Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBepaalde soort mens per drug

Bepaalde soort mens per drug

55 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
n
nicolaiLid
01-01-2024, 00:00
#1
het is maar net hoe je dat zelf ervaart denk ik...mdma kan je hersenen echt rare dingen doen hoor.
M
MemmûmLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik lees drugsforum nu ongeveer 1,5 jaar. Het valt me op dat vooral de speed/xtc reports in ontzettend slecht nederlands of msntaal geschreven zijn. XTC/speed gebruikers komen me een beetje 'dom' over. (no offense) Komt dit misschien door de drugs of door het type mens dat ze zijn. (dwz. lager-gemiddeld opgeleide jongeren, milieu waarin ze opgroeien).
Als ik bijvoorbeeld het LSD forum lees, krijg ik een beeld van een heel ander soort mens. (ben er zelf ook een) Een hoger opgeleide mens, of in ieder geval iemand die meer om na te denken zoekt zeg maar. Sorry dat ik het zo cru zeg, maar ik denk dat het een heel ander soort mens is, dat een ander doel heeft met drugs :) Daar is ook niks mis mee, vroeg me alleen af of ik de enige ben die dat zo ziet, in hokjes

Het is een beetje een cliché misschien. En ik wil ook geen mensen tegen het zere been schoppen

/discuss :hearteyes: :stoned:
B
BifiWorstLid
01-01-2024, 00:00
#3
Denk niet dat dit de goede topic is...
Zal zijn omdat je maar middel geschoold bent? :grin:

Nee, maar ik vind het moeilijk om mensen in hokjes te plaatsten, je hebt natuurlijk wel aparte gevallen maar deze moeten er ook zijn... Vermits alles een beetje in balans te houden ofzo.
Het kan wel kloppen wat je zegt, maar deze mensen zullen liever het effect van x of md hebben i.p.v eens te trippen...?!?
d
dainLid
01-01-2024, 00:00
#4
De speedmensen vinden dan misschien weer de trippers enorm vage persoontjes. Ergens begrijp ik ten zeerste wat je bedoelt, ook omdat de drug hoofdzakelijk voor een ander doel word gebruikt feesten vs. filosoferen, zelfreflectie,... en de effecten, het doel, enz gewoon niet te vergelijken is, en de enige gemeenschap is dat ze volgens de maatschappij beiden onder die vage noemer "drug" vallen. Ook zijn de xtc mensen dan vaak (ik zeg vaak, niet altijd!) nog wat jonger, en eenmaal ouder en wat all around kan je ook een revolutie zien.

Het is m'n eigen mening, wees vrij om een totaal andere te hebben, ook moet je natuurlijk inderdaad mensen niet in hokjes duwen, voor elke cliché gebruiker zijn er minstens 2 anderen.
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Vaak ook gaat het denk ik niet over een weergave van intelligentie, maar van hoe graag iemand intelligent over wil komen. En wanneer iemand kijkt of anderen die een andere drug gebruiken meer of minder intelligent zijn, of bijvoorbeeld het topic dat ik laatst zag over wat de kenmerken van intelligentie zijn, dan denk ik dat jezelf overtuigen van je eigen intelligentie cq het voor jezelf verdedigen van je eigen drug keuze een belangrijke rol kan spelen.
D
DebrisLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mijn interesse in drugs begon met LSD en tripmiddelen. Tot nu toe was elke drug een teleurstelling (nog geen breaktrough gehad op op dmt), behalve speed. Ik had van speed de meest slechte gedachten, en 't is nu een van m'n favorietjes.
Trippen is mentaal wel leuk, maar het visuele trok vooral mijn aandacht, en dat viel tegen.

En wat denk je van mij? :grin:
L
Lid 6909Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik vind dat je wel gelijk hebt, misschien komt het omdat de speedy's meer chaos in hun hoofd hebben, en dit dan ook uiten op papier.

En dat de trippers het voor zichzelf in hun hoofd allemaal goed geredeneerd hebben, en dat je het dan ook zo op papier terugziet.

Verder, keep up the tripreports, of ze nou chaotisch of goed geordend zijn
J
Jeroen83Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik denk ook dat je gelijk hebt, vaak zie ik ook dat Coke/Speed hoofden vaak veel minder van de drugs af weten. Een kennis van mij, gebruikt regelmatig coke/speed, is zeer laag opgeleid ( vmbo alleen ) en is er heilig van overtuigd dat lsd in je "Botten" gaat zitten en vet slecht voor je is. Terwijl alle trippers die ik ken meestal weer erg goed voor hunzelf kunnen nadenken.

Het is idd een beetje lomp om het zo te zeggen, maar yea ik vind zelf dat coke/speed gebruikers ( over het ALGEMEEN ) wat minder verstandig zijn. Dat zijn ze sowieso bij het gebruiken van coke/speed :P

In mijn ogen komt het door de subculturen waar ze in leven.
P
PaikeaLid
01-01-2024, 00:00
#9
En alcohol?
n
nicolaiLid
01-01-2024, 00:00
#10
TrippyShit zei:
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA Dat is dus echt de allergrootste bullshit ever he :tearsofjoy:
Mijn favoriete avond uitgaan is een groot hardstyle feest met mdma. En ik heb een perfecte jeugd gehad. Allebei mn ouders vanaf dag 1 die bijna nooit echt ruzie hebben. Etc etc etc... Dus dat slaat echt nergens op wat je zegt. Dat is hetzelfde als: Alle mensen die dik zijn eten elke dag mcdonalds. Of elke homo heeft aids. Rare vergelijkingen. Maarja jij komt ook met een raar standpunt. Er zullen vast wel mensen zijn die het daarom doen. Maar dat heeft niks met de drug zelf te maken. Bij coke zou ik het ietsie redelijker vinden. Dat zijn vaak(VAAK OOK NIET) mensen die niet volledig tevreden met zichzelf. Dan is coke een wondermiddel. Maar om terug te komen op jouw standpunt. Dat slaat echt helemaal nergens op. Ik vind het gewoon lachwekkend. iig niet voor mij en alle mensen die IK ken.


Wel houd ik ook veel van psychedelica. En mdma dat zijn mijn druuugs
Klik om te vergroten...

maar je moet het niet alleen op jezelf betrekken. ik ken namelijk genoeg mensen die wel in grote lijnen aan zijn omschrijving voldoen. zegt niet het voor iedereen geldt.
_
_Kat_Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Paikea zei:
En alcohol?
Klik om te vergroten...
Ik niet.

Ik zie ook steeds vaker dat er inderdaad een groot verschil zit in trippers en speedfreaks. Alhoewel ik zelf ook speed gebruik (ook in combinatie met tripmiddelen) snap ik wel wat er word gezegd, je hebt speed gebruikers en je hebt speed gebruikers. Zodra iemand weet waarom hij speed en/of coke gebruikt hoef je er niet per sé aan kapot te gaan. Maar het is natuurlijk wel zo dat de meeste mensen die oppeppende middelen gebruiken, in ieder geval in het begin, wel bij dat hele "ik snats me kapot" subcultuur zitten. Gebruikt er hier iemand toevallig coke? Want ik vraag me af of het wel aan te raden is, de enige keer dat ik het heb gebruikt was alles veel te vaag en het was overigens ook van zeer korte duur.
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik zeg ook dat er vast wel mensen zullen zijn die dat wel doen. Maar dat betekent niet dat mensen die oppepende middelen nemen en naar hardstyle/hardcore gaan daar bekend om staan ofzo. En ik betrek het ook niet alleen op mezelf. Maar op ALLE mensen die ik ken en die dat doen. En dan klopt het dus niet. Maar er zullen ook mensen zijn die ghb, lsd, NoemmaarOP nemen voor dezelfde redenen. De mensen die wel vaak zo zijn zijn de weekendgebruikers van mdma bijvoorbeeld.
s
steelpadLid
01-01-2024, 00:00
#13
Angramar Temenos zei:
Rechts = fascisten, misdadigers en moordenaars.
Links = Good guys, hippies, sociale mensen en idealisten!

Lekker kort door de bocht, maar zo zie ik het :tearsofjoy: . En ja, ik heb me verdiept in politiek.. Ligt er denk ik meer aan dat ik zelf radicaal marxistisch ben.
Klik om te vergroten...

Links = three huggers, schapenwollen sokken, (onverzorgd haar), oversociale irritante mensen, allochtoon liefhebbers.
Nu dat is mijn kijk erop, doe ermee wat je wil :wink:
J
Jeroen83Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Links = hun eigen volk uitmoorden om hun zin te krijgen verdoezelt met het woord "Revolutie", Rechts = je geldzaken goed voor elkaar hebben.

zo kan het ook
D
DemolisherLid
01-01-2024, 00:00
#15
TrippyShit zei:
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA Dat is dus echt de allergrootste bullshit ever he :tearsofjoy:
Mijn favoriete avond uitgaan is een groot hardstyle feest met mdma. En ik heb een perfecte jeugd gehad. Allebei mn ouders vanaf dag 1 die bijna nooit echt ruzie hebben. Etc etc etc... Dus dat slaat echt nergens op wat je zegt. Dat is hetzelfde als: Alle mensen die dik zijn eten elke dag mcdonalds. Of elke homo heeft aids. Rare vergelijkingen. Maarja jij komt ook met een raar standpunt. Er zullen vast wel mensen zijn die het daarom doen. Maar dat heeft niks met de drug zelf te maken. Bij coke zou ik het ietsie redelijker vinden. Dat zijn vaak(VAAK OOK NIET) mensen die niet volledig tevreden met zichzelf. Dan is coke een wondermiddel. Maar om terug te komen op jouw standpunt. Dat slaat echt helemaal nergens op. Ik vind het gewoon lachwekkend. iig niet voor mij en alle mensen die IK ken.


Wel houd ik ook veel van psychedelica. En mdma dat zijn mijn druuugs
Klik om te vergroten...

Ik zeg ook niet dat ze allemaal zo zijn , maar het grooste deel wel .
Als ik naar mezelf en men vrienden kijk . zijn we vroeger allemaal op 1 of ander manier wel ongelukig geweest , sommige nog . Dit is geen persoonlijke aanval . Ik heb ook wel een paar vrienden die naar hardcore feesten gaan . Perfect gelukkig , maar die hebben nooit gebruikt . Natuurlijk zijn er mensen die drugs gewoon leuk vinden . Zonder van iets weg te willen vluchten .Maar die zijn zeldzaam . Wees blij dat je zo iemand bent .
a
againagainLid
01-01-2024, 00:00
#16
hmmmmmmmm en waar val ik onder dan? Oftewel in welk hokje stop je mij?
Ik heb jarenlang speed gebruikt, geblowed en getript en de laatste jaren gebruik ik heroine en ik slik paddos.
Ben zeer benieuwd in welk hokje ik thuishoor?

Groetjes againagain.
W
WakkoeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Wat ik hier zeker wel zie, is dat de meeste mensen in mijn omgeving die alleen mdma/pep/coke gebruiken zichzelf zeer slecht hebben ingelezen en geen flauw benul hebben wat nou wel/niet kan (wat gevaarlijk kan zijn)..

Ik gebruik zelf eigenlijk alleen mdma, bij pep vind ik het verrot dat je, uren nadat het is uitgewerkt, nog steeds niet kan slapen, coke vind ik te duur en tripmiddelen/downers kan ik simpelweg niet zo goed tegen, dan moet ik me echt perfect voelen, wat niet vaak voorkomt :P
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#18
steelpad zei:
Angramar Temenos zei:
Rechts = fascisten, misdadigers en moordenaars.
Links = Good guys, hippies, sociale mensen en idealisten!

Lekker kort door de bocht, maar zo zie ik het :tearsofjoy: . En ja, ik heb me verdiept in politiek.. Ligt er denk ik meer aan dat ik zelf radicaal marxistisch ben.
Klik om te vergroten...

Links = three huggers, schapenwollen sokken, (onverzorgd haar), oversociale irritante mensen, allochtoon liefhebbers.
Nu dat is mijn kijk erop, doe ermee wat je wil :wink:
Klik om te vergroten...

Die eigenschappen vind ik positief, dus je beledigt me er niet mee :tearsofjoy:
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#19
againagain zei:
hmmmmmmmm en waar val ik onder dan? Oftewel in welk hokje stop je mij?
Ik heb jarenlang speed gebruikt, geblowed en getript en de laatste jaren gebruik ik heroine en ik slik paddos.
Ben zeer benieuwd in welk hokje ik thuishoor?

Groetjes againagain.
Klik om te vergroten...

Het hokje dat over 2 jaar doodgaat :(
L
Lid 6909Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Beter dan het hokje van mensen als AT

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."