Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsRecreatief gebruik van speed.. Hoe beperk jij de risico's?

Recreatief gebruik van speed.. Hoe beperk jij de risico's?

28 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
T
TeQLid
01-01-2024, 00:00
#1
Saivy zei:
Ik probeer het maar tot nu toe lukt het niet echt altijd om het recreatief te houden.
Klik om te vergroten...

Hier ga ik in mee :) Lukt wel om het niet te vaak te doen, maar als ik het dan eens doe is het direct een dag of 4 achter elkaar...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
n
nutsssLid
01-01-2024, 00:00
#2
Saivy zei:
Ik probeer het maar tot nu toe lukt het niet echt altijd om het recreatief te houden.
Klik om te vergroten...

Bij mij lukt het altijd net niet om het recreatief te houden...

Ik denk dat het voor je lichaam best te harden is zoals jij het beschrijft. Maar ook dat dat vrijwel onmogelijk vol te houden is omdat de drug te veel voordelen biedt en je te vaak tegen situaties aan zult lopen die het gebruik er van lijken te rechtvaardigen.
M
Mindless1985Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik denk dat het prima recreatief te gebruiken is. Dat doe ik op dit moment ook. Natuurlijk heb ik ook wel even gehad dat het iets te vaak gebeurde, maar nu geef ik het weg, laat het bij een vriend liggen of spoel het door de wasbak als ik nog over heb na het weekend. Dan ga ik het ook niet misbruiken.
s
sjaaktrekhaakLid
01-01-2024, 00:00
#4
nutsss zei:
Saivy zei:
Ik probeer het maar tot nu toe lukt het niet echt altijd om het recreatief te houden.
Klik om te vergroten...
Maar ook dat dat vrijwel onmogelijk vol te houden is omdat de drug te veel voordelen biedt en je te vaak tegen situaties aan zult lopen die het gebruik er van lijken te rechtvaardigen.
Klik om te vergroten...
Precies. Daarom is het ook zulk verraderlijk spul.
Als je het voor handen hebt is het moeilijk om ervan af te blijven als je moe bent en nog het een en ander moet doen bijv.
d
domzelLid
01-01-2024, 00:00
#5
JewCookie zei:
Alleen recreatief, ik wil me natuurlijk niet vervelen tijdens een tentamen.
Klik om te vergroten...

(thumbs-up) :wink:
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#6
kdenk dat je stelling wel klopt

als je goed op je lichaam let zal je veel schade kunnen beperken
S
SolidiusLid
01-01-2024, 00:00
#7
Vergeet niet dat Amfetamine ooit legaal was he. Dexamphetamine wordt nog steeds in de Verenigde Staten voorgeschreven, evenals Adderall, wat beter schijnt te werken dan Ritalin. Dus om hier met termen als "Speed is een gevaarlijke harddrug. Alle gebruik is onverantwoord" te smijten is volstrekt belachelijk. De drug wordt door velen misbruikt, dat maakt het 'gevaarlijk'. Kleine hoeveelheden Amfetamine (50-75mg per dag) zijn bij goede voeding, vitamines, en voldoende nachtrust zelfs bij dagelijks gebruik absoluut niet schadelijk.
s
sarkeuhLid
01-01-2024, 00:00
#8
ik kan het gewoon niet recreatief gebruiken :confused:
nochtans heb ik me altijd voorgenomen om zo weinig mogelijk te gebruiken
maar uiteindelijk ... :rolleyes:
vind ik wel jammer hoor, maar ja :flushed:
^
^_^Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Ben het echt eens met solidius. Als je lage dosis pep neemt is het echt niet een ramp. Die adhd kinderen krijgen het ook voorgeschreven en gebruiken het hele dag. Alleen vooral het heel veel snuiven op 1 nacht en dan superstrak staan dat is denk ik wel echt schadelijk vooral als je jezelf niet goed verzorgt en de primaire behoeften van een mens niet naleeft.
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ja maar die "ADHD-kinderen" worden vaak niet echt gelukkig van die ritalin.
M
Mr.jihoLid
01-01-2024, 00:00
#11
matthijs zei:
Ja maar die "ADHD-kinderen" worden vaak niet echt gelukkig van die ritalin.
Klik om te vergroten...
idd, de vergelijking: die adhd kinderen gebruiken het ook heel de dag, klopt gewoon niet
m
maverickLid
01-01-2024, 00:00
#12
amfetamines waren eerst medicijn, miss nu nog steeds.. kan het me moeilijk voorstellen.. tis niet voor nix een harddrugs.. onderschat het niet, en inderdaad de speed op de manier zoals veel lui dat gebruiken.. is eigenlijk gwn een overdosis medicijn.. toen dat vroeger als medicijn werd gebruikt.. was dat niet om knetter strak te gaan staan en hardgaan zoals t nu wordt gebruikt..

de tips vink wel chill..:) zo doe ik dat ook als ik gebruik.. nyaa iig bijna dan.. eten op dat moment niet.. vitamines ontbreekt ook wel is aan.. maar vooral na gebruik; toch veel eten verse sinasappelsap liters vn wegdrinken.. en onder gebruik, gwn overdreven veel waterdrinken ookal heb je geen zin in... niet alcohol of weinig.. en vooral niet TE veel en TE vaak.. speed gebruiken, dan is het enigszins al wat minder slecht voor je..
d
domzelLid
01-01-2024, 00:00
#13
dat over die paracetamol laat ik maar ff buiten beshouwing..

ben het met je eens dat speed als enorm destructief bestempelt wordt,
maar ik ben er wel van overtuigd dat 2 gram over (bijvoorbeeld) een week verspreiden met goed eten en slapen minder schade aanricht dan diezelfde 2gr in 1 nacht wegwerken
geldt voor speed, coke, alcohol enzv

dus of recreatief gebruik minder kwaad kan....
d
domzelLid
01-01-2024, 00:00
#14
Solidius zei:
Vergeet niet dat Amfetamine ooit legaal was he. Dexamphetamine wordt nog steeds in de Verenigde Staten voorgeschreven, evenals Adderall, wat beter schijnt te werken dan Ritalin. Dus om hier met termen als "Speed is een gevaarlijke harddrug. Alle gebruik is onverantwoord" te smijten is volstrekt belachelijk. De drug wordt door velen misbruikt, dat maakt het 'gevaarlijk'. Kleine hoeveelheden Amfetamine (50-75mg per dag) zijn bij goede voeding, vitamines, en voldoende nachtrust zelfs bij dagelijks gebruik absoluut niet schadelijk.
Klik om te vergroten...


hier klopt niks van, natuurlijk kan je al het gebruik onverantwoord noemen. dat kleine hoeveelheden en goeie verzorging niet zo heel erg schadelijk zijn is wel zo. maar je kan nooit zeggen dat het ''absoluut niet schadelijk'' is

en onverantwoord is meer bedoeld dat Als je gebruikt, je altijd het gevaar loopt steeds vaker en steeds meer te gaan gebruiken, hoe goed je jezelf ook in de hand denkt te hebben
S
SolidiusLid
01-01-2024, 00:00
#15
domzel zei:
Solidius zei:
Vergeet niet dat Amfetamine ooit legaal was he. Dexamphetamine wordt nog steeds in de Verenigde Staten voorgeschreven, evenals Adderall, wat beter schijnt te werken dan Ritalin. Dus om hier met termen als "Speed is een gevaarlijke harddrug. Alle gebruik is onverantwoord" te smijten is volstrekt belachelijk. De drug wordt door velen misbruikt, dat maakt het 'gevaarlijk'. Kleine hoeveelheden Amfetamine (50-75mg per dag) zijn bij goede voeding, vitamines, en voldoende nachtrust zelfs bij dagelijks gebruik absoluut niet schadelijk.
Klik om te vergroten...


hier klopt niks van, natuurlijk kan je al het gebruik onverantwoord noemen. dat kleine hoeveelheden en goeie verzorging niet zo heel erg schadelijk zijn is wel zo. maar je kan nooit zeggen dat het ''absoluut niet schadelijk'' is

en onverantwoord is meer bedoeld dat Als je gebruikt, je altijd het gevaar loopt steeds vaker en steeds meer te gaan gebruiken, hoe goed je jezelf ook in de hand denkt te hebben
Klik om te vergroten...

Kleine hoeveelheden amfetamine zijn praktisch net zo 'schadelijk' als een paracetamol. Een mens is in staat om redelijk gezond oud te worden met (recreatief) amfetamine gebruik. De manier waarop er door 'sommige mensen' (de meerderheid, helaas) met de drug wordt omgegaan maakt het tot een destructief middel. Het potentiele gevaar om "steeds vaker en steeds meer te gaan gebruiken" is nog altijd de bewuste of onbewuste keuze van de gebruiker in kwestie.
S
SolidiusLid
01-01-2024, 00:00
#16
Idd.
g
getitd0n3Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Mmm, zijn inderdaad allemaal goede tips om je lichaam te sparen tijdens het gebruik van amfetamines. Zelf kan ik helaas bijna een boek schrijven over hoe je het niet moet doen, ben van mijn 16de tot mijn 21ste verslaafd geweest aan speed. Alcohol op speed was mijn ding. Heb eens 2 weken niets anders gegeten dan Snickers. Slapen was bijzaak, en als het toch al moest liefst met een Rohypnol of Mogadon. Werd ik dan weer te fel paranoia waren antispsychotica mijn oplossing (Haldol of Nozinan). Om er toch nog een beetje normaal uit te zien alle weken naar de zonnebank(geraak je van die lijkkleur af). Na 5 jaar heb ik een keuze moeten maken. Of ik ging door met de snelle, en was ik waarschijnlijk nu dood of geestelijk een wrak, of afkicken. Heeft me een jaar in een instelling gekost. Ben nu 6 jaar clean maar heb het op de moeilijke manier moeten leren. Dus drugs recreatief? Ja maar… wacht tot je een bepaalde leeftijd hebt. Begin niet op je 14de met je eerste lijn. Informeer je voor je met vuur gaat spelen. Speed is prima te gebruiken zuiver als recreatieve drug. Maar niet iedereen is even verslavingsgevoelig, het is dus een gok als je niet van jezelf weet of je destructief bent aangelegd.
F
Fat Freddy's catLid
01-01-2024, 00:00
#18
verantwoord gebruik is voor mij (in het geval je goede speed hebt)
een paar keer per jaar 1 lijntje snuiven en als het uitgewerkt is gewoon een paar joints roken + slaappilletje en dan gaan slapen(rust is zeer belangrijk).

Zelf is het ondertussen al 3 jaar geleden dat ik nog speed gebruikte. Als ik eens moet wakker zijn als ik niet geslapen heb slik ik wel eens een captagon en dat werkt perfect. Voordeel is ook dat je perfect weet wat erin zit.
g
gewoon doen joh!Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Eigenlijk gebruik ik pep voor het grootste deel alleen in mijn tentamenweken, ongeveer 2 gram in 1 week. Het is heel bevordelijk voor mijn concentratie, en je blijft natuurlijk goed wakker. Dat wakkerblijven is dan ook wel mijn grootste probleem met pep, na een weekje of anderhalf tentames ben ik echt gesloopt, en stop ik vaak ook een tijdje met het gebruiken. Ik vindt het bijzonder dat de mensen hier op het forum meerdere grammen per dag erdoor heen kunnen halen en nog (redelijk?) kunnen functioneren, genoeg slaap is voor mij denk ik toch te belangrijk.
b
bas410Lid
01-01-2024, 00:00
#20
de dip, maagkrampen en onderdrukte hongergevoel (waarbij de enige oplossing 'meer' lijkt) erna heeft me na 1 x er van weggehouden
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."