Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSpeed om sociale remmingen tegen te gaan?

Speed om sociale remmingen tegen te gaan?

161 antwoorden
18 weergaven
18-5-2026
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#1
KoxBox zei:
-tomz0r zei:
weer een pil genomen. al 3 weken achter elkaar blauwe yingyangs maar echt sorry dat ik hier zo loop te kutten of df ik vin jullie echt lief ook al maak ik julliemecpresd belacvhelijk soms ik vind julliemecugenlijk heel lief echt ik hou van jukllie ook al zijn jullie soms autist en kan ik daar eigenlijk echtb niet tegen. jullie zijn lief echt
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...

KoxBox zei:
Pff, echt bedankt dat je me zoveel kansen geeft!

Echt sorry dat ik maar blijf gaan, ik ga er echt op letten nu.
Een ban zou ik niet aankunnen (letterlijk) dus dat is wel een motivatie.
Had niet verwacht dat je zo vergevingsgezind zou zijn..

Excuses als je deze PB ziet als te furr gaand, well blame the alcohol! :beer:

Nee, serieus nu! Ik ga er echt op letten, ik zou niet meer zonder dit forum kunnen en ergens heb ik het gevoel dat je dat wel weet. En dat je me daarom nog geen ban hebt gegeven. :hearteyes:
Klik om te vergroten...

...



KoxBox zei:
Jaja, vorm maar een front tegen mij. Blijkbaar is dat wat jullie doen tegen mensen die jullie niet kunne verdragen. En dat heeft niets te maken met het discussie voeren.

Dat is me al veel eerder opgevallen.
Klik om te vergroten...

Dit heeft wel met de discussie te maken; ik reageer op jou (en Tom) omdat jullie een andere mening over iets hebben dan ik, lijkt me logisch?.
Of houd jij discussies met mensen die het altijd allemaal met elkaar eens zijn?

KoxBox zei:
En dat is geen persoonlijke aanval?
Klik om te vergroten...

Heb jij wat tegen domme mensen?

KoxBox zei:
Ik vraag me eigenlijk af wat ik jullie misdaan heb...

Blijkbaar wordt het jullie teveel als iemand hier meer post dan jullie.
Klik om te vergroten...

Helemaal niets, ik probeer gewoon een discussie te voeren.

& wát?
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#2
Chris Pontius zei:
Of houd jij discussies met mensen die het altijd allemaal met elkaar eens zijn?
Klik om te vergroten...
Als dat het geval is, Weet ik F weL met wie hij vriendjes moet worden!
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#3
Chris Pontius zei:
KoxBox zei:
Pff, echt bedankt dat je me zoveel kansen geeft!

Echt sorry dat ik maar blijf gaan, ik ga er echt op letten nu.
Een ban zou ik niet aankunnen (letterlijk) dus dat is wel een motivatie.
Had niet verwacht dat je zo vergevingsgezind zou zijn..

Excuses als je deze PB ziet als te furr gaand, well blame the alcohol! :beer:

Nee, serieus nu! Ik ga er echt op letten, ik zou niet meer zonder dit forum kunnen en ergens heb ik het gevoel dat je dat wel weet. En dat je me daarom nog geen ban hebt gegeven. :hearteyes:
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...

Hmm, dat vind ik best wel laag. Niet dat het me kan schelen maar toch vind ik dat wel laag van je.

Ik zal het waarschijnlijk wel verdiend hebben.
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#4
Exceptional Insight zei:
Chris Pontius zei:
Of houd jij discussies met mensen die het altijd allemaal met elkaar eens zijn?
Klik om te vergroten...
Als dat het geval is, Weet ik F weL met wie hij vriendjes moet worden!
Klik om te vergroten...
Wat heeft W.F.L. hiermee te maken?
-
-tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#5
KoxBox zei:
Exceptional Insight zei:
Chris Pontius zei:
Of houd jij discussies met mensen die het altijd allemaal met elkaar eens zijn?
Klik om te vergroten...
Als dat het geval is, Weet ik F weL met wie hij vriendjes moet worden!
Klik om te vergroten...
Wat heeft W.F.L. hiermee te maken?
Klik om te vergroten...

Jij snapt echt niks, of wel? Ik ken die hele gast niet en ik weet zelfs wat hij bedoelt.
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#6
Chris Pontius zei:
KoxBox zei:
Maar als je sociaal niet meer uit de voeten kan zonder, wat dan? Ga je jezelf dan gewoon opsluiten zodat je geen sociaal contact meer hebt?
Klik om te vergroten...

In het begin misschien, en daarna ga je vanzelf weer contact op zoeken.
Klik om te vergroten...
Maar dan sta je toch even ver dan voor dat je pep tot je nam...
D
DreugeLid
01-01-2024, 00:00
#7
speed moet je ook 's ochtends gebruiken voordat je ga werken
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#8
Rabbithole zei:
KoxBox zei:
Rabbithole zei:
Inderdaad, als je alleen deeps in huiselijke setting gebruikt met vrienden waarbij je je al op je gemak voelt is het risico op verslaving veel minder groot. :grin:
Klik om te vergroten...
Geen slecht idee. :beer:
Klik om te vergroten...

Maar jij noemde Chris wel speedverslaafd. :wink: Terwijl dat de zo'n beetje de enige setting is waarin hij deeps gebruikt.
Klik om te vergroten...
Ja maar blijkbaar toch ook als hij alleen is...
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#9
KoxBox zei:
Chris Pontius zei:
KoxBox zei:
Maar als je sociaal niet meer uit de voeten kan zonder, wat dan? Ga je jezelf dan gewoon opsluiten zodat je geen sociaal contact meer hebt?
Klik om te vergroten...

In het begin misschien, en daarna ga je vanzelf weer contact op zoeken.
Klik om te vergroten...
Maar dan sta je toch even ver dan voor dat je pep tot je nam...
Klik om te vergroten...

Tjek edit nog ff :wink:

KoxBox zei:
Ja maar blijkbaar toch ook als hij alleen is...
Klik om te vergroten...

Voornamelijk in gezelschap, soms alleen, maar dan heeft sowieso niets meer met de sociale kwestie te maken toch?
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#10
Je kunt aan dat soort op zichzelf staande gebeurtenissen geen conclusies ontlenen. Je hebt mensen die vaak en veel gebruiken, ook als ze alleen zijn, en zo kunnen stoppen en absoluut geen afhankelijkheid vertonen. Je hebt ook mensen die veel minder frequent gebruiken maar daar zó naar uitleven en daar zoveel in gedachten mee bezig zijn dat ze eigenlijk meer afhankelijk zijn dan diegene die meer gebruikt.
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dat het onmogelijk wordt dat denk ik ook niet. Maar je zegt het zelf het kan moeilijker worden, wat volgens mij al rap gebeurt. Dus heb je twee mogelijkheden het kan je enigszins helpen of je nog meer in de put duwen...

Dan is het inderdaad aan de persoon zelf om uit te vogelen of dat het risico waard is.

Ik zeg ook niet dat het iets met die sociale situatie(s) te maken heeft.
En die dingen die ik heb gezegd gingen te ver dat weet ik zelf goed genoeg. Maar behoorlijk dronken zijn en zo een klootzak die je de hele tijd loopt te jennen is niet zo'n goede combinatie.

Daarbij komt nog eens dat ik me behoorlijk rap loop te ergeren aan mensen, waar meneertje in kwestie gretig gebruik van heeft gemaakt natuurlijk...

Dus mijn welgemeende excuses tov jou en EI zijn hier wel op zijn plaats. Bij deze.
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#12
Rabbithole zei:
Je kunt aan dat soort op zichzelf staande gebeurtenissen geen conclusies ontlenen. Je hebt mensen die vaak en veel gebruiken, ook als ze alleen zijn, en zo kunnen stoppen en absoluut geen afhankelijkheid vertonen.
Klik om te vergroten...
Die bestaan dat heb ik zelf ook ondervonden met wiet, ik rookte elke dag een paar grammen maar ben gewoon van de ene dag op de andere volledig gestopt.
Maar toch blijf ik erbij dat ik vind(!) dat het een gevaarlijke reden is om (verslavende)drugs te gaan gebruiken.

Rabbithole zei:
Je hebt ook mensen die veel minder frequent gebruiken maar daar zó naar uitleven en daar zoveel in gedachten mee bezig zijn dat ze eigenlijk meer afhankelijk zijn dan diegene die meer gebruikt.
Klik om te vergroten...

Daar heb je zeker gelijk in.
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#13
KoxBox zei:
Dat het onmogelijk wordt dat denk ik ook niet. Maar je zegt het zelf het kan moeilijker worden, wat volgens mij al rap gebeurt. Dus heb je twee mogelijkheden het kan je enigszins helpen of je nog meer in de put duwen...
Klik om te vergroten...
Enigszins is bij mij een understatement, maar goed misschien ben ik weer een 'apart' geval :P
Maar dat het zowel positief als negatief kan aflopen was ik al met je eens :)

KoxBox zei:
Dus mijn welgemeende excuses tov jou en EI zijn hier wel op zijn plaats. Bij deze.
Klik om te vergroten...

Dat kan ik zeker waarderen, excuses aanvaard :)
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#14
Bij die laatste post van je had ik al door dat we het wel ongeveer eens zijn met elkaar.

Het is natuurlijk normaal dat jij het hem eerder zal aanraden omdat het jou blijkbaar behoorlijk goed geholpen heeft. Net als het even normaal is dat ik het hem eerder zou afraden omdat ik daar geen ervaring mee heb.

Maar het zou jammer zijn moest hij daardoor verslaafd raken aan drugs. Het blijft een beetje een loterij vind ik.
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik begrijp ook wel dat je dat vindt, en bij veel mensen levert het ook wel extra risico's op. Maar zelfs de meest 'pure'/veilige reden om speed te gaan gebruiken, om het langer vol te kunnen houden, kan verslaving betekenen. Ik ken ook mensen die eerst wel eens nuchter naar feesten gingen en het dan ook wel de hele nacht volhielden, op een gegeven moment zijn ze toch speed gaan gebruiken, en als ze nu eens nuchter gaan houden ze het niet meer goed vol. Ook dat zou dus risico's met zich mee kunnen brengen, dat je speed nodig hebt voor je uithoudingsvermogen.. :wink:
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#16
Tjah, het blijft een verslavend middel dat is duidelijk. En nu is het welletjes geweest! :openmouth:
Iedereen heeft verkondigd wat zijn/haar bevindingen zijn en nu moet de TS zelf maar uitmaken wat hij ermee doet.

Anders zitten we hier volgend jaar nog. En dan zal ikzelf deeps nodig hebben om deze discussie vol te houden. :grin:
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#17
Je zou je oude patroon ermee kunnen doorbreken maar er hangen genoeg verslavingsgevaren om de hoek, je neemt dan wel een groot risico.

(excusé als ik in herhaling van, ben wat te lui om alles door de lezen)
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#18
Petrovic zei:
Je zou je oude patroon ermee kunnen doorbreken maar er hangen genoeg verslavingsgevaren om de hoek, je neemt dan wel een groot risico.

(excusé als ik in herhaling van, ben wat te lui om alles door de lezen)
Klik om te vergroten...
Daar gaat zowat heel dit topic over. :grin:
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#19
Had al zo'n gevoel, maar wou toch mijn zegje even kwijt. :P
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#20
Dat siert je. :beer:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...34567...9
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."