Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsJe leukste drug ervaring en je slechtste drug ervaring

Je leukste drug ervaring en je slechtste drug ervaring

72 antwoorden
18 weergaven
18-5-2026
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Goeiedag allen! Jaja je leest de titel van dit topic al!

Iedereen die weet natuurlijk dat drugs gebruiken hartstikke leuk kan zijn, nou weet iedereen ook dat er natuurlijk een keerzijde zit aan het gebruik van drugs.....
Daarom vraag ik jullie om je beste ervaring hier te delen maar ook je slechtste ervaring! Om zo wat meer bewustwording te creëren onder het gebruik van drugs zodat mensen dit kunnen onthouden wanneer ze besluiten om iets te gaan gebruiken en het goed te doen om zo zoveel mogelijk risico's te beperken!!!
festivall.jpg

Mijn leukste ervaring met drugs:

Toen ik 16 jaar oud was en we met een groep van 30 mensen lekker buiten op een zomerse avond aan de X gingen op het grasveld aan een strandje. Wat waren dat toch leuke tijden zeg! Jong en zorgeloos door het leven gaan en helemaal in het weekend uit onze hersenpan treden. De hele nacht door feesten en slapen in het daglicht. Toen waren de pillen ook al redelijk sterk en wat een topgevoel was dat zeg! Ook tijdens het wauzen blowtjes roken en een paar drankjes drinken om nog verder weg te spacen! Het gevoel de wereld top te vinden en op alles en iedereen verliefd zijn! Ik mis die tijden nu!!!! :smirk: :smirk: :tonguewink: :tonguewink: :sweatsmile: :grimacing:

Mijn slechtste ervaring met drugs:

Wat jaren later toen ik na heftige gebeurtenissen zwaar verslaafd was geraakt en steeds heftigere dingen ging gebruiken. Ik maakte toen al een tijdje zorgen over me gebruik omdat ik een zware opiaten en benzo verslaving had gekregen. Maar op een bepaalde avond sloegen mijn zorgen van 50 naar 100 heel snel. Ik was onder invloed van alcohol en heroine en volgensmij ook een klein beetje xanax en wiet. Had ook een beetje gesnoven. Tijdens het drinken van een biertje begon de coke uit te werken en ik voelde me ademhaling helemaal wegvallen :fearscream: Ik werd hier heel erg angstig van en ik voelde mijzelf ook steeds verder wegvallen alsof ik in een coma raakte. Ze stopte toen me hoofd constant in de coke om mij wakker te houden maar voelde me hart toen heel de tijd te keer gaan alsof ik een hartaanval zou krijgen. Ben toen niet naar het ziekenhuis gegaan en toch heb ik dit wonderbaarlijk overleeft! Na deze gebeurtenis was ik echt in een zware depressie beland en heb toen besloten om mezelf te veranderen en mijn verslavingen en alle onderliggende problemen aan te pakken! Het duurde heel lang tot het moment ik in een kliniek zat en af ging kicken maar wat een periode was dit zeg! Nu spendeer ik me dagen clean en wil dat graag zo houden ook!

Ik hoor graag van jullie wat jullie leuke en nare ervaringen zijn met het gebruik van drugs! Groetjesss.:redheart:
B
BraboFLid
01-01-2024, 00:00
#2
Leuke ervaring
Een midweekje centerparks. Hier besloten om een avond X te doen. 2 maten van mij deden dit toen voor het eerst. Ik had al meer ervaring. De avond was super.

Toen de volgende ochtend. Optijd wakker, wat proberen te eten en gelijk door naar het zwembad. Ik had nog 3kwart pil over en in een opwelling deze achterover gegooid.
Na een half uurtje begon ik hem te voelen, toen mijn maten even ingelicht hoe mijn staat was. Die konden er wel mee lachen.
Ik heb echt een super ervaring gehad en alles voelde zo goed. Lekker jezelf mee laten voeren door het water, van de glijbaan af, wauw. Was echt super😁

Minder leuke ervaring
Tot nu toe altijd wel goed gegaan op drugs (met name X, coke en ket wat ik gedaan heb)
Een aantal keer gewoon te gek gedaan met X en veel te veel gepakt. Gewoon niks meer weten van de avond, lastig aanspreekbaar zijn. Nee dat doe ik niet meer zo. Less is more
Uiteindelijk zijn die avonden dat je je grens niet meer weet en door blijft pakken de minst leuke is mijn ervaring.
B
BoymanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Leuk topic! Heftig stukje van je trouwens @MrJunkieXL , maar goed om te horen dat je nu clean bent! Knap van je!

Leukste ervaring
De eerste keer dat een vriend en ik High Hawaiians truffels namen, 22gr ipv de gebruikelijke 15. We zijn vier uur lang compleet in extase geweest en hetzelfde nummer non-stop geluisterd al die tijd. De visuals gingen keihard, we waren extreem euforisch, de lichamelijke sensaties waren zo heerlijk! Echt een tripje waar ik nog steeds af en toe aan terug denk, super memorabel en toch totaal onbeschrijflijk.

Minst leuke ervaring
De tweede keer dat ik xtc gebruikte en voor mij de eerste keer op een festival. Was netjes begonnen met een halfje en ik voelde me heel goed! Toen ik net over de piek heen was dacht ik het andere halfje even snel in te kunnen nemen. Omdat ik midden in een groep stond en de boel slecht verlicht was, pakte ik per ongeluk mijn tweede - hele - pil en tikte die zo achterover. Een half uur later werd me ineens heel erg duidelijk wat er gebeurd was toen ik zo hard ging dat ik alleen nog maar voor me uit kon staren. Ik vreesde dat mn hart zou ontploffen en mn kaken los zouden gaan laten :sweatsmile: Blijkbaar ben ik al vrij gevoelig en waren het ook nog eens sterke pillen. Daar heb ik mijn lesje wel geleerd wat betreft veilig gebruik..
S
SheairaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Leukste was toen ik na een tijdje geen XTC te hebben gedaan na een illegaal bosfeestje ging van vrienden. Ik had überhaupt nog nooit zoiets meegemaakt, met twintig a dertig mensen leip dansen en chillen op psy trance haha ergens midden in een bos de hele avond en nacht. Speaker, lampjes alles. Vervolgens nog met een paar mensen leip in de heide staan kijken hoe de zon weer opkwam.

Was ook eerste keer dat ik iets meer had genomen. Ik had nog capsules mdma gekocht van iemand nadat ik een pil op had maar besefte mij toen ineens dat het ochtend was dus snel naar binnen gedrukt haha. Ik ging dus ook wel erg lekker na twee jaar niks te hebben gehad. Dat laatste in combi met de hele setting maakte wel dat dat echt de leukste avond en ervaring tot nu toe was. Is nu vijf jaar geleden denk ik ongeveer.

(Minst leuke kom ik nog op terug en ik ga dit verhaal later op de laptop nog wel bijwerken. Geen zin in veel typen via mobiel)
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Sheaira zei:
Leukste was toen ik na een tijdje geen XTC te hebben gedaan na een illegaal bosfeestje ging van vrienden. Ik had überhaupt nog nooit zoiets meegemaakt, met twintig a dertig mensen leip dansen en chillen op psy trance haha ergens midden in een bos de hele avond en nacht. Speaker, lampjes alles. Vervolgens nog met een paar mensen leip in de heide staan kijken hoe de zon weer opkwam.

Was ook eerste keer dat ik iets meer had genomen. Ik had nog capsules mdma gekocht van iemand nadat ik een pil op had maar besefte mij toen ineens dat het ochtend was dus snel naar binnen gedrukt haha. Ik ging dus ook wel erg lekker na twee jaar niks te hebben gehad. Dat laatste in combi met de hele setting maakte wel dat dat echt de leukste avond en ervaring tot nu toe was. Is nu vijf jaar geleden denk ik ongeveer.

(Minst leuke kom ik nog op terug en ik ga dit verhaal later op de laptop nog wel bijwerken. Geen zin in veel typen via mobiel)
Klik om te vergroten...
Jaa dat is geweldig he! Om dat in een bos mee te maken haha. Ik heb dat ook een keer ervaren maar had toen teveel x op, het waren ook veelte sterke pillen. Die pillen waren ook bedoeld om niet op bij te pakken volgens mij want van 1tje ging je al helemaal uit je plaat. Begon toen ook te hallucineren en zag allemaal dingen die er helemaal niet waren. Leuk om te lezen je ervaring brengt oude herinneringen naar boven :sunglasses: :tonguewink: :tonguewink:
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#6
BraboF zei:
Leuke ervaring
Een midweekje centerparks. Hier besloten om een avond X te doen. 2 maten van mij deden dit toen voor het eerst. Ik had al meer ervaring. De avond was super.

Toen de volgende ochtend. Optijd wakker, wat proberen te eten en gelijk door naar het zwembad. Ik had nog 3kwart pil over en in een opwelling deze achterover gegooid.
Na een half uurtje begon ik hem te voelen, toen mijn maten even ingelicht hoe mijn staat was. Die konden er wel mee lachen.
Ik heb echt een super ervaring gehad en alles voelde zo goed. Lekker jezelf mee laten voeren door het water, van de glijbaan af, wauw. Was echt super😁

Minder leuke ervaring
Tot nu toe altijd wel goed gegaan op drugs (met name X, coke en ket wat ik gedaan heb)
Een aantal keer gewoon te gek gedaan met X en veel te veel gepakt. Gewoon niks meer weten van de avond, lastig aanspreekbaar zijn. Nee dat doe ik niet meer zo. Less is more
Uiteindelijk zijn die avonden dat je je grens niet meer weet en door blijft pakken de minst leuke is mijn ervaring.
Klik om te vergroten...
Herkenbaar ook ik vind inderdaad dat de leukste xtc ervaringen gemaakt worden wanneer je niet overdoseerd door bij te pakken en te veel in te nemen! Lijkt mij ook geweldig om op centerparcs aan de xtc te gaan al helemaal in het zwembad:sweatsmile::grin: Helaas zijn mijn drugs avontuurtjes voorbij!

Boyman zei:
Leuk topic! Heftig stukje van je trouwens @MrJunkieXL , maar goed om te horen dat je nu clean bent! Knap van je!

Leukste ervaring
De eerste keer dat een vriend en ik High Hawaiians truffels namen, 22gr ipv de gebruikelijke 15. We zijn vier uur lang compleet in extase geweest en hetzelfde nummer non-stop geluisterd al die tijd. De visuals gingen keihard, we waren extreem euforisch, de lichamelijke sensaties waren zo heerlijk! Echt een tripje waar ik nog steeds af en toe aan terug denk, super memorabel en toch totaal onbeschrijflijk.

Minst leuke ervaring
De tweede keer dat ik xtc gebruikte en voor mij de eerste keer op een festival. Was netjes begonnen met een halfje en ik voelde me heel goed! Toen ik net over de piek heen was dacht ik het andere halfje even snel in te kunnen nemen. Omdat ik midden in een groep stond en de boel slecht verlicht was, pakte ik per ongeluk mijn tweede - hele - pil en tikte die zo achterover. Een half uur later werd me ineens heel erg duidelijk wat er gebeurd was toen ik zo hard ging dat ik alleen nog maar voor me uit kon staren. Ik vreesde dat mn hart zou ontploffen en mn kaken los zouden gaan laten :sweatsmile: Blijkbaar ben ik al vrij gevoelig en waren het ook nog eens sterke pillen. Daar heb ik mijn lesje wel geleerd wat betreft veilig gebruik..
Klik om te vergroten...
Helemaal top je leukste ervaring! Jammer dat ik nooit zo'n geweldige trip heb gehad van truffels of paddo's met vrienden dit lijkt me namelijk ook geweldig om mee te maken! Een maat van mij heeft ook eens zoiets beschreven en hun lagen helemaal in een deuk van de paddo's geweldig!
Herkenbaar je minst leuke ervaring! Iemand waar ik ooit op een festival geweest ben die kon totaal niet met xtc pillen omgaan en die had in een uur tijd 3 pillen naar binnen gegooid toen de zooi eenmaal inwerkte tolde heel ze ogen naar binnen en was hij helemaal van het padje af! Ook de heletijd lopen zoeken naar hem omdat ie iedere keer wegliep en kwijtraakte.... al bij al bleek die het toch een leuk feestje gevonden te hebben al had ie er niet zoveel van meegekregen:tearsofjoy::tilttearlaugh: Zeg dan ook altijd denk na voordat je bijpakt! En wacht ook ruimte tijd voor de pil ze werking gaat doen in plaats van na een kwartier al zeggen ik voel niks!:sweatsmile:


Bedankt voor het delen van jullie ervaringen!:innocent:
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#7
Leukste: ondanks dat het uit de hand gelopen is, heb ik met coke best leuke avonden en nachten beleefd.
Slechtste: GHB. Buik-en hoofdpijn...
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Leukste ervaring
5 2cb pillen

Slechtste
4 2cb pillen
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#9
benzzzy zei:
Leukste ervaring
5 2cb pillen

Slechtste
4 2cb pillen
Klik om te vergroten...
New echt...

Met die 5 pillen had ik sex met het universum.
En met de 4 pillen had ik een zware overdosering.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Lemmy zei:
Leukste: ondanks dat het uit de hand gelopen is, heb ik met coke best leuke avonden en nachten beleefd.
Slechtste: GHB. Buik-en hoofdpijn...
Klik om te vergroten...
Snap ik GHB is ook bah!:tonguewink:
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#11
benzzzy zei:
New echt...

Met die 5 pillen had ik sex met het universum.
En met de 4 pillen had ik een zware overdosering.
Klik om te vergroten...
Das wel bijzonder zeg hoe heb je dat voor elkaar gekregen dan?:tearsofjoy::tilttearlaugh:
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#12
De dosering onderschat.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#13
De leukste keer on drugs was:
De allereerste keer dat ik samen met een vriend aan de citral hash ging, wat was dat een zaaaaalige rush....!
Deze kreeg ik noooooit meer zo heerlijk terug...

De slechtste ervaring was de eerste lsd trip.
Na innemen met mijn ervaren tripkameraad zitten blowen dat het een lieve lust was.
Totdat de muren van de kamer op ons afkwamen en wij naar buiten vluchtten.
De trip begon, en het eerste uur was hij fantastisch.
De trein, die langs kwam razen, een steen in het rivierwater gooien en dan die kringen zien, en op een gegeven moment dacht ik dat ik God was.
Wij liepen midden over de straat, alle auto's toeteren uiteraard, maar daaraan hadden we schijt...Wij zijn God!
Jullie zijn arme aardwormen, wij hebben dus voorrang!
En toen veranderde het.

Ik ging op zoek naar mijzelf en kwam er niet uit. En er ontstond angst.
Steeds heviger en dieper.
Ik liep terug over de brug en die railing liep kilometers door...
Volledig in paniek mijn auto ingekropen en God betere het, naar huis gereden met 15 km per uur, wat mij 200 km per uur leek..
Dit alleen al had nooit mogen gebeuren, maar paniek laat je rare dingen doen. Jazeker.

Eenmaal thuis nam ik een bongpijp, en dook mijn nest in.
Een half uur later was de trip voorbij.
Ik denk: dit dus nooit en te nimmer nog een keer...
Ik heb het idee, dat deze trip als " hoofdwerking" alle prikkels met de factor 5000 x harder deed binnenkomen.
Goed voelen: 5000 x meer " goed".
Onderzoek: 5000 x meer "de diepte in."
Kleuren waarnemen: 5000 x meer "intens."
Angst: 5000 x meer "angstig."
Hetgeen tot grote paniek leidde.
Typisch is, dat ik na deze bad ervaring nooit meer in paniek ben geraakt, ik denk zelfs dat dit helemaal niet meer gebeurt.
Ik word bij bepaalde gebeurtenissen alleen maar kalm.
Rustig bij mezelf te rade gaan, hoe eea op te lossen.
In het legioen leidde deze " paniekloze" toestand tot af en toe toch wel echt gevaarlijke omstandigheden. Ik ben niet bang voor Magere Hein met de Zeis...integendeel.
Soms kijk ik al uit naar Charon. Jazeker.
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#14
MrJunkieXL zei:
Snap ik GHB is ook bah!:tonguewink:
Klik om te vergroten...

Ja drie keer proberen volstond. MDMA en X pillen waren lekker chill, maar dat...
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#15
Beste ervaring was aan de DOC, vooral toen we 's avonds op een feestje stonden. De meest leipe dingen gezien, staand op de dansvloer. Onder andere super gedetailleerde ruimteschepen, een soort mozaïek van linealen en muzieknoten en een communistisch statieportret van Geert Wilders. Steeds zag ik er detals van en als ik mijn ogen sloot zag ik het hele schouwspel.

Daarna nog gescout voor een modellenbureau op hetzelfde feestje :tearsofjoy: Snapte eerst niet wat ze wilden, ze hebben een foto gemaakt en een visitekaartje gegeven. Was wel een echt bureau maar blijkbaar toch niet met mijn spacende bek door de tweede selectie gekomen. Vind mijzelf ook echt niet het type ervoor maar was wel een leuke egoboost zo midden in je trip.

Later (of ervoor?) nog met een vage Engelsman op de WC flinke punten keta staan snuiven. Was even vergeten dat ik hem al tripte. Ging echter bijzonder goed.

Slechtste ervaring was aan de MXE, Had de hele avvond zitten zuipen en toen wat speed genomen om nog naar een feestje te kunnen gaan. Voelde me toen best nuchter dus dacht wel wat MXE te kunnen nemen. Ik had er alleen even niet aan gedacht dat ik natuurlijk alleen helder was door de speed van daarvoor en dat ik die middag flink gezopen had

Uiteindelijk tent uit gezet, uur naar mijn fiets staan zoeken terwijl ik met de bus was. Gelukkig kwam een maatje me ophalen met de brommer.
W
WillykrekkerLid
01-01-2024, 00:00
#16
Beady zei:
De beste van allemaal? Speed
De beste RC? 3MMA
De slechtste van allemaal? Ketamine
De slechtste RC? O-DSMT
Klik om te vergroten...
De beste van allemaal? Speed/xtc
De beste Rc? Die ik ken so far, 2-fdck ketamine
Slechtste van alles? Hash of coke(valt vies tegen zeker met die prijs/resultaat verhouding)
Slechtste RC? Denk dan toch aan de 2mmc, of 4emc deed veel pijn weinig effect
Gevaarlijkste RC? Van wat ik ken is O-pce toch t pittigste t kan 2 kanten op of je gaat je gelukkig voelen of extra depri en t duurt ongelooflijk lang
J
Jesuswalksurviv0rLid
01-01-2024, 00:00
#17
Een mildo paddotrip tijdens een fietstocht, dat resulteert altijd wel een hele fijne ervaring :)

Mocht ik mijn leven weer op de rails krijgen, dan word ik weer paar keer in het jaar een Albert Hoffman.
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#18
Snachts In een zoutwater zee mn op m'n rug drijven tijdens het pieken van m'n mdma en ondertussen staren naar de maan en alle sterren. Gewoon magisch.

Slechtste: Ofwel 2C-E wat me psychotisch maakte ofwel 25e-nboh in combinatie met A-php wat dodelijk kon aflopen.
K
KatowiceLid
01-01-2024, 00:00
#19
flink wat met een maar 250 mg benzofury(apb) we waren Defqon weekend nam hem om 1 uur handen tintelen. Zonnebril op, 2 lolly’s gekocht waardoor ik er op beide kanden op kon kauwen

en wauw wat ging ik knetter en knetter hard. Het is zo als je met mdma op je piek zit, en alleen dat. Is apb minimaa 18 uur. Later op. De camping nam ik 2 nieuwe lolly’s en ook daar ging ik nog steeds kneiter hard. Nam hem rond 20:00 en om zeker 06:30 tot denk 19:00 kk hard gegaan

en dan nog eindsh mooie vrouwen, en dke lasers en lichtsnow… pff je gaat tering hard als Ken


vooordeel van 6apb is dat je helder in je kop. Niet zoals bij mdma dat je helemaal weg Spaces, dubbel kijken etc
vooordeel van 6apb is dat je helder in je kop. Niet zoals bij mdma dat je helemaal weg Spaces, dubbel kijken etc

6apb doet ik alleen op defqon weekendd. Etc.
Bij een feest van 8 uur sta je daarna nog tering hard te gaan. Afters ook.

geef mij maar wat mdma bij vrienden thuis .

maar 6apb zeker aan te raden. Wellicht lagere dosis beginnen.

ook een tip, begin eerst met mdma,, als je 6apb nog nooit geprobeerd hebt.
W
WollukkerLid
01-01-2024, 00:00
#20
Kun je eten tijdens 6abp trip? Ik kan me voorstellen als je het klokje rond niet kan eten (net als bij mdma, ik tenminste) dat je lijf het op een gegeven moment af laat weten en dat de kater genadeloos is.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."