Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTrippen in een sterrenrestaurant, en daarna candyflippen met 6-APB op een huisfeestje

Trippen in een sterrenrestaurant, en daarna candyflippen met 6-APB op een huisfeestje

46 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#1
VJ_LSD72 zei:
Ook 2x in een vechtpartij op de acid mee mogen maken. In een split-second handelen is dan belangrijk en op de een of andere manier gaat alles in slow-motion en gaat het vechten / verdedigen enorm soepel en kwam ik er zonder kleurscheuren vanaf, dit tot in tegenstelling van de vechtersbazen die opgefokt waren maar met de staart tussen de benen 'm snel smeerden. Beide gevallen was ik getuige van een oneerlijke situatie en waren mensen in nood en handelde ik automatisch.
Klik om te vergroten...
Wow serieus, een vechtpartij..? Lijkt me heftig. Gelukkig heb ik dat niet meegemaakt.

Nouja met dit soort dingen kan het natuurlijk ook makkelijk de andere kant op slaan. Je hebt je eigen reactie nooit echt in de hand (ook niet als je nuchter bent). Psychedelica maken je wel vatbaar voor heftige ervaringen. Dus in die zin is het wel verstandig om op te passen waar en wanneer je tript. Maar zoals zo vaak bij experts moet je eerst heel goed weten wat de regels zijn, voordat je ze een beetje kunt buigen :wink:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
S
SnuifcabineLid
01-01-2024, 00:00
#2
VJ_LSD72 zei:
Je kunt meer dan je zelf denkt op de acid kan ik je vertellen.
Klik om te vergroten...
Heb het idee dat je bij LSD jezelf ook een soort van kan forceren om functioneel te zijn, wat ik veel moeilijker vind met andere drugs. Hebben jullie dat ook?
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#3
Snuifcabine zei:
Heb het idee dat je bij LSD jezelf ook een soort van kan forceren om functioneel te zijn, wat ik veel moeilijker vind met andere drugs. Hebben jullie dat ook?
Klik om te vergroten...
De truc is dat je er niet over na moet gaan denken, want dan lukt het niet meer.
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#4
Neo-Shulginist zei:
De truc is dat je er niet over na moet gaan denken, want dan lukt het niet meer.
Klik om te vergroten...
Tot 10 tellen is heel eenvoudig maar als je me vervolgens vraagt of ik zeker weet dat 7 tussen 6 en 8 hoort ga ik nadenken, dan twijfelen en dan weet ik het niet meer zeker.
Daarna volgt een lachbui, van het hilarische type, omdat je het echt niet meer weet, dat vind ik erg prettig aan LSD, het 'cheeky' achtige.
Lost in a forest... :musicalnotes:
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#5
Snuifcabine zei:
Heb het idee dat je bij LSD jezelf ook een soort van kan forceren om functioneel te zijn, wat ik veel moeilijker vind met andere drugs. Hebben jullie dat ook?
Klik om te vergroten...

Nee. Ik ben echt niet functioneel op LSD, snap bijvoorbeeld geen f*ck meer van apparaten. En een rondje buiten doen (liefst in het donker als het moet) vind ik al spannend. Ik ben van nature absoluut niet paranoïde aangelegd maar op LSD me tussen de - nuchtere - mensen begeven durf ik niet goed.

Daarom ook een ietwat verbazingwekkend (zeker gezien de setting van het chique restaurant… ik zou me daar zo ‘ongepast’ voelen aan de LSD haha) maar wel heel HEEL COOL rapport @Neo-Shulginist! Wat een feestje, en dan gelukkig ook nog zo geslaagd. 🥳 😍:cheerpompom:
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#6
Een man naar mijn hart. Wat een tering vet verhaal. Dit vergeet Jasper (en de rest) nooit meer.

Fear and loathing in Amsterdam.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Aparte manier van vrijgezellenfeest, maar veel plezier!
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#8
Roze Olifant zei:
Nee. Ik ben echt niet functioneel op LSD, snap bijvoorbeeld geen f*ck meer van apparaten. En een rondje buiten doen (liefst in het donker als het moet) vind ik al spannend. Ik ben van nature absoluut niet paranoïde aangelegd maar op LSD me tussen de - nuchtere - mensen begeven durf ik niet goed.
Klik om te vergroten...
Haha ik denk ook wel dat het voor gevorderden is. Maarja, ik trip al vanaf mijn 18e levensjaar minimaal twee keer per jaar op LSD. Op een gegeven moment is het allemaal toch wel wat minder spannend :wink:

Dus ik zou dit ook zeker niet aanraden als setting. Want er kan natuurlijk best wat mis gaan. En een bad trip in het centrum van Amsterdam lijkt me wel echt heel kut :grimacing:. De sfeer is daar echt heel kut natuurlijk: het is veel te druk, met allerlei lompe toeristen die daar straalbezopen rondlopen. Ik vind het altijd een heel slecht idee dat zoveel smartshops in het centrum truffels verkopen. Het centrum van Amsterdam is zo'n beetje de slechtste setting die ik me kan bedenken. Maar dat hoeft dus niet te betekenen dat het ook fout moet gaan. Met de juiste moed, doelgerichtheid, en wat onverschilligheid kom je een heel eind!
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#9
FredKroket zei:
Een man naar mijn hart. Wat een tering vet verhaal. Dit vergeet Jasper (en de rest) nooit meer.

Fear and loathing in Amsterdam.
Klik om te vergroten...
Haha, helaas veranderde het hoofd van de baliemedewerker niet in een slang.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#10
Alinde zei:
Aparte manier van vrijgezellenfeest, maar veel plezier!
Klik om te vergroten...
We hebben ook nog even gekeken of we een rondleiding in een stripclub konden doen. Maar daar waren meer deelnemers voor nodig, en we hadden eigenlijk allemaal geen zin in dat platte gedoe. Achteraf ben ik er heel blij mee dat we voor wat anders hebben gekozen :grin:
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#11
Leuk en origineel tripreport @Neo-Shulginist ! Bedankt voor het delen. Weet niet of ik zelf op zo’n hoge dosis lsd nog naar een restaurant zou durven maar het heeft me wel geïnspireerd het op een lagere dosis te proberen…

Feestje daarna klinkt wel echt zalig trouwens! Lekker thuis met bekenden aan de 6 en lsd en dan als toetje nog genieten van je vriendin. Je kan het slechter treffen 😉
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#12
Eik zei:
Leuk en origineel tripreport @Neo-Shulginist ! Bedankt voor het delen. Weet niet of ik zelf op zo’n hoge dosis lsd nog naar een restaurant zou durven maar het heeft me wel geïnspireerd het op een lagere dosis te proberen…

Feestje daarna klinkt wel echt zalig trouwens! Lekker thuis met bekenden aan de 6 en lsd en dan als toetje nog genieten van je vriendin. Je kan het slechter treffen 😉
Klik om te vergroten...
Haha ja sinds die ene giga-druppel die ik ooit op had doe ik niet meer aan lage doseringen 😂

Wil je ook een druppel? - Nog nooit zoveel LSD op

Met wat vrienden hielden we zaterdag een verjaardags-psytrancefeestje. Toen ik aankwam vroeg een vriend of ik zin had een druppel LSD met hem te doen, om lekker op dezelfde golflengte te zitten. 'Leuk', dacht ik. Maar vervolgens zat ik vier uur lang met de bank samengesmolten in een zee van...
drugsforum.nl drugsforum.nl
S
Sally TessioLid
01-01-2024, 00:00
#13
Prachtig report man!

Side note: wat is er met tripreport van de maand gebeurd? Ik zag net een oude thread waarin werd besproken hoe het kon blijven bestaan, maar aan het einde van de thread werd niet duidelijk of en hoe het in leven is gehouden.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#14
Wow, wat een fantastisch report om te lezen.
Wat een ervaring om gedaan te hebben 🤩
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#15
Sally Tessio zei:
Prachtig report man!

Side note: wat is er met tripreport van de maand gebeurd? Ik zag net een oude thread waarin werd besproken hoe het kon blijven bestaan, maar aan het einde van de thread werd niet duidelijk of en hoe het in leven is gehouden.
Klik om te vergroten...
Haha ik moet stiekem toegeven dat ik nog graag een keer het 'tripreport van de maand' zou winnen, en vooral de tag 'tripreporter' 😇😇😇😇

@Eik @Roze Olifant @Mevrouw Pløp @StimsalaBanne
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ja dit dus😂 Magisch. Thanks voor de #inspo
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#17
Wat een gaaf en goed geschreven trip report
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#18
ljuv zei:
Ja dit dus😂 Magisch. Thanks voor de #inspo
Klik om te vergroten...
Ik zeg report, als je wil. Dit is echt een top 3 tripreport voor mij!
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#19
FerdFatoehaus zei:
Ik zeg report, als je wil. Dit is echt een top 3 tripreport voor mij!
Klik om te vergroten...
Ik was toevallig op de terugweg al bezig! Komt er zeker aan😊
S
SjakkaLid
01-01-2024, 00:00
#20
Echt heerlijk verslag, leest als een goed georkestreerde trip. Je enthousiasme voor de combo spat ervan af.

Ik haak even aan met een vraag die bij me opkwam: ik heb zelf nog geen ervaring met LSD, maar wel meerdere keren met truffels (psilocybine), meestal in hogere doseringen van rond de 25 gram vers. Wat me dan steeds opvalt, is dat ik enorm in mijn hoofd schiet. Gedachten raken in loops, associaties worden onnavolgbaar, en er ontstaat een soort cognitieve lag waardoor ik me totaal niet meer comfortabel voel in sociale settings. Alsof mijn brein even achterloopt op de wereld of juist versnelt, maar dan zonder controle.

Wat me vooral opviel in jouw verhaal is dat je tijdens het pieken gewoon in een restaurant zat. Dat zou bij mij tijdens een truffeltrip echt ondenkbaar zijn. In zo’n setting zou ik waarschijnlijk alleen maar dissociëren, moeite hebben met taal en totaal overprikkeld raken door etiquette, licht, geluid en andermans aanwezigheid.

Wat ik me dus afvraag: hoe verhoudt LSD zich tot psilocybine qua mentale grip, stuurbaarheid en sociale functioneerbaarheid?
Ik hoor vaak dat LSD helderder is, dat je tijdens de trip beter kunt denken en communiceren, terwijl truffels meer dromerig en dissociatief zijn. Tegelijkertijd lees ik dat LSD mentaal juist zwaarder kan zijn, met een langere duur en kans op fixatie.

Zijn er hier mensen die die brain lag bij psilo herkennen, en kunnen zeggen of LSD dat minder heeft?
Of dat je met LSD juist meer kunt sturen en sociaal beter overeind blijft bij bijvoorbeeld 150 tot 200 microgram?

Ik ben nieuwsgierig omdat ik LSD ooit in mijn leven graag een keer wil proberen, maar wel huiverig ben voor het ongeleid uitwaaieren van mijn hoofd, zoals ik dat bij truffels soms echt als overweldigend ervaar.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."