Toffe reactie
![:)]()
! Ik bracht het in het begin denk ik een beetje verkeerd over. Ik snap dan wel dat mensen er negatief op reageren, maar wat ik jammer vind, is dat sommige leden zich heel onvolwassen gedragen en meteen moeten gaan schelden of je de grond in trappen wat helemaal niet nodig hoeft te zijn. Ik vind gewoon dat iedereen elkaar in hun waarde moet laten. Zo creëer je een veel gezelliger/leuker forum.
Ik denk dat er vooral zo gereageerd wordt door de context van de thread. Als het bv. een forumvraag was geweest van iemand die de richtlijn voor mdma gebruik kent maar toch heel graag eens wil proberen twee festivaldagen achtereen te gebruiken, dan is het een wat ander verhaal als daar verschillende meningen op worden gegeven en ervaringen worden gedeeld.
@GroteDoppe gooit echter de vraag op wat er gebeurd zou kunnen zijn dat hij/zij zich zo slecht voelde op de tweede dag dat hij/zij mdma gebruikte. Op zo'n moment denken veel van de vaste posters onmiddellijk in termen van harm reduction, omdat dat gewoon niet aan te raden is en waarschijnlijk voor het slechte gevoel heeft gezorgd (net als bij
@Pindakaas). Als het dan lijkt alsof jij, of wie dan ook, het probleem met zulk gebruik afzwakt dan geef je een boodschap mee die op dat moment even niet gewaardeerd wordt en niet helemaal op z'n plek is.
Ik heb niet alle reacties op je gelezen, dus weet niet in hoeverre er té extreem op je werd gereageerd. Het forum moet inderdaad wel een gezellige plek blijven waarin iemand niet meteen de grond in geboord wordt. Dat klinkt van mijn kant echter nogal hypocriet, want ik zoek zelf in mijn reacties ook weleens de grens op en ga er wellicht weleens overheen.
Het forum en de moderators hebben wel ook een bepaalde verantwoordelijkheid, dus het kan niet altijd alleen maar fun & games zijn. Als ik weleens posts van een jaar of tien geleden tegenkom over het drinken van GBL, waar dan vrijwel niemand opmerkt dat dat heel schadelijk en gevaarlijk kan zijn (beschadiging slokdarm en maag), dan ben ik toch wel blij dat er inmiddels een team van moderators is dat veel kennis heeft en altijd waarschuwt als iets onverstandig lijkt.