#1
Jazeker, zo om de 2 a 3 weken 5 tot 10 pillen op een avond met uitschieters naar 15 (let wel, vroeger waren de pillen nog niet zo zwaar), met uiteindelijk paniekaanvallen, hyperventilatie, depressiviteit en derealisatie/depersonalisatie als gevolg.
Ik ben toch wel een paar jaar bezig geweest om daar uit te komen.
@Bas
'Nog steeds' moet hier eigenlijk 'alweer' zijn want ik heb een jaar of twintig zo goed als niet gebruikt tot ik dat dus weer op heb gepakt zo'n anderhalf jaar geleden. Verschil is dat ik me nu wel aan de regels hou en nogal ruim ook. Met 4 keer XTC in anderhalf jaar zit ik ruim boven de 3 maanden norm.
De klachten die ik had zijn trouwens allemaal al lang verdwenen, toch durf ik niet te zeggen dat ik er niks aan heb overgehouden.
Heftig! Maar 10-15 pillen op een avond (ook al zijn ze laag gedoseerd) is dat alsnog erg veel, ook al hebben sommige vrienden/kennisen van me uit de jaren 90 tot 2005 nog wel meer dan dat geslikt en was het risico groot om zo dood te moeten gaan of ernstige klachten er aan over te houden en dat is ook zeker gebeurt. Het probleem is dat je de pillen steeds achter elkaar pakte bijv: om het uur. Dan is het erg logisch als je er nu nog wat aan over hebt gehouden. Maar had je veel in 1x gepakt, was het ook weer niet goed gekomen. Xtc is leuk maar na het zo lang te misbruiken is het een ‘kudt’ middel.
Ach, ik weet nog wel mijn eerste pilletje, ik ging op de fiets 10km fietsen naar de dealer als 16 jarige en daar ging ik dan heel spannend mijn eerste pilletjes ophalen en ze even een stukje verderop bekeek. Zovan: wow wat een mooie pillen en die logo’s waren echt super mooi afgewerkt. Ik voelde me toen best wel badass met die pilletjes op zak.. Toen ik thuis aangekomen was en een kwartje nam had ik na een halfuur een bijna dood ervaring (zo leek het dan) echt een heel eng gevoel. (Misschien weet iemand wat dit kon zijn?) toen belde ik mn vriendin op die me gerust stelde en ik was weer back to earth met een super lekker onvergetelijk gevoel! Na een halfuurtje begon het zo wat uit te werken waarop ik met angst weer een kwartje nam maar gelukkig was het daarna een overweldigend gevoel! Toen ging ik op de fiets naar de kroeg naar vrienden van me en nam daar het 3e kwartje en na 15min was het gevoel zo lekker, dat ik iedereen ging knuffelen uit blijheid en iedereen super lief vond. Hoeveel en wat er in de pil zat, weet ik niet omdat ik het niet liet testen. Dat leuke gevoel van de 1e keer, krijg je nooit meer helaas. Ik ben wel 2 jaar gestopt geweest en toen weer 2,5 pilletjes genomen en dat gevoel was ook gewoon super. (Bijna het gevoel van de eerste keer).
En de dag na die 2,5 pilletjes genomen te hebben, deed ik het de volgende dag weer. Dat voelde ook leuk maar niet zo als de dag ervoor natuurlijk. Daarna begon ik dit wekelijks te doen 1 a 2 x xtc per 2 weken. Zo stom.. en zo onnodig vooral.. omdat het mij niks verder heeft gebracht, alleen maar geld weg, saaie kudt trips, het echte xtc gevoel weg en de volgende dag opstaan met die rare geur na xtc (alsof de afval stoffen uit xtc je lichaam moeten verlaten. Verder geen last gehad van depressies enzo. Nu ik na die jaren weer x heb gebruikt is het gevoel (gelukkig) weer terug gekomen! Maar dat had ook zeker anders kunnen zijn en had er nog veel dingen aan over kunnen houden, wat niet het geval is gelukkig. En nu hou ik me netjes aan de 2 a 3 maanden regel en dat gaat super. Maar het echte echte xtc gevoel van de eerste keren, komt helaas nooit meer terug en dat is gewoon erg jammer. In februari ga ik naar Back to the 90’s. Wou daar ook xtc slikken maar misschien weet iemand wat leukers dan dat? Heb sommige dingen nog nooit geprobeerd. Wat is de 1e keer net zo leuk of bijna zo leuk als xtc? Ik wil daar gewoon knallen!
Grtzz