Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums[Report] 2 gram Ibuprofen ...

[Report] 2 gram Ibuprofen ...

69 antwoorden
15 weergaven
18-5-2026
W
WinehouseLid
01-01-2024, 00:00
#1
Wat stom dat je je chill wilt gaan voelen op Iboprufen , neem dan een benzo !
j
joolie-ahLid
01-01-2024, 00:00
#2
sublimo,
ja dat was een hele goeie vriend, ik ben er ook echt stuk van geweest, tis ondertussen al een hele tijd geleden hoor. hij was nog geen 30.
maar ik denk dat die gasflesjes hem genekt hebben, je zag hem achteruit gaan, toen hij dood was heb ik samen met een vriend( waar hij bij inwoonde) zijn kamer leeggehaald, daar heb ik 5 vuilniszakken gasflesjes uitgehaald en 1 vuilniszak lege strips. zwaar klote !!!
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mischien is gecondoleerd nu wat laat, maar toch wil ik het graag zeggen. Dat moet een verschrikkelijke tijd zijn geweest. Als ik het lees krijg ik lichtjes de tranen in mijn ogen, zoeen dingen raken mij enorm. Dat zijn de dingen die je echt kapot kunnen maken in het leven... Ben je er zelf goed overheen gekomen ?
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#4
Winehouse zei:
Wat stom dat je je chill wilt gaan voelen op Iboprufen , neem dan een benzo !
Klik om te vergroten...

Tja... Niet iedereen wordt met verstand geboren he...

En voor Soma en Joolie-ah, even voor de duidelijkheid:

Paracetamol en ibuprofen zijn geen drugs. Als je niet eet ga je na een aantal dagen ook hallicineren, hetzelfde geldt als je uitdroogt in de woestijn. In beide gevallen heb je geen drugs gepakt en toch krijg je vergelijkbare effecten. Kunnen jullie volgen ? En het feit dat niks in je maag zit, zorgt ervoor dat je een zweverig gevoel krijgt als je ibuprofen slikt, niet de ibuprofen zelf. En ja er zijn mensen die grote hoeveelheden paracetamol slikken om zich lichamelijk beter te voelen, geestelijk merk je daar vrij weinig van. Het enigste wat je merkt is dat je denkt dat je paracetamol nodig hebt om geen pijn meer te hebben.
S
SomaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Sublimo zei:
Winehouse zei:
Wat stom dat je je chill wilt gaan voelen op Iboprufen , neem dan een benzo !
Klik om te vergroten...

Tja... Niet iedereen wordt met verstand geboren he...

En voor Soma en Joolie-ah, even voor de duidelijkheid:

Paracetamol en ibuprofen zijn geen drugs. Als je niet eet ga je na een aantal dagen ook hallicineren, hetzelfde geldt als je uitdroogt in de woestijn. In beide gevallen heb je geen drugs gepakt en toch krijg je vergelijkbare effecten. Kunnen jullie volgen ? En het feit dat niks in je maag zit, zorgt ervoor dat je een zweverig gevoel krijgt als je ibuprofen slikt, niet de ibuprofen zelf. En ja er zijn mensen die grote hoeveelheden paracetamol slikken om zich lichamelijk beter te voelen, geestelijk merk je daar vrij weinig van. Het enigste wat je merkt is dat je denkt dat je paracetamol nodig hebt om geen pijn meer te hebben.
Klik om te vergroten...

Ik kan jou wel volgen hoor, maar ik ben het gewoon helemaal niet met je eens. Van suiker en caffeïne merk ik geestelijk ook bijna niks, maar toch zijn dat voor mij drugs. Drugs moeten voor mij niet eens dingen zijn die moeten geslikt, gesnoven of gespoten worden. Sporten en muziek zijn voor mij ook drugs. Want het beïnvloedt mijn (on)bewustzijn ook al merk ik daar niet altijd iets van. Eigenlijk heeft zowat alles uit mijn omgeving daar invloed op dus mss is alles wel gewoon drugs?

Maar waar trek jij dan de lijn tussen drug en geen drug? Wat is jouw definitie van drugs?
W
WinehouseLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik heb het ook maar gekopierd en geplakt van Wikipedia hoor :)
W
WinehouseLid
01-01-2024, 00:00
#7
Drugs (ook wel: verdovend middel, bedwelmingsmiddel, narcoticum, roesmiddel, geestverruimend middel, verboden middel of droog/droge) is een verzamelnaam voor geneesmiddelen en genotsmiddelen die een meer of minder drogerende (verdovende en/of opwekkende) werking hebben, en die tot verslaving kunnen leiden. Het woord narcoticum (meervoud: narcotica) wordt vaak gebruikt bij justitie en de politie. Het woord drug komt oorspronkelijk van het Middelnederlandse woord droge (waar het woord drogist vandaan komt), het Engels heeft dit woord van het Franse woord 'drogue' geleend die het op zijn beurt weer van het Middelnederlands heeft geleend, Nederland heeft dit woord weer uit het Engels gehaald, hoewel het daar zowel medicijn als verdovend middel betekent — die eerste betekenis heeft drug in het Nederlands niet. In het Frans gebruikt men voor het woord 'verdovend middel' ook wel 'stupéfiant', hetzelfde woord als het bijvoeglijk naamwoord 'verbluffend'.
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ibuprofen is dus echt geen drugs, in die dosis gaat het je eerder een maagzweer opleveren dan iets anders....
D
DopezillaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Waarom zou je dit willen doen?

Olle
P
PammerLid
01-01-2024, 00:00
#10
's morgens werd ik wakker met hoofdpijn dus nam ik maar een ibuprofen sandoz (600mg).
Ik had geen honger dus sloeg mijn ontbijt over. Het was acht uur en nam de bus richting school, we hadden vandaag een uitstap. Terwijl we op de trein zaten nam ik nog maar een 600mgetje, terwijl het al 9u30 was. Ik was blij dat mijn hoofdpijn weg was, maar ik wou nog een eindje verder gaan. We kwamen aan het bedrijf dat we gingen bezoeken, en besloot om 10u30 nog een laatste ibuprofen van 600mg.
Tijdens de lange uitleg van 2 uur voelde ik me zeer kalm en chill. Alles ging op het gemak en denken ging ook wel traag. Ik voelde me chill. De uitstap in het bedrijf ging langzaam voorbij, want het was al middag en at mijn boterhammetjes op, die ik met volle vreugde smeerde in de ochtend. Tenslotte had ik 1.8gram Ibuprofen geslikt, maar ik wou nog een tikkeltje meer doen omdat ik een 'rond getal wou'. Dus, laatste 200mg ging door men slokdarm na mijn middagmaal.
De dag liep chill voorbij, kalm, pijnloos.

Op het einde van de dag was ik moe, iets wat ik eigenlijk verwachtte. Ik ging om 9u 's avonds slapen en toen begon de hell. Ik werd meteen wakker zonder maar iets te herinneren van de nacht zelf. Ik dacht zelfs dat ik niet geslapen had. Wakker lag ik in mijn bed in de ochtend, naakt. Ik dacht, naakt? huh? Ik draag altijd een t-shirt tijdens het slapen. Ik keek rond me en zag dat ik TOCH niet in men bed lag maar op de grond. Mijn kussens lagen in de andere hoeken van de kamer en mijn tshirt, helemaal in het nat van het zweet ergens in een andere hoek. Blijkbaar werd ik kwaad in de nacht, zonder ik hiervan iets weet, heb ik met dingen gegooid en was zo hard aan het zweten dat ik mijn t-shirt uitdeed in mijn slaap.

Ik ben zelf geschrokken.

Dit is dus mijn eerste ervaringsreport. Ik hoop dat het handig is voor andere mensen aangezien er niet veel over ibuprofen gepost is xD.

Conclusie: Neem Ibuprofen als pijnstiller, en voor niets anders. Neem niet meer dan 1 gram per dag. Over 1 gram in 24 uur is trouwens niet gezond, kans op maagzweer, schade op lever etc.
Daarom: Doe het niet!

Dit reportje laat zien dat je niet zomaar mag experimenteren met gewone farmaceutische drugs. Pas daarom altijd op en informeer jezelf over het medicijn zelf :wink:.
Gelukkig heb ik een sterke maag en heb geen maagzweer gekregen (kansen zijn zeer groot bij 2gr).
L
LavalampLid
01-01-2024, 00:00
#11
roffel?

Da's best wel balen zo'n afsluiter :P
V
VigilanteLid
01-01-2024, 00:00
#12
You took to much
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Heb je graag een maagzweer?
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#14
Hahahah :tearsofjoy:


Meer heb ik er eigenlijk ook niet over te zeggen :P
D
Delcasa88Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Uhh... /fail ?!
L
LangeLokkenLid
01-01-2024, 00:00
#16
Dopezilla zei:
Waarom zou je dit willen doen?

Olle
Klik om te vergroten...

Hahaha, ja die vraag kwam dus ook bij mij op. Waarom? :l
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#17
Waarom niet? (Nouja, dat moge na deze duidelijk zijn, maar waarom is deze drug ineens raar?)
L
LangeLokkenLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik snap simpelweg niet waarom sommige mensen perse altijd alles als drugs moeten zien/gebruiken. Dat vind ik raar. Ik kan best inzien dat dit ook een grappig roesje geeft of whatever, maar ik zie gewoon niet in waarom je dat perse ook met dit middel op moet zoeken. Kan me niet voorstellen dat ibuprofen nou echt een betere roes oplevert dan bijvoorbeeld een jointje of een andere downer. Maar misschien denk ik zelf niet genoeg out-of-the-box, daar kan het ook aan liggen natuurlijk. :tongueout:
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#19
LangeLokken zei:
Ik snap simpelweg niet waarom sommige mensen perse altijd alles als drugs moeten zien/gebruiken.
Klik om te vergroten...
Is dat het niet dan?

LangeLokken zei:
Ik kan best inzien dat dit ook een grappig roesje geeft of whatever, maar ik zie gewoon niet in waarom je dat perse ook met dit middel op moet zoeken.
Klik om te vergroten...
Lees deze zin nog eens na.

LangeLokken zei:
Kan me niet voorstellen dat ibuprofen nou echt een betere roes oplevert dan bijvoorbeeld een jointje of een andere downer.
Klik om te vergroten...
Kwestie van smaak, toch?
L
LangeLokkenLid
01-01-2024, 00:00
#20
Uiteraard is het een puur persoonlijke kwestie. Maar waar ik op doelde is de hele gedachtegang van: "Oh dit middel heeft een miniem effect waardoor ik me net iets anders voel. Nou, laat ik er dan maar veel van nemen". Ik snap die dwang niet zo goed.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."