#1
Je weet heel goed te omschrijven wat er denk ik in ieders hoofd omgaat de eerste keer
Mooi reportje!
Precies wat ik me ging afvragen nadat ik xtc en psychedelica deed voor de eerste keren. En het kan, door zelfonderzoek/constante meditatie. Onze neutrale staat IS relaxed en open zijn. Het probleem is het ego, wat niets anders is dan verlangen. Verlangen om meer te hebben, verlangen naar het volgende moment (toekomst), verlangen om beter in iets te worden, enzovoort. Wat dingen als xtc en psychedelica (kunnen) doen is je "terug" brengen naar waar je bent: in het nu. Daar waar je altijd bent, maar waar in de "normale" staat het ego/verlangen mechanisme actief is.anhaedra zei:Met MDMA merk ik ook dat ik het gevoel lichtjes kan oproepen, door bijv. bepaalde muziek op te zetten of terug te denken aan een pilletje. En dat je je dus letterlijk afvraagt: waarom kan ik nuchter niet zo relaxed en open zijn richting anderen? Heb wel het idee dat MDMA je op die manier kan motiveren om iets anders in het leven te staan. Het relativeert bepaalde dingen of zo. Ook als je weer nuchter bent.
Ja en doordat de hele westerse cultuur gericht is op iets bereiken in het leven, zit praktisch iedereen met dit probleem. Of iemand zich dat nu beseft of niet.anhaedra zei:Ook dit sluit aan op waar ik over nadenk de laatste tijd... Hoe meer je wilt bereiken in je leven, hoe moeilijker het is om gelukkig te zijn.
Ik heb er het alleenrecht niet op hoor.Wat je zegt, onder invloed van MDMA vallen die opgedragen, "maatschappelijke" zorgen van je af. Je wilt gewoon blij zijn met de mensen die op dat moment om je heen zijn. Zo'n puur "hier en nu" gevoel dat je maar zelden ervaart. Niet om jou na te praten of zo... maar ik heb dit echt zo ervaren.
Het is misschien niet eens meditatie te noemen, of juist de enige echte meditatie. Ik ben door de dag zoveel mogelijk bewust van bewustzijn. Dit is de natuurlijke staat: bewust zijn van bewustzijn. Dit is niets anders dan simpel bewust zijn van jezelf. Er is maar één "ding" waar het ego niet tegen kan en dat is genegeerd worden. Blijf je verlangens negeren en ze zullen zwakker en zwakker worden, dit omdat hun enige "kracht" van jou komt. Je verlangens negeren betekent niet dat je nooit meer wat leuks kunt doen, maar dat je simpelweg niet jezelf zoekt (identiteit/zelfverbetering) in objecten/personen/ervaringen. Het is een gewoonte (in deze cultuur tenminste) om de aandacht op de toekomst (en ook het verleden) te richten. Dit is allemaal verlangen/identiteit (zou je kunnen samenvatten als ego). Het verleden en de toekomst bestaan niet eens echt buiten ons voorstellingsvermogen.Praktiseer je een specifieke stroming van meditatie trouwens?
, dan krijg je dat gevoel heel aardig terug, op de natuurlijke manier. Tenminste als de muziek een beetje meewerkt.
Goed hoor.Atropa zei:Hoe gaat 't, anhaedra?![]()
anhaedra zei:Goed hoor.Atropa zei:Hoe gaat 't, anhaedra?![]()
Zoals gezegd: eind augustus een feestje, da's komend weekend dus. Ruim twee maanden sinds vorig gebruik, netjes toch? Verder staat ADE wel in de agenda, da's over 1,5 maand...
Heb alleen geen tijd meer om m'n pillen te testen, daar baal ik wel van...
Blauwe domino's, iemand info...?
anhaedra zei:Ga vanavond nog ff langs testservice, denk ik. Misschien staat-ie op de lijst of anders een sneltest, da's beter dan helemaal niet testen. Jongen van wie ik ze heb (tussenpersoon) heeft ze zelf genomen en ze waren naar verluidt goed. Niet helemaal waterdicht maar wel risicobeperkend gezien de mogelijkheden, toch?
3 maanden is wel de meest conservatieve interval die je hoort. Dan is ruim 2 maanden ook heel aardig, zeker omdat ik na vorig gebruik nooit echt last ergens van had. Integendeel zelfs. Super afterglow.
ADE is een optie, moet even kijken of dat doorgaat en zo ja, met wat voor middeltjes.
Heb je dit niet aan je zelf te danken? Het lijkt erop dat je veel te laat bent gaan zoeken. Je weet al twee maanden dat je naar dit feestje gaat. Naar mijn mening had je al die tijd al snoepjes kunnen scoren en dan was er nog genoeg tijd geweest om met zekerheid vast te kunnen stellen wat ze bevatten.anhaedra zei:Heb alleen geen tijd meer om m'n pillen te testen, daar baal ik wel van...Atropa zei:Hoe gaat 't, anhaedra?![]()
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."