Re: ik heb vragen die ik nooit kan vinden
Hee Unique, ik heb niet alle antwoorden letter voor letter gelezen, maar volgens mij heb ik nog wel een paar (belangrijke) dingen waar je misschien wat aan hebt!
Qua kennis: Bijna iedereen weet deze site wel te vinden, maar er zijn weinig mensen die de site Echt lezen: Erowid. -->
http://www.erowid.org/chemicals/meth/meth.shtml
Staat vast alles in wat je maar wil weten over speed (maar dan in het engels
![:)]()
).
Bij de basics kwam ik nog iets tegen wat misschien met je reactie van je lichaam heeft te maken: Je zei iets over depressief: je hoeft het niet aan 'ons' te vertellen of je medicijnen voor neemt, maar een paar anti-depressiva (met MAO remmers erin) schijnen een hele slechte / gevaarlijke combinatie met speed te zijn.
Over dwingen om een slaapritme aan te nemen ben ik het zeker wel eens: ik heb mezelf ook eens gedwongen na een nachtje doortrekken en per ongeluk te laat nog bijnippen, om een GHB'tje erin te gooien en in elk geval weer een ritme op te pakken. Je lichaam kan alleen maar herstellen tijdens de slaap (als ik me niet vergis), dus zelfs al zijn het maar 3,5 uurtje slaap om mee te beginnen; je voelt wel echt beter!
Wat ik overigens niet uit je verhaal heb kunnen halen, is waarom je eigenlijk aan de pep bent geraakt. Had je nog een reden, doortrekken voor het een of het ander, of is het meer 'per ongeluk'? Wat ik je hier 'aanraad' is geen advies maar een noodoplossing hoor; maar als je toch weer de drang/nood hebt om naar de pep te grijpen, ga dan voor Dex in plaats van normale speed. Dat fuckt minder met je hersenen, het houdt je helderder en je wordt er niet para van. (en misschien wordt het daardoor ook makkelijker er helemaal af te blijven).
En volgens mij heb ik iets heel simpels niet in de antwoorden gelezen... Je zegt dat je 10 kilo bent afgevallen, en bovendien dat je last hebt van extreem koude ledematen. Mag ik daaruit de conclusie trekken dat je gewoon heel erg weinig eet?
Want de koude ledematen komen mij heel erg bekend voor van mensen die anorexia hebben, en dat is ook heel simpel uit te leggen: Als je zeg maar niets eet, dan heeft het lichaam geen brandstof om het hele gebeuren op gang te houden en warm te houden. In dat geval wordt het belangrijkste nog wel warm gehouden maar zullen 'uitstekende ledematen' zo koud mogelijk worden om zo min mogelijk warmte te verliezen. In het geval van anorexia patienten gaat het lichaam dan trouwens uiteindelijk over op het verbranden van eiwitten uit spieren en botten en wordt het lichaam langzaamaan afgebroken (en gaat kaduuk).
Wees gerust: bij jou is dat nog lang niet zo ver, maar het is wel belangrijk dat je jezelf goed genoeg in de gaten houdt om dat niet te laten gebeuren. Ik weet niet wat die kringen betekenen, maar het lijkt mij in elk geval een teken van lage weerstand en dat je lichaam er niet zo blij mee is. Jij vraagt: wanneer moet ik naar het ziekenhuis? Ik weet niet hoe lang je bent, maar als je gewicht bij 50 komt dan wordt het dus gevaarlijk voor je gezondheid.
Conclusie uit het iets te gedetailleerde geratel hierboven: Dwing jezelf om te eten! Ook als je aan de speed zit en je hebt geen honger, kan je vaak wel gokken of je lichaam behoefte heeft aan voedsel, en eigenlijk smaakt dat eten ook nog best (bij mij dan
![:)]()
); Ik denk dat als je braaf een bescheiden ontbijtje, lunch en avondmaaltijdje pakt (liefst met voldoende vitaminen en mineralen), + slaap erbij kan pakken, dat je lichaam al een heleboel kan aansterken (zonder perse aan te komen
![:wink:]()
).
Hee take care en
Always look on the bright side of life!