Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSpeed om sociale remmingen tegen te gaan?

Speed om sociale remmingen tegen te gaan?

161 antwoorden
16 weergaven
18-5-2026
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#1
Bananenbennie zei:
Ik kan me sociaal heel geremd voelen en begin me daar steeds meer aan te irriteren. In sociale situaties ga ik dan meestal maar aan de alcohol, al mijn remmingen zijn dan wel weg, maar dan kan ik weer geen maat houden.. oftwel ontzettend leuke avond gehad en de volgende dag weet je er niets meer van, best jammer :grin:

ik dacht ipv alcohol misschien eens wat speed proberen voor dit "probleem"?
Klik om te vergroten...
Dat lijkt me echt geen goed idee! Lijkt me een reden om verslaafd te worden...
B
BananenbennieLid
01-01-2024, 00:00
#2
KoxBox zei:
Bananenbennie zei:
Ik kan me sociaal heel geremd voelen en begin me daar steeds meer aan te irriteren. In sociale situaties ga ik dan meestal maar aan de alcohol, al mijn remmingen zijn dan wel weg, maar dan kan ik weer geen maat houden.. oftwel ontzettend leuke avond gehad en de volgende dag weet je er niets meer van, best jammer :grin:

ik dacht ipv alcohol misschien eens wat speed proberen voor dit "probleem"?
Klik om te vergroten...
Dat lijkt me echt geen goed idee! Lijkt me een reden om verslaafd te worden...
Klik om te vergroten...

daar ben ik me van bewust en daar zal ik op moeten letten, maar buiten dat is het niet zo'n slecht idee toch?
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#3
Het kán een oplossing zijn, maar een verslaving is dan inderdaad het gevaar.
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#4
Bananenbennie zei:
KoxBox zei:
Bananenbennie zei:
Ik kan me sociaal heel geremd voelen en begin me daar steeds meer aan te irriteren. In sociale situaties ga ik dan meestal maar aan de alcohol, al mijn remmingen zijn dan wel weg, maar dan kan ik weer geen maat houden.. oftwel ontzettend leuke avond gehad en de volgende dag weet je er niets meer van, best jammer :grin:

ik dacht ipv alcohol misschien eens wat speed proberen voor dit "probleem"?
Klik om te vergroten...
Dat lijkt me echt geen goed idee! Lijkt me een reden om verslaafd te worden...
Klik om te vergroten...

daar ben ik me van bewust en daar zal ik op moeten letten, maar buiten dat is het niet zo'n slecht idee toch?
Klik om te vergroten...
Het blijft een slecht idee vind ik... Je mag nooit een drug gebruiken voor zoiets.
Dat is misbruik, en zoals ik al zei: "De verslaving ligt dan al rapper op de loer."

Hoe oud ben je, als ik dat mag vragen?
B
BananenbennieLid
01-01-2024, 00:00
#5
ik ben 33, met jullie redernatie zou ik nu ook verslaafd aan alcohol moeten zijn... en dat is niet het geval, ik kan zo weken niet drinken :)
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#6
Bananenbennie zei:
ik ben 33, met jullie redernatie zou ik nu ook verslaafd aan alcohol moeten zijn... en dat is niet het geval, ik kan zo weken niet drinken :)
Klik om te vergroten...

Ik zeg alleen dat het iets riskanter wordt. Als jij goed in je schoenen denkt te staan, hou ik je niet tegen hoor :). Het zou hypocriet van mij zijn om het af te keuren :P
B
BananenbennieLid
01-01-2024, 00:00
#7
KoxBox zei:
Bananenbennie zei:
ik ben 33, met jullie redernatie zou ik nu ook verslaafd aan alcohol moeten zijn... en dat is niet het geval, ik kan zo weken niet drinken :)
Klik om te vergroten...
Een verslaving is niet leeftijdsgebonden hoor... Ik vind het gewoon een (sorry voor de woordkeuze) achterlijke beslissing om een drug te proberen.

No offence verder ofzo, maar ik vind het niet verstandig.
Klik om te vergroten...

wat is er dan zo achterlijk aan? ten eerste is het gewoon iets uitproberen, heb in mijn leven al zo vaak iets uitgeprobeerd, zoals LSD, XTC, Paddo's, dat bleef bij experimenteren, had daarna ook helemaal geen behoefte dat meteen weer te nemen. ten tweede is jezelf elk weekend helemaal lam zuipen ook niet zo gezond, en wie weet heb ik daar met een beetje speed helemaal geen behoefte meer aan :wink:
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#8
Bananenbennie zei:
ik ben 33, met jullie redernatie zou ik nu ook verslaafd aan alcohol moeten zijn... en dat is niet het geval, ik kan zo weken niet drinken :)
Klik om te vergroten...
Een verslaving is niet leeftijdsgebonden hoor... Ik vind het gewoon een (sorry voor de woordkeuze) achterlijke beslissing om een drug te proberen.

No offence verder ofzo, maar ik vind het niet verstandig.
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik vind het achterlijk omdat je het wil proberen om sociale remmingen tegen te gaan.
Moest het nu gewoon om eens te proberen zijn was het een heel ander verhaal.
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#10
Maar waarom vind je dat zo enorm achterlijk dan? Dat er misschien wat meer risco aanzit; ok...
Maar voor de rest valt het wel mee.
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#11
Exceptional Insight zei:
Bananenbennie zei:
ga nu ff op het balcon zitten met een ijskoud biertje (en nee niet omdat ik vanavond bezoek krijg, gewoon omdat het lekker is) :wave:
Klik om te vergroten...
Pas je op dat je niet verslaafd raakt? Straks durf je je balkon niet meer op zonder bier!
Klik om te vergroten...
:beer: Net zoals ik.
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#12
KoxBox zei:
Ik vraag me eigenlijk af wat ik jullie misdaan heb...

Blijkbaar wordt het jullie teveel als iemand hier meer post dan jullie.
Klik om te vergroten...

KoxBox, voel je niet zo aangevallen joh! Als twee moderators het niet met je eens zijn in een discussie en tegen je in gaan betekent dat toch niet dat ze tegen je samenspannen ofzo? Volgens mij heb jij dat idee sinds je een waarschuwing hebt gekregen voor veel off topic posts, maar dat heeft toch niets te maken met deze discussies verder? Waarom zouden ze überhaupt tegen je willen samenspannen, omdat ze erop geilen dat iemand uiteindelijk onzeker in een hoekje wegkruipt..? Niet alles zo serieus nemen hoor. :)
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#13
Exceptional Insight zei:
KoxBox zei:
Blijkbaar wordt het jullie teveel als iemand hier meer post dan jullie.
Klik om te vergroten...
Ik heb veel meer posts dan jij. Mijn penis is zo veel groter.
Klik om te vergroten...
Ik hoop het opdondertje, dan heb je toch iets om fier over te zijn.
B
BananenbennieLid
01-01-2024, 00:00
#14
Exceptional Insight zei:
Bananenbennie zei:
ga nu ff op het balcon zitten met een ijskoud biertje (en nee niet omdat ik vanavond bezoek krijg, gewoon omdat het lekker is) :wave:
Klik om te vergroten...
Pas je op dat je niet verslaafd raakt? Straks durf je je balkon niet meer op zonder bier!
Klik om te vergroten...

:tearsofjoy: :tearsofjoy: :tearsofjoy:
-
-tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#15
Chris Pontius zei:
Zo heb ik ook beter geleerd om niet gelijk mijn mening in het rond te schreeuwen zonder dat ik het eigenlijk kan onderbouwen :wink:
Klik om te vergroten...

Op internet kan het wel leuk zijn hoor. Als je het niet serieus meent.

En Koxbox, misschien kan jij wel wat speed gebruiken. In jouw geval is het namelijk misschien een noodzaak. Alarmfase 1! :grin:
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#16
Rabbithole zei:
Als twee moderators het niet met je eens zijn in een discussie en tegen je in gaan betekent dat toch niet dat ze tegen je samenspannen ofzo?
Klik om te vergroten...
Het is tegenwoordig hip om te denken dat als mensen het niet met je eens zijn, ze stiekem een complot tegen je aan het vormen zijn. Don't worry, it'll blow over.
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#17
Exceptional Insight zei:
Rabbithole zei:
Als twee moderators het niet met je eens zijn in een discussie en tegen je in gaan betekent dat toch niet dat ze tegen je samenspannen ofzo?
Klik om te vergroten...
Het is tegenwoordig hip om te denken dat als mensen het niet met je eens zijn, ze stiekem een complot tegen je aan het vormen zijn. Don't worry, it'll blow over.
Klik om te vergroten...

Conspiracy theories! <3 Voor je het weet denk je dat je buren zich verkleed hebben en je achtervolgen, en dat er mensen onder je dakramen zitten. I see where this is going!
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik kan hier zelf al niet eens m'n eigen menig verkondigen of ik krijg iedereen op m'n dak.
Tjah, het zal wel aan mij liggen zeker.
-
-tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#19
KoxBox zei:
Tjah, het zal wel aan mij liggen zeker.
Klik om te vergroten...

Uhm, weet het niet. Even denken....



Ik denk van wel eigenlijk.
B
BananenbennieLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik kan me sociaal heel geremd voelen en begin me daar steeds meer aan te irriteren. In sociale situaties ga ik dan meestal maar aan de alcohol, al mijn remmingen zijn dan wel weg, maar dan kan ik weer geen maat houden.. oftwel ontzettend leuke avond gehad en de volgende dag weet je er niets meer van, best jammer :grin: Heb daarnaast niet zo'n zin om altijd maar stomdronken op feestjes enzo te zijn, wil me ook gewoon kunnen vermaken en tegelijkertijd nog een fatsoenlijk gesprek kunnen voeren :tearsofjoy:

ik dacht ipv alcohol misschien eens wat speed proberen voor dit "probleem"?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...9
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."