Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHELP!!! Nu!! problemen ouders

HELP!!! Nu!! problemen ouders

41 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
h
harry123Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Ja dat is waar.. Wat ik soms hoor op feesten en van vrienden, laatst had iemand op een feest dat om 12 uur begon, om 3 uur al 5 pillen achter de kiezen.. Kom op man, dat gaat toch veel te ver, en dan later de xtc te schuld geven want het is ooh zo'n slechte drug..
N
NtronautLid
01-01-2024, 00:00
#2
harry123 zei:
Toch jammer om te zien wat drugs allemaal kapot maakt.. Hoewel dat helemaal niet hoeft als de maatschappij gewoon wat toleranter wordt tov drugs. En daadwerkelijk weten hoe schadelijk wat is..
Klik om te vergroten...
Mee eens. Het wordt hoog tijd dat er eens een maatschappelijke herevaluering komt van "drugs". Bijvoorbeeld vanuit een door de overheid ingestelde commissie van psychologen, neurologen en medici, die de positieve kanten (en risico's) van drugs duidelijk omlijnen. Het moet eens afgelopen zijn met die demonisering, want daar schiet niemand iets mee op, en het is bezijden de waarheid.
Aan de andere kant moeten ook jongeren wat verantwoordelijker met die stofjes omgaan, want wat ik af en toe hier lees... :openmouth: :openmouth: Sommige jongeren helpen hun lichaam behoorlijk de vernieling in.
Openheid, voorlichting, kwaliteitscontrole, en (helaas) leeftijdsbeperking, werken veel beter dan botweg verbieden.
W
WawaLid
01-01-2024, 00:00
#3
harry123 zei:
Precies. En gewoon duidelijk zijn, laten we daar mee beginnen. Want overal staat van KAN dit veroorzaken, of KAN dit als gevolg hebben. Ja maar hoe groot is de kans dan? Ik KAN vanavond ook wel op mijn hoofd vallen en sterven bij wijze van spreken..
Klik om te vergroten...

zouden er bij moeten zetten

kan sociaal voordelig zijn
kan je een super gevoel geven
kan je een kleinere kater dan alcohol geven
kan je kijk veranderen op het leven in een positieve zin
kan resultaten op school verbeteren
pas op! gezelligheid

Mja, aan de andere kant is het ook wel slim dat ze er zoveel tegen doen moet je na gaan; stel je gaat stappen en iedereen is helemaal van de wap. Er zijn genoeg idioten die niet met drugs kunnen omgaan kijk maar naar drank. Helaas informeert het merendeel (integenstelling tot wss ons) zich niet goed en dat is waar het slechte vandaan komt :(
D
Drache20Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Heej guy,s
Bedankt voor jullie reacties jammer dat het niet mocht helpen.
Ik lïg nu op de bank bij een vriend van mij. Eerlijkheid duurt dus niet het langs.
Svader vroeg alleen doe je dat vaker en al lang. Uhm ja opzich wel.
En 5min later sta ik buiten. Mijn broer joelend uit het raam. Maar ik heb nog hoop ons smam staat
Nog achter mij. Maar even ter informatie. Ik köm uit een boerendorp svader ziet wiet als hard drugs en alcohol als soft dus ja. En hij is vrij streng/strikt zit nu toch weer lekker te blowen ik wil ook niet met alles stoppen maar dat snappen ze niet ze zien me als een junk.
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#5
Daarom was het allereerste wat ik ook zei wat wil je zelf? Dat moet je je eens af gaan vragen en ik vind het niet gek dat je ouders in eerste instantie van je verwachten dat je ermee kapt. Het gaat er uiteindelijk om wat je er zelf mee wilt als je stopt voor iemand anders dan kun je het net zo goed niet doen.
h
harry123Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Ahh kut man.. Sorry maar ik snap jouw ouders niet.. Weet niet hoe oud je bent? Maar ik was 16 toen mijn ouders van mijn pillen wisten, en die vonden het ook niet leuk, willen liever ook niet dat ik het doe, maar zo lang ik het niet te vaak doe en laat testen, accepteren ze het.

Hoop dat het snel weer goed komt. Je bent en blijft hun zoon.
W
WhitesnowLid
01-01-2024, 00:00
#7
Boy
That escalated quickly!
Ik werd op mn 12e al 3x gepakt met roken, keertje met drinken. Heeftvme in totaal 2 weekjes huisarrest opgeleverd. Op me 13e met blowen+dealen en vier keer roke. Ofzo, alleen weekendje niet weg voor het blowe
Ben vorige week gepakt met drinken(ben14) en nu wel 3 wdken huisarresst waarvan 2 zonder mobiel:( dit is de ipod va. Me zusje:tongueout:

Maar misscchien omdat ik een oudere neef heb die ook veel drinkt en alles en ik uit m't gooi kom is het allemaal wat minder erg?
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#8
Whitesnow zei:
Boy
That escalated quickly!
Ik werd op mn 12e al 3x gepakt met roken, keertje met drinken. Heeftvme in totaal 2 weekjes huisarrest opgeleverd. Op me 13e met blowen+dealen en vier keer roke. Ofzo, alleen weekendje niet weg voor het blowe
Ben vorige week gepakt met drinken(ben14) en nu wel 3 wdken huisarresst waarvan 2 zonder mobiel:( dit is de ipod va. Me zusje:tongueout:

Maar misscchien omdat ik een oudere neef heb die ook veel drinkt en alles en ik uit m't gooi kom is het allemaal wat minder erg?
Klik om te vergroten...

Met je laatste zin bedoel je toch omdat je uit het gooi komt en je neef veel drinkt dat het voor jou ouders minder erg is. Zo komt de zin bij mij binnen maar zo werkt het niet denk dat het meer te maken heeft met wat hun standpunt tegenover drugs is. Stel je had een neef die problemen heeft met gebruik dan kijken ze er waarschijnlijk heel anders tegen aan. Je ouders moeten zich nog eerst ontwikkelen hoe ze er nu over denken wordt hun definitieve standpunt, het zal zich nog moeten ontwikkelen straks als je 18 bent kijken ze er waarschijnlijk heel anders na. Hoe jij ermee omgaat zal een groot deel van hun uiteindelijke beeld bepalen. Ga je dealen en misbruik maken van middelen dan gaan ze zich er flink tegen afkeren. Probeer je het 1 keer en laat je het dan een paar jaar liggen dan zullen ze er zich minder druk over maken. Hoe meer je gaat gebruiken hoe meer afkeer ze zullen krijgen lijkt mij.
d
daderfLid
01-01-2024, 00:00
#9
als je pa wiet als hard drugs ziet. dan heeft niemand zn hele leven hem kunnen overtuigen dat het niet klopt.. dus of dat zin heeft ben bang van niet
en denk ook na over wat je zegt en doet.. als hun zeggen we gooien je eruit, en jij zegt nee ik stop niet.. dan zullen je ouders achteraf denken: de situatie is zo erg dat drugs boven een normaal leven staat..(alsof alles ten einde raad is)

en jah.. mijn huis mijn regels.. bah wat doe je eraan he?
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik snap niet dat mensen hun kinderen uit huis zetten bij zo'n soort probleem in plaats van er over te praten. Als ze serieus naar je verhaal zouden luisteren (en jij naar dat van hen, uiteraard), zou het een stuk makkelijker zijn.
Kun je niet alsnog met ze gaan praten? Evt. met je moeder als je vader nog te boos is. Het heeft weinig zin om te zeggen: nee ik ga niet stoppen, ja dit is wat ik doe, deal er maar mee. Probeer ook een beetje te snappen dat zij dit echt erg vinden, als je daar keihard tegenin gaat gaan zij hun mening niet bijstellen. Ze zijn wellicht een beetje kortzichtig, maar zo zijn veel ouders.
Maar wat kan helpen: rustig uitleggen wat je doet, waarom je het doet en wat het met je doet. Praten vanuit ik-vorm is altijd een pro, gooi er hier en daar een zin uit met dat je begrijpt hoe boos ze zijn. Als jij begrip toont doen ze dat hopelijk ook bij jou.
Maar misschien helpt het ook wel om ze even niet te zien hoor, even afkoelen?
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#11
Enne hoe gaat het nu? Denk dat meer mensen dat zich hier wel afvragen dus als je een kans hebt om wat te posten. Greetz Willem
D
Drache20Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Re: HELP!!! Nu!! problemen UUouders

Heej guy,s
Ik heb weer nieuws na een hele langen moeilijke tijd ben ik nu eindelijk weer thuïs ik heb voet.bij stuk gehouden em we zijn ttot een compromis gekomen ik mag het jaja.zolang ik niet te overdreven.gaar.thuïs.köm. Maar als er nog maar.1 puntje HD wordt gevonden dan hoef ik echt niet.terug. Te komen. De sfeer is nog wel mega grimmig maarjA. Als het aan spap had gelegen was ik nu kraker gelukkig heb ik een super moeder. maar ik hen wel weer een boer geleerd dat wiet niet zö schadelijk os als. Coke of.xtc. Yeah!!
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mooi voor je dat je weer thuis bent. Denk niet dat coke en xtc slechter voor je is omdat je een boer bent. Over het algemeen is coke en xtc slechter voor je al cannabis al valt over xtc volgens mij nog wel te discuseren. Maar ben blij dat je ouders het een beetje begrijpen en misschien doet je vader zo tegen jou maar denk dat hij van binnen toch je vader blijft. Iedereen voelt wel op een bepaalde manier. Wat wil je zelf omtrent de hard drugs? Wil je zelf ook die rommel weglaten of doe je het voor je ouders? Als je het voor je ouders doet wordt het heel moeilijk om het werkelijk te doen.
h
harry123Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Mooi om te horen dat je nu thuis bent inderdaad. Die grimmige sfeer gaat vanzelf weg, had ik thuis ook toen ik m'n ouders vertelde dat ik wel eens een pilletje gebruik. heel af en toe een keer een opmerking van ja dat komt door die pillen, als ik bijvoorbeeld iets doms doe. Maar ach daar kan ik wel mee leven. Hopelijk gaat het ook nog een keer zo bij jou.
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ja maar harry hoelang gebruik je nu? In de loop der jaren zullen ze steeds vaker drugs als de oorzaak van dingen zien. Totdat het net als bij mij thuis gaat echt alles wat er gebeurt komt volgens mijn ouders door de drugs en het blowen de medicijnen. Mag het gebruiken maar probeer ik iets goed te praten dan krijg ik de wind van voren. Gaat nooit weg is erger geworden zelfs veel erger maar ze laten het wel gewoon toe tot op zekere hoogte. Verbieden werkt averechts.
h
harry123Lid
01-01-2024, 00:00
#16
2 jaar nu. Maar ik gebruik echt met mate. Tuurlijk willen m'n ouders het liever niet, maar wat je zegt, verbieden werkt ave rechts..
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Nou mijn moeder is, om eerlijk te zijn, best naïef. Ik betwijfel echt of ze het door zou hebben, als ik nog bij haar zou wonen dan. Heerlijk al 3 jaar op kamers, lekker makkelijk :P
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#18
Verbieden werkt idd meestal averechts maar in twee jaar heb je denk ik nog niet zo heel veel nadelen ervaren. Ik gebruik nu al meer dan 10 jaar en toen ik pas 2 jaar drugs nam hadden mijn ouders een heel ander beeld dan nu. Toen werd het me wel verboden en werd ik zelfs gedwongen opgenomen als ik niet zou stoppen. Zolang je ouders alleen maar voordelen zien met drugs zal hun beeld misschien niet veranderen. Na 2 jaar is het te kort om te oordelen over je ouders uiteindelijke beeld. De vormgeving daarvan heeft vooral met je eigen acties te maken dus doe het slim en bespaar je een hoop ellende.

Maar stel middelen nemen de overhand je leven draait nergens anders meer om dan denk ik dat hun visie erover snel veranderd. En blijf met mate gebruiken maak er geen gewoonte van.
h
harry123Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Thx voor het advies willem!

Nee wil het ook geen gewoonte maken, wil het toch wel speciaal houden zeg maar. Dan gniet je er ook meer van toch? :P
We zullen zien, denk niet dat als ik niet meer echt naar feesten ga dat ik nog gebruik. Ja misschien een keer een pilletje met vrouw/vriendin of wat lsd of zo maar daar blijft het bij :P
D
Drache20Lid
01-01-2024, 00:00
#20
willemvaag zei:
Maar ben blij dat je ouders het een beetje begrijpen en misschien doet je vader zo tegen jou maar denk dat hij van binnen toch je vader blijft. Iedereen voelt wel op een bepaalde manier. Wat wil je zelf omtrent de hard drugs? Wil je zelf ook die rommel weglaten of doe je het voor je ouders? Als je het voor je ouders doet wordt het heel moeilijk om het werkelijk te doen.
Klik om te vergroten...

Nou weet je het probleem mijn ouders zijn 5 jaar gescheden geweest en zijn sinds kort weer bij elkaar er is het een en ander gebeurt in ons gezinnetje. mijn moeder heeft mijn vader kunnen vergeven over wat er gebeurt en gezecht is. ik heb daar nog wat gemengde gevoelens over. ik heb altijd voor de volle 100% achter ons mam gestaan dus dat zit nog niet lekker tussen ons dus dit zal ook wel even duren voor wij elkaar weer helemaal liggen. en ik gebruik eigenlijk (vortaan sinds anderhalfjaar) alleen op feesten. maar ik ga er gewoon voor zorgen dat ik niks meer mee naar huis neem. en dat ik zowiezo naa een feestje niet thuis slaap voor de zekerheid. ik neem aan dat als ik zeg dat ik naar Masters ga dat ze dan bijv. wel twijfelen maar gelukkig ga ik dan altijd met mijn neefje dus dat zit dan meestal wel goed want niemand verwacht dat hij dat doen :P pluspunt.

harry123 zei:
Mooi om te horen dat je nu thuis bent inderdaad. Die grimmige sfeer gaat vanzelf weg, had ik thuis ook toen ik m'n ouders vertelde dat ik wel eens een pilletje gebruik. heel af en toe een keer een opmerking van ja dat komt door die pillen, als ik bijvoorbeeld iets doms doe. Maar ach daar kan ik wel mee leven. Hopelijk gaat het ook nog een keer zo bij jou.
Klik om te vergroten...

En harry ik weet precies wat je bedoelt ben afgelopen 2dagen ziek geweest elke keer als ik moest hoesten. JA jongen komt door dat blowen he! ik ben zowiezo al van mezelf vergeet achtig elke x als ik iets vergeet JA komt door dat blowen nu vindt ik dat niet erg maar ze doen dat dus ook waar familie bij is en dat heb ik liever niet. maarja nu begint iedereen dat te weten en sommige doen heel moeilijk met junk of buitenlander (ja sorry boeren hiero) en somige doen er heel neutraal over -ach het is maar wiet zeggen ze dan de eerste x schoot ik in de lach toen ik ons pap zun gezicht zag was zijn broer die dat zei haha:) maarja hou jullie nog op de hoogte

ik vindt het mooi om te lezen hoe dat toch bij iedereen thuis verschilt toch zou ik wel willen weten woon je in een dorp pf in een gat (net als mij we hebben 8 straten in totaal) of in de stad en welke dan?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."