Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHet veilig gebruiken van Ghb

Het veilig gebruiken van Ghb

137 antwoorden
39 weergaven
18-5-2026
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#1
Anjadebij zei:
is dit ook iets om aan de startpost toe te voegen? Ik vind dit duidelijker dan de regel na twee uur
Klik om te vergroten...

Na 1 uur voel je niet zoveel meer zegt hij in die post.
Maar na 1 uur zit je juist op je piek.
De meeste mensen voelen na 2 uur de ghb niet meer.

Daarnaast is het na 3 uur uit je bloed verdwenen en vrouwen zijn gevoeliger voor Ghb en zoals je hiervoor leest is bij @Natozlato het na 4 uur uit haar bloed verdwenen en dat vind je wel vaker terug.

Dus ik weet niet hoe hij daar bij komt? @Buu
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik zal feitjes blijven delen dat ik terug kon vinden.
Heb ook 10.000 screenshots dus soms zijn dingen lastig terug te vinden.

Maar heb nog een vreemde aanvulling.
Ghb is een raar spul de werking is apart hier een stukje onderzoek dat bij een dagelijkse lage dosis de ratten zwaar vergeetachtig werden, maar bij een hoge dosis niet.
Dus te weinig nemen is schadelijk maar teveel ook?
Maar als je goed dossert is er niks aan de hand..

Als iemand een mening hier over heeft hoor ik dat graag. Een rat is natuurlijk geen mens.

20200207_103344.jpg
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#3
Revolutionair zei:
Ik zal feitjes blijven delen dat ik terug kon vinden.
Heb ook 10.000 screenshots dus soms zijn dingen lastig terug te vinden.

Maar heb nog een vreemde aanvulling.
Ghb is een raar spul de werking is apart hier een stukje onderzoek dat bij een dagelijkse lage dosis de ratten zwaar vergeetachtig werden, maar bij een hoge dosis niet.
Dus te weinig nemen is schadelijk maar teveel ook?
Maar als je goed dossert is er niks aan de hand..

Als iemand een mening hier over heeft hoor ik dat graag. Een rat is natuurlijk geen mens.

Bekijk bijlage 5409
Klik om te vergroten...
De proef duurde 15 dagen. Misschien dat er na meer dagen wel verandering optreedt. Heb je de bron hier van nog?
B
BuuLid
01-01-2024, 00:00
#4
Anjadebij zei:
is dit ook iets om aan de startpost toe te voegen? Ik vind dit duidelijker dan de regel na twee uur niet meer dan helft van de startdosis te gebruiken .
Klik om te vergroten...
Imo is dit de meest waardige informatie die je wilt weten omtremt GHB ja.

GHB Doseren (Zelfgeschreven artikel)

Hallo, nieuw hier maar lees wel vaak mee, had dit stuk oorspronkelijk geschreven voor een ander forum, maar dacht, post het hierook maar eens, kijken wat jullie mening er over is. bij deze: Batr Arie's 101-guide to GHB dosing Het ziet er ontzettend complex uit, maar als je het even doorhebt...
drugsforum.nl drugsforum.nl
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ganggang💯 zei:
De proef duurde 15 dagen. Misschien dat er na meer dagen wel verandering optreedt. Heb je de bron hier van nog?
Klik om te vergroten...

Ik heb vele screenshots.
Maar er staan bronnen in vermeld.


Buu zei:
Imo is dit de meest waardige informatie die je wilt weten omtremt GHB ja.
Klik om te vergroten...

Om te gaan zeggen dat het de meest waardige info is ben ik het niet mee eens.
Dit heeft iemand verzonnen en gebruikt dit als een schema voor zichzelf.
Dat het bij jou heeft gewerkt is persoonlijk.

Om al te beginnen als je ghb neemt zoals daar staat op 0 tot 10 en dat daar die afbouw al begint klopt al gelijk niet. Het duurt al 5 tot 10 minuten voor dat hij bij iemand inslaat of dat het word opgenomen door het lichaam.
Soms nog wel veel langer.
Dus bij 0 staat er 100% actief dat klopt al niet.

Daarnaast vermeld je dat je na een uur bijna niks voelt..
Dat kan als je zwaar aan het bingen bent of een upper erbij neemt.
Maar zo werkt het bij normaal gebruik niet.
Na een uur zit je op je piek.

Het geeft ook een vertekend beeld dat het steeds minder word.
In een uur gaat de werking van ghb steeds meer omhoog.
Na 2 uur begint de werking uit te werken en dat voel je dan.

Wat dan wel klopt is als je 4ml nam dat je na 2 uur 3.5 kan nemen omdat er nog resten in je bloed zitten. En omdat het gemiddeld na 3 uur uit je systeem is zorg je ervoor dat je niet teveel neemt.
Maar kan ook 4 uur zijn.


Revolutionair zei:
Ghb breekt snel af in je lichaam en is na 3 uur uit je bloed verdwenen. Maar na 2 uur is de roes van Ghb voorbij en kan je weer bij doseren.
Vanaf de 2.5ml/3ml kan je opbouwen naar een hogere dosis naar wens.
Het beste is om 0.5 bij te doseren tot je voelt dat je op de piek zit.
Bijdoseren van Ghb binnen de 2 uur kan resulteren op out gaan en dat is niet gewenst en ook niet de manier waarop Ghb gebruikt moet worden.
Klik om te vergroten...
Revolutionair zei:
Voor beginnende gebruikers is het niet verstandig om het buitenshuis te gaan gebruiken.
Je zou het doseren eerst onder de knie moeten krijgen en bij beginnende gebruikers komt het wel vaker voor dat ze out gaan omdat het doseren een leerproces is.
Klik om te vergroten...

Doseren is een leerproces voor iedereen en werkt bij iedereen anders.
Een schema van iemand anders hanteren werkt niet.
Je moet het zelf leren wat het beste werkt voor jou eerst in een thuissituatie.

Ik ken ook een meisje die niet binnen 3 uur moet bijnemen want dan gaat ze gewoon out of niet lekker.
Ik kan de hele tijd 4ml aanhouden om het anderhalf uur een dag lang zonder out te gaan.
Maar dat werkt dus niet voor iedereen.
Dit zijn 2 voorbeelden dus ook geen indicatie hoe je het moet gebruiken maar een ervaring uit mijn eigen gebruik en gebruik van iemand uit mijn kring.
Maar dat geeft al aan wat een verschil het is voor elk persoon die het gebruikt.


Anjadebij zei:
is dit ook iets om aan de startpost toe te voegen?
Klik om te vergroten...

Nee dat is geen goed idee.
Je kan geen vast schema gaan vastleggen voor mensen.
Iedereen moet dat zelf leren.
B
BuuLid
01-01-2024, 00:00
#6
Revolutionair zei:
Ik heb vele screenshots.
Maar er staan bronnen in vermeld.




Om te gaan zeggen dat het de meest waardige info is ben ik het niet mee eens.
Dit heeft iemand verzonnen en gebruikt dit als een schema voor zichzelf.
Dat het bij jou heeft gewerkt is persoonlijk.

Om al te beginnen als je ghb neemt zoals daar staat op 0 tot 10 dat daar die afbouw al begint klopt al gelijk niet. Het duurt al 5 tot 10 minuten voor dat hij bij iemand inslaat of word opgenomen door het lichaam.
Soms nog wel langer.

Dus bij 0 staat er 100% actief dat klopt al niet.
Daarnaast vermeld je dat je na een uur bijna niks voelt..
Dat kan als je zwaar aan het bingen bent of een upper erbij neemt.
Maar zo werkt het bij normaal gebruik niet.
Na een uur zit je op je piek.

Het geeft ook een vertekend beeld zo, van het word steeds minder.
In dat uur gaat de werking van ghb steeds meer omhoog.

Na 2 uur begint de werking uit te werken en dat voel je dan.
Wat dan wel klopt is als je 4ml nam dat je na 2 uur 3.5 kan nemen omdat er nog resten in je bloed zitten. En omdat het gemiddeld na 3 uur uit je systeem is en daarom beter.
Maar kan ook 4 uur zijn.





Doseren is een leerproces voor iedereen en werkt bij iedereen anders.
Een schema van iemand anders hanteren werkt niet.
Je moet het zelf leren wat het beste werkt voor jou eerst in een thuissituatie.

Ik ken ook een meisje die niet binnen 3 uur moet bijnemen want dan gaat ze gewoon out of niet lekker.
Ik kan de hele tijd 4ml aanhouden om het anderhalf uur een dag lang zonder out te gaan.
Maar dat werkt dus niet voor iedereen.




Nee dat is geen goed idee.
Je kan geen vast schema gaan vastleggen voor mensen.
Iedereen moet dat zelf leren.
Klik om te vergroten...
Dan geloof je het niet. Het is gewoon een calculatie op basis van halfwaardetijd, waar zoals ik zei er meerdere variabelen zijn zoals maaginhoud.
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#7
Buu zei:
Dan geloof je het niet.
Klik om te vergroten...

Het gaat niet om geloven, ik ga er inhoudelijk op in en leg voor wat er niet klopt aan bepaalde dingen.
Vertel mij dan uit wat ik heb gepost verkeerd is of waar je het niet mee eens bent?
B
BuuLid
01-01-2024, 00:00
#8
Revolutionair zei:
Het gaat niet om geloven, ik ga er inhoudelijk op in en leg voor wat er niet klopt aan bepaalde dingen.
Vertel mij dan wat ik heb gepost verkeerd is of waar je het niet mee eens bent?
Klik om te vergroten...
Dat er op T0 100% actief is is uiteraard niet waar want het heeft een paar tellen nodig voordat het in je systeem komt. Maar de piek is vrij snel en daarna werkt het relatief snel uit volgens mijn schema. Jij claimt dat je na een uur op je piek zit maar dat is gewoon niet waar. Direct na inname zit je vrijwel op je piek en dat neemt af. Na een uur voel je uiteraard nog wat, want het zit nog in je systeem maar een groot deel is al gedaan.

Iets voelen, of inslaan heeft niks te maken met hoe het daadwerkelijk in je bloed rond gaat, vandaar dat je halfwaardetijd en dit schema in acht moet houden. Zoals ik zei zijn er meerder variabelen maar dit in acht nemen is gewoon verstandig en kan het nooit mis gaan. Volgens mij baseer jij het allemaal op persoonlijke ervaringen en of je wel wat voelt. Goed voor jou, maar dit is gewoon een deftige rekensom gebaseerd op wetenschap.
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#9
Buu zei:
maar dit is gewoon een deftige rekensom gebaseerd op wetenschap.
Klik om te vergroten...

Heb je een bron van dat dit wetenschap is?

Dan zou dus iemand die een buisje neemt gelijk na teveel nemen na een paar tellen out gaan want je zit meteen op je piek?
Dat gebeurd dus nooit.
Het duurt wel een half uur na inname dat iemand dan out gaat die teveel neemt, ghb bouwt zich op in het eerste uur.
Hij slaat vrij snel in maar je zit niet meteen op je piek.
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#10
Lees je eerst goed in voor dat je klakkeloos een schema van iemand aanneemt en gaat rondverspreiden dat het wetenschap is.

Ik wist dit allemaal al door jaren in te lezen.
Jij praat over je eigen ervaring en een eigen verzonnen schema.

20200207_163810.jpg

www.changingperspective.info

GHB veelgestelde vragen (F.A.Q.) - Changing Perspective

GHB wordt recreatief voornamelijk gebruikt vanwege de euforische, verdovende, energieke en lustopwekkende effecten. Het wordt gebruikt tegen narcolepsie.
www.changingperspective.info www.changingperspective.info
T
ThelittlegirlLid
01-01-2024, 00:00
#11
Interessant forum, iemand heeft een beetje zelfstudie gedaan naar GHB netjes en duidelijk! Ik ga alles even lezen als ik de tijd heb, aangezien ik zelf regelmatig gebruik en dat zo verantwoordelijk mogelijk wil doen dan.
A
AlbedoLid
01-01-2024, 00:00
#12
Revolutionair zei:
Ghb is een raar spul de werking is apart hier een stukje onderzoek dat bij een dagelijkse lage dosis de ratten zwaar vergeetachtig werden, maar bij een hoge dosis niet.
Dus te weinig nemen is schadelijk maar teveel ook?
Klik om te vergroten...

Ik denk dat het dit rapport is; https://www.rivm.nl/bibliotheek/rapporten/340011001.pdf

Ik zag dat het rapport bij dierstudies nog verder gaat. Als ik het goed heb begrepen verminderde het ruimtelijk leren en geheugen bij ratten met de eerder genoemde herhaalde hogere doseringen van 100 mg/kg. Hierbij een belangrijk verschil tussen adolescente (jeugdige) en volwassen ratten. Bij volwassen ratten was er geen verminderd ruimtelijk geheugen merkbaar. Bij een eenmalige behandeling/enkelvoudige hoge dosering bij volwassenen verschillende studie uitkomsten van verminderd werkgeheugen; wel met 300 of 400 mg/kg en niet met 100 of 200 mg/kg vs niet met 100-400 mg/kg.

Ketafiene zei:
Je moet altijd wel weten wat je doet natuurlijk. De combi is gewoon fijn, want de G werkt sterker en je hebt minder nodig. Soms voel ik van een gebruikelijke dosis G niet eens zo heel veel, maar in combi met alcohol is het altijd raak! Altijd goed doseren rekeninghoudend met het stapeleffect.
Klik om te vergroten...

Ik kwam dit nog tegen in het rapport. Wellicht heb je er wat aan?
"Het is belangrijk te vermelden dat de gecombineerde toediening van alcohol en GHB (in gangbare dosering) reeds significant de hoeveelheid zuurstof in het bloed verlaagt (Thai et al., 2006). Bovendien werd aangetoond dat GHB de eliminatie van alcohol vertraagt en dit verklaart mede het verhoogde risico op ademhalingsstilstand na gelijktijdig gebruik van beide middelen (Poldrugo and Addolorato, 1999)."

Bij deze combi (met alcohol) is extra voorzichtigheid geboden. In het rapport bij humane studies (5.2.1) bleek uit een studie een synergetische werking bij deze combi wat anterograde amnesie* kan geven.

"Het is in dit verband interessant dat een enkele keer alcoholgebruik al anterograde amnesie kan geven (Mintzer and Griffiths, 2002; Soderlund et al., 2005), omdat GHB vaak samen met alcohol wordt gebruikt. De combinatie van GHB en alcohol zou een groter effect op het episodisch geheugen hebben dan dezelfde dosis van beide geneesmiddelen alleen (men noemt dit synergisme). Andere studies suggereren echter dat de interacties tussen GHB en alcohol bij knaagdieren en mensen additief zijn en niet synergistisch (Cook et al., 2006; Lamb et al., 2003; Thai et al., 2006)."

* https://nl.wikipedia.org/wiki/Anterograde_amnesie
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#13
Albedo zei:
Ik kwam dit nog tegen in het rapport. Wellicht heb je er wat aan?
"Het is belangrijk te vermelden dat de gecombineerde toediening van alcohol en GHB (in gangbare dosering) reeds significant de hoeveelheid zuurstof in het bloed verlaagt (Thai et al., 2006). Bovendien werd aangetoond dat GHB de eliminatie van alcohol vertraagt en dit verklaart mede het verhoogde risico op ademhalingsstilstand na gelijktijdig gebruik van beide middelen (Poldrugo and Addolorato, 1999)."

Bij deze combi (met alcohol) is extra voorzichtigheid geboden. In het rapport bij humane studies (5.2.1) bleek uit een studie een synergetische werking bij deze combi wat anterograde amnesie* kan geven.

"Het is in dit verband interessant dat een enkele keer alcoholgebruik al anterograde amnesie kan geven (Mintzer and Griffiths, 2002; Soderlund et al., 2005), omdat GHB vaak samen met alcohol wordt gebruikt. De combinatie van GHB en alcohol zou een groter effect op het episodisch geheugen hebben dan dezelfde dosis van beide geneesmiddelen alleen (men noemt dit synergisme). Andere studies suggereren echter dat de interacties tussen GHB en alcohol bij knaagdieren en mensen additief zijn en niet synergistisch (Cook et al., 2006; Lamb et al., 2003; Thai et al., 2006)."
Klik om te vergroten...

Dank je voor het delen dat legde ik ook uit in het kort.
Drank en ghb is een no go!
Het is niet alleen gevaarlijk maar ook meteen schadelijk.
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#14
Melany99 zei:
Ik heb het gelezen!
Klik om te vergroten...

Had je eindelijk tijd? Zat al te wachten op je goedkeuring 😉

Melany99 zei:
Als je dit nou voor mijn verslaving had kunnen vertellen :)
Klik om te vergroten...

Verslaving nooit meer toch? En zoals ik zei moet je echt nog wachten voor dat je zo kan gaan gebruiken
r
roesjunkieLid
01-01-2024, 00:00
#15
Hmm... Jullie zitten langs elkaar heen te roepen en het grappige is dat jullie allebei gelijk hebben, maar het ook fout hebben.

Revolutionair zei:
Om al te beginnen als je ghb neemt zoals daar staat op 0 tot 10 en dat daar die afbouw al begint klopt al gelijk niet. Het duurt al 5 tot 10 minuten voor dat hij bij iemand inslaat of dat het word opgenomen door het lichaam.
Soms nog wel veel langer.
Dus bij 0 staat er 100% actief dat klopt al niet.

Daarnaast vermeld je dat je na een uur bijna niks voelt..
Dat kan als je zwaar aan het bingen bent of een upper erbij neemt.
Maar zo werkt het bij normaal gebruik niet.
Na een uur zit je op je piek.
Klik om te vergroten...

Jij hebt het hier over het voelbare effect van GHB.


Buu zei:
Iets voelen, of inslaan heeft niks te maken met hoe het daadwerkelijk in je bloed rond gaat, vandaar dat je halfwaardetijd en dit schema in acht moet houden.
Klik om te vergroten...

Hier heb je helemaal gelijk in.

Buu zei:
Dat er op T0 100% actief is is uiteraard niet waar want het heeft een paar tellen nodig voordat het in je systeem komt. Maar de piek is vrij snel en daarna werkt het relatief snel uit volgens mijn schema. Jij claimt dat je na een uur op je piek zit maar dat is gewoon niet waar. Direct na inname zit je vrijwel op je piek en dat neemt af. Na een uur voel je uiteraard nog wat, want het zit nog in je systeem maar een groot deel is al gedaan.
Klik om te vergroten...

Maar je zegt ook dit en daar haal je "halfwaardetijd" en "voelbare effect" door elkaar?

De halfwaardetijd van een middel gaat inderdaad in vanaf het moment dat je het inneemt. In dat opzicht klopt jouw schema, maar omdat er zoveel verschillende factoren spelen op hoeveel GHB er in je bloed aanwezig is (lege of volle maag, hoeveelste dosis, DNA etc.) kan je dit schema slechts als uitgangspunt gebruiken en niet als definitief hulpmiddel. Ieder lichaam is anders. Daarbij lopen de vermelde halfwaardetijd van GHB uit verschillende bronnen best uiteen. Het minste wat ik tegen kwam is 21 minuten en het meeste is 60 minuten. Dat is toch een behoorlijk verschil.

Toch vind ik deze berekening een handig hulpmiddel om ongeveer te weten hoe je ervoor staat, om het zo maar te zeggen. Als drugsgebruikers gaan we altijd af op ons gevoel. "Oh, het begint uit te werken, dus ik neem alvast nog eentje." Op dat moment zit het echter nog steeds in ons lichaam. De nieuwe dosis komt dan bovenop het resterende, dus de werking kan dan sterker zijn.

Als frequent recreatief gebruiker en later als verslaafde kan ik vanuit eigen ervaringen bevestigen dat Revolutionair gelijk heeft over de piek van het voelbare effect. Die komt inderdaad pas na drie kwartier tot een uur en na twee uur begint de meuk uit te werken. Dat wil echter niet zeggen dat het dan ook uit je bloed is.

Als de g na drie uur pas uit je bloed is, maar na twee uur voel je het effect niet meer wil je al snel bij gaan nemen om weer die high te voelen. Dan is die tabel super handig om erbij te nemen om te helpen om out gaan te voorkomen.
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#16
Er kan in die zin dus niet van een ‘standaard dosis’ gesproken worden.

20200212_195943.jpg
A
AnjadebijLid
01-01-2024, 00:00
#17
“Vanaf de 2.5ml/3ml kan je opbouwen naar een hogere dosis naar wens.
Het beste is om 0.5 bij te doseren tot je voelt dat je op de piek zit.
Bijdoseren van Ghb binnen de 2 uur kan resulteren op out gaan en dat is niet gewenst en ook niet de manier waarop Ghb gebruikt moet worden”

bedoel je 0,5 ml of 0,5 (helft) van de eerste dosering? Het bijdoseren is mij nog niet helder.
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#18
Anjadebij zei:
bedoel je 0,5 ml of 0,5 (helft) van de eerste dosering? Het bijdoseren is mij nog niet helder.
Klik om te vergroten...

Nee 0,5ml dus als je 2,5ml nam kan je 3,0 ml proberen voel de dan dat je op je piek zit ga je weer terug naar 2,5ml na 2 uur.
Maar na een aantal buisjes kan je ook weer terug naar de 3,0 omdat de tollerantie dan optreed.
Dus het is een beetje experimenteren met 0,5ml erbij en eraf.
Na 2 uur zou je van 0,5 teveel niet snel out gaan.
Zo kun je dus je piek proberen op te zoeken.
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#19
roesjunkie zei:
Ten eerste, waar heb je dit nou bewezen?
Klik om te vergroten...

Toch dan als laatste
T=0 is 0%
20200209_143519.jpg

min - factor----------->Correcte berekening:
0 - 1,000‐-‐-------------> T- 0 =0%
10 - 0,841--------------> T- 10 =20%
20 - 0,707--------------> Oplopend!
30 - 0,595
40 - 0,500
50 - 0,420----------->Piek 100%
60 - 0,354----------->verschild per persoon
70 - 0,297----------->verschild per persoon
80 - 0,250----------->Verschild per persoon
90 - 0,210----------->piek 100%
100 - 0,177--------->T=80%
110 - 0,149--------->En zo verder naar beneden
120 - 0,125
130 - 0,105
140 - 0,088
150 - 0,074
160 - 0,063
170 - 0,053
180 - 0,044
190 - 0,037
200 - 0,031
210 - 0,026
220 - 0,022
230 - 0,019----‐-----> naar 0%


T= 0 = 100% actief
T = 120 (2 uur) = 0,125% actief.

Moet zijn:

T= 0 = 0% Actief
T= 120 (2 uur) = onbekend bij wie waar en hoe.

(Dit is een indicatie van hoe het berekening zou moeten zijn mijn procenten zijn niet accuraat omdat die niet bestaan en pp verschillend zijn)
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#20
@Revolutionair wil je de bron vermelden bij de twee gekopieerde stukjes tekst? Dit is interessante informatie en er zijn vast meer mensen die het hele stuk willen lezen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234567
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."