Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsJe leukste drug ervaring en je slechtste drug ervaring

Je leukste drug ervaring en je slechtste drug ervaring

72 antwoorden
25 weergaven
18-5-2026
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
Goeiedag allen! Jaja je leest de titel van dit topic al!

Iedereen die weet natuurlijk dat drugs gebruiken hartstikke leuk kan zijn, nou weet iedereen ook dat er natuurlijk een keerzijde zit aan het gebruik van drugs.....
Daarom vraag ik jullie om je beste ervaring hier te delen maar ook je slechtste ervaring! Om zo wat meer bewustwording te creëren onder het gebruik van drugs zodat mensen dit kunnen onthouden wanneer ze besluiten om iets te gaan gebruiken en het goed te doen om zo zoveel mogelijk risico's te beperken!!!
festivall.jpg

Mijn leukste ervaring met drugs:

Toen ik 16 jaar oud was en we met een groep van 30 mensen lekker buiten op een zomerse avond aan de X gingen op het grasveld aan een strandje. Wat waren dat toch leuke tijden zeg! Jong en zorgeloos door het leven gaan en helemaal in het weekend uit onze hersenpan treden. De hele nacht door feesten en slapen in het daglicht. Toen waren de pillen ook al redelijk sterk en wat een topgevoel was dat zeg! Ook tijdens het wauzen blowtjes roken en een paar drankjes drinken om nog verder weg te spacen! Het gevoel de wereld top te vinden en op alles en iedereen verliefd zijn! Ik mis die tijden nu!!!! :smirk: :smirk: :tonguewink: :tonguewink: :sweatsmile: :grimacing:

Mijn slechtste ervaring met drugs:

Wat jaren later toen ik na heftige gebeurtenissen zwaar verslaafd was geraakt en steeds heftigere dingen ging gebruiken. Ik maakte toen al een tijdje zorgen over me gebruik omdat ik een zware opiaten en benzo verslaving had gekregen. Maar op een bepaalde avond sloegen mijn zorgen van 50 naar 100 heel snel. Ik was onder invloed van alcohol en heroine en volgensmij ook een klein beetje xanax en wiet. Had ook een beetje gesnoven. Tijdens het drinken van een biertje begon de coke uit te werken en ik voelde me ademhaling helemaal wegvallen :fearscream: Ik werd hier heel erg angstig van en ik voelde mijzelf ook steeds verder wegvallen alsof ik in een coma raakte. Ze stopte toen me hoofd constant in de coke om mij wakker te houden maar voelde me hart toen heel de tijd te keer gaan alsof ik een hartaanval zou krijgen. Ben toen niet naar het ziekenhuis gegaan en toch heb ik dit wonderbaarlijk overleeft! Na deze gebeurtenis was ik echt in een zware depressie beland en heb toen besloten om mezelf te veranderen en mijn verslavingen en alle onderliggende problemen aan te pakken! Het duurde heel lang tot het moment ik in een kliniek zat en af ging kicken maar wat een periode was dit zeg! Nu spendeer ik me dagen clean en wil dat graag zo houden ook!

Ik hoor graag van jullie wat jullie leuke en nare ervaringen zijn met het gebruik van drugs! Groetjesss.:redheart:
B
BraboFLid
Leuke ervaring
Een midweekje centerparks. Hier besloten om een avond X te doen. 2 maten van mij deden dit toen voor het eerst. Ik had al meer ervaring. De avond was super.

Toen de volgende ochtend. Optijd wakker, wat proberen te eten en gelijk door naar het zwembad. Ik had nog 3kwart pil over en in een opwelling deze achterover gegooid.
Na een half uurtje begon ik hem te voelen, toen mijn maten even ingelicht hoe mijn staat was. Die konden er wel mee lachen.
Ik heb echt een super ervaring gehad en alles voelde zo goed. Lekker jezelf mee laten voeren door het water, van de glijbaan af, wauw. Was echt super😁

Minder leuke ervaring
Tot nu toe altijd wel goed gegaan op drugs (met name X, coke en ket wat ik gedaan heb)
Een aantal keer gewoon te gek gedaan met X en veel te veel gepakt. Gewoon niks meer weten van de avond, lastig aanspreekbaar zijn. Nee dat doe ik niet meer zo. Less is more
Uiteindelijk zijn die avonden dat je je grens niet meer weet en door blijft pakken de minst leuke is mijn ervaring.
B
BoymanLid
Leuk topic! Heftig stukje van je trouwens @MrJunkieXL , maar goed om te horen dat je nu clean bent! Knap van je!

Leukste ervaring
De eerste keer dat een vriend en ik High Hawaiians truffels namen, 22gr ipv de gebruikelijke 15. We zijn vier uur lang compleet in extase geweest en hetzelfde nummer non-stop geluisterd al die tijd. De visuals gingen keihard, we waren extreem euforisch, de lichamelijke sensaties waren zo heerlijk! Echt een tripje waar ik nog steeds af en toe aan terug denk, super memorabel en toch totaal onbeschrijflijk.

Minst leuke ervaring
De tweede keer dat ik xtc gebruikte en voor mij de eerste keer op een festival. Was netjes begonnen met een halfje en ik voelde me heel goed! Toen ik net over de piek heen was dacht ik het andere halfje even snel in te kunnen nemen. Omdat ik midden in een groep stond en de boel slecht verlicht was, pakte ik per ongeluk mijn tweede - hele - pil en tikte die zo achterover. Een half uur later werd me ineens heel erg duidelijk wat er gebeurd was toen ik zo hard ging dat ik alleen nog maar voor me uit kon staren. Ik vreesde dat mn hart zou ontploffen en mn kaken los zouden gaan laten :sweatsmile: Blijkbaar ben ik al vrij gevoelig en waren het ook nog eens sterke pillen. Daar heb ik mijn lesje wel geleerd wat betreft veilig gebruik..
P
Paranoize.Lid
CuriousExplorer zei:
Leukste : 4mmc, lsd, coke,2cb fly,truffels.
Minst leukste: pep,keta,xtc en benzo's.
Klik om te vergroten...
Zo zie je maar iedereen houdt van andere middelen en iedereen reageerd er anders op.

Ik vind pep,xtc, benzo's juist bij de leukste en keta een beetje bij de minderen.

4mmc, lsd, coke, truffels horen bij bij ook bij me lievelingetjes
C
CuriousExplorerLid
Dopemonster zei:
Zo zie je maar iedereen houdt van andere middelen en iedereen reageerd er anders op.

Ik vind pep,xtc, benzo's juist bij de leukste en keta een beetje bij de minderen.

4mmc, lsd, coke, truffels horen bij bij ook bij me lievelingetjes
Klik om te vergroten...
Klopt.
Benzo's opzich bij de leukste? Hoe dan?
Benzo's alleen dienen om te slapen, niet om recreatief mee te beginnen imo. 😁
P
Paranoize.Lid
CuriousExplorer zei:
Klopt.
Benzo's opzich bij de leukste? Hoe dan?
Benzo's alleen dienen om te slapen, niet om recreatief mee te beginnen imo. 😁
Klik om te vergroten...
Nouja ik verwoorde t een beetje verkeerd. Benzo's staan niet in me top leukste omdat ik er geen plezier uit haal (wat logisch is) Maar benzo's en opiaten zijn voor mij een primaire levensbehoefte om mezelf oké te voelen en te kunnen functioneren. Dus die middelen hebben een hele grote betekenis voor mij vergeleken partydrugs
G
GambolitasjuhLid
Dopemonster zei:
Ik herken dat ook wel, niet tegen wiet kunnen. Je moet van het effect leren houden zeggen ze en klopt ook wel. Met wat ervaring kun je heel relaxt worden van wiet maar een hoop mensen worden toch heel angstig en paranoia.

Partydrugs blijven toch de lekkerste hé en dan voorral de uppers van rc's tot coke, pep en mdma 🥰😍
Klik om te vergroten...
Ik heb juist 2 a 3 jaar gewoon kunnen blowen voordat ik er paranoia van werd. Moet zeggen dat ik er toen ook flink verslaafd aan ben geweest. Maar als ik eraan terug denk vind ik het effect van wiet helemaal niet zo leuk. (Ik ben sowieso niet zo van downers) Maar op een gegeven moment begon ik steeds meer last te krijgen van paranoia, en heb toen een paar keer gehad dat ik zo in paniek raakte dat ik gewoon dacht dat ik dood ging en vervolgens out ging. Dus geen wiet meer voor mij.:flushed:
G
GambolitasjuhLid
Dopemonster zei:
Nouja ik verwoorde t een beetje verkeerd. Benzo's staan niet in me top leukste omdat ik er geen plezier uit haal (wat logisch is) Maar benzo's en opiaten zijn voor mij een primaire levensbehoefte om mezelf oké te voelen en te kunnen functioneren. Dus die middelen hebben een hele grote betekenis voor mij vergeleken partydrugs
Klik om te vergroten...
Hier kan ik me trouwens helemaal in vinden. Ik vind benzo's recreatief geen donder aan maar ik krijg ze voorgeschreven. Ik ben heel dankbaar dat het bestaat!
P
Paranoize.Lid
Rat zei:
Ik heb juist 2 a 3 jaar gewoon kunnen blowen voordat ik er paranoia van werd. Moet zeggen dat ik er toen ook flink verslaafd aan ben geweest. Maar als ik eraan terug denk vind ik het effect van wiet helemaal niet zo leuk. (Ik ben sowieso niet zo van downers) Maar op een gegeven moment begon ik steeds meer last te krijgen van paranoia, en heb toen een paar keer gehad dat ik zo in paniek raakte dat ik gewoon dacht dat ik dood ging en vervolgens out ging. Dus geen wiet meer voor mij.:flushed:
Klik om te vergroten...
Ik heb dat zelf ook meegemaakt hoor en de verandering hoe het in het begin was en hoe het veranderde. Ken ook het 'doodgaan' en paranoia gevoel en heb het ook bij andere zien gebeuren wat het veroorzaakt weet ik niet precies maar ik weet wel dat het dan ineens paniekaanvallen gaat veroorzaken als je stoned bent.

Ben jaren lang cannabis verslaafd geweest. Nu kan ik dat regelmatig doen en ik crave er ook niet meer naar maar dat komt door me pammetjes en heroïne gebruik moet ik eerlijk zeggen.
G
GambolitasjuhLid
Dopemonster zei:
Ik heb dat zelf ook meegemaakt hoor en de verandering hoe het in het begin was en hoe het veranderde. Ken ook het 'doodgaan' en paranoia gevoel en heb het ook bij andere zien gebeuren wat het veroorzaakt weet ik niet precies maar ik weet wel dat het dan ineens paniekaanvallen gaat veroorzaken als je stoned bent.

Ben jaren lang cannabis verslaafd geweest. Nu kan ik dat regelmatig doen en ik crave er ook niet meer naar maar dat komt door me pammetjes en heroïne gebruik moet ik eerlijk zeggen.
Klik om te vergroten...
Heel apart vind ik het toch. Heb veel meegemaakt qua paniekaanvallen, paranoia zelfs psychoses met of zonder drugs maar heb nog nooit zulke enge dingen gevoeld als bij wiet denk ik.

Was alcohol trouwens vergeten te noemen, die staat wel als 2e slechtste bij mij. Die rare 6APB viel nog wel mee vergeleken bij wat ik heb meegemaakt met alcohol en wiet, als ik eerlijk ben. Die 6APB was vooral fysiek het kutst, omdat ik me zo lang ziek voelde.
C
CuriousExplorerLid
Dopemonster zei:
Klik om te vergroten...
Herkenbaar.
B
BeadyLid
De beste van allemaal? Speed
De beste RC? 3MMA
De slechtste van allemaal? Ketamine
De slechtste RC? O-DSMT
G
GeneesmiddelLid
Slechtste ervaringen toch echt wel eigenwijs een dikke joint roken als ik dronken was. Kotsen en de hele wereld die maar blijft draaien.

Beste ervaringen dat we vroeger truffels gingen doen in de zomer in de duinen. Wisten niet wat ons overkwam en uren om alles en iedereen dubbel liggen. Eerste keer XTC mag er ook wezen :)

Dubbel gevoel heb ik over (veel) teveel disso's pakken tijdens psychedelische trip. Op het moment was ik zo verward en randpsychotisch dat het moeilijk genieten was, maar achteraf keek ik voldaan terug op wat the hell ik allemaal meegemaakt had.
W
WillykrekkerLid
Dopemonster zei:
Goeiedag allen! Jaja je leest de titel van dit topic al!

Iedereen die weet natuurlijk dat drugs gebruiken hartstikke leuk kan zijn, nou weet iedereen ook dat er natuurlijk een keerzijde zit aan het gebruik van drugs.....
Daarom vraag ik jullie om je beste ervaring hier te delen maar ook je slechtste ervaring! Om zo wat meer bewustwording te creëren onder het gebruik van drugs zodat mensen dit kunnen onthouden wanneer ze besluiten om iets te gaan gebruiken en het goed te doen om zo zoveel mogelijk risico's te beperken!!!
Bekijk bijlage 19229

Mijn leukste ervaring met drugs:

Toen ik 16 jaar oud was en we met een groep van 30 mensen lekker buiten op een zomerse avond aan de X gingen op het grasveld aan een strandje. Wat waren dat toch leuke tijden zeg! Jong en zorgeloos door het leven gaan en helemaal in het weekend uit onze hersenpan treden. De hele nacht door feesten en slapen in het daglicht. Toen waren de pillen ook al redelijk sterk en wat een topgevoel was dat zeg! Ook tijdens het wauzen blowtjes roken en een paar drankjes drinken om nog verder weg te spacen! Het gevoel de wereld top te vinden en op alles en iedereen verliefd zijn! Ik mis die tijden nu!!!! :smirk: :smirk: :tonguewink: :tonguewink: :sweatsmile: :grimacing:

Mijn slechtste ervaring met drugs:

Wat jaren later toen ik na heftige gebeurtenissen zwaar verslaafd was geraakt en steeds heftigere dingen ging gebruiken. Ik maakte toen al een tijdje zorgen over me gebruik omdat ik een zware opiaten en benzo verslaving had gekregen. Maar op een bepaalde avond sloegen mijn zorgen van 50 naar 100 heel snel. Ik was onder invloed van alcohol en heroine en volgensmij ook een klein beetje xanax en wiet. Had ook een beetje gesnoven. Tijdens het drinken van een biertje begon de coke uit te werken en ik voelde me ademhaling helemaal wegvallen :fearscream: Ik werd hier heel erg angstig van en ik voelde mijzelf ook steeds verder wegvallen alsof ik in een coma raakte. Ze stopte toen me hoofd constant in de coke om mij wakker te houden maar voelde me hart toen heel de tijd te keer gaan alsof ik een hartaanval zou krijgen. Ben toen niet naar het ziekenhuis gegaan en toch heb ik dit wonderbaarlijk overleeft! Na deze gebeurtenis was ik echt in een zware depressie beland en heb toen besloten om mezelf te veranderen en mijn verslavingen en alle onderliggende problemen aan te pakken! Het duurde heel lang tot het moment ik in een kliniek zat en af ging kicken maar wat een periode was dit zeg! Nu spendeer ik me dagen clean en wil dat graag zo houden ook!

Ik hoor graag van jullie wat jullie leuke en nare ervaringen zijn met het gebruik van drugs! Groetjesss.:redheart:
Klik om te vergroten...
Hey,

Laat ik ook is wat posten hahaha.

Mijn leukste ervaring is denk ik toch onder Invloed van 2-fdck op een totaal andere plek terecht kom soms, een plek met ruimte om te denken over alles wat je wilt of rondzwerven door gebouwen en allerlei vage shit zien met luciddreaming. Ik eindig dan meestal in een bos ergens waar je nog heel relaxed ligt of loopt uren lang. Soms ven je dagen weg en word je weer helder is er 2 uur voorbij ofzo.

Of 2cb met vrienden die totaal in de war raakte, en dan elkaar beetje mentaal fucken door bijvoorbeeld de tijd als die gevraagd wordt niet later te maken. (Dus vanaf 12 uur is t bijvoorbeeld een half uur later nog maat 2 over 12 als iemand t vaak vraagt) of dingen roepen als moest jij niet zo werken en ook leuk is: zit je nou in je broek te zeiken!!! Want ja met die zooi dan voel je dat ook echt Als iemand dat zegt, je ziet t water zo lopen.

Slechte ervaringen:
Nou O-pce heeft me wel een paar keer genaaid, de eerste keer werd ik gewoon maar niet nuchter denk dat ik gespaced heb van 8 uur savonds tot de volgende dag 2 uur maybe 3 uur smiddags ofzo daarna ging t wel weer redelijk.
Wel een geluksgevoel wat een week aanhield, maar later een keer blijkbaar op m'n piek bij zitten nemen en de volgende dag was ik zwaar depressief en voelde het alsof de hele wereld boos op me was including myself. Teleurgesteld in het leven en het idee dat ik t echt voorgoed had verpest. Waar ook een ander gevoel bij kwam wat meer neer kwam op laat iedereen maar lekker ik vertrek wel naar Afrika ofzo dan heeft niemand last van me en t leven is daar simpel.

Edit men bijzonderste slechtste maar ook wel weer grappige ervaring is vergiftiging in een kroeg, heb alles vanaf men laatste biertje, half 12, van andere moeten horen. Blijkbaar zat er een hoge dosis drugs in dat laatste biertje we denken dat t wss 3mmc was en dat t echt wel gaat om 2/3gram. Ben wel wat gewend maar das te gek. Viel na het bewuste drankje van de bar kruk en ben een uurtje ofzo helemaal weg geweest met een ziek lage hartslag. In ambulance iets bij gekomen is me verteld, later in t ziekenhuis iets meer bij geweest. Niet bij bij, maar er brande licht maar niet echt aanwezig allerlei vage shit gezegd en stickers voor de hartmonitor steeds van me afgehaald haha. Zelf kwam ik rond 3 uur pas echt een beetje bij en kon daarna ook niet meer slapen, contact gezocht met vrienden en die hebben t een beetje uitgelegd. 8 uur eerste stappen uit bed en om half 12 mocht ik weg uit t zieken huis. Smiddags nog optijd voor men afspraak gelukkig, moest ff een stalen bumper op men autootje haha.

Verhalen genoeg iig bij interesse kan ik zo nog wat neerzetten hoor haha.

Mvg
W
WillykrekkerLid
Beady zei:
De beste van allemaal? Speed
De beste RC? 3MMA
De slechtste van allemaal? Ketamine
De slechtste RC? O-DSMT
Klik om te vergroten...
De beste van allemaal? Speed/xtc
De beste Rc? Die ik ken so far, 2-fdck ketamine
Slechtste van alles? Hash of coke(valt vies tegen zeker met die prijs/resultaat verhouding)
Slechtste RC? Denk dan toch aan de 2mmc, of 4emc deed veel pijn weinig effect
Gevaarlijkste RC? Van wat ik ken is O-pce toch t pittigste t kan 2 kanten op of je gaat je gelukkig voelen of extra depri en t duurt ongelooflijk lang
J
Jesuswalksurviv0rLid
Een mildo paddotrip tijdens een fietstocht, dat resulteert altijd wel een hele fijne ervaring :)

Mocht ik mijn leven weer op de rails krijgen, dan word ik weer paar keer in het jaar een Albert Hoffman.
S
SnuffelaarLid
Snachts In een zoutwater zee mn op m'n rug drijven tijdens het pieken van m'n mdma en ondertussen staren naar de maan en alle sterren. Gewoon magisch.

Slechtste: Ofwel 2C-E wat me psychotisch maakte ofwel 25e-nboh in combinatie met A-php wat dodelijk kon aflopen.
K
KatowiceLid
flink wat met een maar 250 mg benzofury(apb) we waren Defqon weekend nam hem om 1 uur handen tintelen. Zonnebril op, 2 lolly’s gekocht waardoor ik er op beide kanden op kon kauwen

en wauw wat ging ik knetter en knetter hard. Het is zo als je met mdma op je piek zit, en alleen dat. Is apb minimaa 18 uur. Later op. De camping nam ik 2 nieuwe lolly’s en ook daar ging ik nog steeds kneiter hard. Nam hem rond 20:00 en om zeker 06:30 tot denk 19:00 kk hard gegaan

en dan nog eindsh mooie vrouwen, en dke lasers en lichtsnow… pff je gaat tering hard als Ken

vooordeel van 6apb is dat je helder in je kop. Niet zoals bij mdma dat je helemaal weg Spaces, dubbel kijken etc
vooordeel van 6apb is dat je helder in je kop. Niet zoals bij mdma dat je helemaal weg Spaces, dubbel kijken etc

6apb doet ik alleen op defqon weekendd. Etc.
Bij een feest van 8 uur sta je daarna nog tering hard te gaan. Afters ook.

geef mij maar wat mdma bij vrienden thuis .

maar 6apb zeker aan te raden. Wellicht lagere dosis beginnen.

ook een tip, begin eerst met mdma,, als je 6apb nog nooit geprobeerd hebt.
W
WollukkerLid
Kun je eten tijdens 6abp trip? Ik kan me voorstellen als je het klokje rond niet kan eten (net als bij mdma, ik tenminste) dat je lijf het op een gegeven moment af laat weten en dat de kater genadeloos is.
Z
ZanzaLid
Wollukker zei:
Kun je eten tijdens 6abp trip? Ik kan me voorstellen als je het klokje rond niet kan eten (net als bij mdma, ik tenminste) dat je lijf het op een gegeven moment af laat weten en dat de kater genadeloos is.
Klik om te vergroten...
Tuurlijk kan dat. Maar het is wel een hele klus, net als bij mdma. Sommige kanen hele pizza's weg en anderen krijgen nog geen druif naar binnen.

Probeer iig altijd wat fruit te eten en wat ik altijd doe: calorierijke eiwit/carb shakes drinken.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."