Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums[Report] 2 gram Ibuprofen ...

[Report] 2 gram Ibuprofen ...

69 antwoorden
14 weergaven
18-5-2026
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#1
Je weet nu in ieder geval al waar het woord drugs vandaan komt Soma, dankjewel Winehouse :)

Het is een vrij lastige vraag, wat is drugs en wat is geen drugs is niet simpel samen te vatten. Ik sluit mij aan mij Winehouse, ik vind dingen als suiker geen drugs, het is eerder een gewoonte of een behoefte. Natuurlijk kun je van drugs ook een gewoonte of een behoefte maken maar dat noemen we al snel een verslaving. Bij iets als suiker spreek je eerder van behoefte of gewoonte dan van een verslaving.

Van suiker krijg je geen roes, het is niet bewustzijnsveruimend, enz... Dat is voor mij een bewijs dat het geen drugs is maar eerder een gewoonte of behoefte. Natuurlijk zijn er ontzettend veel argumenten voor beide kampen, en de meeste dingen kun je op twee manieren interpreteren. Het gaat uiteindelijk voor een deel over onze persoonlijke mening :wink:
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#2
Winehouse zei:
Ik heb het ook maar gekopierd en geplakt van Wikipedia hoor :)
Klik om te vergroten...

Ja ik had wel door dat het niet van jou kwam :P Maar je hebt je de moeite gedaan om het op te zoeken :wink: Ik heb geprobeerd er zelf wat van te schrijven maar dat ging me niet zo gemakkelijk af, ik weet genoeg van drugs, maar geef maar eens een fatsoenlijk definitie aan drugs en wat behoort ertoe.... Niet zo gemakkelijk :grin:
W
WinehouseLid
01-01-2024, 00:00
#3
"wat is / zijn drugs " is zoiets als " wat is geluk "
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#4
Winehouse zei:
"wat is / zijn drugs " is zoiets als " wat is geluk "
Klik om te vergroten...

Ja precies, dat is wel een mooie vergelijking. Geluk is maar net dat waar jij gelukkig van wordt :)
W
WinehouseLid
01-01-2024, 00:00
#5
Toch is drugs iets meer tastbaar.

Iedereen is het er mee eens dat Heroine drugs is .
Maar niet iedereen is het er mee eens dat Geld geluk is .
S
SomaLid
01-01-2024, 00:00
#6
@Winehouse: ik vroeg eigenlijk om een mening, niet wat wikipedia denkt

Het is een vrij lastige vraag, wat is drugs en wat is geen drugs is niet simpel samen te vatten. Ik sluit mij aan mij Winehouse, ik vind dingen als suiker geen drugs, het is eerder een gewoonte of een behoefte. Natuurlijk kun je van drugs ook een gewoonte of een behoefte maken maar dat noemen we al snel een verslaving. Bij iets als suiker spreek je eerder van behoefte of gewoonte dan van een verslaving.
Klik om te vergroten...

Is een verslaving dan niet een gewoonte of een (sterke) behoefte naar iets?

Van suiker krijg je geen roes, het is niet bewustzijnsveruimend, enz... Dat is voor mij een bewijs dat het geen drugs is maar eerder een gewoonte of behoefte. Natuurlijk zijn er ontzettend veel argumenten voor beide kampen, en de meeste dingen kun je op twee manieren interpreteren. Het gaat uiteindelijk voor een deel over onze persoonlijke mening
Klik om te vergroten...

Dus als ik een dosis LSD neem waar ik niets van merk dan is het opeens geen drug meer?
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#7
Winehouse zei:
Toch is drugs iets meer tastbaar.

Iedereen is het er mee eens dat Heroine drugs is .
Maar niet iedereen is het er mee eens dat Geld geluk is .
Klik om te vergroten...

Ja, daar heb je alweer gelijk :)
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#8
Soma zei:
Dus als ik een dosis LSD neem waar ik niets van merk dan is het opeens geen drug meer?
Klik om te vergroten...

Nee... Dan heb je het gewoon te laag gedosseerd, of je hebt een klote dealer die je bezeikt heeft, of je hebt iets anders fout gedaan... Maar LSD is en blijft drugs, of jij het nu voelt of niet...
S
SomaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Sublimo zei:
Winehouse zei:
"wat is / zijn drugs " is zoiets als " wat is geluk "
Klik om te vergroten...

Ja precies, dat is wel een mooie vergelijking. Geluk is maar net dat waar jij gelukkig van wordt :)
Klik om te vergroten...

Ik vind het helemaal geen mooie vergelijking. Iemand vragen om wat hij of zij denkt wat geluk is, is niet hetzelfde als vragen om ergens een grens te trekken tussen 2 dingen.
W
WinehouseLid
01-01-2024, 00:00
#10
*Stopt met het houden van deze discussie*
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#11
Soma zei:
Sublimo zei:
Winehouse zei:
"wat is / zijn drugs " is zoiets als " wat is geluk "
Klik om te vergroten...

Ja precies, dat is wel een mooie vergelijking. Geluk is maar net dat waar jij gelukkig van wordt :)
Klik om te vergroten...

Ik vind het helemaal geen mooie vergelijking. Iemand vragen om wat hij of zij denkt wat geluk is, is niet hetzelfde als vragen om ergens een grens te trekken tussen 2 dingen.
Klik om te vergroten...

In feite wel, het zijn beide persoonlijke meningen, en beide gebasseerd op jou gedachten.
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#12
Winehouse zei:
*Stopt met het houden van deze discussie*
Klik om te vergroten...

yes madame :wink:
S
SomaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Sublimo zei:
Soma zei:
Dus als ik een dosis LSD neem waar ik niets van merk dan is het opeens geen drug meer?
Klik om te vergroten...

Nee... Dan heb je het gewoon te laag gedosseerd, of je hebt een klote dealer die je bezeikt heeft, of je hebt iets anders fout gedaan... Maar LSD is en blijft drugs, of jij het nu voelt of niet...
Klik om te vergroten...

Dan is paracetamol ook een drug, jij hebt gewoon te laag gedoseerd.

Wie ben jij eigenlijk om te beslissen wat een te lage dosis LSD is?
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#14
Soma zei:
Sublimo zei:
Soma zei:
Dus als ik een dosis LSD neem waar ik niets van merk dan is het opeens geen drug meer?
Klik om te vergroten...

Nee... Dan heb je het gewoon te laag gedosseerd, of je hebt een klote dealer die je bezeikt heeft, of je hebt iets anders fout gedaan... Maar LSD is en blijft drugs, of jij het nu voelt of niet...
Klik om te vergroten...

Dan is paracetamol ook een drug, jij hebt gewoon te laag gedoseerd.
Klik om te vergroten...

Nee, want van paracetamol ga je je alleen maar vies kloten voelen, en dus NIET fijn. --> geen drugs dus... Je begrijpt het echt niet he ? :P Maar als je deze discussie wil verderzetten, wat ik niet erg zou vinden, pm je me maar :wink: Nu zijn we alleen erg off-topic aan het gaan...
S
SomaLid
01-01-2024, 00:00
#15
Sublimo zei:
Je begrijpt het echt niet he ? :P Maar als je deze discussie wil verderzetten, wat ik niet erg zou vinden, pm je me maar :wink: Nu zijn we alleen erg off-topic aan het gaan...
Klik om te vergroten...

Nee, volgens mij begrijp je mij gewoon niet. Maar dat is niet erg hoor, ik denk dat de meeste mensen mij nu niet begrijpen en daar ben ik wel aan gewend dus we stoppen inderdaad maar beter met deze discussie :)
j
joolie-ahLid
01-01-2024, 00:00
#16
ik vraag me af of het nou werkelijk zo belangrijk is wat onder de noemer drugs valt en wat niet.
de 1 blijft hier aan hangen, de ander weer daaraan, het gaat toch om de hang ergens naar ?
sublimo, ik gebruikte in die tijd zoveel coke en bruin dat ik het "vermogen" had gevoelige zaken makkelijker naar de achtergrond te duwen, na verloop van tijd denk je er niet meer aan, het doet je gewoon nix meer, tot ik 5 jaar geleden stopte.....
al het hierbovenstaande heeft naar mijn mening nix meer te maken met het topic, ikzelf dank dat alles waar te voor staat niet goed is voor je, dus hou je aan de dosering, die is er niet voor niets !
k
kaasbaasLid
01-01-2024, 00:00
#17
Posting in epic thread.

Zeker vaag man, dat je er sowieso al aan begon! Ik ben niet onbekend met ibuprofen maar ik nam nooit zo vreselijk veel omdat ik dacht dat mijn maag in opstand zou komen.

Dat geheugen verlies heb ik wel met andere medicatie gehad, dan hoor ik dingen van m'n broertje en dan denk ik echt "Wtf? Dat...dat kan gewoon niet D:".

Maarja, ik hoop dat je hier iets van hebt geleerd XD.
m
miss pepperLid
01-01-2024, 00:00
#18
Pammer zei:
Op het einde van de dag was ik moe, iets wat ik eigenlijk verwachtte. Ik ging om 9u 's avonds slapen en toen begon de hell. Ik werd meteen wakker zonder maar iets te herinneren van de nacht zelf. Ik dacht zelfs dat ik niet geslapen had. Wakker lag ik in mijn bed in de ochtend, naakt. Ik dacht, naakt? huh? Ik draag altijd een t-shirt tijdens het slapen. Ik keek rond me en zag dat ik TOCH niet in men bed lag maar op de grond. Mijn kussens lagen in de andere hoeken van de kamer en mijn tshirt, helemaal in het nat van het zweet ergens in een andere hoek. Blijkbaar werd ik kwaad in de nacht, zonder ik hiervan iets weet, heb ik met dingen gegooid en was zo hard aan het zweten dat ik mijn t-shirt uitdeed in mijn slaap.

Ik ben zelf geschrokken.

Dit is dus mijn eerste ervaringsreport. Ik hoop dat het handig is voor andere mensen aangezien er niet veel over ibuprofen gepost is xD.

Conclusie: Neem Ibuprofen als pijnstiller, en voor niets anders. Neem niet meer dan 1 gram per dag. Over 1 gram in 24 uur is trouwens niet gezond, kans op maagzweer, schade op lever etc.
Daarom: Doe het niet!

Dit reportje laat zien dat je niet zomaar mag experimenteren met gewone farmaceutische drugs. Pas daarom altijd op en informeer jezelf over het medicijn zelf :wink:.
Gelukkig heb ik een sterke maag en heb geen maagzweer gekregen (kansen zijn zeer groot bij 2gr).
Klik om te vergroten...

Had je nog last van buikpijn gehad ofzo de dag daarop?
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#19
miss pepper zei:
Had je nog last van buikpijn gehad ofzo de dag daarop?
Klik om te vergroten...

Hoezo ? Wou je het ook doen ofwat ?
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Sublimo zei:
miss pepper zei:
Had je nog last van buikpijn gehad ofzo de dag daarop?
Klik om te vergroten...

Hoezo ? Wou je het ook doen ofwat ?
Klik om te vergroten...
Ik snap het wel. Mijn buik reageert ook altijd heftig na een dagje/weekendje drugs. Dus is de vraag zo gek nog niet.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."