#1
domzel zei:Solidius zei:Vergeet niet dat Amfetamine ooit legaal was he. Dexamphetamine wordt nog steeds in de Verenigde Staten voorgeschreven, evenals Adderall, wat beter schijnt te werken dan Ritalin. Dus om hier met termen als "Speed is een gevaarlijke harddrug. Alle gebruik is onverantwoord" te smijten is volstrekt belachelijk. De drug wordt door velen misbruikt, dat maakt het 'gevaarlijk'. Kleine hoeveelheden Amfetamine (50-75mg per dag) zijn bij goede voeding, vitamines, en voldoende nachtrust zelfs bij dagelijks gebruik absoluut niet schadelijk.
hier klopt niks van, natuurlijk kan je al het gebruik onverantwoord noemen. dat kleine hoeveelheden en goeie verzorging niet zo heel erg schadelijk zijn is wel zo. maar je kan nooit zeggen dat het ''absoluut niet schadelijk'' is
en onverantwoord is meer bedoeld dat Als je gebruikt, je altijd het gevaar loopt steeds vaker en steeds meer te gaan gebruiken, hoe goed je jezelf ook in de hand denkt te hebben
Kleine hoeveelheden amfetamine zijn praktisch net zo 'schadelijk' als een paracetamol. Een mens is in staat om redelijk gezond oud te worden met (recreatief) amfetamine gebruik. De manier waarop er door 'sommige mensen' (de meerderheid, helaas) met de drug wordt omgegaan maakt het tot een destructief middel. Het potentiele gevaar om "steeds vaker en steeds meer te gaan gebruiken" is nog altijd de bewuste of onbewuste keuze van de gebruiker in kwestie.