"Gabbertje zei:
Leuk om je review zo te lezen! @MacLeod misschien een idee om een aparte sectie aan te maken voor festival reviews? Heb er ook wel is een paar willen maken maar wist niet waar ik ze plaatsen moest.
Ik ben dan niet bij Defqon geweest maar heb alles op de livestream gevolgd. Peacock in concert en de set van Neophyte vond ik personelijk het gaafste, Peacock heeft zichzelf overtroffen en Neophyte heeft zoals altijd een kneiter harde set gedaan.
Ik vond alleen het decor (podiums) erg teleurstellend. Ze waren klein met weinig details en spectaculaire dingen, ze hadden het veel groter kunnen uitpakken. Kijk naar de intens Festival mainstage en daarna die van defqon, in mijn ogen is het alleen maar weer bewijs dat het een erg commerciël festival is.
Ook wat ik van me vrienden hoorde was het niet heel spectaculair, maar daar was ik verder niet bij dus mag ik verder niet over oordelen. Defqon staat bij mij niet echt op mijn verlanglijstje om heen te gaan, wat maakt Defqon zo mooi feest voor jou?
En zoals je al benoemde die wc's waren vreselijk! Heb foto's gezien waarvan ik ze liever had gezien.
Klik om te vergroten...
Thanks!
Omtrent het decor, nu je het zegt.. ik had er eigenlijk nog niet echt over nagedacht, maar ik vind wel dat je gelijk hebt. Tov voorgaande jaren pakken ze nu minder groot uit hiermee.
Peacock en Sefa bevonden zich nooit onder mijn aandacht, tot nu eigenlijk en wow.. ik was zeer onder de indruk. Wat me opvalt is dat het uitgaansleven qua smaak in fases gaat. Wat mij meteen brengt op de aanloop naar je vraag. Het begon bij mij met EDM, tot een vriend meerdere malen aan mij vroeg om een keer naar defqon te gaan (allebei onze 1e keer), waarin ik uiteindelijk maar een keer toegaf. Zo werd 2014 mijn ontgroening in de wat hardere muziekstijlen zeg maar. Ik weet nog exact tot in de details hoe de mainstage eruit zag, en dit weet ik omdat we minstens 5uur alleen maar op hetzelfde plekje hebben staan dansen, daarnaast kwam ik nog maar net kijken in het drugswereldje. De 2 weken erna kon ik bijna niet lopen en was ik bang dat ik mijn kniebanden had gescheurd, gelukkig was dit zo'n gevalletje van afwachten, komt vast wel weer goed.. (en dat gebeurde gelukkig uiteindelijk ook). Moraal van het verhaal is dat het begon met EDM, naar hardstyle naar hardcore naar (voor mijn gevoel wat minder inspanning kost en dit op 'cruise mode' goed vol te houden is) naar de frenchcore, heerlijk met je armen zwaaien en vrolijke melodietjes. Eerlijk gezegd al eerder verwacht op een eindpunt zijn te beland maar zo zie je maar, nog steeds beïnvloedbaar voor nieuwe muziekgenrés, wat dan ook weer een stukje zelfreflectie toont nu ik er zo over nadenk.
@MDMAZING , fijn dat je zo hebt genoten! Had je je opblaaspop nou nog meegenomen dan? 6apb is trouwens het enige wat ik altijd neem op feestjes, mooi om te zien dat dit ook bij jouw lekker viel.
@Memento, ik deel je vreugde! En ik herken wat je zegt, toen wij zaterdagnacht terugliepen naar de camping, leek het inderdaad of er hier en daar wat stages op de camping stonden. Met name 1 waar de muziek knetterhard stond, het heel druk was... en er borden hingen waarop stond 'project / project one'? Ook leuk om dat grote vuur te zien trouwens waar mensen omheen stonden. Ohja, en de afterparty vonden wij niet zo. Het begon lekker maar werd erna een beetje soft. Dan wel heerlijk genoten zaterdagnacht met een heerlijke douche, geen gehaast, geen rij, en waar je gewoon even lekker de tijd kunt nemen om jezelf op te frissen.
@acht.zes, sorry! Maar volgens mij was dat gewoon een combinatie van chocopasta en gemaalde aardbeien hoor.."