Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBeestjes zien door speed

Beestjes zien door speed

38 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
D
DubzLid
01-01-2024, 00:00
#1
Meth bugs?
H
HoldenLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dat je Rilatin functioneel gebruikt, daar kan ik inkomen..
Maar probeer de speed gewoon recreatief te gebruiken zou ik zo zeggen.

En da's idd een vrij heftige reactie ja :) Voelde jij je op dat moment wel goed? Geen (onbewuste) problemen ofzo?
R
RpindaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Als het examen zijn dan leer ik meestal door speed te snuiven in combinatie met rilatine , dus meestal neem ik gewoon mijn 1.5 pilletje rilatine gewoon in voor ik ga leren en dan neem ik meestal nog een pilletje mee naar mijn kamer dan plet ik dat waardoor ik deze kan opsnuiven ( ik vind dat het effect hierdoor veel krachtiger is , korter maar krachtiger) en dan als het avond begint te worden neem ik normaal ook nog een paar lijntjes snelle maar voorig jaar is dit een beetje fout gelopen terwijl ik zat te leren kreeg ik ineens onuitstaanbare kriebels over heel men lichaam waardoor ik als dacht dat er iets op mij rond kroop toen ik na een tijdje echt gek werd van deze kriebels bekeek ik mezelf eens goed en dan zag ik overal op mijn lichaam juist zwarte puntjes maar deze verdwenen even snel weer waardoor ik er van overtuigd was dat deze in mij kropen , toen zijn mijn stoppen helemaal doorgeslagen ik werd overdreven paranoia het ging zelfs zo ver dat ik dacht dat ik een van die "beestjes" in mijn been had zien kruipen het leek zelfs alsof ik ze echt in mijn huid voelden kruipen en toen ben ik met een schaar in mijn been beginnen te steken in de hoop een van deze beestjes eruit te halen ,, ik ben zelfs naar de dokter geweest en deze had mijn ouder gelukkig genoeg verteld dat het een bijwerking was van mijn rilatine omdat ik een verhoogde dosis nam hij had me toen iets jeuk werend gegeven en een spuit waardoor ik ging inslapen ( dit was een zwaar medicijn tegen de jeuk met als bijwerking dat je heel slaperig werd) ,, heeft iemand nog zo'n ervaring meegemaakt ?
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#4
Nope. Volgens mij reageerd jou koppie iets heftiger dan de gemiddelde persoon.
A
AalpoepertLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mijn ex heeft het gehad door twee dagen door te halen met speed. Ze ging overal springende vlooien zien tot ze opeens echt grote insecten zag.
Later kreeg ze hevige krampen en daarna raakte ze in een delerium, waarbij ik haar constant moest vertellen dat we naar het ziekenhuis gingen. "Wat is er gebeurd dan?", dat weer uitleggen. "Wat doe jij hier, waar zijn we?", "We gaan naar het ziekenhuis." "Oh waarom dan?"

Overigens was het toen al niet meer mijn vriendin.

Zelf zie ik wel eens vaag dingen als ik al een tijdje wakker ben op pep, maar nooit zo extreem.
T
TeKNoZemLid
01-01-2024, 00:00
#6
Stighar zei:
Mijn ex heeft het gehad door twee dagen door te halen met speed. Ze ging overal springende vlooien zien tot ze opeens echt grote insecten zag.
Later kreeg ze hevige krampen en daarna raakte ze in een delerium, waarbij ik haar constant moest vertellen dat we naar het ziekenhuis gingen. "Wat is er gebeurd dan?", dat weer uitleggen. "Wat doe jij hier, waar zijn we?", "We gaan naar het ziekenhuis." "Oh waarom dan?"

Overigens was het toen al niet meer mijn vriendin.

Zelf zie ik wel eens vaag dingen als ik al een tijdje wakker ben op pep, maar nooit zo extreem.
Klik om te vergroten...

Daar zat ik ook gelijk aan te denken, te lang door gaan. dit lijkt namelijk heel sterk op een delirische/paranoïde reactie op het zien van shadowpeople enzo.
H
HoldenLid
01-01-2024, 00:00
#7
"Voor het leren Rilatine en 's avonds een paar lijntjes.."

Misschien is dan de mogelijke verklaring idd te lang doorgaan?
I
ImmoLid
01-01-2024, 00:00
#8
Als ik jou was zou ik in het vervolg maar van die troep afblijven.
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#9
Immo zei:
Als ik jou was zou ik in het vervolg maar van die troep afblijven.
Klik om te vergroten...
Precies, blijkbaar ben je er gevoelig voor en kan het dit soort shit triggeren. Het is niet normaal dat zoiets gebeurd... Of je moet dagen lang wakker zijn.
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Joh, je moet echt niet naar je lichaam gaan kijken als je aan het hallucineren bent op speed. Da's nergens goed voor. Die "beestjes" zijn een bijwerking van Ritalin en speed. Je kunt van die tintelingen hebben van pep en da's normaal. Je kunt ook het gevoel hebben dat er beestjes onder je huid zitten en da's volgens mij ook wel normaal. Als laatste kun je nog eens zo hard gaan flippen dat je er beestjes bij ziet en denkt dat die echt in je zitten. 'k had het gisteren ook en ik had maar 2 lijntjes gehad. Je moet gewoon je ogen dicht doen, rusten en zeker niet naar je lichaam gaan kijken als je aan 't hallucineren bent. En zeker minderen met speed als het zo'n gevolg heeft. En weet dat het de fucking speed is die dat soort ongemakjes veroorzaakt!

http://en.wikipedia.org/wiki/Paresthesia
http://en.wikipedia.org/wiki/Formication
http://en.wikipedia.org/wiki/Delusional_Parasitosis
K
KetaboyLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ghehe, ik zie me nog koortsachtig mijn beddengoed afnemen, om de zoveel tijd de dikke huiskat wat boze blikken toewerpen haha. Mja die zwarte puntjes heb ik wel een aantal keer gezien in de loop der jaren. Vooral vroeger, nu ontgroeit, nuchter en rationeel genoeg om te herkennen dat op dat moment de realiteitstoetsing niet tja.. geheel intact meer is.

Ik heb een spinnen fobie heeel soms als ik door het meerdere nachten doorhalen alles voor mijn ogen zie bewegen (detail onderscheiden onmogelijk makend) moet ik me inhouden niet te visualiseren dat daar in de hoek niet daadwerkelijk een spin mijn kant opgekropen komt.. brr... naja :beer:
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Trouwens, als dat "net kippenvel"-gevoel is nog wat anders dan het beestjesgevoel hoor. Dat kippenvel heb ik altijd achteraf, en velen met mij. Van kippenvel hoef je niet te krabben maar van dat andere gevoel zal 't nog wel rapper kunnen gebeuren.. Moeilijk te beschrijven. Ik vind het allesinds niet vergelijkbaar met kippenvel.
S
ShizzahLid
01-01-2024, 00:00
#13
Dubz zei:
Meth bugs?
Klik om te vergroten...


dit was het eerste dat in me opkwam :grin:
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Shizzah zei:
Dubz zei:
Meth bugs?
Klik om te vergroten...


dit was het eerste dat in me opkwam :grin:
Klik om te vergroten...

Heeft niks te maken met methamfetamine.. de "bugs" kun je van alle stimulanten krijgen. Coke, speed, meth, enz noem maar op. Het hangt overigens nauw samen met stimulantenpsychose (amfetaminepsychose) en dat kun je ook van coke, speed of meth krijgen.
S
ShizzahLid
01-01-2024, 00:00
#15
W.F.L. zei:
Shizzah zei:
Dubz zei:
Meth bugs?
Klik om te vergroten...


dit was het eerste dat in me opkwam :grin:
Klik om te vergroten...

Heeft niks te maken met methamfetamine.. de "bugs" kun je van alle stimulanten krijgen. Coke, speed, meth, enz noem maar op. Het hangt overigens nauw samen met stimulantenpsychose (amfetaminepsychose) en dat kun je ook van coke, speed of meth krijgen.
Klik om te vergroten...


ohh nee dat bedoel ik ook niet maar ik zag laatst zo´n mooie docu over methamfetamine (crystal/glas/ijs) en daar deed een ex verslaafde verslag over een keer dat hij had gebruikt en dat hij die keer allemaal paarse beestjes over zich heen lopen, en het begon te jeuken en hij dacht dat ze in zijn huid kropen en is ze er toen uit proberen te gaan halen met een pincet (z'n huid haalt hij er dus mee open) en iedere keer als hij dacht dat hij hem had kroop ie dieper voor zijn gevoel, nja je kunt je dan wel bedenken wat er dan gebeurt.. precies hij haalt zichzelf verder open.. met als gevolg dat zijn hele lichaam onder de wonden zat! :openmouth:

ik zal de volgende keer duidelijker zijn

maargoed, OT: is het niet mogenlijk jezelf helder te houden en je te bedenken dat dit door de pep komt en zo te bedenken dat er helemaal geen beestjes zijn maar dat je je dit inbeeld?

en zijn dit altijd beestjes of kunnen het ook andere visuals zijn die je als prettig kunt ervaren?

(klinkt mss dom, maar okee)
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#16
Als ik echt dacht dat er beestjes op me zaten zou ik geen schaar pakken maar een vliegenmepper...

Maar ik zal wel weer te gewoon denken.
S
ShizzahLid
01-01-2024, 00:00
#17
KlaasVaak zei:
Als ik echt dacht dat er beestjes op me zaten zou ik geen schaar pakken maar een vliegenmepper...

Maar ik zal wel weer te gewoon denken.
Klik om te vergroten...


QFT :grin:
D
DubzLid
01-01-2024, 00:00
#18
KlaasVaak zei:
Als ik echt dacht dat er beestjes op me zaten zou ik geen schaar pakken maar een vliegenmepper...

Maar ik zal wel weer te gewoon denken.
Klik om te vergroten...

Dat is nou juist het probleem. Je denk niet dat er beestjes op je zitten, maar onder je huid. Je voelt ze als het ware lopen, en daarbij ga je ze ook vanzelf zien.
C
CooperLid
01-01-2024, 00:00
#19
Dit is een heel bekend probleem, maar normaal is het niet in de zin dat je
er als 'occasionele' gebruiker mee moet leren leven. Jouw verhaal was verre van normale kriebels en ik zou echt uitkijken met het nemen van een dosis van dat kaliber. Zo hoog was het kaliber niet, wat dus wil zeggen dat je er gevoelig voor bent. Zoals gezegd kan het door iedere stimulant getriggerd worden, maar als gevolg van ritalin was ik het nog niet tegen gekomen. Zal wel temaken hebben met de combi.

keep it cool!
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Shizzah zei:
ik zal de volgende keer duidelijker zijn

maargoed, OT: is het niet mogenlijk jezelf helder te houden en je te bedenken dat dit door de pep komt en zo te bedenken dat er helemaal geen beestjes zijn maar dat je je dit inbeeld?

en zijn dit altijd beestjes of kunnen het ook andere visuals zijn die je als prettig kunt ervaren?

(klinkt mss dom, maar okee)
Klik om te vergroten...

Geen probleem man, ik had gewoon verstaan dat je zei dat hij misschien meth gekregen had ipv gewone pep.

En ja, ik ken het gevoel en ik ga gewoon rustig liggen en m'n ogen dicht doen en weet dat die kruipende beestjes door de invloed van pep op de bloedvaten komt. Vroeger had ik wel vaak die tintelingen, dat was niet bepaald aangenaam maar het deed mij weinig, maar zoals ik zei heb ik onlangs het beestjesgevoel gehad, en dan heb je inderdaad wel sneller de neiging om te gaan krabben/voelen/whatever. Maar daar moet je je dus tegen verzetten.

Ketaboy zei:
Vooral vroeger, nu ontgroeit, nuchter en rationeel genoeg om te herkennen dat op dat moment de realiteitstoetsing niet tja.. geheel intact meer is.
Klik om te vergroten...

't helpt natuurlijk wel als je het weet voor je eraan begint, haha. En bij mij is het meestal hetzelfde: de lucht die "kronkelt" (net of die wordt er van 1 bepaald punt uitgeblazen), net zo'n groot insect in trippy kleurtjes ook (fluo blauw/roze/groen) en afhankelijk van waar je naar kijkt zal dit een ander effect geven. En nee, het hoeven niet altijd beestjes te zijn maar 't zijn (bij mij althans) toch wel vaak kleine bewegende dingetjes, stipjes enz en dan is 't maar een heel kleine stap naar beestjes.
Ik ervaar die visuals niet als prettig omdat ze bij mij altijd pas komen bij het stopzetten van het gebruik en dan ben je zowiezo goed para, voel je je kut en angstig en dan helpen die hallucinaties niet bepaald. Wel moet ik zeggen dat het na een paar uur al over is (zelfs zonder te slapen). Ik heb nog nooit gedacht dat die beestjes echt waren, want ik ben altijd wel nuchter aan het worden als dat gebeurt. Je moet volgens mij toch al lang bezig zijn om je realiteitszin te verliezen, maar het kan vast wel. Gelukkig nog niet gehad, maar ik overdrijf ook niet :beer:

En het is weldegelijk een nevenwerking van Ritalin, maar blijkbaar stukken zeldzamer dan bij pepgebruik. Zelf heb ik het nog niet gehad van Ritalin, maar het kan wel. Van pep heb ik het wel vaker. :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."