Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsRecreatief gebruik van speed.. Hoe beperk jij de risico's?

Recreatief gebruik van speed.. Hoe beperk jij de risico's?

28 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
S
SolidiusLid
01-01-2024, 00:00
#1
domzel zei:
Solidius zei:
Vergeet niet dat Amfetamine ooit legaal was he. Dexamphetamine wordt nog steeds in de Verenigde Staten voorgeschreven, evenals Adderall, wat beter schijnt te werken dan Ritalin. Dus om hier met termen als "Speed is een gevaarlijke harddrug. Alle gebruik is onverantwoord" te smijten is volstrekt belachelijk. De drug wordt door velen misbruikt, dat maakt het 'gevaarlijk'. Kleine hoeveelheden Amfetamine (50-75mg per dag) zijn bij goede voeding, vitamines, en voldoende nachtrust zelfs bij dagelijks gebruik absoluut niet schadelijk.
Klik om te vergroten...


hier klopt niks van, natuurlijk kan je al het gebruik onverantwoord noemen. dat kleine hoeveelheden en goeie verzorging niet zo heel erg schadelijk zijn is wel zo. maar je kan nooit zeggen dat het ''absoluut niet schadelijk'' is

en onverantwoord is meer bedoeld dat Als je gebruikt, je altijd het gevaar loopt steeds vaker en steeds meer te gaan gebruiken, hoe goed je jezelf ook in de hand denkt te hebben
Klik om te vergroten...

Kleine hoeveelheden amfetamine zijn praktisch net zo 'schadelijk' als een paracetamol. Een mens is in staat om redelijk gezond oud te worden met (recreatief) amfetamine gebruik. De manier waarop er door 'sommige mensen' (de meerderheid, helaas) met de drug wordt omgegaan maakt het tot een destructief middel. Het potentiele gevaar om "steeds vaker en steeds meer te gaan gebruiken" is nog altijd de bewuste of onbewuste keuze van de gebruiker in kwestie.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
S
SolidiusLid
01-01-2024, 00:00
#2
Idd.
g
getitd0n3Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Mmm, zijn inderdaad allemaal goede tips om je lichaam te sparen tijdens het gebruik van amfetamines. Zelf kan ik helaas bijna een boek schrijven over hoe je het niet moet doen, ben van mijn 16de tot mijn 21ste verslaafd geweest aan speed. Alcohol op speed was mijn ding. Heb eens 2 weken niets anders gegeten dan Snickers. Slapen was bijzaak, en als het toch al moest liefst met een Rohypnol of Mogadon. Werd ik dan weer te fel paranoia waren antispsychotica mijn oplossing (Haldol of Nozinan). Om er toch nog een beetje normaal uit te zien alle weken naar de zonnebank(geraak je van die lijkkleur af). Na 5 jaar heb ik een keuze moeten maken. Of ik ging door met de snelle, en was ik waarschijnlijk nu dood of geestelijk een wrak, of afkicken. Heeft me een jaar in een instelling gekost. Ben nu 6 jaar clean maar heb het op de moeilijke manier moeten leren. Dus drugs recreatief? Ja maar… wacht tot je een bepaalde leeftijd hebt. Begin niet op je 14de met je eerste lijn. Informeer je voor je met vuur gaat spelen. Speed is prima te gebruiken zuiver als recreatieve drug. Maar niet iedereen is even verslavingsgevoelig, het is dus een gok als je niet van jezelf weet of je destructief bent aangelegd.
F
Fat Freddy's catLid
01-01-2024, 00:00
#4
verantwoord gebruik is voor mij (in het geval je goede speed hebt)
een paar keer per jaar 1 lijntje snuiven en als het uitgewerkt is gewoon een paar joints roken + slaappilletje en dan gaan slapen(rust is zeer belangrijk).

Zelf is het ondertussen al 3 jaar geleden dat ik nog speed gebruikte. Als ik eens moet wakker zijn als ik niet geslapen heb slik ik wel eens een captagon en dat werkt perfect. Voordeel is ook dat je perfect weet wat erin zit.
g
gewoon doen joh!Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Eigenlijk gebruik ik pep voor het grootste deel alleen in mijn tentamenweken, ongeveer 2 gram in 1 week. Het is heel bevordelijk voor mijn concentratie, en je blijft natuurlijk goed wakker. Dat wakkerblijven is dan ook wel mijn grootste probleem met pep, na een weekje of anderhalf tentames ben ik echt gesloopt, en stop ik vaak ook een tijdje met het gebruiken. Ik vindt het bijzonder dat de mensen hier op het forum meerdere grammen per dag erdoor heen kunnen halen en nog (redelijk?) kunnen functioneren, genoeg slaap is voor mij denk ik toch te belangrijk.
b
bas410Lid
01-01-2024, 00:00
#6
de dip, maagkrampen en onderdrukte hongergevoel (waarbij de enige oplossing 'meer' lijkt) erna heeft me na 1 x er van weggehouden
s
sjaaktrekhaakLid
01-01-2024, 00:00
#7
Echt niet te geloven, kinderen van 14 die al aan de pep zitten...
Gelukkig heb ik die zooi pas na m'n 18e ontdekt.
b
bas410Lid
01-01-2024, 00:00
#8
sjaaktrekhaak zei:
Echt niet te geloven, kinderen van 14 die al aan de pep zitten...
Gelukkig heb ik die zooi pas na m'n 18e ontdekt.
Klik om te vergroten...

die jeugd van tegenwoordig :openmouth:
J
JewCookieLid
01-01-2024, 00:00
#9
Alleen recreatief, ik wil me natuurlijk niet vervelen tijdens een tentamen.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."