Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAggressief door xtc

Aggressief door xtc

106 antwoorden
23 weergaven
18-5-2026
G
GroteDoppeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Xtc is een heel andere wereld waarin je natuurlijk belandt. Als ik xtc op heb ben ik toch in een wat rustiger deel in mijn lcihaam, wat ik niet ken buiten xtc. Ik gok dat het een groot verschil was van heel donker en mooier lichtjes naar buiten in de zon, met mensen om mij heen, het gaf een soort trigger om slecht te gaan. En ik realiseerde me opeens dat dit niet het echte leven is met xtc en hoe ik me voel niet voor altijd is. Ik ben zeker enier depressief, maar ik ben wel opzoek naar mezelf, mede dankzij het verleden. Het gaat ook zeker beter met mij, nu ik er met een psycholoog overpraat. Helaas is het voor veel mensen een taboe en is het raar. Maar ik schaam mij er niet meer voor, het helpt mij wel degelijk om mezelf terug te vinden. Mijn doel is ook om, als ik geen xtc gebruik nog steeds mezelf kan accepteren en mezelf mooi kan vinden en niet mensen niet hoef te beoordelen hoe ze zijn. Want nu kan ik dat niet. Dat is het pijnlijke aan xtc.
G
GroteDoppeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Digitalism zei:
Als ik het goed begrijp heb je drie dagen achter elkaar X gebruikt?. Heb je overigens tussendoor 's nachts wel de nodige uren slaap gepakt?
Klik om te vergroten...

Ja alleenmaar xtc, ik wilde ook graag aan de speed, maar dat had ik te laat gevraagd, dus was het niet optijd voor Defqon. Ja, 1 keer een afterparty en tot 3 uur en anders gewoon van 01:30/02:00 tot 09;30 geslapen.
G
GroteDoppeLid
01-01-2024, 00:00
#3
De Dunne zei:
Als ik je verhaal goed begrijp heb je en vrijdag en zaterdag achter elkaar xtc op? Of misschien zelfs 3 dagen? Je hebt t namelijk over je “3e kwartje op zondag”. Of moet dat zaterdag zijn?
Lijkt mij dat dat een oorzaak kan zijn van dit gebeuren. 2x xtc of meer achter elkaar put je lijf, hersenen, serotonine uit.
Down en depri gevoel na xtc is gebruikelijk. Zeker bij misbruik. Dit lijkt mij dus een normale reactie bij dit gebruik.
Komende tijd beter niks gebruiken en goed gezond eten en rusten.
Klik om te vergroten...

Ja dat moet ik even verbeteren! Ik heb vrijdag 1 halve gebruikt, zaterdag bij elkaar 5kwart en zondag 1 hele en ik kan het bericht niet veranderen :wink: pas na 2 uur.
G
GroteDoppeLid
01-01-2024, 00:00
#4
De Dunne zei:
Tja, sorry maar dan is dit een zeer logisch gevolg. 3 dagen een serotonine slurper in ook nog hoge doseringen is vragen om kwalen en klachten. Ik hoop dat je er van “leert” en voortaan wat liever bent voor je hersencelletjes. Ga zo door en je beland 100% zeker in een mega depressie of andere mentale klachten.
Pak nu minimaal een half jaar geen serotonine slurpers, wees verstandig. Is niet leuk in het festival seizoen maar je hebt t zelf een beetje verpest.
Klik om te vergroten...


Oei! Ja dat is een beetje dom hé, :0 hoe kom je aan die badge de leukste Thuis :tongueout:
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mooie inzichten en een open verhaal Mima. Dat wat jij omschrijft in je trip herken ik vanuit depressieve gevoelens.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mima zei:
Oei! Ja dat is een beetje dom hé, :0 hoe kom je aan die badge de leukste Thuis :tongueout:
Klik om te vergroten...
Ja best wel, hoe lullig het ook klinkt. Beter even rust van drugs pakken na deze binch toch?
Als je veel geliked word krijg je de status.
G
GroteDoppeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Casaan zei:
Mooie inzichten en een open verhaal Mima. Dat wat jij omschrijft in je trip herken ik vanuit depressieve gevoelens.
Klik om te vergroten...

Ja erg jammer is dat hé Casaan!
M
MercedeszLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik heb hetzelfde gehad en ik kan je bijna met zekerheid zeggen dat je te weinig xtc had genomen wat eerst lekker inslaat en daarna ga je je kut voelen. Toen ik meer nam voelde ik me een stuk beter want ik had toen ook eerst depressieve gevoelens na 2/3 pil daarna nam ik een halfje bij en voelde me daarna echt ge-wel-dig! Als je te weinig neemt voor je doen (als je de dagen er voor xtc hebt gehad en nu weer neemt) ga je je depri voelen. Dat komt omdat je de dagen ervoor misschien meer gehad hebt of dat je lichaam meer van het stofje vraagt juist omdat je de dagen er voor ook hebt genomen. Doe voortaan halfjes en geen kwartjes. Als het gevoel goed is neem je nog een halfje en daarna niet meer bijpakken (tenzij je het aankan)
G
GroteDoppeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mercedesz zei:
Ik heb hetzelfde gehad en ik kan je bijna met zekerheid zeggen dat je te weinig xtc had genomen wat eerst lekker inslaat en daarna ga je je kut voelen. Toen ik meer nam voelde ik me een stuk beter want ik had toen ook eerst depressieve gevoelens na 2/3 pil daarna nam ik een halfje bij en voelde me daarna echt ge-wel-dig! Als je te weinig neemt voor je doen (als je de dagen er voor xtc hebt gehad en nu weer neemt) ga je je depri voelen. Dat komt omdat je de dagen ervoor misschien meer gehad hebt of dat je lichaam meer van het stofje vraagt juist omdat je de dagen er voor ook hebt genomen. Doe voortaan halfjes en geen kwartjes. Als het gevoel goed is neem je nog een halfje en daarna niet meer bijpakken (tenzij je het aankan)
Klik om te vergroten...


Dan ga ik dat van het weekend is lekker proberen !
R
RtbyLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mima zei:
Dan ga ik dat van het weekend is lekker proberen !
Klik om te vergroten...

Beste Mima, je vertelt net dat je vrij bad bent gegaan. Waar ook nog bij komt dat je 3 dagen achter elkaar hebt gebruikt?? Verder heb je al meerdere posts op dit forum op korte termijn over nieuwe dingen proberen en/of klachten van drugsgebruik.

Ik wil je geen spiegel voorhouden, maar doe het toch. Sla je niet een beetje door?
G
GroteDoppeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Rtby zei:
Beste Mima, je vertelt net dat je vrij bad bent gegaan. Waar ook nog bij komt dat je 3 dagen achter elkaar hebt gebruikt?? Verder heb je al meerdere posts op dit forum op korte termijn over nieuwe dingen proberen en/of klachten van drugsgebruik.

Ik wil je geen spiegel voorhouden, maar doe het toch. Sla je niet een beetje door?
Klik om te vergroten...


Voor mijn gevoel valt dat echt wel mee.... Ik ben altijd van het experimenteren geweest, niet alleen met drugs thoo.

Persoonlijk denk ik dat je beter kan proberen, zo zie je wat goed voor je werkt.

Ik gebruik zeker niet veel bij elkaar en blijf vaak bij 1 soort drug. De ene keer heb ik 4 maanden pauze, de andere keer om de maand een feestje.

Dus ik denk niet echt dat ik door sla, ik kan het goed onder controle houden. Eet gezond, doe aan bodybuilding en drink zelden dit is mijn ontspanning zo nu en dan drugs proberen.
M
MercedeszLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mima zei:
Voor mijn gevoel valt dat echt wel mee.... Ik ben altijd van het experimenteren geweest, niet alleen met drugs thoo.

Persoonlijk denk ik dat je beter kan proberen, zo zie je wat goed voor je werkt.

Ik gebruik zeker niet veel bij elkaar en blijf vaak bij 1 soort drug. De ene keer heb ik 4 maanden pauze, de andere keer om de maand een feestje.

Dus ik denk niet echt dat ik door sla, ik kan het goed onder controle houden. Eet gezond, doe aan bodybuilding en drink zelden dit is mijn ontspanning zo nu en dan drugs proberen.
Klik om te vergroten...

Heb het ook wel eens een paar dagen achter elkaar gedaan.. meeste zeggen: WAT HEB JE NOU GEDAAN?!? DAAR KRIJG JE HERSENSCHADE VAN EN GA JE JE KAPOT VOELEN. Nou heb het flink misbruikt en nooit ergens last van gehad (3jaar later) en ook geen hersenschade. Je kan heus wel eens 2 dagen achter elkaar x doen als je dan maar gezond leeft en even een pauze houdt van 2 maanden. Er word te veel overdreven. Er is geen eens wetenschappelijk onderzoek naar xtc misbruik gedaan, dus mensen: oordeel niet te snel! maanden lang elke dag heroine word wel goed gepraat en dat is nog veeeel schadelijker. En dan even over het serotonine gedeelte: inderdaad vreet het je serotonine op maar het serotonine syndroom krijg je echt niet zo snel hoor. Ken zat mensen die wekelijks mdma doen en nergens last van hebben.. ook na een aantal jaar niet. En nee ik praat het niet goed, maar het word o zo overdreven. @mdma mijn beste tip: Begin met een halfje en laat je niet bang praten. Geloof me je zult dan een veel betere trip ervaren en daarmee spreek ik uit ervaring. Laat wel even je pillen testen, zodat je weet wat er in zit. x
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mercedesz zei:
maanden lang elke dag heroine word wel goed gepraa
Klik om te vergroten...

Door wie wordt dat goed gepraat dan? Je zegt ook dat dat schadelijker is dan wekelijks xtc. Hoe kom je aan die wijsheid?

Mercedesz zei:
Er word te veel overdreven
Klik om te vergroten...

Tot het je wel gebeurd he..


Mercedesz zei:
Ken zat mensen die wekelijks mdma doen en nergens last van hebben.. ook na een aantal jaar niet.
Klik om te vergroten...

Geloof me, ik ken ze wel! En bij hen is het pas 10 jaar of langer na misbruik boven water gekomen.. Dat het in jouw omgeving (nog) niet voor komt betekent niet dat het helemaal niet voor komt.

Ik zeg niet dat het iedereen gebeurd die het misbruikt maar het gebeurt wel degelijk.

Het gaat niet alleen om de kans op sertonine syndroom hoor. Je kunt er gronisch depressief van worden, nooit geen concentratie meer, je korte termijn geheugen kan naar de maan gaan en geloof me, dat is echt vreselijk! Schade aan nieren, lever, blaas etc.
Dus wuif de gevaren niet in de wind, het gebeurd wel degelijk dat sommigen schade overhouden. Sommige ja, niet iedereen. Wil jij het risico nemen een van hen te worden alleen voor een beetje lol?

Ook zeg je dat er geen onderzoek is gedaan naar xtc gebruik en misbruik. Laat xtc/mdma nou juist een van de (party)drugs zijn waar wél wat onderzoek naar is gedaan. Wel is waar nog veel en veel te weinig maar er is wel degelijk onderzoek naar gedaan.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#14
@Mercedesz er zijn mensen die zich bewust zijn van de risicos van druggebruik en er zijn mensen zoals jij die alles wat wegwimpelen. No offence maar...

Mercedesz zei:
maanden lang elke dag heroine word wel goed gepraat en dat is nog veeeel schadelijker.
Klik om te vergroten...

... heroine kun je niet vergelijken met xtc en waar word dit goed gepraat? Nergens. Het is een verslavend middel. Er zouden geen behandelingen zijn voor heroineverslaving als het werd goed gepraat. Mdma werkt niet verslavend en al zou je het elke dag willen gebruiken na een aantal dagen ga je er onderdoor met groot levensgevaar voor jezelf.

Mercedesz zei:
Ken zat mensen die wekelijks mdma doen en nergens last van hebben.. ook na een aantal jaar niet. En nee ik praat het niet goed, maar het word o zo overdreven.
Klik om te vergroten...

Ik ken ze ook maar ik ken ook zat anderen die met problemen kampen die De Dunne aangeeft. Vind het gevaarlijker om mensen aan te sporen meerdere dagen mdma of wekelijks te gebruiken. Omdat jij en jouw vrienden het allemaal top vinden daarom wil niet zeggen dat anderen met het risico van beschadiging willen klooien.
M
MercedeszLid
01-01-2024, 00:00
#15
Uhuh... ik spoor mensen aan jazeker.. ik zeg ALLEEN dat het geen kwaad kan als je 2 DAGEN mdma achter elkaar gebruikt en dan daarna een pauze houdt van 2-3 maanden.. Waar staat 'ELKE DAG'? En nee het is niet goed voor je.. maar daarbij bedoel ik dat een heroine verslaving net zo erg kan zijn als een MDMA verslaving.. en ja MDMA is lichamelijk niet verslavend maar geestelijk zeker wel.. Daarbij weet ik wat een Heroine verslaving is omdat ik het zelf ook heb gebruikt. En ik bedoel, over een heroine verslaving word lang niet zo erg op gereageerd als je plaats 2-3 dagen MDMA te nemen.. er word zo overdreven over gedaan maar als men 2-3 dagen heroine neemt word er niet vreemd op gereageerd. MDMA (kan) inderdaad slecht voor je zijn als je het 2-3 dagen achter elkaar gebruikt maar daar is geen enkel wetenschappelijk onderzoek voor gedaan.. ja bij ratten.. (wij zijn geen ratten...) daar werd hersenschade op aangetoond maar ging na enkele jaren weer weg. Ik geef alleen advies aan @Mima dat ze beter halfjes kan pakken om je beter te voelen dan elke keer een kwartje.. en ik spoor zeker geen mensen aan tot dagelijks MDMA gebruik want dat is zeker niet goed, maar goed ik heb het niet eens over dagelijks gebruikt gehad.. Ik ben ook niet iemand die met de hele kliek mee lult die dingen van het nieuws of internet horen/lezen maar zelf uit ga op onderzoek en mijn eigen mening heb. En god.. wat kan jij de boel verdraaien zeg..


* Don't judge before you know.[/QUOTE]
M
MercedeszLid
01-01-2024, 00:00
#16
De Dunne zei:
Door wie wordt dat goed gepraat dan? Je zegt ook dat dat schadelijker is dan wekelijks xtc. Hoe kom je aan die wijsheid?
Klik om te vergroten...

Zeg ik dat dagelijks heroine slechter is als dagelijks xtc.. ? Ik zeg alleen dat je beter 2 a 3 dagen MDMA kan doen dan 2-3 dagen Heroine waar je aan verslaafd raakt en het dus daarna dagelijks gaat doen. Er is geen enkele aanduiding dat ik over dagelijks MDMA praat.. heb het over 2-3 dagen eens in de 3 maanden
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik neem de moeite niet om ervoor in discussie te gaan @Mercedesz maar om hier klakkeloos te verkondigen dat 2 a 3 dagen na elkaar eens in de 3 maanden volkomen ok is dan kom je in mijn ogen wat dom over.
M
MercedeszLid
01-01-2024, 00:00
#18
PsyTekZ zei:
Ik neem de moeite niet om ervoor in discussie te gaan @Mercedesz maar om hier klakkeloos te verkondigen dat 2 a 3 dagen na elkaar eens in de 3 maanden volkomen ok is dan kom je in mijn ogen wat dom over.
Klik om te vergroten...

Zeg ik dat het OK is? ik zeg dat het niet zo veel kwaad kan. En ja er zijn mensen die dat doen en gewoon super gezond zijn, als je maar daarna je normale levensstijl weer oppikt. De anders kan er (misschien) hersenschade van op lopen, maar stel mij dan eens voor aan die mensen, want jij weet het toch zo veel beter. En ik kom niet dom over, maar jij. Heb jij Wetenschappelijk bewijs voor me, dat er hersenschade is opgetreden na 2 dagen xtc? Praat a.u.b niet zo, als je niet weet waar je over praat. Ik ken zat mensen en echt ZAT, die 2 dagen xtc doen op de vrijdag en zaterdag en een lange pauze houden die nog kerngezond zijn. Ik ken geen mensen die hersenschade hebben opgelopen van 2 dagen gebruikt. Je lijkt me nog al zo'n iemand die alles beter moet weten dan een ander en mensen niet in hun waarde laat. Kijk eerst in de spiegel, voor dat je iemand dom noemt. Save my advice.

- En eehhh... koop een bril, want je zegt allemaal dingen die ik niet getypt heb.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#19
Je hoeft je niet zo aangevallen voelen en te gaan oordelen op mij als persoon. Ik probeer andere medelezers aan te tonen dat 2 a 3 dagen af te raden is terwijl jij hier het allemaal als rozengeur en zonneschijn laat uitblijken. Ik ga voor jouw geen wetenschappelijke bewijzen gaan opzoeken als we op een forum zijn met harmreduction waar veel mensen met vragen over verstandig druggebruik komen en er genoeg info te vinden is waarom je net niet meerde dagen na elkaar moet gaan gebruiken. Hoe kan je in godsnaam 2 dagen van mdma genieten als op dag 2 jouw serotoninepeil zero is. Dan gaat het hier enkel om strak staan en niet het bekende mdma gevoel. Daar begrijp jij duidelijk niets van want je gaat het verbloemen dat 2 dagen gebruik perfect gezond en leuk is met wat gezond leven. En ik noemde je niet dom maar in mijn ogen kom je dom over. Ik heb een mening maar ik zeg niet dat je het bent, kijk nu maar terug in jouw spiegel.
M
MercedeszLid
01-01-2024, 00:00
#20
PsyTekZ zei:
Je hoeft je niet zo aangevallen voelen en te gaan oordelen op mij als persoon. Ik probeer andere medelezers aan te tonen dat 2 a 3 dagen af te raden is terwijl jij hier het allemaal als rozengeur en zonneschijn laat uitblijken. Ik ga voor jouw geen wetenschappelijke bewijzen gaan opzoeken als we op een forum zijn met harmreduction waar veel mensen met vragen over verstandig druggebruik komen en er genoeg info te vinden is waarom je net niet meerde dagen na elkaar moet gaan gebruiken. Hoe kan je in godsnaam 2 dagen van mdma genieten als op dag 2 jouw serotoninepeil zero is. Dan gaat het hier enkel om strak staan en niet het bekende mdma gevoel. Daar begrijp jij duidelijk niets van want je gaat het verbloemen dat 2 dagen gebruik perfect gezond en leuk is met wat gezond leven. En ik noemde je niet dom maar in mijn ogen kom je dom over. Ik heb een mening maar ik zeg niet dat je het bent, kijk nu maar terug in jouw spiegel.
Klik om te vergroten...

Dan ben je echt dom dat je denkt dat je na 1x xtc je serotonine al helemaal op is.. dat zou niet best wezen. Xtc verbruikt een deel van je serotonine maar niet je hele serotonine gehalte.. hoe kom je daar bij?? en nee, niet met wetenschappelijk bewijs komen, maar het zelf wel beter weten.. en nogmaals: ik praat het niet goed ik zeg alleen dat het niet veel kwaad kan... en jij komt in mijn ogen zeer dom over. En ehmm.. "te gaan oordelen op mij als persoon' Wat doe je bij mij dan?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."