Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Gewoon niet zomaar iets innemen! Let op jezelf"
"Zal nooit vergeten dat ik de verkeerde maat capsule helemaal volstopte met speed. Ipv een halfvolle gewone capsule, een veel te grote volle capsule naar binnen gewerkt. Dat was wel ff zweten toen die insloeg"
"(Gebaseerd op mijn eigen ervaringen, en die van anderen. Ik heb 2 jaar lang bijna ieder weekend 4-FMP gebruikt.. Andere info is van PubMed en Erowid. Ik dacht dat er nog geen 4-fmp topic was zoals deze, anders hoor ik het graag. Aanvullingen zijn welkom en nodig ) 4-FMP, ook wel 4-FA of 4-fluoramfetamine genoemd is een stimulerende drug die verwant is aan amfetamine. Omdat er een fluor-atoom is toegevoegd komt er (waarschijnlijk) meer serotonine vrij en zijn de effecten anders dan die van gewone amfetamine. Er is geen onderzoek gedaan naar het effect van 4-FMP op het menselijk lichaam, of hoe het lichaam de stof afbreekt. Wel is er een proefdier-onderzoek gedaan, dit geeft echter geen garantie voor veiligheid. Je bent je eigen proefkonijn wanneer je deze stof neemt. De effecten zijn vergelijkbaar met speed, maar dan milder qua stimulatie. Er is een licht love-gevoel zoals bij MDMA maar lang niet zo overweldigend. Bij een dosis van 150mg+ neemt het love gevoel af, evenals bij bijnemen. Wel kan dit slapeloosheid in de hand werken. • Positief Meer energie, vermoeidheid verdwijnt. Euforie, positieve stemming. Tintelingen op de huid. Zin om te praten/meer openheid . Zin om te bewegen/dansen. Muziek klinkt mooier, prikkels zijn intenser en voelen fijn aan. Effecten komen subtiel op. • Neutraal Vergrootte pupillen. Zweten, klamme handen. Verhoogde temperatuur. Verminderd hongergevoel. • Negatief Dorst, uitdroging. Spierspanning/strak staan. Slapeloosheid. Angst/paranoia. Irritatie/rusteloosheid. Misselijkheid, maagpijn, overgeven. Verhoogde bloeddruk en hartslag. Strakke kaken, kauwen. Vaatvernauwing, koude handen en voeten. Buikpijn. Hoofdpijn. Het onaangenaam koud of warm hebben, rillen. Duizeligheid. Verminderd zicht/wazig zien. De dag na gebruik hebben sommigen last van een lage bloeddruk, met symptomen als duizeligheid en zwart voor de ogen. Dit is waarschijnlijk te verklaren door de hoeveelheid energie die je lichaam verbruikt tijdens gebruik, gezond eten vooraf en achteraf verkleint de kans op een katerig gevoel naderhand. Bij regelmatig gebruik kan maagpijn optreden, de oorzaak hiervan is vooralsnog onbekend. Hoe vaker het gebruik, des te erger zijn de maagklachten. Deze kunnen ook achteraf ontstaan. Combineren is gevaarlijk, vooral met andere drugs. Alcohol is ook een no-go, omdat dit mogelijk de afbraak vertraagd of een wisselwerking heeft met de stof. Gebruik alleen als je je goed voelt, en geen gezondheidsklachten hebt. Schakel bij een mogelijke overdosis medische hulp in, drugsgebruik is in tegenstelling tot bezit niet strafbaar. (Een tijdje terug is de eerste hartaanval als gevolg van 4-fmp ontstaan bij een 18-jarige jongen, http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25350468 )"
"@Smartieandme Ik kan het niet meer aanpassen maar ik snap je punt. @Ooscar Behalve 4fmp gebruik ik geen andere drugs, maar het liefdesgevoel en de euforie zijn nog steeds aanwezig. Al went het wel een beetje. Ik heb zelf het gevoel dat als ik in dezelfde mate mdma zou pakken dat ik er dan wel meer schade zou oplopen, maar dit is natuurlijk subjectief.. er is helaas nog te weinig over 4fmp bekend"
"Bedankt voor je bijdrage JMThomas, ik denk dat het speculeren blijft tot 4fmp echt klinisch is onderzocht bij mensen. Al denk ik niet dat dat binnenkort gaat gebeuren.. Al moet ik wel zeggen dat ik afgezien van de maag klachten geen negatieve lange-termijn effecten ervaar door de 4fmp, terwijl dat met XTC onvermijdelijk zou zijn geweest. Maar de ervaring van 1 persoon zegt helaas niet veel.."
"Mijn voorkeur gaat ook uit naar research chemicals ipv 'gewone' harddrugs. Ik blijf het gewoon fascinerend vinden hoe er steeds weer nieuwe psychoactieven uitgevonden kunnen worden"
"Combineren heeft weinig zin maar ik neem zelf ook wel eens zulke hoge doseringen en ik leef nog"
"Ik studeer ook in die richting (farmaceut) maar ik denk dat dit geen goede conclusie is. Er is van alles mogelijk, tot klinish onderzoek uitsluitsel geeft. Bovendien zegt een overeenkomst in de chemische opbouw van de stoffen nog niks over het effect op het lichaam, en hoe het verwerkt word."
"Ik heb ook een tijdje die sandoz ritalin gehad. Echte troep werd er helemaal paars van een depressief En ik vergat ze sowieso al veel te vaak. Nu heb ik gelukkig weer concerta 27 mg en ik functioneer beter dan ooit Van ontwenningsverschijnselen heb ik geen last, bijwerkingen ook niet want ik gebruik het nu al zo lang dat mijn lichaam eraan gewend is."
"Heftig zoiets.. dat hij ook daadwerkelijk speed meenam op vakantie vind ik bizar omdat hij daarmee ook jou in de problemen kan brengen. Ik snap wel dat je hem steeds weer een kans wil geven en het is ook goed dat je hem blijft steunen maar laat het niet ten koste gaan van jezelf zoals anderen al beschreven. Als verpleegkundige heb je sowieso al veel te maken met andere mensen hun problemen en als je vriend dan thuis ook nog zoveel energie vraagt dan gaat dat op den duur niet goed komen. Je blijft hem steeds weer kansen geven maar ik vraag me of het geen water naar de zee dragen is. Ik ben zelf ook erg ´moederlijk´ in relaties maar het moet niet zo zijn dat je een hulpverlener-patiënt-relatie krijgt zegmaar. Het is geven en nemen.. Jij wilt een toekomst opbouwen en dat is goed van je, maar hij zal ook initiatief moeten tonen. Je zult hard voor hem moeten zijn. Werkt hij? heeft hij een vorm van dagbesteding? Vraag hem om vandaag nog te stoppen, en samen met jou doelen op te schrijven die hij wilt bereiken. Bijvoorbeeld 1 maand gestopt, dagje weg met z'n tweetjes? Toon geen medelijden als het niet lukt, maar juist veel waardering als hij gestopt is. Dat werkte bij mij altijd goed. Lukt het dan nog niet? Dan raad ik je echt aan om afstand te nemen, jij verdient beter. En vergeet jezelf niet, gun jezelf ook genoeg ontspanning in deze zware tijd"