Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPep en uitslapen

Pep en uitslapen

62 antwoorden
25 weergaven
18-5-2026
A
AnonymousLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hey mac, wat is er zo leuk aan pep dan? Kan je me dat uitleggen.

'Het is gewoon lekker' kan ik geen genoegen mee nemen.
t
the_love_docterLid
01-01-2024, 00:00
#2
en mac... dan is mijn vraag aan jou.

wat zijn jou persoonlijke lichaamlijke en geestelijke bijwerkingen van het 6 jaar gebruiken van pep of speed.

????

greets Tha Doc :)
M
Mac...Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Wat is er leuk aan pep..
Nja sowieso is het gewoon lekker, maar ik heb het vooral handig gevonden altijd. Ik heb er van de 6 jaar dat ik gebruik zeker 5 jaar ieder weekend gesnoven tijdens mijn werk. Ik werk in het licht en geluidwereldje en daar maken we soms weekenden van 40 uur of meer. Je kan uren doorgaan met werken, je hebt meestal goede en melige zin, je wordt niet moe en je hebt niks nodig (voor je gevoel) Bovendien wordt je lekker arrogant wat heel erg handig is als je van die vervelende zatte gasten bij je hebt staan. En daarnaast is het gewoon lekker.. zoals alle drugs

Gevolgen zoals ik ze nu zie:
Ik heb een kort termijn geheugen van niks, als je me vraagt wat ik de dag ervoor heb gedaan moet ik echt diep gaan graven om ook maar een paar dingen te kunnen opnoemen. Je vergeet alle details, alleen kernpunten doen ertoe. Bovendien ben ik toen ik begon binnen no-time 10 kilo afgevallen (was icm XTC), die ben ik tegenwoordig wel weer bijgekomen, maar je ziet weldegelijk aan me dat ik een gebruiker ben. Stand van de ogen is verandert (niet positief, altijd dikke ogen), ingevallen wangen, soms wat meer dan anders, gewoon een redelijk mager ventje geworden, maar daar valt nog wel het een en ander aan te doen. Lichamelijk heb ik nooit zo heel erg veel echt negatieve klachten achteraf, alleen tijdens het snuiven zelf merk je dat je lichaam het soms zwaar te verduren heeft. Overal pijn en kramp, donkergeel pissen, buikpijn, krampen, diarree, noem maar op. Ook het overmatig drankgebruik wat zo makkelijk is bij het snuiven speelt hierbij een grote rol.

Geestelijk, nja ik kan heel makkelijk dingen van me afzetten en daar de pep de schuld van geven. Denk bv aan para zijn.. Heb ik nu gelukkig redelijk weinig last van omdat ik bijna niet meer snuif. Maar pas op: Ik vind het nog steeds lekker, dus het zal vast nog wel regelmatig gebeuren. Ik heb geluk, ben niet aangelegd voor psychoses oid, maar andere hebben het een stuk zwaarder na 6 jaar heel regelmatig gebruiken. Ook al is het alleen maar in de weekenden.

Waar je de schade van de pep vnl merkt is in je sociale leven. Nu ik zwaar ben geminderd merk ik dat ik ineens weer veel meer contact heb met mijn vrienden. Ook heb ik altijd zeik gehad met mijn vriendinnetjes omwille van de pep, of ze het nou wisten of niet, je wordt er weldegelijk een ander mens door, dus als je ruzie hebt met je vriendin ben je zo waanzinnig ego-centrisch aangelegd dat je in principe niet meer echt voor rede vatbaar bent. Verder is ook het contact met mijn ouders en andere familie (nja dat beetje wat ik heb dan) wel verbeterd. Dat zijn in principe dingen waar geen drug tegenop kan.

Don't do drugs, drugs do you!

Nja zal wel nooit anti-drugs worden en zal voorlopig nog wel af en toe een pilletje of een lijntje nemen. J4L
Maar heb mijn lessen wel geleerd, ben blij dat ik steeds verstandiger om ga met drugs. Heb ook niet meer zo de behoefte om uit de band te springen. Af en toe een feestje is leuk, maar dat ieder weekend gebruiken was achteraf gezien toch wel een vervelende periode geweest. Maar ik kan ook niet ontkennen dat ik het toch wel ontzettend naar mijn zin heb gehad. En als ik het allemaal overnieuw kon doen, zou ik precies hetzelfde hebben gedaan. Ik heb ook mooie momenten gehad door de drugs en er zullen er nog vele komen, alleen nu verdeeld over wat langere periodes.
A
AnonymousLid
01-01-2024, 00:00
#4
Oke oke. Denk je ooit zonder te kunnen?
M
Mac...Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik weet dat ik ooit zonder kan, maar weet nog niet wanneer, heb er steeds minder zin in, maar af en toe is nu wel leuk. Voor hetzelfde geld raak ik het mss ook vanaf nu gewoon niet meer aan, mja... alles heeft zijn tijd nodig.
M
MoonLid
01-01-2024, 00:00
#6
als ik pep gehad heb kan ik slapen wel vergeten. Dat lukt met geen mogelijkheid, joints roken helpt ook niet omdat ik daar ook al aan gewend ben doordat ik het dagelijks doe (blowen). Ik ga meestal wel op bed liggen samen met mijn vriend, even de ogen dicht of de tv aan en daar een beetje naar staren, maar slapen kan ik dan echt niet.
J
JewCookieLid
01-01-2024, 00:00
#7
Moon zei:
als ik pep gehad heb kan ik slapen wel vergeten. Dat lukt met geen mogelijkheid, joints roken helpt ook niet omdat ik daar ook al aan gewend ben doordat ik het dagelijks doe (blowen). Ik ga meestal wel op bed liggen samen met mijn vriend, even de ogen dicht of de tv aan en daar een beetje naar staren, maar slapen kan ik dan echt niet.
Klik om te vergroten...

alcohol helpt ook niet?
M
MoonLid
01-01-2024, 00:00
#8
JewCookie zei:
Moon zei:
als ik pep gehad heb kan ik slapen wel vergeten. Dat lukt met geen mogelijkheid, joints roken helpt ook niet omdat ik daar ook al aan gewend ben doordat ik het dagelijks doe (blowen). Ik ga meestal wel op bed liggen samen met mijn vriend, even de ogen dicht of de tv aan en daar een beetje naar staren, maar slapen kan ik dan echt niet.
Klik om te vergroten...

alcohol helpt ook niet?
Klik om te vergroten...


heb ik wel eens geprobeert inderdaad maar dan moet ik zoveel drinken en meestal heb ik daar met pep en een hoop joints op geen zin in, dan drink ik het liefst water.
T
The SpinDoctorLid
01-01-2024, 00:00
#9
Kan idd een gat in de dag slapen op die rommel ja, maar als je van bed
gaat dan ga je ook gelijk weer.
G
GabberFreak17Lid
01-01-2024, 00:00
#10
en dan niet te spreken als je van de alchol in slaap valt,,,
voorheen dronk ik altijd ongeveer de zondag nadat k flink veel speed had gesnoven berenburg,,, aangezien k altijd snel paranoia werd.. werd k echt pas na n achterlijke hoeveelheid van n halve fles verdeeld over n 1 a 2 uurtjes n beetje aangeschoten,,,
nd dan niet t espreken hoe je je de dag drna voelt.. aangezien ik normaal 1 glaasje dr van drink nd aangeschoten ben?,,,
en als ik onder invloed van speed bent.. help dr eigk zo goed as niks.. om in slaap t komen.. zowiso al niet binnen 10 uur denk k,,,

LtrSS jongens n meiden :grin:
P
Psychonaut1976Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Moon zei:
als ik pep gehad heb kan ik slapen wel vergeten. Dat lukt met geen mogelijkheid, joints roken helpt ook niet omdat ik daar ook al aan gewend ben doordat ik het dagelijks doe (blowen). Ik ga meestal wel op bed liggen samen met mijn vriend, even de ogen dicht of de tv aan en daar een beetje naar staren, maar slapen kan ik dan echt niet.
Klik om te vergroten...

Wat is het probleem precies?Als ik s'avonds sporadisch speed gebruikt ga ik er automatisch vanuit dat ik een nacht oversla,want als je goeie hebt hoef je het echt niet te proberen hoor...lekker in je bed naar die fucked up merels gaan luisteren in de vroege ochtend met steeds hun zelfde deuntje zeker? no way!

Het kan wel in principe,stel je neemt om 19.30 je eerste punt,daarna veel alcohol en daarna nog maar 3 sleutelpunten *limit* tot 00.00,dan zou het kunnen dat je +/- 9.00 s'morgens of eerder nog kan slapen.

Al het gebruik boven 4 flinke punten?Sla maar gewoon een keer slaap over of probeer het om 15.30 nog eens...kan je tot 18.30 nog ff pitten als je het nodig hebt.
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#12
Over onethisch advies gesproken.
b
buzzyLid
01-01-2024, 00:00
#13
Met pep op probeer ik ook altijd tevergeefs te slapen, maar ik lig dan wel wakker op bed maar zit de hele nacht op bed heerlijk te spacen en in dat soort nachten denk ik over van alles en nog wat na terwijl ik lig, wat me eigenlijk best bevalt :) Ik denk altijd over best diepe dingen na en dan begrijp ik meteen hoe en wat en waarom enzo :grin:
b
buzzyLid
01-01-2024, 00:00
#14
zommes zei:
Blijkbaar was de pep de afgelopen tijd gewoon niet zo goed... of had je gewoon heel weinig genomen.

Maar je weet het he, als je niet kan slapen: GHB(of alcohol..(of allebei)
Klik om te vergroten...

Doen we maar niet he :wink:
J
JewCookieLid
01-01-2024, 00:00
#15
zommes zei:
Maar je weet het he, als je niet kan slapen: GHB (of alcohol..(of allebei))
Klik om te vergroten...


ghb OF alcohol..
L
LiliiLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik val er niet van in slaap..
Ben afgelopen nacht ook hele nacht wakker geweest :P
t
the_love_docterLid
01-01-2024, 00:00
#17
dank u Mac... mooi gesproken.
zonder gein relaxt dat je dit met ons wilde delen.


greets Tha Doc...
s
spliffsnatcherLid
01-01-2024, 00:00
#18
Neem gewoon een slaappil of twee. :) of een valium
M
MoonLid
01-01-2024, 00:00
#19
Psychonaut1976 zei:
Moon zei:
als ik pep gehad heb kan ik slapen wel vergeten. Dat lukt met geen mogelijkheid, joints roken helpt ook niet omdat ik daar ook al aan gewend ben doordat ik het dagelijks doe (blowen). Ik ga meestal wel op bed liggen samen met mijn vriend, even de ogen dicht of de tv aan en daar een beetje naar staren, maar slapen kan ik dan echt niet.
Klik om te vergroten...

Wat is het probleem precies?Als ik s'avonds sporadisch speed gebruikt ga ik er automatisch vanuit dat ik een nacht oversla,want als je goeie hebt hoef je het echt niet te proberen hoor...lekker in je bed naar die fucked up merels gaan luisteren in de vroege ochtend met steeds hun zelfde deuntje zeker? no way!

Het kan wel in principe,stel je neemt om 19.30 je eerste punt,daarna veel alcohol en daarna nog maar 3 sleutelpunten *limit* tot 00.00,dan zou het kunnen dat je +/- 9.00 s'morgens of eerder nog kan slapen.

Al het gebruik boven 4 flinke punten?Sla maar gewoon een keer slaap over of probeer het om 15.30 nog eens...kan je tot 18.30 nog ff pitten als je het nodig hebt.
Klik om te vergroten...


Ik heb er ook geen probleem mee. Maar als ik al een of twee nachten heb overgeslagen wil ik toch echt wel een keer gaan slapen, zeker als ik de dag erna moet werken (wat ik dus meestal wel kan vergeten). Mijn lichaam is dan helemaal op maar in mijn hoofd is het zoooo druk! En dan lig je in bed en denk je bij jezelf `nergens aan denken´ yeah right en dan begin je weer te denken dat je nergens aan moet denken en ga zo maar door. Soms wordt mijn hoofd wel wat rustiger als ik wat gegeten heb maar als je pep hebt gehad wil er ook niet veel eten in.
F
Flashing MomentsLid
01-01-2024, 00:00
#20
met pep op ben ik altijd weer snel wakker..
meestal drink ik wat alcohol om te slapen.. maar zodra dat is uitgewerkt, ben ik weer klaarwakker

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."