Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBepaalde soort mens per drug

Bepaalde soort mens per drug

55 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
N
NapsterLid
01-01-2024, 00:00
#1
funkmaus zei:
Ik denk ook dat je gelijk hebt, vaak zie ik ook dat Coke/Speed hoofden vaak veel minder van de drugs af weten. Een kennis van mij, gebruikt regelmatig coke/speed, is zeer laag opgeleid ( vmbo alleen ) en is er heilig van overtuigd dat lsd in je "Botten" gaat zitten en vet slecht voor je is. Terwijl alle trippers die ik ken meestal weer erg goed voor hunzelf kunnen nadenken.

Het is idd een beetje lomp om het zo te zeggen, maar yea ik vind zelf dat coke/speed gebruikers ( over het ALGEMEEN ) wat minder verstandig zijn. Dat zijn ze sowieso bij het gebruiken van coke/speed :P

In mijn ogen komt het door de subculturen waar ze in leven.
Klik om te vergroten...

Terwijl er ook genoeg universitaire zakenlui met een salaris van 2 ton per jaar die cocaine gebruiken. Volgens mij maakt het allemaal niet zoveel uit, zelfde als met blowers jongere hoor je vaak..HEEEY MAN KOM WE GAAN JONKOE ROKEN. Terwijl er genoeg volwassenen zijn intelligent en niet die ook af en toe een jointje roken. Je verwacht het alleen niet bij veel mensen.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#2
Een vriend van m'n vader doet wel eens een lijntje. Hij is 57, en is top-manager bij een groot bedrijf. Hij heeft een heel normaal leven, gaat nauwlijks uit etc, maar snuift 1 x per week, opz aterdag een lijn Coke.

Hij gebruikt de coke al sinds z'n 17'de, zonder ooit gestopt te zijn.
M
MemmûmLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik heb er vandaag nog eens over nagedacht, en nu lees ik de replies. Ik bedoel de vraag niet raar hoor, ik ben alleen benieuwd hoe het zit. Ik denk soms wel veel in hokjes, dat kan ik misschien ook wel eens wat loslaten. Er zijn immers altijd uitzonderingen op de regel. Als iedereen het maar naar zijn zijn heeft. Iedereen zoekt wat anders in de drugs, whatever does the trick for you! :)
T
T-menLid
01-01-2024, 00:00
#4
Maar volgens mij is het nog steeds het verkeerde topic...

:confused: :grin:
L
Lid 6909Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Het is wel zo dat de ene categorie meer gebruikt dan de ander hoor :wink:
D
DreamerOfDreamsLid
01-01-2024, 00:00
#6
hangt volgens mij vooral af van leeftijd, je begint op je 16 met een pilletje maar dan ben je nog niet zo goed in forumcommunicatie
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Memmûm zei:
Ik heb er vandaag nog eens over nagedacht, en nu lees ik de replies. Ik bedoel de vraag niet raar hoor, ik ben alleen benieuwd hoe het zit. Ik denk soms wel veel in hokjes, dat kan ik misschien ook wel eens wat loslaten. Er zijn immers altijd uitzonderingen op de regel. Als iedereen het maar naar zijn zijn heeft. Iedereen zoekt wat anders in de drugs, whatever does the trick for you! :)
Klik om te vergroten...

Pep heeft voor mij deuren geopend, lsd heeft voor mij andere deuren geopend, die in mindere mate hetzelfde waren als de pep deuren, alleen zag ik het niet door de gemoedstoestand. Het maakt niet uit wat je neemt, we zijn allemaal mensen met gedachten en opgebouwd uit dezelfde materie.

Jouw idee dat de xtc reports kwalitatief minder zijn dan de lsd of paddo reports had ik ook. Dat is niet in hokjes denken, dat is gewoon zo. Lsd duurt 12-14 uur. Xtc op zijn hoogst 5-6 uur. Lsd is heel helder en duidelijk(ook wanneer je niet lekker in je vel zit) en Xtc is gewoon 1 grote blur. Wat anders kun je schrijven dan dat je je goed voelde en liefde voor iedereen voelde. Chemisch tot stand gebrachte liefde dat wel, maar hoe moet je dat in Godsnaam omschrijven?

Lsd en paddo's hebben veel meer in zich dan dat love gevoel, waardoor de reports meer inhoud hebben, de mindfucks, de visuals, het overweldigende gevoel alles te snappen, verbanden worden gelegd en je hersenen draaien overuren! Niet alle lsd reports zijn zo overigens. Soms zit er een report van twee regels over lsd tussen, wat ik dan niet snap, ik heb altijd zoveel te vertellen!
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#8
DreamerOfDreams zei:
je begint op je 16 met een pilletje
Klik om te vergroten...

Iedereen die ik ken is met een jointje begonnen, de meeste mensen hier zien pillen veel meer als harddrugs :confused:
D
DumpyLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik denk dat het verschil van de mensen 'm meer zit in de reden waarom ze drugs nemen dan perse de drug zelf. Even kortweg gezegd heb je mensen die drugs alleen voor hun plezier nemen, dit is dan ook vaak xtc, pep etc. En je hebt mensen die behalve plezier ook drugs nemen voor diepere inzichten. Dit zijn dan sneller tripmiddelen zoals Paddo's, LSD, DMT, Ayahuasca (wat minder voorkomend maar toch..)

Ik denk dat de reden meer mensen typeert dan perse een drug zelf.
I
ImmoLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik denk dat in grote lijnen het trippende volk serieuze mensen zijn in tegenstelling tot het volk van de party drugs. Ik denk dat dingen als mdma, coke etc toch wel erg populair zijn onder bijvoorbeeld het BrEaZaH volk. En dat volk maakt zich meer druk om welke make up ze op smeren dan bijvoorbeeld zinsopbouw etc.
I
InhaleLid
01-01-2024, 00:00
#11
Wacky zei:
Vaak ook gaat het denk ik niet over een weergave van intelligentie, maar van hoe graag iemand intelligent over wil komen. En wanneer iemand kijkt of anderen die een andere drug gebruiken meer of minder intelligent zijn, of bijvoorbeeld het topic dat ik laatst zag over wat de kenmerken van intelligentie zijn, dan denk ik dat jezelf overtuigen van je eigen intelligentie cq het voor jezelf verdedigen van je eigen drug keuze een belangrijke rol kan spelen.
Klik om te vergroten...

Ik wil dit toch wel even quoten. Ik denk idd dat het intelligent willen over komen minstens zo'n grote rol speelt als werkelijk intelligenter zijn.
De "trip-mensen" zijn over het algemeen meer opzoek naar verduidelijking, wijsheid, dingen leren enz. kortom, ze zijn gewoon meer geïnteresseerd in zulke dingen. Ze zullen ook op dit forum meer te vinden zijn rond diepgaande discussies en dergelijke.
D
DumpyLid
01-01-2024, 00:00
#12
maar ik snap nog steeds niet waarom dit topic onder trip reports staat. Topic starter, gebruik je xtc ofzo? :P
n
nicolaiLid
01-01-2024, 00:00
#13
Inhale zei:
Wacky zei:
Vaak ook gaat het denk ik niet over een weergave van intelligentie, maar van hoe graag iemand intelligent over wil komen. En wanneer iemand kijkt of anderen die een andere drug gebruiken meer of minder intelligent zijn, of bijvoorbeeld het topic dat ik laatst zag over wat de kenmerken van intelligentie zijn, dan denk ik dat jezelf overtuigen van je eigen intelligentie cq het voor jezelf verdedigen van je eigen drug keuze een belangrijke rol kan spelen.
Klik om te vergroten...

Ik wil dit toch wel even quoten. Ik denk idd dat het intelligent willen over komen minstens zo'n grote rol speelt als werkelijk intelligenter zijn.
De "trip-mensen" zijn over het algemeen meer opzoek naar verduidelijking, wijsheid, dingen leren enz. kortom, ze zijn gewoon meer geïnteresseerd in zulke dingen. Ze zullen ook op dit forum meer te vinden zijn rond diepgaande discussies en dergelijke.
Klik om te vergroten...

dat klopt zeker weten...al vind ik dat in real life duidelijker dan via de pc. in het echt zijn pure trippers vaak veel nadenkender en diepzinnder in een gesprek dan een pure pep gebruiker.

al moet ik mezelf wel even tegenspreken...want sommige van mijn betere vrienden zijn echte pepgebruikers en die zijn zeker weten wel diepzinnig en denken ook behoorlijk over dingen na, voordat ze wat roepen en in het algemeen. maar ik ken ook best veel pure pepgebruikers die ook echt anti tripmiddel zijn en ook vaak bestwel politiek rechts denken. dat zie ik minder snel bij trippers en allrounders
P
PaikeaLid
01-01-2024, 00:00
#14
En alcohol?
n
nicolaiLid
01-01-2024, 00:00
#15
TrippyShit zei:
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA Dat is dus echt de allergrootste bullshit ever he :tearsofjoy:
Mijn favoriete avond uitgaan is een groot hardstyle feest met mdma. En ik heb een perfecte jeugd gehad. Allebei mn ouders vanaf dag 1 die bijna nooit echt ruzie hebben. Etc etc etc... Dus dat slaat echt nergens op wat je zegt. Dat is hetzelfde als: Alle mensen die dik zijn eten elke dag mcdonalds. Of elke homo heeft aids. Rare vergelijkingen. Maarja jij komt ook met een raar standpunt. Er zullen vast wel mensen zijn die het daarom doen. Maar dat heeft niks met de drug zelf te maken. Bij coke zou ik het ietsie redelijker vinden. Dat zijn vaak(VAAK OOK NIET) mensen die niet volledig tevreden met zichzelf. Dan is coke een wondermiddel. Maar om terug te komen op jouw standpunt. Dat slaat echt helemaal nergens op. Ik vind het gewoon lachwekkend. iig niet voor mij en alle mensen die IK ken.


Wel houd ik ook veel van psychedelica. En mdma dat zijn mijn druuugs
Klik om te vergroten...

maar je moet het niet alleen op jezelf betrekken. ik ken namelijk genoeg mensen die wel in grote lijnen aan zijn omschrijving voldoen. zegt niet het voor iedereen geldt.
_
_Kat_Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Paikea zei:
En alcohol?
Klik om te vergroten...
Ik niet.

Ik zie ook steeds vaker dat er inderdaad een groot verschil zit in trippers en speedfreaks. Alhoewel ik zelf ook speed gebruik (ook in combinatie met tripmiddelen) snap ik wel wat er word gezegd, je hebt speed gebruikers en je hebt speed gebruikers. Zodra iemand weet waarom hij speed en/of coke gebruikt hoef je er niet per sé aan kapot te gaan. Maar het is natuurlijk wel zo dat de meeste mensen die oppeppende middelen gebruiken, in ieder geval in het begin, wel bij dat hele "ik snats me kapot" subcultuur zitten. Gebruikt er hier iemand toevallig coke? Want ik vraag me af of het wel aan te raden is, de enige keer dat ik het heb gebruikt was alles veel te vaag en het was overigens ook van zeer korte duur.
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik zeg ook dat er vast wel mensen zullen zijn die dat wel doen. Maar dat betekent niet dat mensen die oppepende middelen nemen en naar hardstyle/hardcore gaan daar bekend om staan ofzo. En ik betrek het ook niet alleen op mezelf. Maar op ALLE mensen die ik ken en die dat doen. En dan klopt het dus niet. Maar er zullen ook mensen zijn die ghb, lsd, NoemmaarOP nemen voor dezelfde redenen. De mensen die wel vaak zo zijn zijn de weekendgebruikers van mdma bijvoorbeeld.
s
steelpadLid
01-01-2024, 00:00
#18
Angramar Temenos zei:
Rechts = fascisten, misdadigers en moordenaars.
Links = Good guys, hippies, sociale mensen en idealisten!

Lekker kort door de bocht, maar zo zie ik het :tearsofjoy: . En ja, ik heb me verdiept in politiek.. Ligt er denk ik meer aan dat ik zelf radicaal marxistisch ben.
Klik om te vergroten...

Links = three huggers, schapenwollen sokken, (onverzorgd haar), oversociale irritante mensen, allochtoon liefhebbers.
Nu dat is mijn kijk erop, doe ermee wat je wil :wink:
J
Jeroen83Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Links = hun eigen volk uitmoorden om hun zin te krijgen verdoezelt met het woord "Revolutie", Rechts = je geldzaken goed voor elkaar hebben.

zo kan het ook
D
DemolisherLid
01-01-2024, 00:00
#20
TrippyShit zei:
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA Dat is dus echt de allergrootste bullshit ever he :tearsofjoy:
Mijn favoriete avond uitgaan is een groot hardstyle feest met mdma. En ik heb een perfecte jeugd gehad. Allebei mn ouders vanaf dag 1 die bijna nooit echt ruzie hebben. Etc etc etc... Dus dat slaat echt nergens op wat je zegt. Dat is hetzelfde als: Alle mensen die dik zijn eten elke dag mcdonalds. Of elke homo heeft aids. Rare vergelijkingen. Maarja jij komt ook met een raar standpunt. Er zullen vast wel mensen zijn die het daarom doen. Maar dat heeft niks met de drug zelf te maken. Bij coke zou ik het ietsie redelijker vinden. Dat zijn vaak(VAAK OOK NIET) mensen die niet volledig tevreden met zichzelf. Dan is coke een wondermiddel. Maar om terug te komen op jouw standpunt. Dat slaat echt helemaal nergens op. Ik vind het gewoon lachwekkend. iig niet voor mij en alle mensen die IK ken.


Wel houd ik ook veel van psychedelica. En mdma dat zijn mijn druuugs
Klik om te vergroten...

Ik zeg ook niet dat ze allemaal zo zijn , maar het grooste deel wel .
Als ik naar mezelf en men vrienden kijk . zijn we vroeger allemaal op 1 of ander manier wel ongelukig geweest , sommige nog . Dit is geen persoonlijke aanval . Ik heb ook wel een paar vrienden die naar hardcore feesten gaan . Perfect gelukkig , maar die hebben nooit gebruikt . Natuurlijk zijn er mensen die drugs gewoon leuk vinden . Zonder van iets weg te willen vluchten .Maar die zijn zeldzaam . Wees blij dat je zo iemand bent .

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."