Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBepaalde soort mens per drug

Bepaalde soort mens per drug

55 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
n
nicolaiLid
01-01-2024, 00:00
#1
Inhale zei:
Wacky zei:
Vaak ook gaat het denk ik niet over een weergave van intelligentie, maar van hoe graag iemand intelligent over wil komen. En wanneer iemand kijkt of anderen die een andere drug gebruiken meer of minder intelligent zijn, of bijvoorbeeld het topic dat ik laatst zag over wat de kenmerken van intelligentie zijn, dan denk ik dat jezelf overtuigen van je eigen intelligentie cq het voor jezelf verdedigen van je eigen drug keuze een belangrijke rol kan spelen.
Klik om te vergroten...

Ik wil dit toch wel even quoten. Ik denk idd dat het intelligent willen over komen minstens zo'n grote rol speelt als werkelijk intelligenter zijn.
De "trip-mensen" zijn over het algemeen meer opzoek naar verduidelijking, wijsheid, dingen leren enz. kortom, ze zijn gewoon meer geïnteresseerd in zulke dingen. Ze zullen ook op dit forum meer te vinden zijn rond diepgaande discussies en dergelijke.
Klik om te vergroten...

dat klopt zeker weten...al vind ik dat in real life duidelijker dan via de pc. in het echt zijn pure trippers vaak veel nadenkender en diepzinnder in een gesprek dan een pure pep gebruiker.

al moet ik mezelf wel even tegenspreken...want sommige van mijn betere vrienden zijn echte pepgebruikers en die zijn zeker weten wel diepzinnig en denken ook behoorlijk over dingen na, voordat ze wat roepen en in het algemeen. maar ik ken ook best veel pure pepgebruikers die ook echt anti tripmiddel zijn en ook vaak bestwel politiek rechts denken. dat zie ik minder snel bij trippers en allrounders
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#2
nicolai zei:
Inhale zei:
Wacky zei:
Vaak ook gaat het denk ik niet over een weergave van intelligentie, maar van hoe graag iemand intelligent over wil komen. En wanneer iemand kijkt of anderen die een andere drug gebruiken meer of minder intelligent zijn, of bijvoorbeeld het topic dat ik laatst zag over wat de kenmerken van intelligentie zijn, dan denk ik dat jezelf overtuigen van je eigen intelligentie cq het voor jezelf verdedigen van je eigen drug keuze een belangrijke rol kan spelen.
Klik om te vergroten...

Ik wil dit toch wel even quoten. Ik denk idd dat het intelligent willen over komen minstens zo'n grote rol speelt als werkelijk intelligenter zijn.
De "trip-mensen" zijn over het algemeen meer opzoek naar verduidelijking, wijsheid, dingen leren enz. kortom, ze zijn gewoon meer geïnteresseerd in zulke dingen. Ze zullen ook op dit forum meer te vinden zijn rond diepgaande discussies en dergelijke.
Klik om te vergroten...

dat klopt zeker weten...al vind ik dat in real life duidelijker dan via de pc. in het echt zijn pure trippers vaak veel nadenkender en diepzinnder in een gesprek dan een pure pep gebruiker.

al moet ik mezelf wel even tegenspreken...want sommige van mijn betere vrienden zijn echte pepgebruikers en die zijn zeker weten wel diepzinnig en denken ook behoorlijk over dingen na, voordat ze wat roepen en in het algemeen. maar ik ken ook best veel pure pepgebruikers die ook echt anti tripmiddel zijn en ook vaak bestwel politiek rechts denken. dat zie ik minder snel bij trippers en allrounders
Klik om te vergroten...


Rechts = fascisten, misdadigers en moordenaars.
Links = Good guys, hippies, sociale mensen en idealisten!

Lekker kort door de bocht, maar zo zie ik het :tearsofjoy: . En ja, ik heb me verdiept in politiek.. Ligt er denk ik meer aan dat ik zelf radicaal marxistisch ben.
s
skyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Trippers zijn filosofischer, en ik vind ze persoonlijk interessanter dan pillenslikkertjes :wink:

'Ik denk in open hokjes'
n
nicolaiLid
01-01-2024, 00:00
#4
Rechts = fascisten, misdadigers en moordenaars.
Links = Good guys, hippies, sociale mensen en idealisten!

Lekker kort door de bocht, maar zo zie ik het :tearsofjoy: . En ja, ik heb me verdiept in politiek.. Ligt er denk ik meer aan dat ik zelf radicaal marxistisch ben.[/quote]
vind het een beetje vreemd dat iemand als jij zo kortzichtig kan denken. marxisme is ook echt niet alles hoor. het is nog nooit door geen enkele regering goed uitgevoerd...
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#5
nicolai zei:
Rechts = fascisten, misdadigers en moordenaars.
Links = Good guys, hippies, sociale mensen en idealisten!

Lekker kort door de bocht, maar zo zie ik het :tearsofjoy: . En ja, ik heb me verdiept in politiek.. Ligt er denk ik meer aan dat ik zelf radicaal marxistisch ben.
Klik om te vergroten...
vind het een beetje vreemd dat iemand als jij zo kortzichtig kan denken. marxisme is ook echt niet alles hoor. het is nog nooit door geen enkele regering goed uitgevoerd...[/quote]

Klopt, het is nog nooit goed uitgevoerd. En echt *ZO* kort door de bocht denk ik niet, zit wel wat meer bandbreedte tussen, maar het komt er wel op neer dat ik links goed vind en rechts slecht.
u
ubettawalkLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik beschouw mezelf niet als een dom persoon en plaats mezelf en anderen niet in een hokje.
Gebruik een paar keer in het jaar eens een lekker snoepie van goede-kwaliteit om een leuke party nog veel leuker te maken. Ik denk dat het ook meer aan die subcultuur ligt inderdaad.Het gaat om het feit waarom je drugs gebruikt. Daar bedoel ik mee dat mensen die pillen slikken op hardcore/hardstyle feesten zoveel anders zijn en meer het doeleind hebben om naar de klote te gaan dan mensen op bijvoorbeeld techno-feesten. Op techno-feesten komen toch over het algemeen intelligentere mensen die ook gewoon lekker kunnen chillen en een leuk gesprek aan willen gaan, maar ook losgaan...DIt komt denk ik door dat de muziek zelf gewoon intelligenter is, moeilijker in mekaar zit, meer underground en divers is.....Hiphop - trekt weer meer de blowers aan en de cokesnuivers door de "ik ben chill en de man" cultuur
Met coke en tripmiddelen heb ik helemaal niks...
Heb het ook nog nooit gedaan maar weet dat coke je het gevoel geeft dat je de "man" bent en je je onoverwinnelijk laat voelen..Daar heb ik geen behoefte aan want wil me niet beter voelen dan andere mensen. Tripmiddelen lijkt me ook niks maar meer omdat ik een beetje huiver bij hallucinaties terwijl het toch echt wel een leuke ervaring kan zijn van wat ik heb gehoord. Vooral door innervisons in jezelf, je kan in 3rd person mode gaan....van wat ik gehoord heb!
Ga het toch maar eens proberen die laatste, iemand tips voor me..?...
J
JUNGLISTLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik snap die hokjes niet. De mensen waar ik mee om ga en drugs mee gebruik staan bijna allemaal open voor alle drugs. De meesten gebruiken xtc en pep, maar hebben ook paddo's gedaan en zijn geïntresseerd in lsd en dmt. Voor mij geld hetzelfde, ik zie van bijna alle drugs de positieve kanten wel en ben overal nieuwschierig naar (GHB spreekt me niet aan, en coke en hero wil ik sowieso van af blijven).
Mischien heeft het inderdaad onderandere met muzieksmaak enzo te maken, want ik vind dat er in alle genres wel goede artiesten zijn (maar drum n bass, breakcore en dubstep ftw :grin:).
P
PikachuLid
01-01-2024, 00:00
#8
Rechts = fascisten, misdadigers en moordenaars.
Klik om te vergroten...

En bedankt hè. Komt er lekker intelligent uit. Doet me een beetje denken aan een zelde soort beredenering:

Joden = geldwolven, parasieten, landveraders.
Ariërs = harde werkers, vaderlandslievend, uitverkoren volk!

PS: ik probeer je nu dus uit te lokken om met je vast zeer goed onderbouwde redenen te komen om zulke extreme uitspraken te doen.
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dit valt me vooral bij coke vaak op. Dat het vaak dezelfde soort mensen zijn die dat gebruiken. Mensen die niet zelfverzekerd genoeg zijn enzo. Die vinden het de beste drug ooit. Persoonlijk vind ik het maar rotzooi.

Mdma daarintegen vind ik wel weer mooi. Dat laat wel gewoon je echte ik zien. Je ego word er kleiner van. Je voelt jezelf niet het stoere binkie zoals bij coke bijvoorbeeld. Prachtig middel mdma. Ook tripmiddelen zijn favoriet van me. 11x paddo's, 1x lsd. Lsd was maar 50mics dus mijn voorkeur gaat nu nog naar paddo's uit. De net wat kortere duur. En ook het hele gebeuren van, het met je vrienden de paddo's eten enzo vind ik echt wat hebben. Na een paar keer valt ook de smaak best mee.

Terugkomend op het eerste gedeelte. De meeste mensen die coke snuiven, en dan bedoel ik vooral de die-hard coke gebruikers die minimaal elk weekend een gram of 2 weg snuiven. Vind ik geen leuke mensen. Ze voelen zichzelf veel te groot. Zoeken of krijgen vaak makkelijk ruzie. En het zijn leugenaars. Dat merk ik ook bij 2 mensen die ik ken. Ze zouden al 27x stoppen en hebben niks bij zich, zullen niks kopen, hebben niks op. En uiteindelijk zitten ze suf van een gram coke en drank in een hoek van de kroeg te spacen en de volgende dag weer. Ik vind het persoonlijk geen leuke mensen. Geef mij maar de VERSTANDIGE* mdma gebruikers en trippers.

*Mensen die onverstandig pillen gebruiken vind ik vaak ook betweterige en geen leuke mensen. De weekendslikkers bijvoorbeeld. Zal vast niet voor iedereen gelden maar meeste die k ken wel :P
C
CowmandoLid
01-01-2024, 00:00
#10
LSD gebruikers zijn zoiezo raar volk, en al die mensen hier op drugsforum zijn ook gewoon wazige mensen.
n
nicolaiLid
01-01-2024, 00:00
#11
Angramar Temenos zei:
nicolai zei:
Rechts = fascisten, misdadigers en moordenaars.
Links = Good guys, hippies, sociale mensen en idealisten!



Klopt, het is nog nooit goed uitgevoerd. En echt *ZO* kort door de bocht denk ik niet, zit wel wat meer bandbreedte tussen, maar het komt er wel op neer dat ik links goed vind en rechts slecht.
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...

eigenlijk denk ik dat we er wel hetzelfde over denken, alleen ik geef het geen naam. en anders is het vrijheid ---->>> blijheid. links dus.
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#12
Cowmando zei:
LSD gebruikers zijn zoiezo raar volk, en al die mensen hier op drugsforum zijn ook gewoon wazige mensen.
Klik om te vergroten...
Of u
s
strawberry_coladaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik veroordeel lsd, paddo's e.d niet.
Dat pep/xtc- gebruikers dommer zijn ontken ik wel.
Ik persoonlijk kies voor speed omdat ik kick op die adrenalinerush, op het gevoel dat ik de wereld aankan.
Ik ben niet te vinden voor lsd en paddo's omdat ik de controle over mijn geest wil behouden en dus automatisch de effecten ga tegenwerken.
Xtc vind ik al op het randje, en ik ga me er maar af en toe aan wagen omdat ik weet dat de trip maar kortstondig is.
L
Lid 6909Lid
01-01-2024, 00:00
#14
xtc = no trip
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#15
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA Dat is dus echt de allergrootste bullshit ever he :tearsofjoy:
Mijn favoriete avond uitgaan is een groot hardstyle feest met mdma. En ik heb een perfecte jeugd gehad. Allebei mn ouders vanaf dag 1 die bijna nooit echt ruzie hebben. Etc etc etc... Dus dat slaat echt nergens op wat je zegt. Dat is hetzelfde als: Alle mensen die dik zijn eten elke dag mcdonalds. Of elke homo heeft aids. Rare vergelijkingen. Maarja jij komt ook met een raar standpunt. Er zullen vast wel mensen zijn die het daarom doen. Maar dat heeft niks met de drug zelf te maken. Bij coke zou ik het ietsie redelijker vinden. Dat zijn vaak(VAAK OOK NIET) mensen die niet volledig tevreden met zichzelf. Dan is coke een wondermiddel. Maar om terug te komen op jouw standpunt. Dat slaat echt helemaal nergens op. Ik vind het gewoon lachwekkend. iig niet voor mij en alle mensen die IK ken.


Wel houd ik ook veel van psychedelica. En mdma dat zijn mijn druuugs
D
DemolisherLid
01-01-2024, 00:00
#16
Laat ons zeggen dat mensen die graag oppeppende middelen gebruiken . Gewoon grotere hersenschade oplopen . Vooral als ze vaker dan 1 keer per maand gaan gebruiken .
ubettawalk zei:
Ik denk dat het ook meer aan die subcultuur ligt inderdaad.Het gaat om het feit waarom je drugs gebruikt. Daar bedoel ik mee dat mensen die pillen slikken op hardcore/hardstyle feesten zoveel anders zijn en meer het doeleind hebben om naar de klote te gaan dan mensen op bijvoorbeeld techno-feesten.
Klik om te vergroten...
Echt naar de kloten willen gaan zou ik het niet noemen .
Ik ben er persoonlijk van overtuigd , dat die mensen ongelukkiger zijn dan andere mensen .
Ze hebben bv vroeg 1 van hun ouders verloren . Of hebben een slechte thuis . Ga zo maar verder . De drugs word gebruikt om heel de avond al je frustratie's eruit de dansen . Maar dat was eigenlijk wat je probeert te verwoorden denk ik .
P
PaikeaLid
01-01-2024, 00:00
#17
En alcohol?
n
nicolaiLid
01-01-2024, 00:00
#18
TrippyShit zei:
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA Dat is dus echt de allergrootste bullshit ever he :tearsofjoy:
Mijn favoriete avond uitgaan is een groot hardstyle feest met mdma. En ik heb een perfecte jeugd gehad. Allebei mn ouders vanaf dag 1 die bijna nooit echt ruzie hebben. Etc etc etc... Dus dat slaat echt nergens op wat je zegt. Dat is hetzelfde als: Alle mensen die dik zijn eten elke dag mcdonalds. Of elke homo heeft aids. Rare vergelijkingen. Maarja jij komt ook met een raar standpunt. Er zullen vast wel mensen zijn die het daarom doen. Maar dat heeft niks met de drug zelf te maken. Bij coke zou ik het ietsie redelijker vinden. Dat zijn vaak(VAAK OOK NIET) mensen die niet volledig tevreden met zichzelf. Dan is coke een wondermiddel. Maar om terug te komen op jouw standpunt. Dat slaat echt helemaal nergens op. Ik vind het gewoon lachwekkend. iig niet voor mij en alle mensen die IK ken.


Wel houd ik ook veel van psychedelica. En mdma dat zijn mijn druuugs
Klik om te vergroten...

maar je moet het niet alleen op jezelf betrekken. ik ken namelijk genoeg mensen die wel in grote lijnen aan zijn omschrijving voldoen. zegt niet het voor iedereen geldt.
_
_Kat_Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Paikea zei:
En alcohol?
Klik om te vergroten...
Ik niet.

Ik zie ook steeds vaker dat er inderdaad een groot verschil zit in trippers en speedfreaks. Alhoewel ik zelf ook speed gebruik (ook in combinatie met tripmiddelen) snap ik wel wat er word gezegd, je hebt speed gebruikers en je hebt speed gebruikers. Zodra iemand weet waarom hij speed en/of coke gebruikt hoef je er niet per sé aan kapot te gaan. Maar het is natuurlijk wel zo dat de meeste mensen die oppeppende middelen gebruiken, in ieder geval in het begin, wel bij dat hele "ik snats me kapot" subcultuur zitten. Gebruikt er hier iemand toevallig coke? Want ik vraag me af of het wel aan te raden is, de enige keer dat ik het heb gebruikt was alles veel te vaag en het was overigens ook van zeer korte duur.
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik zeg ook dat er vast wel mensen zullen zijn die dat wel doen. Maar dat betekent niet dat mensen die oppepende middelen nemen en naar hardstyle/hardcore gaan daar bekend om staan ofzo. En ik betrek het ook niet alleen op mezelf. Maar op ALLE mensen die ik ken en die dat doen. En dan klopt het dus niet. Maar er zullen ook mensen zijn die ghb, lsd, NoemmaarOP nemen voor dezelfde redenen. De mensen die wel vaak zo zijn zijn de weekendgebruikers van mdma bijvoorbeeld.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."