Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTrippen in een sterrenrestaurant, en daarna candyflippen met 6-APB op een huisfeestje

Trippen in een sterrenrestaurant, en daarna candyflippen met 6-APB op een huisfeestje

46 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#1
ljuv zei:
Ja dit dus😂 Magisch. Thanks voor de #inspo
Klik om te vergroten...
Ik zeg report, als je wil. Dit is echt een top 3 tripreport voor mij!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#2
FerdFatoehaus zei:
Ik zeg report, als je wil. Dit is echt een top 3 tripreport voor mij!
Klik om te vergroten...
Ik was toevallig op de terugweg al bezig! Komt er zeker aan😊
S
SjakkaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Echt heerlijk verslag, leest als een goed georkestreerde trip. Je enthousiasme voor de combo spat ervan af.

Ik haak even aan met een vraag die bij me opkwam: ik heb zelf nog geen ervaring met LSD, maar wel meerdere keren met truffels (psilocybine), meestal in hogere doseringen van rond de 25 gram vers. Wat me dan steeds opvalt, is dat ik enorm in mijn hoofd schiet. Gedachten raken in loops, associaties worden onnavolgbaar, en er ontstaat een soort cognitieve lag waardoor ik me totaal niet meer comfortabel voel in sociale settings. Alsof mijn brein even achterloopt op de wereld of juist versnelt, maar dan zonder controle.

Wat me vooral opviel in jouw verhaal is dat je tijdens het pieken gewoon in een restaurant zat. Dat zou bij mij tijdens een truffeltrip echt ondenkbaar zijn. In zo’n setting zou ik waarschijnlijk alleen maar dissociëren, moeite hebben met taal en totaal overprikkeld raken door etiquette, licht, geluid en andermans aanwezigheid.

Wat ik me dus afvraag: hoe verhoudt LSD zich tot psilocybine qua mentale grip, stuurbaarheid en sociale functioneerbaarheid?
Ik hoor vaak dat LSD helderder is, dat je tijdens de trip beter kunt denken en communiceren, terwijl truffels meer dromerig en dissociatief zijn. Tegelijkertijd lees ik dat LSD mentaal juist zwaarder kan zijn, met een langere duur en kans op fixatie.

Zijn er hier mensen die die brain lag bij psilo herkennen, en kunnen zeggen of LSD dat minder heeft?
Of dat je met LSD juist meer kunt sturen en sociaal beter overeind blijft bij bijvoorbeeld 150 tot 200 microgram?

Ik ben nieuwsgierig omdat ik LSD ooit in mijn leven graag een keer wil proberen, maar wel huiverig ben voor het ongeleid uitwaaieren van mijn hoofd, zoals ik dat bij truffels soms echt als overweldigend ervaar.
N
NathanielLid
01-01-2024, 00:00
#4
In mijn beleving (!) zijn tryptamines, zoals psylocibine, heel introvert, introspectief. Je komt snel terecht in heel persoonlijke vraagstukken, wat in sociale setting algemeen wat minder wenselijk is. Lysergidamiden (en Fenethylaminen) hebben deze eigenschap minder wat ze makkelijker hanteerbaar maakt, in sociale setting.

Alsnog moet je natuurlijk wel genoeg ervaring hebben met smeltende gezichten, veranderende waarneming van tijd en dergelijken om ze in sociale setting te gebruiken😉
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#5
Sjakka zei:
Echt heerlijk verslag, leest als een goed georkestreerde trip. Je enthousiasme voor de combo spat ervan af.

Ik haak even aan met een vraag die bij me opkwam: ik heb zelf nog geen ervaring met LSD, maar wel meerdere keren met truffels (psilocybine), meestal in hogere doseringen van rond de 25 gram vers. Wat me dan steeds opvalt, is dat ik enorm in mijn hoofd schiet. Gedachten raken in loops, associaties worden onnavolgbaar, en er ontstaat een soort cognitieve lag waardoor ik me totaal niet meer comfortabel voel in sociale settings. Alsof mijn brein even achterloopt op de wereld of juist versnelt, maar dan zonder controle.

Wat me vooral opviel in jouw verhaal is dat je tijdens het pieken gewoon in een restaurant zat. Dat zou bij mij tijdens een truffeltrip echt ondenkbaar zijn. In zo’n setting zou ik waarschijnlijk alleen maar dissociëren, moeite hebben met taal en totaal overprikkeld raken door etiquette, licht, geluid en andermans aanwezigheid.

Wat ik me dus afvraag: hoe verhoudt LSD zich tot psilocybine qua mentale grip, stuurbaarheid en sociale functioneerbaarheid?
Ik hoor vaak dat LSD helderder is, dat je tijdens de trip beter kunt denken en communiceren, terwijl truffels meer dromerig en dissociatief zijn. Tegelijkertijd lees ik dat LSD mentaal juist zwaarder kan zijn, met een langere duur en kans op fixatie.

Zijn er hier mensen die die brain lag bij psilo herkennen, en kunnen zeggen of LSD dat minder heeft?
Of dat je met LSD juist meer kunt sturen en sociaal beter overeind blijft bij bijvoorbeeld 150 tot 200 microgram?

Ik ben nieuwsgierig omdat ik LSD ooit in mijn leven graag een keer wil proberen, maar wel huiverig ben voor het ongeleid uitwaaieren van mijn hoofd, zoals ik dat bij truffels soms echt als overweldigend ervaar.
Klik om te vergroten...
Of LSD te sturen is in een sociale setting weet ik niet. Maar ik vind het een compleet andere ervaring dan truffels. Bij truffels heb ik veel sneller last van mindfucks en lichte paranoia. Met LSD is het veel 'gemoedzame', bij gebrek aan een beter woord. Dat voelt echt als thuiskomen, ook al heb ik dat nog maar een keer of 10 gedaan.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#6
Neo-Shulginist zei:
Haha ik moet stiekem toegeven dat ik nog graag een keer het 'tripreport van de maand' zou winnen, en vooral de tag 'tripreporter' 😇😇😇😇

@Eik @Roze Olifant @Mevrouw Pløp @StimsalaBanne
Klik om te vergroten...
Nog zo'n report en dan ga ik het serieus bespreken in het team :wink:
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mevrouw Pløp zei:
Nog zo'n report en dan ga ik het serieus bespreken in het team :wink:
Klik om te vergroten...

Dan moeten we wel @StimsalaBanne bereiken, ik geloof dat alleen zij die rechten heeft…? En zij zou de opvolging ook verzorgen maar dat is helaas nooit gedaan. Een (al dan niet toekomstige) admin kan ons wellicht wel die rechten geven.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."