergroten...

Ja dat is jammer idd.. Magnesium bindt aan een receptor (NMDA) waarna glutamate minder kan worden opgenomen. In theorie is dus goed om dat te slikken rondom gebruik.
B
BuuLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik heb nog wel wat kritiek en aanvullingen op de post. Redelijk veel ervaring hiermee. Wanneer ik weer op m’n computer zit schrijf ik ook even wat uit. Moet overigens zeggen dat ik nu wel genoeg ervaring heb om te kunnen concluderen dat je van 1ml teveel niet out zou gaan. Je moet redelijk wat g wegwerken voordat dat gebeurt. Een vol huisje zal je ook niet laten uitgaan in most cases, wellicht met downers in het systeem.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...7
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."