Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste MDMA-ervaring, magisch...

Eerste MDMA-ervaring, magisch...

168 antwoorden
43 weergaven
18-5-2026
N
NarayaniLid
01-01-2024, 00:00
#1
Je weet heel goed te omschrijven wat er denk ik in ieders hoofd omgaat de eerste keer :grin: Mooi reportje!
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik ga vanavond ook maar weer is wat weg brengen even zien wat ik kan laten testen vanavond :P
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
Xtc/mdma kan ook prima thuis om meer spirituele redenen gedaan worden. Het is een prima middel om je te distantiëren van je gedachten, dat doet het sowieso al. Maar het verbloemt de boel ook nogal en toont vooral (bijna alleen maar) de positieve dingen. Echte psychedelica is daar veel eerlijker in. Die brengt samen met fijne gevoelens ook alle ellende mee naar boven. Durf je dat onder ogen te komen en op te lossen, dan kun je een euforie en diepgang ervaren waarbij die van xtc kinderspel is.

Mdma is wel een prima opstapje naar psychedelica. Er is praktisch geen mogelijkheid dat je er een slechte ervaring mee hebt en het is wel degelijk licht psychedelisch, mits je het ook zo behandelt (dus in een rustige thuissetting met de juiste mindset).
a
anhaedraLid
01-01-2024, 00:00
#4
Heb een keer stevig aan de paddo's gezeten en dat bracht een soortgelijk gevoel in me naar boven, dus kan wel plaatsen wat Reverb hier zegt. Alleen met MDMA ervaar ik het toch een stuk intenser. En heb ik ook een veel langere afterglow. Bij paddo's was het gevoel na de trip meteen weer weg. Bij XTC loop ik een week met een smile rond.

Ik was tijdens de piek van die paddo's zelf ook effe helemaal weg, terwijl je met MDMA relatief scherp, helder en sociaal blijft.

Alhoewel ik vorig weekend ook af en toe een partij stond te spacen. Grappig hoe er dan soms plotseling uren voorbij zijn, dat je ook echt niet snapt dat mensen gaan slapen en zo. Naar jouw idee begint de avond net.

Met MDMA merk ik ook dat ik het gevoel lichtjes kan oproepen, door bijv. bepaalde muziek op te zetten of terug te denken aan een pilletje. En dat je je dus letterlijk afvraagt: waarom kan ik nuchter niet zo relaxed en open zijn richting anderen? Heb wel het idee dat MDMA je op die manier kan motiveren om iets anders in het leven te staan. Het relativeert bepaalde dingen of zo. Ook als je weer nuchter bent.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#5
anhaedra zei:
Met MDMA merk ik ook dat ik het gevoel lichtjes kan oproepen, door bijv. bepaalde muziek op te zetten of terug te denken aan een pilletje. En dat je je dus letterlijk afvraagt: waarom kan ik nuchter niet zo relaxed en open zijn richting anderen? Heb wel het idee dat MDMA je op die manier kan motiveren om iets anders in het leven te staan. Het relativeert bepaalde dingen of zo. Ook als je weer nuchter bent.
Klik om te vergroten...
Precies wat ik me ging afvragen nadat ik xtc en psychedelica deed voor de eerste keren. En het kan, door zelfonderzoek/constante meditatie. Onze neutrale staat IS relaxed en open zijn. Het probleem is het ego, wat niets anders is dan verlangen. Verlangen om meer te hebben, verlangen naar het volgende moment (toekomst), verlangen om beter in iets te worden, enzovoort. Wat dingen als xtc en psychedelica (kunnen) doen is je "terug" brengen naar waar je bent: in het nu. Daar waar je altijd bent, maar waar in de "normale" staat het ego/verlangen mechanisme actief is.

Klinkt misschien zweverig voor sommige mensen, maar dat is het absoluut niet. Het is simpel: geen verlangen = vreugde/vrede/vrijheid. Ieder mens houdt van dat vrije gevoel van xtc. Je voelt intuïtief aan dat dat een meer natuurlijke staat is dan de "normale". Dat is hoofdzakelijk omdat er geen/minder verlangen is en dit dichterbij onze ware aard van onvoorwaardelijke vreugde ligt. Door constante meditatie wordt verlangen steeds zwakker en ga je steeds meer in het nu leven. Je kunt werkelijk de dag doorkomen in die relaxte open kinderlijke vreugdevolle staat, zonder aan de drugs te zitten. Maar daar moet je dus wel wat voor "doen".
a
anhaedraLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ook dit sluit aan op waar ik over nadenk de laatste tijd... Hoe meer je wilt bereiken in je leven, hoe moeilijker het is om gelukkig te zijn.

Wat je zegt, onder invloed van MDMA vallen die opgedragen, "maatschappelijke" zorgen van je af. Je wilt gewoon blij zijn met de mensen die op dat moment om je heen zijn. Zo'n puur "hier en nu" gevoel dat je maar zelden ervaart. Niet om jou na te praten of zo... maar ik heb dit echt zo ervaren.

Praktiseer je een specifieke stroming van meditatie trouwens?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
anhaedra zei:
Ook dit sluit aan op waar ik over nadenk de laatste tijd... Hoe meer je wilt bereiken in je leven, hoe moeilijker het is om gelukkig te zijn.
Klik om te vergroten...
Ja en doordat de hele westerse cultuur gericht is op iets bereiken in het leven, zit praktisch iedereen met dit probleem. Of iemand zich dat nu beseft of niet.

Wat je zegt, onder invloed van MDMA vallen die opgedragen, "maatschappelijke" zorgen van je af. Je wilt gewoon blij zijn met de mensen die op dat moment om je heen zijn. Zo'n puur "hier en nu" gevoel dat je maar zelden ervaart. Niet om jou na te praten of zo... maar ik heb dit echt zo ervaren.
Klik om te vergroten...
Ik heb er het alleenrecht niet op hoor. :wink: Iedereen kent het gevoel van in het moment leven, de een wat meer dan de ander. Mensen die ooit xtc hebben gedaan, kennen het in ieder geval goed en met psychedelica kun je er nog veel dieper in gaan. Gek genoeg vinden we het hier over het algemeen niet vreemd dat we niet zo relaxt/vredig/gelukkig zijn zonder drugs. En we verklaren dat gevoel van geluk erg analytisch door ingewikkelde conceptuele kennis over allerlei verschillende stoffen in het lichaam. Misschien geeft dit intellectueel voldoening om dit te "weten", maar echte blijvende voldoening geeft het niet (mij niet in ieder geval). Ik "denk" dat er veel en veel meer achter het bestaan zit dan wij met ons verstand ooit kunnen begrijpen.

Praktiseer je een specifieke stroming van meditatie trouwens?
Klik om te vergroten...
Het is misschien niet eens meditatie te noemen, of juist de enige echte meditatie. Ik ben door de dag zoveel mogelijk bewust van bewustzijn. Dit is de natuurlijke staat: bewust zijn van bewustzijn. Dit is niets anders dan simpel bewust zijn van jezelf. Er is maar één "ding" waar het ego niet tegen kan en dat is genegeerd worden. Blijf je verlangens negeren en ze zullen zwakker en zwakker worden, dit omdat hun enige "kracht" van jou komt. Je verlangens negeren betekent niet dat je nooit meer wat leuks kunt doen, maar dat je simpelweg niet jezelf zoekt (identiteit/zelfverbetering) in objecten/personen/ervaringen. Het is een gewoonte (in deze cultuur tenminste) om de aandacht op de toekomst (en ook het verleden) te richten. Dit is allemaal verlangen/identiteit (zou je kunnen samenvatten als ego). Het verleden en de toekomst bestaan niet eens echt buiten ons voorstellingsvermogen. :wink: Het is altijd nu en dit nu is nog steeds hetzelfde nu als het altijd is "geweest". Door steeds terug te komen naar het nu, reconditioneer je jezelf om dat je normale "staat" te maken. Het klinkt misschien apart, maar het huidige moment is eigenlijk het nu en het nu ben je zelf. Na een tijdje (of meteen, dat is mogelijk) heb je dit ineens door. Niet als een intellectueel iets, maar als een werkelijk inzicht ("Verrek, het is allemaal compleet andersom! Ik ben niet in de wereld, maar de wereld is in mij!"). Ik begin alweer helemaal enthousiast te worden. :wink:
a
anhaedraLid
01-01-2024, 00:00
#8
Zit eraan te denken om eens meditatie te proberen. Zou in deze fase van m'n leven wel iets voor me kunnen zijn.

We zijn inmiddels 2 weken verder na dat weekendje, en ik ging dit weekend stappen met diezelfde mensen. Ik dacht bij mezelf: ik begin er niet over. Maar vlak voor het weekend vroeg iemand me of ik wat kon regelen. Was ik toch weer meteen om. De hele dag als een bezetene mensen lopen app'en om nog last-minute iets te krijgen. Is niet gelukt, ook maar beter zo. Maar schrok wel van mezelf dat plotseling de hele dag in het teken van drugs scoren stond.

Kwamen uiteindelijk terecht op een technofeestje. Werd zeer streng gecontroleerd op middelengebruik. Stond uiteindelijk met alleen wat biertjes op toch opvallend lekker te dansen. Fijn dat dat nog gewoon kan. Als je je ogen een beetje dichtknijpt, en zo'n gezicht probeert te trekken als wanneer je wel iets op hebt :smoke: , dan krijg je dat gevoel heel aardig terug, op de natuurlijke manier. Tenminste als de muziek een beetje meewerkt.

Hebben nu wel iets gepland staan voor eind augustus. Dat gaat 'm sowieso wél worden.
A
AtropaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Als je een rechte rug heb dan neem je niet eerder M dan begin oktober. :grin:
a
anhaedraLid
01-01-2024, 00:00
#10
Het is ook ontzettend mooi om te delen. Moet dit soort dingen echt kwijt, en kan er moeilijk de hele week met m'n collega's over lullen.

Dus ja... top dat dit forum er is.
a
anhaedraLid
01-01-2024, 00:00
#11
Je kunt m'n rug op. :wave:

:wink:
U
UhNeeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Wat een óntzettend mooi reportje en reacties. Ik moest er zelfs bijna een traantje om laten. Wat je zegt is zo herkenbaar allemaal, ik zou echt een bak met geld overhebben om die eerste keer over te doen. Ik zie het allemaal nog zo helder voor me... Het is net alsof er dan een (verradelijk) gouden randje over het leven neerdaalt. En zolang je je aan de regels houdt kun je dat randje inderdaad koesteren.

Man, het wordt echt weer een keer tijd voor een magische avond met vrienden, muziek, en een pilletje. Bedankt anhaedra.
A
AtropaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Hoe gaat 't, anhaedra? :wink:
a
anhaedraLid
01-01-2024, 00:00
#14
Atropa zei:
Hoe gaat 't, anhaedra? :wink:
Klik om te vergroten...
Goed hoor.

Zoals gezegd: eind augustus een feestje, da's komend weekend dus. Ruim twee maanden sinds vorig gebruik, netjes toch? Verder staat ADE wel in de agenda, da's over 1,5 maand...

Heb alleen geen tijd meer om m'n pillen te testen, daar baal ik wel van...

Blauwe domino's, iemand info...?
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#15
Helaas zegt het niet zoveel om te zeggen of blauwe domino's goed zijn of niet. Alleen testen geeft resultaat, het kan zo zijn dat het normaal prima pillen zijn en nu niet. Vooral bekende pillen worden snel nagemaakt dus het kan noga zijn.

Je wacht tijd is eigenlijk nog wat te kort 2 maanden. Ik zeg niet dat ik het nooit heb gedaan zo vlot op elkaar maar als je ook weer plant om tijdens de ADE te gebruiken dan raad ik het af.

Gebruik dan op de ADE en op komend feestje niks of wat anders dan een serotonine verbruiker als xtc

anhaedra zei:
Atropa zei:
Hoe gaat 't, anhaedra? :wink:
Klik om te vergroten...
Goed hoor.

Zoals gezegd: eind augustus een feestje, da's komend weekend dus. Ruim twee maanden sinds vorig gebruik, netjes toch? Verder staat ADE wel in de agenda, da's over 1,5 maand...

Heb alleen geen tijd meer om m'n pillen te testen, daar baal ik wel van...

Blauwe domino's, iemand info...?
Klik om te vergroten...
a
anhaedraLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ga vanavond nog ff langs testservice, denk ik. Misschien staat-ie op de lijst of anders een sneltest, da's beter dan helemaal niet testen. Jongen van wie ik ze heb (tussenpersoon) heeft ze zelf genomen en ze waren naar verluidt goed. Niet helemaal waterdicht maar wel risicobeperkend gezien de mogelijkheden, toch?

3 maanden is wel de meest conservatieve interval die je hoort. Dan is ruim 2 maanden ook heel aardig, zeker omdat ik na vorig gebruik nooit echt last ergens van had. Integendeel zelfs. Super afterglow.

ADE is een optie, moet even kijken of dat doorgaat en zo ja, met wat voor middeltjes.
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik snap je goed hoor ik ga op de ADE ook weer gebruiken en das ook dan niet helemaal na 3 maanden maar wel behoorlijk dichtbij (2,5 maand). Daarvoor heb ik 6 maanden niets van XTC gebruikt. En daarna duurt het waarschijnlijk ook wel weer even.

anhaedra zei:
Ga vanavond nog ff langs testservice, denk ik. Misschien staat-ie op de lijst of anders een sneltest, da's beter dan helemaal niet testen. Jongen van wie ik ze heb (tussenpersoon) heeft ze zelf genomen en ze waren naar verluidt goed. Niet helemaal waterdicht maar wel risicobeperkend gezien de mogelijkheden, toch?

3 maanden is wel de meest conservatieve interval die je hoort. Dan is ruim 2 maanden ook heel aardig, zeker omdat ik na vorig gebruik nooit echt last ergens van had. Integendeel zelfs. Super afterglow.

ADE is een optie, moet even kijken of dat doorgaat en zo ja, met wat voor middeltjes.
Klik om te vergroten...
a
anhaedraLid
01-01-2024, 00:00
#18
Dat is de theorie, ja.

In de praktijk zijn er echter nogal wat mensen die zeggen dat ze "het wel effe regelen" maar vervolgens bedrogen uitkomen. Pas bij persoon #4 had ik beet.

Vandaar. Was zeker mijn plan om op tijd te zijn, niet gelukt helaas.
D
DigitalismLid
01-01-2024, 00:00
#19
anhaedra zei:
Atropa zei:
Hoe gaat 't, anhaedra? :wink:
Klik om te vergroten...
Heb alleen geen tijd meer om m'n pillen te testen, daar baal ik wel van...
Klik om te vergroten...
Heb je dit niet aan je zelf te danken? Het lijkt erop dat je veel te laat bent gaan zoeken. Je weet al twee maanden dat je naar dit feestje gaat. Naar mijn mening had je al die tijd al snoepjes kunnen scoren en dan was er nog genoeg tijd geweest om met zekerheid vast te kunnen stellen wat ze bevatten.
a
anhaedraLid
01-01-2024, 00:00
#20
Aha. Goed om te weten.

Weet alleen niet of ik op iedere hoek van de straat 2C-B kan aankomen, maar goed, dat zien we dan wel.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...9
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."