Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste MDMA-ervaring, magisch...

Eerste MDMA-ervaring, magisch...

168 antwoorden
46 weergaven
18-5-2026
M
MaiskolfLid
01-01-2024, 00:00
#1
[/quote]
Heel herkenbaar dat plassen erna. Ik drink normaal, niet teveel, als ik het niet doe, krijg ik die uitdroog hoofdpijn. De eerste uren dat ik ga slapen, moet ik ieder half uur plassen, heel storend. Geen idee hoe dat te voorkomen.
[/quote]

Vroeger ook veel gehad, wat helpt is dat ik mn drinken altijd deel met mn vriendin. Meestal als je het alleen op drinkt gaat t in sneltreinvaart omdat je weer door wil dansen :tongueout:.
Dus bespaart dus geld en onnodig plassen :)
a
anhaedraLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ja shit, ben er ook niet trots op. Toch voelde het geen moment alsof we té hard gingen, of alsof we de controle verloren. Vingers/tafels aflikken etc. gebeurt dan ook met de nodige zelfspot, zeg maar.

Die speed was meer om een beetje wakker te worden, niet dat ik er verder veel van merkte.

Toevallig vandaag wel veel zitten lezen over doseringen e.d. Weet alleen niet hoeveel gram er in die xtc zat, het waren blauwe Mercedes-pillen, iemand een idee???

En die kristallen waren telkens echt maar een vingertopje. Komt dan heel snel aan maar is ook heel snel weer voorbij.

Maar ja, wel een schril contrast met mijn eerste report hierboven. Kan het toch hard gaan met je goede bedoelingen.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#3
Je zult best hard kunnen gaan met de goede bedoelingen, maar de gevolgen die dergelijke doseringen opleveren doen niet aan intenties. :P

Een beetje amfetamine, zul je bijvoorbeeld inderdaad niet merken dat je veel harder gaat. Op dat moment heb je echter wel de schadelijkheid gigantisch omhoog gegooid. Het is geen slecht idee om geen drugs te combineren, tenzij je die combinatie van te voren onderzocht hebt. Deze richtlijn gaat voor XTC in het bijzonder op. :P
A
AtropaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Geen enkel ander middel kom met zoveel onverwachte euforie op als de eerste keer MDMA/XTC. Als je er drie maanden tussen laat en het niet combineert met andere middelen koester je iets bijzonders.

Vergeet niet dat XTC zelf geen gevoel opwekt maar de ontsluiting van serotonine in de hersenen die geactiveerd wordt doet dat wel. Na MDMA gebruik duurt het zeker drie maanden voordat de neurotransmitters tussen de receptoren weer dezelfde ontsluiting kunnen laden. Als je het toch besluit vaker te doet moet je erop voorbereid zijn dat de ervaring qua intensiteit behoorlijk verslechterd.

Hordes feestgangers die naarmate ze ouder worden hebben XTC om deze reden al in de ban gedaan of moeten doen omdat het ze bij lange na niet meer bracht wat het in wezen een leven lang kan brengen bij eens in de drie maanden gebruik.

Amfetamine gaat het spacerige en love gevoel van XTC tegen en alcohol gaat het energieke gevoel van XTC tegen. XTC is gewoon een drugs die geen enkele andere drugs naast zich verdringt, zelfs geen cafeïne.

Ik hou ook niet van het opgeheven vingertje, vandaar dat Fool z'n tong uitsteekt maar die weet donders goed wat de wetten van MDMA zijn. Je staat nu nog in het begin stadium en hebt nog iets in handen wat je maar 1 keer kan verspelen. XTC blijft gewoon redelijk bijzonder als je je aan de spelregels houd. Het is niet dat je eraan onderdoor gaat als je XTC misbruikt want het is een vergevingsgezind middel. Maar misbruik (lees: vaker dan eens per drie maanden) houd wel in dat de magie en de zogenaamde life-changing ervaring voorgoed verdwijnt.

Aan jou de keuze. :)
a
anhaedraLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ja, kom wel tot inkeer nu. Vannacht weinig geslapen omdat ik telkens een "brain zap" kreeg op het moment dat ik in slaap viel. Toch wel een waarschuwing, al heb ik dat wel eens vaker gehad als mijn slaapritme sterk verstoord was. Dat was dit weekend ook het geval, naast het xtc-gebruik. Maar die zaps zijn sowieso sterk serotonine-gerelateerd.

Schoot vanochtend ook vol toen ik een sporter zag juichen op tv... maar ook dat maak ik wel vaker mee in de vroege ochtend.

Voel me verder lichtjes katerig, vergelijkbaar met de dagen na alcohol. Ben echter niet somber of zo, vriend van me wel. Ben een kilo kwijt.

Ga zeker niet binnen 2-3 maanden nog eens nemen. Feestje of niet.

Daarna zeker nog een keer. Blijft een topgevoel.
J
JackHerrerLid
01-01-2024, 00:00
#6
Goedzo, ik doe het ook maar een keer in de 3 maanden (of langer). En als je niet meer kunt genieten van een feestje zonder drugs dan moet je toch eens goed naar jezelf kijken. Helaas ken ik vel mensen die het onverstandig gebruiken en niet meer naar een feestje willen zonder iets te gebruiken.
a
anhaedraLid
01-01-2024, 00:00
#7
Nogmaals, jullie zijn allemaal zo verstandig. Serieus deze keer. Soms moet je, zeker in "de liefde", ook je gevoel en je lusten laten spreken. Vind ik.

Als je al zo snel sex hebt met drugs op, daarentegen, tja... voor je het weet is het normaal niet meer lekker. Daar ben ik wel een beetje bang voor.

Maar ik krijg niet iedere dag zo'n verzoek. Word er toch wel lichtjes opgewonden van. Kun je me dat kwalijk nemen? Ik denk het niet.

Ik zal het er met haar nog 's over hebben. Kijken of ze er echt OK mee is.
D
DigitalismLid
01-01-2024, 00:00
#8
Opvallend hoe je in eerste instantie een erg verstandige gebruiker lijkt te zijn en een paar maanden later het tegenovergestelde lijkt te worden.
k
kokosmakroon900Lid
01-01-2024, 00:00
#9
anhaedra zei:
Het moet toch eerst een keer flink mis gaan wil ik ervan leren.
Klik om te vergroten...

okee, succes :)
a
anhaedraLid
01-01-2024, 00:00
#10
Het moet toch eerst een keer flink mis gaan wil ik ervan leren.
D
DigitalismLid
01-01-2024, 00:00
#11
7 juni
Je eerste keer XTC in combinatie met wat alcohol. Je weet je goed in te houden en gebruikt maar een halfje (?). Helemaal prima!

Weekend van 26-28 juni (3 weken na je vorige ervaring)
Een weekendje weg met vrienden. De remmen gaan los. Je gebruikt vier pillen, een aantal likjes MDMA, wat bommetjes amfetamine, hasj en alcohol. Behoeft geen nadere toelichting lijkt me.

Weekend van 28-30 augustus (9 weken na je vorige ervaring)
Drie pillen op een feestje in combinatie met teveel (?) alcohol. Je geeft zelf al aan dat je geen flauw idee meer had welk effect van welke pil kwam. Je avond was een grote waas.

Weekend van 16-18 oktober (7 weken na je vorige ervaring)
1 1/3 pil in combinatie met twee puntjes 4-FA en wat cocaïne. Had je enig idee of deze combinaties kwaad konden?

Weekend van 23-25 oktober (een week na je vorige ervaring)
Het plan ligt er om met een vriendin weer aan de XTC te gaan. In het topic begin je je eigen gedrag steeds meer goed te praten.

Hopelijk leidt het bovenstaande overzicht ertoe dat je in gaat zien dat je gebruik de verkeerde kant op neigt te gaan. Je hebt gelijk dat de meeste gebruikers de twee of drie maanden regel ook wel eens overtreden hebben, maar jij doet dit al een paar keer in de eerste maanden van je gebruik.

Even een stukje over mezelf om je een beeld te geven van mijn gebruik. Zelf heb ik in vijfenhalf jaar tijd nooit meer dan anderhalve pil (oranje Q-dance, ongeveer 150 milligram) op een feestje gebruikt. Ik houd wel van combineren, maar bedenk de combinaties altijd van tevoren. Op die manier kan ik de risico's onderzoeken/overwegen wanneer ik nuchter ben. Als je al onder invloed bent is de drempel om iets anders te pakken veel lager. Verder gebruik ik gemiddeld gezien elke maand wel een keer drugs, maar ik zorg er bijna altijd voor dat ik wel een pauze van twee maanden hanteer tussen het gebruik van stofjes die op m'n serotonine werken. Tussendoor gebruik ik bijvoorbeeld ketamine, amfetamine, 2C-I, LSD (of een andere tripdrug).

Grote kans dat je dit bericht aanvallend interpreteert, prima. Maar bedenk wel dat ik het beste met je voor heb, anders had ik geen half uur de tijd genomen om dit bericht te typen.
a
anhaedraLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mijn eigen ervaring is altijd leidend, niet de mening van anderen. Dat bedoel ik met dat ik eerst zelf op m'n bek moet gaan.

- Dat weekend met vrienden was geweldig, maar ook een gekkenhuis. Kreeg erna brain zaps dus doe dat zeker nooit meer, dagen achter elkaar gebruiken. Geef ik ook meteen toe.

- Toen feest #3, waren slechte pillen, toen maar op hoop van zegen gaan bijpakken, pakte niet helemaal lekker uit, geef ik ook meteen toe.

Van beide ervaringen heb ik geleerd.

- Dan afgelopen weekend, pillen kwamen ook niet zo geweldig opzetten, maar ik pakte niet meteen bij, maar wachtte af. Pillen ook voor het eerst laten testen. Heb dus voor een volgende keer een beter idee hoe ik moet doseren. Zeker niet meer dan wat ik nu pakte, d.w.z. 2x 80 mg. Eerder minder.

Ik weet echt wel wat ik doe, lees me altijd goed in. Maar in een 30-zone rijd ik ook geen 30. Daar zit zo'n enorme veiligheidsmarge op, dat mijn eigen rijervaring leidend is en blijft.

Hetzelfde geldt voor die "3-maanden-regel". Zolang ik geen enkele last ondervind van mijn gebruik, ga ik niks anders doen.

Bedankt voor je case study, dat meen ik, maar ik ben me prima bewust van wat ik gebruik, te meer omdat ik hier alles neerklad. Dat alleen geeft al aan dat ik geen roekeloze gebruiker ben. Maar ik zoek wel eens het randje op. D.w.z. mijn randje.

Drugs is gewoon gekte, los gaan, de controle verliezen. Dat spreekt me aan en heb ik af en toe nodig. Je verstand een keer uitzetten.

(edit) O ja, ben 2 avonden naar ADE geweest. Bewust 1e avond niks gepakt.
D
DarkDiscoLid
01-01-2024, 00:00
#13
anhaedra zei:
Drugs is gewoon gekte, los gaan, de controle verliezen. Dat spreekt me aan en heb ik af en toe nodig. Je verstand een keer uitzetten.
Klik om te vergroten...

Grappig. Ik zie drugs juist als je verstand aan zetten.
A
AtropaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Weet je wat het is anhaedra... ik gebruik het nu 11 jaar en heb me altijd aan die 3 maanden regel gehouden. Sterker nog, heb het maar 15 keer in 11 jaar gebruikt. Maar toch is de ervaring lang niet meer te vergelijken met de allereerste keer. Oke, ik voel me zacht, euforisch en in m'n toppen maar mindblowing is het niet meer. Gewoon weg omdat ik er ondanks m'n matige gebruik aan gewend bent geraakt, daar ontkom je op de lange termijn niet aan.

Wat jij nu doet kun je geen leven lang volhouden. En daar zit 't juist in, MDMA is iets heel moois en unieks, en bij foutief gebruik wordt dat juist op termijn onmogelijk om nog te ervaren. Je staat nu nog in de begin periode van je gebruik en het werkt nog steeds goed omdat de eerste vijf keer het sowieso wel aanslaat. Maar wil je MDMA koesteren en de magie ervan voor het leven behouden dan is die 3 maanden pauze absoluut een must.

Je gaat ook niet op je bek en fout gaan zal het niet gaan bij foutief gebruik, maar de kans bestaat dat de intensiteit en kwaliteit van de ervaring afneemt waardoor het op de lange termijn onmogelijk wordt om er nog uit te halen wat je eruit wilt halen.

Aan jou de keuze natuurlijk, maar je bent nog maar 31. Als je er elke keer vanaf nu 3 maanden tussenlaat kun je op je 60ste zeker 80 ervaringen achter de rug hebben, die allemaal kwalitatief aanvaardbaar zijn. Als je met deze regelmaat doorgaat bestaat de kans dat de magie op den duur dusdanig afneemt waardoor je iets moois en unieks in de ban zult of moet doen, en dat zou zonde zijn. Je hoeft niet op je bek te gaan of het hoeft niet fout te gaan om uiteindelijk op termijn toch teleurgesteld te zijn.

Verder wil ik je erop wijzen dat XTC ervaring het meest rewarding is als je het beslist niet met alcohol of andere middelen combineert.
a
anhaedraLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik zie het ook meer als een fase in mijn leven... niet als iets dat ik mijn hele leven moet blijven doen. Dat lijkt me erg onwaarschijnlijk.

Merk nu al dat het speciale eraf gaat. Maar da's niet per sé erg. Zorgt er alleen maar voor dat je je gebruik vanzelf gaat minderen, of althans niet verder gaat opvoeren. Heb momenteel niks meer in de agenda staan... of ja, dat meisje dan misschien... maar geen feesten. En vind het voorlopig ook wel prima. Heb al niet meer die "urge" om vrienden mee naar feesten te krijgen en zo.

Het bijzondere gaat er gewoon heel snel af. Dat het bijna net zo normaal wordt als alcohol.

Ga het zeker nog wel eens doen, als het me ergens overkomt, zeg maar, maar heb op dit moment niet eens de behoefte om zelf iets te regelen.
A
AtropaLid
01-01-2024, 00:00
#16
Als je het niet erg zou vinden om er een keer op uitgekeken te zijn dan maakt het allemaal wat minder uit.
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#17
Dan vraag ik me alsnog af of je nou zo graag je serotonine systeem wilt verneuken. :rolleyes: Het heeft nog meer functies dan je xtc-ervaring leuk maken namelijk.
s
spectorLid
01-01-2024, 00:00
#18
ooscaar zei:
Dan vraag ik me alsnog af of je nou zo graag je serotonine systeem wilt verneuken. :rolleyes: Het heeft nog meer functies dan je xtc-ervaring leuk maken namelijk.
Klik om te vergroten...

Na het lezen van diverse waarschuwingen en opmerkingen over het gebruik van Anhaedra ben ik toch wel benieuwd waar iedereen de wijsheid vandaan haalt die iedereen schijnt te hebben;

* Anhaedra heeft het over 'slechte pillen' bij zijn gebruik. Oh ja? Zijn ze getest? Wat was er 'slecht' aan dan?

* Ooscaar heeft het over het 'verneuken' van je serotonine systeem; wat verziek je dan precies? En welke wetenschappelijke onderbouwing bestaat er over het langdurig gebruik van MDMA op de hersenen / serotonine voorraad?

De intensiteit van de eerste keer sex komt ook nooit meer terug, maar is het dan slecht om heel vaak sex te hebben?

Het lijkt me door de roofbouw die je pleegt op je reserves dat het sowieso goed is om er pauze tussen te houden tussen gebruik. Laten we het niet hebben over slaaptekort, te weinig eten en drinken...
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#19
Je eerste vraag over slechte pillen is idd heel erg subjectief. Als hij het eker weet door ze getest te hebben dan had hij ze niet moeten gebruiken. Meeste mensen geven vaak de pillen de schuld dat ze slecht zijn maar eigenlijk komt het altijd door set en setting of gewoon te vaak gebruik.

Je tweede komt eigenlijk neer op het volgende. XTC/MDMA gaat in je serotonine receptor zitten en zorgt dat de boel overbelast word. Hierdoor beschadig je de receptor enigszins. Doe je dit te veel of te snel op elkaar dan kan je er voor zorgen dat de beschadiging niet helemaal kan herstellen. Gezien serotonine receptoren nogal belangrijk is voor je gemoedstoestand en dan met name je positieve gemoedstoestand is het best van belang goed pauzes te nemen. Het aanvullen van je serotonine voorraad is niet het grootste probleem dat is wel gefixed binnen een kortere tijd dan drie maanden. Maar het herstel duurt langer. Dus je receptoren weer een klap geven als ze nog niet helemaal hersteld zijn zorgt voor meer schade. Doe dit te veel te lang dan kan je blijvende schade ondervinden.

Je derde punt deel ik in de letterlijke zin voor geen meter. De eerste keer seks was geweldig maar meer omdat het eindelijk gebeurde maar heel wat keren later is de kwaliteit van de seks echt wel een stuk beter geworden hoor haha ik neem bijna aan dat dit bij heel heel veel mensen is. In de niet letterlijke vorm ben ik het wel met je eens. De eerste keer xtc weet je niet wat je overkomt en ga je er helemaal in op. In verloop van tijd word het gewoner en minder intens. Ik denk dat dit naast een perpectief reden ook een fysiologische reden heeft.

spector zei:
ooscaar zei:
Dan vraag ik me alsnog af of je nou zo graag je serotonine systeem wilt verneuken. :rolleyes: Het heeft nog meer functies dan je xtc-ervaring leuk maken namelijk.
Klik om te vergroten...

Na het lezen van diverse waarschuwingen en opmerkingen over het gebruik van Anhaedra ben ik toch wel benieuwd waar iedereen de wijsheid vandaan haalt die iedereen schijnt te hebben;

* Anhaedra heeft het over 'slechte pillen' bij zijn gebruik. Oh ja? Zijn ze getest? Wat was er 'slecht' aan dan?

* Ooscaar heeft het over het 'verneuken' van je serotonine systeem; wat verziek je dan precies? En welke wetenschappelijke onderbouwing bestaat er over het langdurig gebruik van MDMA op de hersenen / serotonine voorraad?

De intensiteit van de eerste keer sex komt ook nooit meer terug, maar is het dan slecht om heel vaak sex te hebben?

Het lijkt me door de roofbouw die je pleegt op je reserves dat het sowieso goed is om er pauze tussen te houden tussen gebruik. Laten we het niet hebben over slaaptekort, te weinig eten en drinken...
Klik om te vergroten...
a
anhaedraLid
01-01-2024, 00:00
#20
- Ik vermoed dat het mindere pillen waren, maar weet dit uiteraard niet zeker. Feit is dat ik begon met een halve pil en eindigde met drie pillen, en geen enkel moment voelde het als andere XTC-ervaringen. En aan de dosering lag het dus niet. En heb van anderen hetzelfde gehoord over deze pillen.

- Ben het verder eens met Bobsacamano dat de eerste keer seks (met een ander) echt 3x niks is, haha. Echter, de eerste keer klaarkomen, diezelfde kick krijg je misschien ook wel nooit meer terug. Dat gevoel lijkt toch relatief veel op de rush van een drug zoals xtc. Als je het dan toch ergens mee moet vergelijken...

En dat brengt me bij mijn volgende punt: dat meisje dat ik heb leren kennen, ik zou haar zo maar 's écht leuk kunnen gaan vinden. En da's lang geleden voor mij. Maar ook hierbij ben ik bang voor "loss of magic"... Het is net alsof ik door die verliefdheidsgevoelens geen behoefte meer heb om xtc te nemen, echt waar. Grappig is dat. Krijg van xtc nooit dat echte "loved up" gevoel dat sommigen wel krijgen, maar van haar dus wel...

En nu stelde ze dus voor om samen xtc te pakken... Pff, wat is wijsheid?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...56789
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."