Shizzah zei:
ik zal de volgende keer duidelijker zijn
maargoed, OT: is het niet mogenlijk jezelf helder te houden en je te bedenken dat dit door de pep komt en zo te bedenken dat er helemaal geen beestjes zijn maar dat je je dit inbeeld?
en zijn dit altijd beestjes of kunnen het ook andere visuals zijn die je als prettig kunt ervaren?
(klinkt mss dom, maar okee)
Geen probleem man, ik had gewoon verstaan dat je zei dat hij misschien meth gekregen had ipv gewone pep.
En ja, ik ken het gevoel en ik ga gewoon rustig liggen en m'n ogen dicht doen en weet dat die kruipende beestjes door de invloed van pep op de bloedvaten komt. Vroeger had ik wel vaak die tintelingen, dat was niet bepaald aangenaam maar het deed mij weinig, maar zoals ik zei heb ik onlangs het beestjesgevoel gehad, en dan heb je inderdaad wel sneller de neiging om te gaan krabben/voelen/whatever. Maar daar moet je je dus tegen verzetten.
Ketaboy zei:
Vooral vroeger, nu ontgroeit, nuchter en rationeel genoeg om te herkennen dat op dat moment de realiteitstoetsing niet tja.. geheel intact meer is.
't helpt natuurlijk wel als je het weet voor je eraan begint, haha. En bij mij is het meestal hetzelfde: de lucht die "kronkelt" (net of die wordt er van 1 bepaald punt uitgeblazen), net zo'n groot insect in trippy kleurtjes ook (fluo blauw/roze/groen) en afhankelijk van waar je naar kijkt zal dit een ander effect geven. En nee, het hoeven niet altijd beestjes te zijn maar 't zijn (bij mij althans) toch wel vaak kleine bewegende dingetjes, stipjes enz en dan is 't maar een heel kleine stap naar beestjes.
Ik ervaar die visuals niet als prettig omdat ze bij mij altijd pas komen bij het stopzetten van het gebruik en dan ben je zowiezo goed para, voel je je kut en angstig en dan helpen die hallucinaties niet bepaald. Wel moet ik zeggen dat het na een paar uur al over is (zelfs zonder te slapen). Ik heb nog nooit gedacht dat die beestjes echt waren, want ik ben altijd wel nuchter aan het worden als dat gebeurt. Je moet volgens mij toch al lang bezig zijn om je realiteitszin te verliezen, maar het kan vast wel. Gelukkig nog niet gehad, maar ik overdrijf ook niet
En het is weldegelijk een nevenwerking van Ritalin, maar blijkbaar stukken zeldzamer dan bij pepgebruik. Zelf heb ik het nog niet gehad van Ritalin, maar het kan wel. Van pep heb ik het wel vaker.
![:)]()