Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMDMA/XTC. Therapeutisch.....

MDMA/XTC. Therapeutisch.....

56 antwoorden
20 weergaven
18-5-2026
F
Flying_DutchmanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Super mooi report dat was dus een gezellig dagje spacen :hearteyes:
M
MikeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Wij, man en vrouw van 40+, hebben kort geleden de mooiste ontdekking van ons leven gedaan. Wij zijn beiden niet onbekend met drugsgebruik, maar dat er zoiets moois zou bestaan konden we in onze gekste fantasieën niet vermoeden.
Al vanaf onze jeugd roken we allebei graag een jointje ’s avonds en hebben daar geen problemen mee. Onze oudste zoon mag zo nu en dan van ons ook een jointje roken, liever dat hij het thuis doet dan dat hij ergens in een verlaten parkje bad gaat of iets dergelijks. Hij experimenteert graag, maar altijd in overleg met ons.

In de zomervakantie wilde hij paddo’s gebruiken en dat hebben we toen samen met hem en zijn vriendin gedaan. Nogmaals, liever onder onze begeleiding dan ergens in een parkje met vrienden die er niets vanaf weten. We hebben liever dat hij al dat geëxperimenteer nu thuis doet dan scheelt dat hem later weer als hij studeert. Je moet het maar gehad hebben hè?

Vlak na de zomervakantie kwam hij opeens met een aantal pilletjes thuis. Jongens, ik heb deze van iemand op school gekocht, is echte mdma! Mag ik die ook eens proberen?
Nou zijn wij bepaald niet onbekend met drugs, maar mdma had ik nog nooit van gehoord. Gelukkig bestaat er zoiets als een drugsforum dus dat gebrek was snel bijgeschaafd. Wat ik las maakte me erg nieuwsgierig en vooral steeds enthousiaster. We hadden wel eens eerder een pilletje gehad maar eigenlijk nog nooit ook maar iets van gevoeld, behalve een wat draaierig en stoned gevoel. Maar nogmaals, wat ik allemaal hier las maakte me toch wel erg nieuwsgierig.

Het waren trouwens blanco pilletjes en volgens opgave van de leverancier (ik hou niet van het woord “dealer”, klinkt zo junkerig) gevuld met 140 mg mdma. Nou kan ik hier gaan liegen dat ik ze heb laten testen, maar dat had ik dus niet. Stom, ik weet het.

Aan zoonlief gezegd dat we er nog even over na moesten denken of hij het mocht gebruiken en na een paar weken was er voor ons een gelegenheid om het eens te proberen. (kinderloos weekend)

Zonder er eigenlijk ook maar iets van te verwachten stopten we beiden een pilletje in onze monden, slikten het door met flink wat water en wachtten af wat er gebeuren ging. Ondertussen rookten we een jointje.

We keken naar het programma “Popstars” met Henkjan Smits in de jury. Ik kan altijd onwijs genieten van zijn commentaar op de kandidaten, zal wel een soort van sadistische inslag van me zijn of zo, maar hij kan ze wat mij betreft niet hard genoeg afzeiken.

Plotseling realiseerde ik me dat ik medelijden kreeg met het meisje dat hij aan het afbranden was…… WTF?

Ik keek naar mijn vriendin en zag dat ze in iets andere sferen verkeerde, diezelfde sferen die ik even later ook zou betreden.

We hebben beiden de beste avond van ons leven beleefd en hebben de meest krankzinnige ervaringen meegemaakt die ik hieronder zal proberen op te schrijven, maar ik zeg er wel bij dat we inmiddels meerdere avondjes hebben gedaan en de ervaringen zijn niet meer per avond samen te vatten. Chronologisch zal het dan ook niet echt kloppen allemaal, maar wat zal het boeien.

Mijn vriendin kreeg een enorm therapeutische bui en bleef maar praten over allerhande zaken die haar op dat moment bezighielden. Achteraf vertelde ze dat ze aan deze ene keer mdma meer heeft gehad dan jaren therapie.

Terwijl zij zo bezig was met haar narigheid te verwerken gebeurden mij ook de mooiste dingen. Ik merkte dat het heerlijk was om naar mijn vriendin te kijken, luisteren en vooral om haar aan te raken. Vreemde was dat deze aanrakingen op geen enkele manier een sexuele lading hadden. Het was heerlijk om te zoenen en zo, maar op de een of andere manier weet ik zeker dat sex niet echt aan de orde zal komen. Simpelweg omdat het mij niet mogelijk leek om je daar lang op te concentreren. Alles wat je ziet is op zo’n moment zo mooi, dat je absoluut niet de behoefte hebt om je op een ding te concentreren. Mijn vriendin werd, in tegenstelling tot mij, wel heel erg energiek. Zij voelde wel de behoefte om te dansen of in ieder geval om te bewegen. Ik had daar juist absoluut geen behoefte aan, moet er ook niet aan deken om zo’n pil in het uitgaansleven te gebruiken. Dat lijkt me erg overweldigend allemaal.

Ik weet nog dat vlak na na de inslag het love gevoel er zo overweldigend inhakte dat ik niets anders kon uitbrengen dan zinnen als “ Ohhhhhhhhhh….. wat is dit fucking lekker zeg” en “oh my god! Dit wil ik de rest van mijn leven voelen!” Ik heb ook zeker een uur ongegeneerd liggen kreunen, gewoon omdat dat lekker voelde. Vreemd is dat ik zeker weet dat ik meerde keren ben klaargekomen, zonder dat ik het gemerkt heb op de manier zoals je dat normaalgesproken merkt. Ik heb meerdere keren een soort van lichamelijk orgasme gehad. Het gevoel dat je hele lijf klaarkomt in plaats van alleen dat gevoel in je onderbuik. Waanzinnig!

We konden allebei niet meer ophouden met vertellen hoeveel we van elkaar houden en hoe mooi we elkaar wel niet vinden. Het gevoel komt, bedenk ik me nu, wel het dichtst bij een hele heftige verliefdheid, maar dan honderd keer sterker.

Ik heb, de paar keren dat we het gebruikten, de behoefte gehad om even buiten een hap lucht in te ademen, omdat diep ademhalen zo lekker was. Maar elke keer ben ik het vergeten ook daadwerkelijk te doen. Ook roken was heerlijk, ik heb me helemaal uit de naad gerookt.

Onze glazen Bacardi-cola bleven trouwens onaangeroerd staan. Man wat was dat smerig zeg. Het enige wat lekker was, was water. We hebben denk ik zeker de man zo’n 5 liter gedronken.

Mijn vriendin kreeg na een tijdje last van “tics” zonder dat dat hinderlijk was voor haar. Aangezien ik wat kennis heb van de psychiatrie herkende ik bij haar op dat moment een aantal eigenaardigheden. Zo zou ik iemand die nuchter dit gedrag zou vertonen, diagnosticeren als schizofreen met Gilles de la Tourette achtige gedragingen. Ze slaakte continu kreetjes en vreemde geluidjes. Ook ging ze regelmatig een soort van dialoog aan met zichzelf. Mijn vriendin is overigens een heel stabiel en sterk persoon, zonder al teveel heftige geestelijke bagage, dus ik maakte me geen zorgen over haar gesteldheid. Ze kon, als ze wilde, dit gedrag ook gewoon stoppen, dus redenen om mezelf zorgen te maken waren er niet.

Nieuwe ontdekking was voor mij het lopen. Geweldig om te lopen met kussentjes onder je voeten. Of wolkjes, zoals we het op dat moment beschreven. Volgende keer wil ik echt een keer naar buiten en een rondje wandelen. Lijkt me geweldig. Maar ja, ik heb de laatste keer ook allemaal plannen zitten maken en dingen klaargelegd, maar als je eenmaal in die roes zit vind je al die dingen plotseling helemaal niet belangrijk meer. Zo had ik 12 cd’s klaargelegd om te draaien, maar we hebben de hele avond en nacht maar 1 cd gedraaid welke we steeds weer opnieuw opzetten. Ook proberen we iedere keer weer elkaar te masseren. Maar voordat we klaarliggen is er alweer een ander leuk ding te ontdekken.

Op een van de avonden heb ik in plaats van 1 pilletje er twee ingenomen. Gevolg was dat ik wat dieper ging maar ook dat ik visuals kreeg. (hallicunaties) Niet de hallicunaties zoals ik die ken van paddogebruik, maar gewoon hele duidelijke en mooie dingetjes. Ik zat te staren naar de muur en zag daar een soort kerstkaart hangen waar een kerstmannetje omheen draaide. Ik wilde aan mijn vriendin vragen van wie die kaart was maar zag toen dat het helemaal niet kon wat ik zag. Op dat moment realiseerde ik me dat het er ook helemaal niet was. Maar dat ik het wel zag. Daarna was ieder schilderij, elke spiegel en welk wit vlak dan ook, gevuld met allerhande stripfiguren. Bekende (Donald Duck) maar ook onbekende. Heel maf. Ik wist dat het niet echt was. Ik kon het ook oproepen en sturen. Ook dat vind ik het leuke van deze drug, je kan het aardig sturen en het kan nooit eng worden, want je hoofd weet gewoon wat er gaande is. Van tijd tot tijd was ik helderder dan ik ooit geweest was.

Wat ik vreemd vind, is dat na de come down, ik elke keer min of meer in elkaar stort. Ik val dan in een heerlijke diepe roes en verlang steeds meer naar mijn bed. Mijn vriendin daarentegen wordt steeds energieker en wil van slapen niks weten. Misschien omdat bij mij de jointjes wat meer inslaan? Zij heeft lang niet zo’n rookbehoefte als ik en ik vermoed dat als ik de joint aan haar doorgeef dat ze er stomweg niets van rookt. En ik hijs me helemaal gek dus….

Na de eerste keer hebben we trouwens zeker nog twee dagen in een soort love rush geleefd en mijn vriendin heeft echt de hele week zingend door het huis gelopen. Zij heeft in de mdma roes heel veel blokkades opgelost en ook ik heb een aantal ontdekkingen gedaan over mezelf die ik nooit voor mogelijk had gehouden. Mdma als therapeutische drugs, wie zou dat vermoeden? Het heeft onze onderlinge band in ieder geval flink versterkt en we houden meer van elkaar dan ooit tevoren.

Inmiddels hebben we nu zo’n zes avondjes mdma achter de rug en merkte ik dat het love gevoel dat we zo heerlijk vinden af begint te nemen, of in ieder geval korter duurde. Jammer maar helaas. We zullen dus een poosje moeten stoppen en de eerstvolgende keer wordt half februari. Hopelijk is het dopamine level dan weer op pijl (met behulp van 5htp en veel andere vitamine pilletjes)

Enthousiaste verhalen dus van mijn kant over een drug waar mijn lief en ik samen denk ik onbewust al heel lang naar zochten. Ik hoop in de toekomst eens echte mdma kristallen te kunnen bemachtigen, want uit andere trip reports heb ik begrepen dat dat allemaal nog leuker moet zijn, iets dat ik me niet kan voorstellen. Het is nu al zo leuk!

Vragen die voor mij overblijven, zijn de volgende. Misschien is het een idee om er aparte topics voor te openen, maar ik zet ze vooralsnog hier neer.

Ik heb me de afgelopen dagen beziggehouden met de vraag wat is echt en wat is nep als je in de roes zit? Ik vind mijn vriendin in het dagelijks leven ook de mooiste vrouw van de wereld, dus het is niet gek als ik dat dan ook tegen haar zeg. Maar wat nou als ik met iemand een pil zou slikken die ik lelijk vind en helemaal niet aardig? Zou ik die dan ook mooi vinden en zou ik daar dan ook van houden?

Ik heb het idee dat ik na zo,n pilletje hopeloos verliefd zou kunnen worden op een lantaarnpaal, dit terwijl ik normaal nooit zo opgewonden wordt van die dingen… :grin:

Wij hebben met onze oudste zoon besproken dat we het voor hem nog even te vroeg vinden om Mdma te gaan gebruiken. Ik weet het, heel hypocriet, maar opvoeden is nou eenmaal hypocriet. We zijn bang dat het voor hem veel te leuk is en dat hij er teveel van gaat snoepen. Hoewel hij nu al wel blijk geeft van verstandig druggebruik vinden we dit toch nog net even een stapje te ver voor hem. Nog even een paar jaartjes wachten dus.

Ik hoop dat dit verhaal niet al te lang is geworden en dat het een beetje te lezen valt. Ik zal later nog wat meer ervaringen proberen te beschrijven en misschien krijg ik mijn vriendin ook zo ver dat ze wat over haar therapeutische ervaringen zal gaan schrijven. Voor sommigen hier misschien wel interessant.

Ik lees hier al een paar maanden flink mee en heb het idee dat ik de meeste forumleden al een beetje ken. Nu was het voor mij tijd om uit mijn schulp te kruipen,

ik ben Mike, aangenaam kennis te maken! :)

edit: Verhaal van mijn lief: http://www.drugsforum.nl/viewtopic.php?f=21&t=19549
K
KurikintonFoxLid
01-01-2024, 00:00
#3
goeie report!
d
drain bamageLid
01-01-2024, 00:00
#4
nice report mike,
:hearteyes:
d
dka983392hsadjkxapopsxaLid
01-01-2024, 00:00
#5
:hearteyes: :hearteyes:
g
geekosLid
01-01-2024, 00:00
#6
Goed dat er nog ouders zijn die hun kinderen verantwoord met drugs laten omgaan, stapje per stapje. Het feit dat uw zoon thuiskomt met pillen, dit zegt en toestemming vraagt om die te mogen gebruiken getuigt van veel respect voor de ouders en dat hij ook groot belang hecht aan uw mening

over opvoeding is hypocriet : ik denk dat dan misschien wel een duidelijk signaal is naar hem toe dat jullie het "getest" hebben en dit te zwaar is voor hem (wilt u de leeftijd van uw zoon vermelden?), maar ontzeg het hem ook niet te lang om het eens te proberen

U heeft nu net een ongelooflijk mooie ervaring gehad met uw vrouw maar u wil uw zoon die ervaring ontzeggen met zijn vriendin? Plus het feit dat u al samen met hen paddo's genomen heeft wil toch al zeggen dat zij beiden enige ervaring hebben, dat u zijn vriendin ook vertrouwt en dus mij lijkt uit wat ik hier lees dat ze rijp genoeg zijn om mdma eens te proberen. Ook voor hen wordt het waarschijnlijk een liefdevolle ervaring, dat kan je ze toch niet ontnemen als ze in uw ogen al mentaal volwassen zijn?
M
MikeLid
01-01-2024, 00:00
#7
geekos zei:
Goed dat er nog ouders zijn die hun kinderen verantwoord met drugs laten omgaan, stapje per stapje. Het feit dat uw zoon thuiskomt met pillen, dit zegt en toestemming vraagt om die te mogen gebruiken getuigt van veel respect voor de ouders en dat hij ook groot belang hecht aan uw mening

over opvoeding is hypocriet : ik denk dat dan misschien wel een duidelijk signaal is naar hem toe dat jullie het "getest" hebben en dit te zwaar is voor hem (wilt u de leeftijd van uw zoon vermelden?), maar ontzeg het hem ook niet te lang om het eens te proberen

U heeft nu net een ongelooflijk mooie ervaring gehad met uw vrouw maar u wil uw zoon die ervaring ontzeggen met zijn vriendin? Plus het feit dat u al samen met hen paddo's genomen heeft wil toch al zeggen dat zij beiden enige ervaring hebben, dat u zijn vriendin ook vertrouwt en dus mij lijkt uit wat ik hier lees dat ze rijp genoeg zijn om mdma eens te proberen. Ook voor hen wordt het waarschijnlijk een liefdevolle ervaring, dat kan je ze toch niet ontnemen als ze in uw ogen al mentaal volwassen zijn?
Klik om te vergroten...

Dank voor je reactie. Wij gaan het onze zoon ook zeker niet ontzeggen, maar hij is nu bijna 17 en als hij er niet meer om vraagt gaan we hem er ook niet aan herrinneren. Het voelt gewoon nog even te vroeg. Maar als hij perse wil dan organiseren we wel een avondje voor hem.
C
CHIASMELid
01-01-2024, 00:00
#8
Gewoon laten doen als hij 18 is, snap alleen niet waarom je hem nu al aan de paddos laat beginnen omdat dat veel heftiger kan zijn maja oke:) miss geen hoge dosis genomen. Ook vind ik het raar dat je meteen veel avonden achter elkaar gebruikt, terwijl je beweert op internet te hebben gelezen? Dan moet je toch weten dat je tussen elke keer minimaal 4-6 weken moet houden :) Als je zoon dit ook gewoon op internet leest of jij vertelt dit aan hem lijkt het me niet dat hij veel gaat "snoepen"... maja. :)

hf
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#9
Bla bla, weer dat 18-gezeik... Snap nou een keer dat mensen toch gaan gebruiken als ze dat willen, 18 of niet.. Het enige wat je doet met een leeftijdsgrens is ervoor zorgen dat je zoon niet meer met jou + voorlichting gebruikt, maar inderdaad, ergens in het park met vrienden. Ik snap niet hoe mensen in hemelsgodsnaam zo kortzichtig kunnen zijn om werkelijk te geloven dat zoiets een goed idee is.. Het is een bijna aan krankzinnigheid grenzende vorm van stupiditeit.

Ik zou eerder willen zeggen, praat er wel met je zoon over, leg uit hoe het zit met de ontwikkeling van de hersenen, en als hij het doet zorg ervoor dat die geen heroic dosissen neemt. Licht hem ook voor qua gevaar van verschillende drugs; Als die een keer thuis komt met een zegel is een stuk anders dan dat die met een spiegel en snuifbuis komt...

Qua het report zelf, ik vind het een heel mooi geschreven report, en ook een van de weinig goed geschreven MDMA-reports. Ik kan me ook erg inleven in de TS, sinds ik zelf wel eens thuis MDMA met vrienden etc heb gedaan. Het schept inderdaad een band die op een soort niet-seksuele verliefdheid lijkt. Ik word er totaal niet "geil" van zeg maar.

Ik ben blij voor je dat het zo is uitgepakt, al raad ik je wel aan om niet zo vaak achter elkaar MDMA te doen; Het verliest zo snel z'n "Magie" doordat je sero op raakt. Hou er minstens 2-3 maanden tussen, of 3-5 weken als je dagelijks L-Tryptofaan en 5-HTP slikt.
K
KighLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ten eerste, erg leuk report!
Heel erg fijn dat jullie zo met jullie kind omgaan en hij jullie ook respecteerd in jullie keuzes het hem te ontzeggen. Ook de reden waaorm jullie het hem even verbieden is wel te begrijpen, er zijn genoeg voorbeelden waar het juist zo gegaan is. Maargoed, veel van die gevallen zijn ook makkelijk boven de 18-20. Dus leeftijd is er niet bepaald aan vast te knopen. Eerder innerlijke leeftijd, waarin hij met jullie kan bepalen dat hij er klaar voor is.

Over het therapeutische, mdma werd vroeger al gebruikt in de psychologie.
Ik heb hier even de eerste link van google gepakt omdat ik atm niet zoveel tijd heb, maar er is iig redelijk wat over te vinden. :)

Mvg,
e
evil_kermitLid
01-01-2024, 00:00
#11
SCHITTEREND REPORT MIKE!!!!! +1 :wave:

liever dat hij het thuis doet dan dat hij ergens in een verlaten parkje bad gaat of iets dergelijks. Hij experimenteert graag, maar altijd in overleg met ons.
Klik om te vergroten...
Nou dat zijn nou eens verstandige en begrijpende ouders.

zeker een uur ongegeneerd liggen kreunen
Klik om te vergroten...
Dit heb ik nou ook altijd,ik hou men adem héél lang in en lig daarna te kreunen => heerlijk gevoel is dit

Mdma als therapeutische drugs, wie zou dat vermoeden?
Klik om te vergroten...
MDA en MDMA werden voor het illigaal werd zéér veel gebruikt in de psychiatrie.Het laat ook dopamine vrijkomen in je hersenen(heel veel zelf) en dat doet vb. PROZAC(anti-depressiva)ook.

Wat ik vreemd vind, is dat na de come down, ik elke keer min of meer in elkaar stort. Ik val dan in een heerlijke diepe roes en verlang steeds meer naar mijn bed.
Klik om te vergroten...
Dit zijn inderdaad de jointjes hoor.

ik ben Mike, aangenaam kennis te maken!
Klik om te vergroten...
Nou mike wat een entree,je mag nog reports posten :grin: :rock:
t
tipsyflipsyLid
01-01-2024, 00:00
#12
mee een goeie report en dit is ook hoe je XTC moet ervaren. Zo is ''drugs'' bedoeld en niet je maar volstoppen en op den duur niet meer weten wat je voelt zoals de jeugd tegenwoordig doet.

Ik vind het geweldig hoe je het ervaren heb en opgeschreven heb.

En hoe je het onderwerp ''drugs'' bespreekbaar maakt met je zoon vind ik een complimentje waard
Want ''drugs'' moet geen taboe zijn in een familie.
Want zo lang het bespreekbaar is en men er eerlijk over is {voor zo ver dat mogelijk is}

bespaart het heel veel achterdocht,leugens,verdriet.

{als je een goeie band hebt met je ouders/kind moet je dat ook zo houden}

Want de meeste ouders die het word ''drugs'' horen en zelf nooit gebruikt hebben denken direct aan de broodmagere,tandloze,vies stinkende zwerversjunk en dat is zo zonde. En dat is niet zo {als je er wel bij verteld dat het wel zo kan lopen, dus nooit te makkelijk gaan denken want drugs blijft drugs} :smoke: :smoke: :smoke: :smoke: :smoke:
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#13
Dopamine, maar vooral serotonine, dat is waar het omgaat, ook bij PROZAC
M
MikeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Bedankt voor alle reacties. :)

Oveerigens was het geenszins mijn bedoeling om de nadruk te leggen op het pedagogische deel van het verhaal. Ik merk dat juist daar veel leden op reageren. Ik en mijn lief weten heel goed hoe we kinderen op moeten voeden, geloof me. Mijn zoon heeft van mij niet de boodschap meegekregen dat hij het mag proberen als hij 18 is. Ook ik vind dat onzin. Alsof er op je 18e een knopje omgaat waardoor dat plotseling wel zou kunnen... Nee dus. Ik heb me alleen verdiept in de schade die het spul in je hersenen aanricht, dat is best wel iets om je even over in te lezen. Aangezien er bij kinderen nog wat "verbindinkjes" aangelegd moeten worden die er bij ons al zijn is het voor het nog niet volwassen lijf extra schadelijk. Dat is de reden dat ik hem er nog even voor wil behoeden. En niets anders. Maar als hij het toch een keer wil proberen weet hij dat we hem daar gelegenheid voor geven. Hij zal het zeker niet de eerste keer in een parkje met vrienden doen, daar ken ik hem goed genoeg voor. Misschien dat we er met onze andere zoon later weer anders mee omgaan, omdat dat een ander type jongen is. De tijd zal het leren...

Verder wil ik liever de nadruk leggen op de fantastische ervaring die ik en mijn vriendin hebben gehad. Het heeft ons leven veranderd op een hele positieve manier. Dat wilde ik benadrukken. En dat wilde ik met de forumleden delen. :)
F
Flip TripLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mike64 zei:
Inmiddels hebben we nu zo’n zes avondjes mdma achter de rug en merkte ik dat het love gevoel dat we zo heerlijk vinden af begint te nemen, of in ieder geval korter duurde. Jammer maar helaas. We zullen dus een poosje moeten stoppen en de eerstvolgende keer wordt half februari. Hopelijk is het dopamine level dan weer op pijl (met behulp van 5htp en veel andere vitamine pilletjes)
Klik om te vergroten...

6 avondjes, bij echt verstandig gebruik zou je daar een jaar over moeten doen. Ik weet niet hoe lang jullie erover deden, maar let idd op dat het niet te vaak wordt. Effect wordt dan ook snel minder, zoals je hebt bemerkt.

Zoals jorrit al zei denk ik dat je serotonine bedoeld ipv dopamine. Ook zou ik gewoon goed eten en zeker niet te veel suplementen nemen, een appel is volgens mij veel gezonder dan een vitamine tablet.

Mike64 zei:
Ik heb me de afgelopen dagen beziggehouden met de vraag wat is echt en wat is nep als je in de roes zit? Ik vind mijn vriendin in het dagelijks leven ook de mooiste vrouw van de wereld, dus het is niet gek als ik dat dan ook tegen haar zeg. Maar wat nou als ik met iemand een pil zou slikken die ik lelijk vind en helemaal niet aardig? Zou ik die dan ook mooi vinden en zou ik daar dan ook van houden?
Klik om te vergroten...

Als je iemand niet aardig vind dan zal je hem op mdma hoogstwaarschijnlijk ook niet aardig vinden, ik heb toch al een paar irritante figuren mee gemaakt op pillen die ik dan ook niet aardig vond. Ik denk dat het hoofdzakelijk dingen zijn die er weldegelijk in je nuchtere leven zijn maar waar je niet zo bij stil staat en ook niet verteld. Ook ben je heel open en praat je over je diepste emoties, iets wat de meeste mensen nuchter niet zo snel doen. Op mdma zul je onbekenden ook heel aardig vinden etc etc, maar ik denk niet dat je dezelfde liefde voor hem of haar voelt dan voor mensen die al lang belangrijk voor je zijn.

Mike64 zei:
Wij hebben met onze oudste zoon besproken dat we het voor hem nog even te vroeg vinden om Mdma te gaan gebruiken. Ik weet het, heel hypocriet, maar opvoeden is nou eenmaal hypocriet. We zijn bang dat het voor hem veel te leuk is en dat hij er teveel van gaat snoepen. Hoewel hij nu al wel blijk geeft van verstandig druggebruik vinden we dit toch nog net even een stapje te ver voor hem. Nog even een paar jaartjes wachten dus.
Klik om te vergroten...

Die keus is aan jullie, ivm met de mogelijke hersenschade kan ik me best voorstellen dat jullie hiervoor kiezen. Vind dat jullie het erg goed aanpakken met betrekking tot drugs, de meeste ouders doen dit wel met alcohol, maar drugs is zo een taboe. Ik denk ook dat jullie keus door je zoon geaccepteerd wordt, hij mocht immers andere drugs gebruiken, hij zal jullie dus hoogstwaarschijnlijk geloven en vetrouwen als jullie zeggen dat de tijd nog niet rijp is.

Mike64 zei:
Ik hoop dat dit verhaal niet al te lang is geworden en dat het een beetje te lezen valt. Ik zal later nog wat meer ervaringen proberen te beschrijven en misschien krijg ik mijn vriendin ook zo ver dat ze wat over haar therapeutische ervaringen zal gaan schrijven. Voor sommigen hier misschien wel interessant.

Ik lees hier al een paar maanden flink mee en heb het idee dat ik de meeste forumleden al een beetje ken. Nu was het voor mij tijd om uit mijn schulp te kruipen,

ik ben Mike, aangenaam kennis te maken! :)

edit: Verhaal van mijn lief: http://www.drugsforum.nl/viewtopic.php?f=21&t=19549
Klik om te vergroten...

Welcome, ik ben Flip :stoned:, dit was een heel mooi verhaal, je hebt de mdma feeling echt goed verwoord. Dalijk die van je lief lezen. Die therapeutische ervaringen lijken mij ook interessant, er zijn trouwens heel wat onderzoeken aan de gang over de therapeutische voordelen van mdma, dit is eigenlijk al bij een van de eerste keren duidelijk geworden dat erkende psycholoog/psychiater in us in de 70iger jaren mdma had gekregen van Shulgin. Deze psych was eigenlijk al met pensioen, na zijn mdma ervaring is hij 10 jaar lang door het land getrokken om zijn collegas over deze wonderbaarlijke drug te vertellen. Sinds dat het midden jaren 80 verboden werd is het ondergronds gegaan en het echte onderzoek tot voor kort redelijk stil komen te liggen. Voor meer informatie over onderzoek naar mdma therapie zie http://www.maps.org en natuurlijk google. Ook zijn er genoeg psychs die illegaal hiermee werken, alleen heel lastig te vinden. Volgens mij is er ooit zelfs een uitzending hierover geweest op netwerk of een programma in die richting.

edit: en natuurlijk www.erowid.com nier vergeten voor de best info over drugs :wink:
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#16
Een erg mooi report! Leuk ook dat je er wat achtergrondinformatie bij hebt gezet.
Maar hoe leg je zo iets aan je zoon uit? Je hebt wel een beetje een voorbeeldfunctie.
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#17
KoxBox zei:
Dus het is ook altijd leuk om naar hun ervaringen te luisteren natuurlijk. :beer:
Klik om te vergroten...
Haha ja :P De oude drugsverhalen van mn vader vind ik altijd prachtig :grin:
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#18
TrippyShit zei:
KoxBox zei:
Dus het is ook altijd leuk om naar hun ervaringen te luisteren natuurlijk. :beer:
Klik om te vergroten...
Haha ja :P De oude drugsverhalen van mn vader vind ik altijd prachtig :grin:
Klik om te vergroten...

Toen het nog DRUGS was. :wink: Nu zijn het maar slappe afkooksels: aldus mijn vader. :tearsofjoy:
J
Junk DeluxeLid
01-01-2024, 00:00
#19
KoxBox zei:
Junk Deluxe zei:
Waaw, knap dat je het zo met je zoon kan overleggen, dat getuigt van veel respect :)
Vind het echt super dat je je zoon een jointje laat roken, en een keer paddo's eten ofzo
jullie hebben volkomen gelijk, je zoon zal denk ik sneller zeggen dat hy het al eens gedaan heeft zonder dat jullie het weten, anyways Chapeau voor jullie
Klik om te vergroten...

Ik kan ook alles zeggen/bespreken met m'n ouders over drugs. Ik moet zeggen dat dat wel bevrijdend werkt, ik zou het echt niet kunnen om alles te verzwijgen en altijd zo stiekem te moeten doen.

Ze hebben zelf ook veel geëxperimenteerd vroeger, en mijn vader blowt nog dagelijks. :)
Dus het is ook altijd leuk om naar hun ervaringen te luisteren natuurlijk. :beer:
Klik om te vergroten...
dat wouwen je ouders misschien ook vermijden dat je het stiekem gingen doen, en kijk nu naar het resultaat , ik denk dat het best wel fijn is om alles tegen je ouders te kunnen/durven zeggen :tongueout:
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#20
Sublimo zei:
Met je ouders open over drugs kunnen praten is zeer goed. Als zij het kunnen opbrengen om er over te praten en je niet te veroordelen zal de kans dat het ergens misloopt verkleind worden.

Respect voor de ouders die dat kunnen !
Klik om te vergroten...

QFT!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."