Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSpeed om sociale remmingen tegen te gaan?

Speed om sociale remmingen tegen te gaan?

161 antwoorden
19 weergaven
18-5-2026
E
ElfquestLid
01-01-2024, 00:00
#1
Voor mij werkt het iig niet. Welke drug dan ook om sociale remmingen tegen te gaan. Als je er een klein beetje last van hebt en het kan houden bij af en toe een drankje als je gaat stappen in het weekend, is er niets verkeerds aan. Ik denk dat er genoeg mensen zijn die regelmatig speed/alcohol/whatever gebruiken om de ontremmende werking. Niets mis mee. Het zou hypocriet zijn om te beweren dat niemand dat hier doet. Mezelf incluis. Maar het risico is er wel dat als je veel last hebt van sociale angst, je op een gegeven moment een lijntje wil nemen als er een maat langskomt, als je gaat werken, als je even iets aan de buren gaat vragen. Gewoon omdat het dan beter gaat en het verschil groot wordt met situaties waarin je niet gebruikt. Je loopt wel het risico dat situaties waarin je nuchter bent een erg groot contrast gaan geven en je nog angstiger maken. Sociale situaties zijn er namelijk overal en ik denk dat het eerder gebeurt dat je het zonder je helpende middel lastiger gaat vinden om er op dezelfde manier op los te kletsen, dan dat je er iets uit meeneemt wat je sociaal sterker maakt. Dat is mijn ervaring tenminste.

Maar als je het af en toe wil doen in sociale situaties en erop let dat je ook zonder blijft genieten van afspraken met vrienden kan het geen kwaad denk ik.
B
BananenbennieLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb het tot nog toe een paar keer gebruikt, en dan niet teveel anders krijg ik last van hartkloppingen. Ik had 1 keer steeds maar weer bijgenomen omdat er steeds maar weer nieuwe mensen langskwamen en ik voor mn gevoel meer en meer nodig had. Toen kon ik daarna 2 dagen niet slapen terwijl ik wel ontzettend moe was, sindsdien me lesje wel geleerd :P

Gewoon met mate dus, dan blijft het leuk :smoke:
h
hmkeyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Bananenbennie zei:
Ik heb het tot nog toe een paar keer gebruikt, en dan niet teveel anders krijg ik last van hartkloppingen. Ik had 1 keer steeds maar weer bijgenomen omdat er steeds maar weer nieuwe mensen langskwamen en ik voor mn gevoel meer en meer nodig had. Toen kon ik daarna 2 dagen niet slapen terwijl ik wel ontzettend moe was, sindsdien me lesje wel geleerd :P

Gewoon met mate dus, dan blijft het leuk :smoke:
Klik om te vergroten...

En, werkt het voor de sociale remmingen?
Heb je al eens "gewoon" benzo's geprobeert eigenlijk :hearteyes: zag dat iemand er al over begon.
B
BananenbennieLid
01-01-2024, 00:00
#4
Exceptional Insight zei:
Dat lijkt algemeen geaccepteerd, maar ben ik het vooralsnog niet mee eens.

Drugs kunnen perspectief bieden, maar mensen nemen dergelijke stellingen maar wat graag klakkeloos voor waarheid aan en denken dat het altijd en op iedereen toe te passen is.
Klik om te vergroten...

Een bad trip ligt wel op de loer en dat is geen pretje he. Ik denk als de omgeving helemaal juist is dat het dan wel een positief effect kan hebben en je zeker tot nieuwe inzichten kunt komen.
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#5
KoxBox zei:
Och jongeuh, neem je drugs dan. Wat maakt mij het uit. Maar je moet dan niet komen zeiken dat je er verslaafd aan bent.
Klik om te vergroten...

Nu moet je niet boos worden omdat jij geen fatsoenlijke argumenten kunt geven. Zo gek is het niet dat wij blijven doorvragen als je geen goede onderbouwing kan geven. Als jij iets achterlijk vindt, mogen we wel verlangen dat je zoiets kan onderbouwen natuurlijk.
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#6
Bananenbennie zei:
Exceptional Insight zei:
Dat lijkt algemeen geaccepteerd, maar ben ik het vooralsnog niet mee eens.

Drugs kunnen perspectief bieden, maar mensen nemen dergelijke stellingen maar wat graag klakkeloos voor waarheid aan en denken dat het altijd en op iedereen toe te passen is.
Klik om te vergroten...

Een bad trip ligt wel op de loer en dat is geen pretje he. Ik denk als de omgeving helemaal juist is dat het dan wel een positief effect kan hebben en je zeker tot nieuwe inzichten kunt komen.
Klik om te vergroten...
Daar doelde ik op. Drugs zoals coke/pep moet je echt niet gaan nemen om je beter te voelen in sociale situaties.

Dat is toch de logica zelve... En EI voelt zich natuurlijk weer helemaal de man.
-
-tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik vind dat koxbox hierin wel gelijk heeft. Alleen verwoordt hij het op een idiote manier.

Wees gewoon blij met wie je bent. Probeer jezelf niet op zo'n manier te veranderen. Als je echt problemen hebt met je persoonlijkheid ga je maar naar een psycholoog en die helpt je verder.
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#8
Alsof het niet duidelijk is waarom zoiets achterlijk is, het is langs de andere kant dan wel weer opmerkelijk wie hier tegenin gaat... Inderdaad ja pep verslaafden zoals jij Pontius.

Ik hoef zelf niet eens een uitleg te geven waarom dit echt uit den boze is.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#9
KoxBox zei:
Daar doelde ik op. Drugs zoals coke/pep moet je echt niet gaan nemen om je beter te voelen in sociale situaties.
Klik om te vergroten...
Waarom dan wél?

KoxBox zei:
En EI voelt zich natuurlijk weer helemaal de man.
Klik om te vergroten...
Dat zijn jouw woorden. Maar ik moet zeggen dat ik goed in m'n vel zit deze dagen, ja. Bijzonder goed zelfs. Ik zal alleen maar niet vragen waar je die wijsheid op baseert, ik weet dat je dat soort vragen moeilijk vindt.
-
-tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#10
KoxBox zei:
Alsof het niet duidelijk is waarom zoiets achterlijk is, het is langs de andere kant dan wel weer opmerkelijk wie hier tegenin gaat... Inderdaad ja pep verslaafden zoals jij Pontius.

Ik hoef zelf niet eens een uitleg te geven waarom dit echt uit den boze is.
Klik om te vergroten...

Ga jij maar niet discussiëren.
Als ik moderator was zou ik een verbod instellen voor dit soort redenaties.

K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ja jongentje, het wordt redelijk afgezaagd.

En jajaja EI of Pontius ik weet al wat je/jullie gaan zegen: "Ik vind van niet hoor" of iets dergelijks.
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#12
-tomz0r zei:
Ik vind dat koxbox hierin wel gelijk heeft. Alleen verwoordt hij het op een idiote manier.

Wees gewoon blij met wie je bent. Probeer jezelf niet op zo'n manier te veranderen. Als je echt problemen hebt met je persoonlijkheid ga je maar naar een psycholoog en die helpt je verder.
Klik om te vergroten...

Maar stel je hebt het inderdaad in de hand én je leert hierdoor beter met mensen om te gaan, wat is dan het probleem?

KoxBox zei:
Alsof het niet duidelijk is waarom zoiets achterlijk is, het is langs de andere kant dan wel weer opmerkelijk wie hier tegenin gaat... Inderdaad ja pep verslaafden zoals jij Pontius.

Ik hoef zelf niet eens een uitleg te geven waarom dit echt uit den boze is.
Klik om te vergroten...

Inhoudelijk ergens op ingaan wilt niet echt lukken he?
:' )
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#13
-tomz0r zei:
Ga jij maar niet discussiëren.
Als ik moderator was zou ik een verbod instellen voor dit soort redenaties.
Klik om te vergroten...
Ik vind het wel leuk om mensen die discussies aangaan zonder argumenten, maar wel met een hoop razernij, zichzelf op deze manier belachelijk te zien maken. Persoonlijk voel ik niet zoveel voor zo'n verbod.
B
BananenbennieLid
01-01-2024, 00:00
#14
KoxBox zei:
Daar doelde ik op. Drugs zoals coke/pep moet je echt niet gaan nemen om je beter te voelen in sociale situaties.
Klik om te vergroten...

ja maar een trip nemen om tot nieuwe inzichten te komen heb ik helemaal niet nodig, ik weet van mezelf dat ik op sociaal vlak soms wat onbeholpen ben, just as simple as that, is geen trip voor nodig om dat nog eens te onderstrepen
-
-tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#15
KoxBox zei:
Ja jongentje, het wordt redelijk afgezaagd.

En jajaja EI of Pontius ik weet al wat je/jullie gaan zegen: "Ik vind van niet hoor" of iets dergelijks.
Klik om te vergroten...


Kom eens met een normale redenatie beste knul.
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#16
Dus jij vind het goed dat iemand pep gebruikt om zijn sociale remmingen tegen te gaan??
Goed bezig jongen, echt bravo. Zegt genoeg over jouw gebruik dan.
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#17
Bananenbennie zei:
KoxBox zei:
Daar doelde ik op. Drugs zoals coke/pep moet je echt niet gaan nemen om je beter te voelen in sociale situaties.
Klik om te vergroten...

ja maar een trip nemen om tot nieuwe inzichten te komen heb ik helemaal niet nodig, ik weet van mezelf dat ik op sociaal vlak soms wat onbeholpen ben, just as simple as that, is geen trip voor nodig om dat nog eens te onderstrepen
Klik om te vergroten...
Nee, dat begrijp ik. Ik bedoel ook niet dat een trip dat nog meer gaat onderstrepen. Maar bij sommige mensen is helpt trippen om een oplossing te vinden.

Maar om hier nu deeps voor te gebruiken... Ik ben er bijna zeker van als je zal merken dat je sociaal veer vaardiger zal zijn onder invloed, je dat al snel zal gebruiken als uitvlucht.
-
-tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#18
KoxBox zei:
Dus jij vind het goed dat iemand pep gebruikt om zijn sociale remmingen tegen te gaan??
Goed bezig jongen, echt bravo. Zegt genoeg over jouw gebruik dan.
Klik om te vergroten...

Heb je wel eens een LP gedraaid waar een kras op zit op zo'n oude LP-speler? Nee? Nou, moet je luisteren. Als je daarop een LP afspeelt gebeurt er iets leuks. Hij herhaalt zich dan de hele tijd. En dat is precies wat jij nu doet. :sunglasses:
-
-tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#19
Chris Pontius zei:
-tomz0r zei:
Ik vind dat koxbox hierin wel gelijk heeft. Alleen verwoordt hij het op een idiote manier.

Wees gewoon blij met wie je bent. Probeer jezelf niet op zo'n manier te veranderen. Als je echt problemen hebt met je persoonlijkheid ga je maar naar een psycholoog en die helpt je verder.
Klik om te vergroten...

Maar stel je hebt het inderdaad in de hand én je leert hierdoor beter met mensen om te gaan, wat is dan het probleem?
Klik om te vergroten...

Dat is je goed recht. Maar ik kan het me niet voorstellen. Dan wil je eigenlijk gewaardeerd worden om iets wat je helemaal niet bent.

En inderdaad, ik kan ook wel om die onzin lachen van Koxbox. Dat plaatje was eigenlijk meer om reacties uit te lokken. :flushed:
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#20
KoxBox zei:
Dus jij vind het goed dat iemand pep gebruikt om zijn sociale remmingen tegen te gaan??
Klik om te vergroten...
Wie zegt dat dan? Wat als hij zich tijdens zijn speed avonturen realiseert dat sociale situaties eigenlijk helemaal niet zo moeilijk zijn en ze vervolgens zonder speed ook prima aankan. Wat is dan het probleem?

KoxBox zei:
Goed bezig jongen, echt bravo. Zegt genoeg over jouw gebruik dan.
Klik om te vergroten...
Geef jij eens een goede reden om drugs te gebruiken.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...456789
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."