Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAggressief door xtc

Aggressief door xtc

106 antwoorden
24 weergaven
18-5-2026
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#1
@Mercedesz

Je definitie van het serotoninesynroom klopt niet.

Een serotoninesynroom is een acute en vaak levensbedreigende situatie waar je een dusdanig grote hoeveelheid serotonine hebt dat het giftig is. Oorzaak is meestal een combinatie drugs die op je serotonine werken, maar een overdosis van een van die drugs kan ook aanleiding zijn.

Dat is dus iets totaal anders dan een verklote serotoninehuishoudin5g door misbruik van te veel en te vaak. Dan heb je juist een tekort aan serotonine.

Ik zeg het maar even
M
MercedeszLid
01-01-2024, 00:00
#2
@acht.zes Klopt helemaal. Je hebt idd dan te veel aan serotonine. Het kan zeker levensbedreigend zijn met heel veel bijwerkingen zoals: zweten, opgewonden zijn, grote pupillen, rillen, snelle hartslag en snelle ademhaling. Maar voor de meeste mensen zijn deze klachten niet al te ernstig maar kan zeker heel verkeerd uitpakken.
Bedankt voor het verbeteren! Stom dat ik zei ''te weinig serotonine'' want dat klopt inderdaad niet. Maar ik snap dan even iets niet, als je xtc neemt word het stofje serotonine vrijgemaakt maar word het ook op gemaakt. Hoe zit het dan precies dat mensen te veel aan serotonine hebben, in plaats van te weinig. Want xtc maakt je serotonine op en gaan sommige mensen 5-htp / 5http slikken of bananen eten om het serotonine gehalte weer aan te vullen.
S
Sally TessioLid
01-01-2024, 00:00
#3
@Mercedesz Klinkt al een stuk genuanceerder dan ik opmaakte uit je eerste tekst. Misschien heb ik het verkeerd geïnterpreteerd, of heb je nu anders verwoord wat je eigenlijk bedoelde. Hoe dan ook, klinkt goed. :)
M
MercedeszLid
01-01-2024, 00:00
#4
Sally Tessio zei:
@Mercedesz Klinkt al een stuk genuanceerder dan ik opmaakte uit je eerste tekst. Misschien heb ik het verkeerd geïnterpreteerd, of heb je nu anders verwoord wat je eigenlijk bedoelde. Hoe dan ook, klinkt goed. :)
Klik om te vergroten...

Toffe reactie :)! Ik bracht het in het begin denk ik een beetje verkeerd over. Ik snap dan wel dat mensen er negatief op reageren, maar wat ik jammer vind, is dat sommige leden zich heel onvolwassen gedragen en meteen moeten gaan schelden of je de grond in trappen wat helemaal niet nodig hoeft te zijn. Ik vind gewoon dat iedereen elkaar in hun waarde moet laten. Zo creëer je een veel gezelliger/leuker forum.
P
PindakaasLid
01-01-2024, 00:00
#5
Weer even op het verhaal, ik heb ook zo iets vergelijkbaars meegemaakt. Ik had 2 dagen Awakenings, de eerste dag had ik 3 kwart XTC en likje MDMA. 2e dag zat ik al te twijfelen of ik uberhaubt zou nemen. Mijn vriendin drong aan en ik nam een kwartje. Deze viel niet lekker. Ik probeerde te dansen met de groep, maar ik voelde mij zo verdrietig. Ik ben gaan zitten en zat alleen maar te denken al deze mensen zijn niet goed. Allemaal nep gezellig op chemische shit. Toen kwam een groot gedeelte van de groep bij mij staan en door al die mensen en aandacht voelde ik mij weer beter (en misschien ook door die dextro haha). Hierna weer wat bijgenomen en evengoed leuk gehad, maar ik herkende je gevoel wel!

Denk niet dat ik nog vaker 2 keer achter elkaar ga gebruiken.

En alle people die naïef denken dat bij elke week MDMA niks gebeurd gebaseerd op ervaringen van vrienden, die zijn echt gek. Denk al hebben zij wel soms negatieve gevoelens of dagen dat ze het ook niet direct zouden zeggen om de pret van dat wekelijkse feestje te bederven.
S
Sally TessioLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mercedesz zei:
Toffe reactie :)! Ik bracht het in het begin denk ik een beetje verkeerd over. Ik snap dan wel dat mensen er negatief op reageren, maar wat ik jammer vind, is dat sommige leden zich heel onvolwassen gedragen en meteen moeten gaan schelden of je de grond in trappen wat helemaal niet nodig hoeft te zijn. Ik vind gewoon dat iedereen elkaar in hun waarde moet laten. Zo creëer je een veel gezelliger/leuker forum.
Klik om te vergroten...
Ik denk dat er vooral zo gereageerd wordt door de context van de thread. Als het bv. een forumvraag was geweest van iemand die de richtlijn voor mdma gebruik kent maar toch heel graag eens wil proberen twee festivaldagen achtereen te gebruiken, dan is het een wat ander verhaal als daar verschillende meningen op worden gegeven en ervaringen worden gedeeld. @GroteDoppe gooit echter de vraag op wat er gebeurd zou kunnen zijn dat hij/zij zich zo slecht voelde op de tweede dag dat hij/zij mdma gebruikte. Op zo'n moment denken veel van de vaste posters onmiddellijk in termen van harm reduction, omdat dat gewoon niet aan te raden is en waarschijnlijk voor het slechte gevoel heeft gezorgd (net als bij @Pindakaas). Als het dan lijkt alsof jij, of wie dan ook, het probleem met zulk gebruik afzwakt dan geef je een boodschap mee die op dat moment even niet gewaardeerd wordt en niet helemaal op z'n plek is.

Ik heb niet alle reacties op je gelezen, dus weet niet in hoeverre er té extreem op je werd gereageerd. Het forum moet inderdaad wel een gezellige plek blijven waarin iemand niet meteen de grond in geboord wordt. Dat klinkt van mijn kant echter nogal hypocriet, want ik zoek zelf in mijn reacties ook weleens de grens op en ga er wellicht weleens overheen.
Het forum en de moderators hebben wel ook een bepaalde verantwoordelijkheid, dus het kan niet altijd alleen maar fun & games zijn. Als ik weleens posts van een jaar of tien geleden tegenkom over het drinken van GBL, waar dan vrijwel niemand opmerkt dat dat heel schadelijk en gevaarlijk kan zijn (beschadiging slokdarm en maag), dan ben ik toch wel blij dat er inmiddels een team van moderators is dat veel kennis heeft en altijd waarschuwt als iets onverstandig lijkt.
M
MelissaChanelNo1Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Pindakaas zei:
Weer even op het verhaal, ik heb ook zo iets vergelijkbaars meegemaakt. Ik had 2 dagen Awakenings, de eerste dag had ik 3 kwart XTC en likje MDMA. 2e dag zat ik al te twijfelen of ik uberhaubt zou nemen. Mijn vriendin drong aan en ik nam een kwartje. Deze viel niet lekker. Ik probeerde te dansen met de groep, maar ik voelde mij zo verdrietig. Ik ben gaan zitten en zat alleen maar te denken al deze mensen zijn niet goed. Allemaal nep gezellig op chemische shit. Toen kwam een groot gedeelte van de groep bij mij staan en door al die mensen en aandacht voelde ik mij weer beter (en misschien ook door die dextro haha). Hierna weer wat bijgenomen en evengoed leuk gehad, maar ik herkende je gevoel wel!

Denk niet dat ik nog vaker 2 keer achter elkaar ga gebruiken.

En alle people die naïef denken dat bij elke week MDMA niks gebeurd gebaseerd op ervaringen van vrienden, die zijn echt gek. Denk al hebben zij wel soms negatieve gevoelens of dagen dat ze het ook niet direct zouden zeggen om de pret van dat wekelijkse feestje te bederven.
Klik om te vergroten...




Elke week is zeker niet best.
Het verpest volgens mij je hele xtc ervaring. Het zou niet best zijn als er mensen zijn die elke week xtc goed praten. Maar natuurlijk heb je die er ook wel bij zitten maar hier gelukkig nog niet tegen gekomen. 2 dagen kan ik me nog wel iets bij voorstellen maar dat zal ik nooit gaan doen en al helemaal niet elke week. Vanavond word mijn aller eerste xtc ervaring!! Ik heb er zooo veel zin in!! Ik zal dit weekend een tripreportje plaatsen!!

x Mel.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Agressief door discussie agressief door xtc lol
G
GroteDoppeLid
01-01-2024, 00:00
#9
De Dunne zei:
Tja, sorry maar dan is dit een zeer logisch gevolg. 3 dagen een serotonine slurper in ook nog hoge doseringen is vragen om kwalen en klachten. Ik hoop dat je er van “leert” en voortaan wat liever bent voor je hersencelletjes. Ga zo door en je beland 100% zeker in een mega depressie of andere mentale klachten.
Pak nu minimaal een half jaar geen serotonine slurpers, wees verstandig. Is niet leuk in het festival seizoen maar je hebt t zelf een beetje verpest.
Klik om te vergroten...


Oei! Ja dat is een beetje dom hé, :0 hoe kom je aan die badge de leukste Thuis :tongueout:
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mooie inzichten en een open verhaal Mima. Dat wat jij omschrijft in je trip herken ik vanuit depressieve gevoelens.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mima zei:
Oei! Ja dat is een beetje dom hé, :0 hoe kom je aan die badge de leukste Thuis :tongueout:
Klik om te vergroten...
Ja best wel, hoe lullig het ook klinkt. Beter even rust van drugs pakken na deze binch toch?
Als je veel geliked word krijg je de status.
G
GroteDoppeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Casaan zei:
Mooie inzichten en een open verhaal Mima. Dat wat jij omschrijft in je trip herken ik vanuit depressieve gevoelens.
Klik om te vergroten...

Ja erg jammer is dat hé Casaan!
M
MercedeszLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik heb hetzelfde gehad en ik kan je bijna met zekerheid zeggen dat je te weinig xtc had genomen wat eerst lekker inslaat en daarna ga je je kut voelen. Toen ik meer nam voelde ik me een stuk beter want ik had toen ook eerst depressieve gevoelens na 2/3 pil daarna nam ik een halfje bij en voelde me daarna echt ge-wel-dig! Als je te weinig neemt voor je doen (als je de dagen er voor xtc hebt gehad en nu weer neemt) ga je je depri voelen. Dat komt omdat je de dagen ervoor misschien meer gehad hebt of dat je lichaam meer van het stofje vraagt juist omdat je de dagen er voor ook hebt genomen. Doe voortaan halfjes en geen kwartjes. Als het gevoel goed is neem je nog een halfje en daarna niet meer bijpakken (tenzij je het aankan)
G
GroteDoppeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Mercedesz zei:
Ik heb hetzelfde gehad en ik kan je bijna met zekerheid zeggen dat je te weinig xtc had genomen wat eerst lekker inslaat en daarna ga je je kut voelen. Toen ik meer nam voelde ik me een stuk beter want ik had toen ook eerst depressieve gevoelens na 2/3 pil daarna nam ik een halfje bij en voelde me daarna echt ge-wel-dig! Als je te weinig neemt voor je doen (als je de dagen er voor xtc hebt gehad en nu weer neemt) ga je je depri voelen. Dat komt omdat je de dagen ervoor misschien meer gehad hebt of dat je lichaam meer van het stofje vraagt juist omdat je de dagen er voor ook hebt genomen. Doe voortaan halfjes en geen kwartjes. Als het gevoel goed is neem je nog een halfje en daarna niet meer bijpakken (tenzij je het aankan)
Klik om te vergroten...


Dan ga ik dat van het weekend is lekker proberen !
R
RtbyLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mima zei:
Dan ga ik dat van het weekend is lekker proberen !
Klik om te vergroten...

Beste Mima, je vertelt net dat je vrij bad bent gegaan. Waar ook nog bij komt dat je 3 dagen achter elkaar hebt gebruikt?? Verder heb je al meerdere posts op dit forum op korte termijn over nieuwe dingen proberen en/of klachten van drugsgebruik.

Ik wil je geen spiegel voorhouden, maar doe het toch. Sla je niet een beetje door?
G
GroteDoppeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Rtby zei:
Beste Mima, je vertelt net dat je vrij bad bent gegaan. Waar ook nog bij komt dat je 3 dagen achter elkaar hebt gebruikt?? Verder heb je al meerdere posts op dit forum op korte termijn over nieuwe dingen proberen en/of klachten van drugsgebruik.

Ik wil je geen spiegel voorhouden, maar doe het toch. Sla je niet een beetje door?
Klik om te vergroten...


Voor mijn gevoel valt dat echt wel mee.... Ik ben altijd van het experimenteren geweest, niet alleen met drugs thoo.

Persoonlijk denk ik dat je beter kan proberen, zo zie je wat goed voor je werkt.

Ik gebruik zeker niet veel bij elkaar en blijf vaak bij 1 soort drug. De ene keer heb ik 4 maanden pauze, de andere keer om de maand een feestje.

Dus ik denk niet echt dat ik door sla, ik kan het goed onder controle houden. Eet gezond, doe aan bodybuilding en drink zelden dit is mijn ontspanning zo nu en dan drugs proberen.
M
MercedeszLid
01-01-2024, 00:00
#17
Mima zei:
Voor mijn gevoel valt dat echt wel mee.... Ik ben altijd van het experimenteren geweest, niet alleen met drugs thoo.

Persoonlijk denk ik dat je beter kan proberen, zo zie je wat goed voor je werkt.

Ik gebruik zeker niet veel bij elkaar en blijf vaak bij 1 soort drug. De ene keer heb ik 4 maanden pauze, de andere keer om de maand een feestje.

Dus ik denk niet echt dat ik door sla, ik kan het goed onder controle houden. Eet gezond, doe aan bodybuilding en drink zelden dit is mijn ontspanning zo nu en dan drugs proberen.
Klik om te vergroten...

Heb het ook wel eens een paar dagen achter elkaar gedaan.. meeste zeggen: WAT HEB JE NOU GEDAAN?!? DAAR KRIJG JE HERSENSCHADE VAN EN GA JE JE KAPOT VOELEN. Nou heb het flink misbruikt en nooit ergens last van gehad (3jaar later) en ook geen hersenschade. Je kan heus wel eens 2 dagen achter elkaar x doen als je dan maar gezond leeft en even een pauze houdt van 2 maanden. Er word te veel overdreven. Er is geen eens wetenschappelijk onderzoek naar xtc misbruik gedaan, dus mensen: oordeel niet te snel! maanden lang elke dag heroine word wel goed gepraat en dat is nog veeeel schadelijker. En dan even over het serotonine gedeelte: inderdaad vreet het je serotonine op maar het serotonine syndroom krijg je echt niet zo snel hoor. Ken zat mensen die wekelijks mdma doen en nergens last van hebben.. ook na een aantal jaar niet. En nee ik praat het niet goed, maar het word o zo overdreven. @mdma mijn beste tip: Begin met een halfje en laat je niet bang praten. Geloof me je zult dan een veel betere trip ervaren en daarmee spreek ik uit ervaring. Laat wel even je pillen testen, zodat je weet wat er in zit. x
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#18
Mercedesz zei:
maanden lang elke dag heroine word wel goed gepraa
Klik om te vergroten...

Door wie wordt dat goed gepraat dan? Je zegt ook dat dat schadelijker is dan wekelijks xtc. Hoe kom je aan die wijsheid?

Mercedesz zei:
Er word te veel overdreven
Klik om te vergroten...

Tot het je wel gebeurd he..


Mercedesz zei:
Ken zat mensen die wekelijks mdma doen en nergens last van hebben.. ook na een aantal jaar niet.
Klik om te vergroten...

Geloof me, ik ken ze wel! En bij hen is het pas 10 jaar of langer na misbruik boven water gekomen.. Dat het in jouw omgeving (nog) niet voor komt betekent niet dat het helemaal niet voor komt.

Ik zeg niet dat het iedereen gebeurd die het misbruikt maar het gebeurt wel degelijk.

Het gaat niet alleen om de kans op sertonine syndroom hoor. Je kunt er gronisch depressief van worden, nooit geen concentratie meer, je korte termijn geheugen kan naar de maan gaan en geloof me, dat is echt vreselijk! Schade aan nieren, lever, blaas etc.
Dus wuif de gevaren niet in de wind, het gebeurd wel degelijk dat sommigen schade overhouden. Sommige ja, niet iedereen. Wil jij het risico nemen een van hen te worden alleen voor een beetje lol?

Ook zeg je dat er geen onderzoek is gedaan naar xtc gebruik en misbruik. Laat xtc/mdma nou juist een van de (party)drugs zijn waar wél wat onderzoek naar is gedaan. Wel is waar nog veel en veel te weinig maar er is wel degelijk onderzoek naar gedaan.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#19
@Mercedesz er zijn mensen die zich bewust zijn van de risicos van druggebruik en er zijn mensen zoals jij die alles wat wegwimpelen. No offence maar...

Mercedesz zei:
maanden lang elke dag heroine word wel goed gepraat en dat is nog veeeel schadelijker.
Klik om te vergroten...

... heroine kun je niet vergelijken met xtc en waar word dit goed gepraat? Nergens. Het is een verslavend middel. Er zouden geen behandelingen zijn voor heroineverslaving als het werd goed gepraat. Mdma werkt niet verslavend en al zou je het elke dag willen gebruiken na een aantal dagen ga je er onderdoor met groot levensgevaar voor jezelf.

Mercedesz zei:
Ken zat mensen die wekelijks mdma doen en nergens last van hebben.. ook na een aantal jaar niet. En nee ik praat het niet goed, maar het word o zo overdreven.
Klik om te vergroten...

Ik ken ze ook maar ik ken ook zat anderen die met problemen kampen die De Dunne aangeeft. Vind het gevaarlijker om mensen aan te sporen meerdere dagen mdma of wekelijks te gebruiken. Omdat jij en jouw vrienden het allemaal top vinden daarom wil niet zeggen dat anderen met het risico van beschadiging willen klooien.
M
MercedeszLid
01-01-2024, 00:00
#20
Uhuh... ik spoor mensen aan jazeker.. ik zeg ALLEEN dat het geen kwaad kan als je 2 DAGEN mdma achter elkaar gebruikt en dan daarna een pauze houdt van 2-3 maanden.. Waar staat 'ELKE DAG'? En nee het is niet goed voor je.. maar daarbij bedoel ik dat een heroine verslaving net zo erg kan zijn als een MDMA verslaving.. en ja MDMA is lichamelijk niet verslavend maar geestelijk zeker wel.. Daarbij weet ik wat een Heroine verslaving is omdat ik het zelf ook heb gebruikt. En ik bedoel, over een heroine verslaving word lang niet zo erg op gereageerd als je plaats 2-3 dagen MDMA te nemen.. er word zo overdreven over gedaan maar als men 2-3 dagen heroine neemt word er niet vreemd op gereageerd. MDMA (kan) inderdaad slecht voor je zijn als je het 2-3 dagen achter elkaar gebruikt maar daar is geen enkel wetenschappelijk onderzoek voor gedaan.. ja bij ratten.. (wij zijn geen ratten...) daar werd hersenschade op aangetoond maar ging na enkele jaren weer weg. Ik geef alleen advies aan @Mima dat ze beter halfjes kan pakken om je beter te voelen dan elke keer een kwartje.. en ik spoor zeker geen mensen aan tot dagelijks MDMA gebruik want dat is zeker niet goed, maar goed ik heb het niet eens over dagelijks gebruikt gehad.. Ik ben ook niet iemand die met de hele kliek mee lult die dingen van het nieuws of internet horen/lezen maar zelf uit ga op onderzoek en mijn eigen mening heb. En god.. wat kan jij de boel verdraaien zeg..


* Don't judge before you know.[/QUOTE]

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."