Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDMT, eerste ervaring

DMT, eerste ervaring

82 antwoorden
15 weergaven
18-5-2026
e
erwin krolLid
01-01-2024, 00:00
#1
een tijdje niet gekeken hier; leuk, zo'n dmt trip! zelf kies ik ervoor om het binnen te doen want de bank ligt ook prima, maar ieder zijn ding :wink:
A
ArgulasLid
01-01-2024, 00:00
#2
pythregius zei:
loadrunner zei:
je bewustzijn ziet meer dan je ogen... :wink:
Klik om te vergroten...

en dat is 100% correct, ik weet er nog niks van, maar ik ben er overtuigd van dat blinde mensen in een dmt trip kunnen zien :hearteyes:
Klik om te vergroten...

Zowieso. Of het moet zijn dat er bepaalde delen in de hersenen omzeep is.

Hier een leuk weetje trouwens uit men leerstof voor Biologische Psycho:

Blindsight : Het feit dat mensen die blind zijn door schade aan de primaire visual cortex toch nog altijd naar voorwerpen kunnen grijpen, voorwerpen ontwijken, vlugge bewegingen opvangen. (bijvoorbeeld een glas dat op een tafel staat zonder problemen opnemen, het ontwijken van obstakels, ...)

Hoe komt dit? Onze hersenen hebben meer dan 1 systeem voor het zicht. Je hebt, simpel uitgelegd, een 'primitive visual system' en een 'mammalian visual system'. (er zijn er trouwens meerdere). Het 'primitive visual system' ontvangt visuele info waar we niet van bewust zijn, dit is ons oude visueel systeem. Het zorgt vooral voor het opmerken van snelle bewegingen en de controle van de oogbewegingen. Het 'mammalian visual system', wat het meest geëvolueerd is, zorgt voor ongeveer de rest van informatie waar we wel bewust van zijn.

Dus, als het één niet meer werkt, kan het ander nog perfect werken. Deze mensen kunnen dus (meestal onbewust) naar vanalles grijpen, ondanks dat ze het niet zien.

Interessant niet? Het zet je wel aan het denken. Er is dus een heel deel visuele info dat we opvangen, maar niet eens beseffen! Wat zegt dat dan over je bewustzijn? Dit is nog maar één voorbeeld, er zijn nog gigantisch veel dingen waar we niet bewust van zijn!

Ik denk dan, als we trippen, worden we misschien dan wel bewust van delen waar we normaal niet bewust van zijn? Misschien kom ik het volgend jaar te weten, dan leren we over de psychoactieve stoffen en hun effect op de hersenen enzo :hearteyes: Als het al geweten is trouwens..

:wave:

PS: Als je geïntresseerd bent op internet is er genoeg over te vinden :wink:
En als je nog honger hebt: zoek eens naar info over split-brain patiënten en experimenten. En wat we hierdoor kunnen vaststellen over ons bewustzijn.
Nog honger? Unilateral neglect --> aandoening waardoor mensen de linker kant totaal onbewust negeren! Zoek eens naar tekening experimenten met deze patiënten!

Bio Psycho :hearteyes:
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#3
erwin krol zei:
een tijdje niet gekeken hier; leuk, zo'n dmt trip! zelf kies ik ervoor om het binnen te doen want de bank ligt ook prima, maar ieder zijn ding :wink:
Klik om te vergroten...

Nou ik deel je menig ... buiten in de kou op het natte gras.
Maar goed niet iedereen woont zelfstandig he.

Stonie
p
pythregiusLid
01-01-2024, 00:00
#4
lysergine25 zei:
erwin krol zei:
een tijdje niet gekeken hier; leuk, zo'n dmt trip! zelf kies ik ervoor om het binnen te doen want de bank ligt ook prima, maar ieder zijn ding :wink:
Klik om te vergroten...

Nou ik deel je menig ... buiten in de kou op het natte gras.
Maar goed niet iedereen woont zelfstandig he.

Stonie
Klik om te vergroten...

Ik woon op mezelf :wink: was alleen bang dat ik te veel lawaai kon maken wat men huisgenoten beter niet kunnen horen, zij weten neit dat ik trip :wink:

Argulas, zeer fijne post :wink: ga meteen meer over dit onderwerp opzoeken :wink:
A
ArgulasLid
01-01-2024, 00:00
#5
pythregius zei:
lysergine25 zei:
erwin krol zei:
een tijdje niet gekeken hier; leuk, zo'n dmt trip! zelf kies ik ervoor om het binnen te doen want de bank ligt ook prima, maar ieder zijn ding :wink:
Klik om te vergroten...

Nou ik deel je menig ... buiten in de kou op het natte gras.
Maar goed niet iedereen woont zelfstandig he.

Stonie
Klik om te vergroten...

Ik woon op mezelf :wink: was alleen bang dat ik te veel lawaai kon maken wat men huisgenoten beter niet kunnen horen, zij weten neit dat ik trip :wink:

Argulas, zeer fijne post :wink: ga meteen meer over dit onderwerp opzoeken :wink:
Klik om te vergroten...

Mja, ik vind het zelf héél boeiend :rolleyes:
Fijn dat je het ook interessant vind! :mrgreen:

Owja, trouwens, maak je nu lawaai of kreten ofzo als je aan het trippen bent op DMT ? of ben je redelijk geluidloos ? :grin: Of geef je kreten zoals : WAAAWWW enzo ? :grin: Of ben je echt volledig weg dat je geen kick meer geeft ? :grin: Ben wel benieuwd eigenlijk..
s
samputaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Wat een fantastisch verhaal, zeg!

Het stond al op m'n verlanglijstje, maar dit maakt het alleen maar sterker. Wat gaaf, zeg...
p
pythregiusLid
01-01-2024, 00:00
#7
Argulas zei:
Mja, ik vind het zelf héél boeiend :rolleyes:
Fijn dat je het ook interessant vind! :mrgreen:

Owja, trouwens, maak je nu lawaai of kreten ofzo als je aan het trippen bent op DMT ? of ben je redelijk geluidloos ? :grin: Of geef je kreten zoals : WAAAWWW enzo ? :grin: Of ben je echt volledig weg dat je geen kick meer geeft ? :grin: Ben wel benieuwd eigenlijk..
Klik om te vergroten...

De ik had een paar dagen eerder een jongen op ruigoord dmt zien roken wat er echt gestoord uit zag, ook rare kreten en zen lichaam flipte half, hij was al ver weg van de lsd 2cb mdma en ketamine, maar had ook zeker 100 mg in de pijp gekregen.

de eerste keer ben ik gewoon naar buiten gegaan voor de zekerheid, heb gemerkt en van andere gehoord dat ik half knockout lig, lichamelijk dan.
conclussie kun je zelf wel trekken :wink: :beer:
F
FractalLid
01-01-2024, 00:00
#8
pythregius zei:
Argulas zei:
Mja, ik vind het zelf héél boeiend :rolleyes:
Fijn dat je het ook interessant vind! :mrgreen:

Owja, trouwens, maak je nu lawaai of kreten ofzo als je aan het trippen bent op DMT ? of ben je redelijk geluidloos ? :grin: Of geef je kreten zoals : WAAAWWW enzo ? :grin: Of ben je echt volledig weg dat je geen kick meer geeft ? :grin: Ben wel benieuwd eigenlijk..
Klik om te vergroten...

De ik had een paar dagen eerder een jongen op ruigoord dmt zien roken wat er echt gestoord uit zag, ook rare kreten en zen lichaam flipte half, hij was al ver weg van de lsd 2cb mdma en ketamine, maar had ook zeker 100 mg in de pijp gekregen.
Klik om te vergroten...

Ja hallo, als je dan niet zit te roepen weet ik het ook niet meer. Heeft ie de publieksprijs voor verantwoord gebruik gekregen? :openmouth:
A
ArgulasLid
01-01-2024, 00:00
#9
pythregius zei:
Argulas zei:
Mja, ik vind het zelf héél boeiend :rolleyes:
Fijn dat je het ook interessant vind! :mrgreen:

Owja, trouwens, maak je nu lawaai of kreten ofzo als je aan het trippen bent op DMT ? of ben je redelijk geluidloos ? :grin: Of geef je kreten zoals : WAAAWWW enzo ? :grin: Of ben je echt volledig weg dat je geen kick meer geeft ? :grin: Ben wel benieuwd eigenlijk..
Klik om te vergroten...

De ik had een paar dagen eerder een jongen op ruigoord dmt zien roken wat er echt gestoord uit zag, ook rare kreten en zen lichaam flipte half, hij was al ver weg van de lsd 2cb mdma en ketamine, maar had ook zeker 100 mg in de pijp gekregen.

de eerste keer ben ik gewoon naar buiten gegaan voor de zekerheid, heb gemerkt en van andere gehoord dat ik half knockout lig, lichamelijk dan.
conclussie kun je zelf wel trekken :wink: :beer:
Klik om te vergroten...
Bedankt voo je antwoord! Ik zal het zelf ook meer eerst voor de zekerheid ergens doen waar ik niemand kan storen en niemand mij kan storen :smoke:

Maar inderdaad die gast van Ruigoord, wtf, wat voor een crazy combo is me dat! :openmouth:
p
pythregiusLid
01-01-2024, 00:00
#10
Valt wel mee die combo, zen lsd trip ging niet zo hard meer en had hij 2cb en mdma erbij gepakt , daarna nog een buisje keta en toen was ie ver weg van de wereld :P, dmt kun je er zowiezo bovenopgooien :mrgreen:
P
PuppiiiEyesLid
01-01-2024, 00:00
#11
Klinkt egt wel fantastisch om mee te make :openmouth:
K'b ng nooit DMT gezien/gedaan,
maar misschien dat ik het ooit is probeer :)
t
takalaLid
01-01-2024, 00:00
#12
sabe007 zei:
kan je aan DMT geraken in antwerpen?
Klik om te vergroten...

jeeeps :) kom ma is na de goa, dan pak'k wel ns mee (ni voor daar te doen wel, vorige keer ene 2uur lang weten doorslaan in den chill van teveel ayahuasca. Ma da was lache ze man :mrgreen: )
t
takalaLid
01-01-2024, 00:00
#13
pythregius zei:
Dumpy zei:
ik ben na gister weer dmt gedaan te hebben vrij zeker dat m'n eerste trip een breaktrough was.. die ervaring was toch heel anders dan mn andere dmt trips. Zou niet weten hoe je zelf een breaktrough kan bevorderen.. dus tips zijn welkom... :wink:
Klik om te vergroten...

Ik denkd at het niet te verwoorden is hoe je het moet doen, het is gewoon complete rust in de chaos vinden, je gedachten uitzetten, en de beelden die je ziet vergeten, geen idee hoe je eht beter moet uitleggen, ik zal de volgende keren hard gaan proberen om naar tunnel te gaan, ik heb ook gemerkt dat je verder door de dmt wereld kan, met veel moeite dat je zelf ook daar rond kan vliegen bedoel ik dan, controle over de plek waar je staat in de wereld die je ziet.

ik heb echt het idee dat deze wereld echt is, hoe raar het ook klinkt.
Klik om te vergroten...

Die wereld komt me gewoon zo realistisch over, zo strak, afgelijn en mooi dat het moeilijk voor te stellen is dat hij niet echt is.
h
henkie84Lid
01-01-2024, 00:00
#14
DMT wordt toch ook aangemaakt in je hoofd als je slaapt? Daar droom je van? Dan lijkt het mij eerder dat je gewoon in een hele realistische droom komt die voortkomt uit je onbewuste (??) dan dat je kneiterhard een andere dimensie instuitert.

Alhoewel ik wel hoop dat het echt is..
R
RielLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ja, ben het met henkie eens.
p
pythregiusLid
01-01-2024, 00:00
#16
henkie84 zei:
DMT wordt toch ook aangemaakt in je hoofd als je slaapt? Daar droom je van? Dan lijkt het mij eerder dat je gewoon in een hele realistische droom komt die voortkomt uit je onbewuste (??) dan dat je kneiterhard een andere dimensie instuitert.

Alhoewel ik wel hoop dat het echt is..
Klik om te vergroten...

mao remmers breken de dmt zo snel mogelijk af, als je slaapt dan komt er maar zeer weinig dmt vrij in je hersen waardoor je ook geen dmt trip krijgt zoals uit een pijp gerookt, en ook verschilt het omdat je slaapt, of niet slaapt.

greetz
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#17
Een kameraad van mij heeft een geluiddichte ruimte, die gebruikt ie wel eens voor opnemen vanzijn giraar zonder bijgeluiden van de snelweg(20 meter verdrop)

Het is een heerlijk gevoel, om daar in te gaaan staan, keihard te schreeuwen, maakt niet uit wat. en niemand hoort je.. :grin: :grin: :grin:



Dat vlak voor een tripje... je bent dan even alle aardse emoties kwijt.
s
shokoraLid
01-01-2024, 00:00
#18
Mooi beschreven, ik begin steeds geinteresseerder te raken in DMT, vooral omdat het 1 van de weinige drugs is waarbij je 'totaal van de wereld af bent'.
L
LarzLid
01-01-2024, 00:00
#19
heel leuke report.
ik heb ook een enorme zin om is te trippen op DMT.
alleen ga ik nog wat wachten tot ik wat wijzer ben :)
d
dubbel tLid
01-01-2024, 00:00
#20
ik heb laatst ook een keer dmt gebruikt. De dosis die ik gebruikte was wel wat lager, en mijn trip was dan ook een stuk minder hevig dan dat ik hier lees.

Het was wel leuk om eens te doen, en ik heb ook best bizarre dingen gezien toen ik mijn ogen sloot tijdens de trip.

Wat ik er wel even bij wil zeggen is dat de nasmaak van de rook ONWIJS ranzig was.

verder was het een leuke ervaring :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."