Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHELP!!! Nu!! problemen ouders

HELP!!! Nu!! problemen ouders

41 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
h
harry123Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Geloof me je moeder heeft altijd alles door. Je moeder komt altijd overal achter, vroeger of later..
h
harry123Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Precies. En gewoon duidelijk zijn, laten we daar mee beginnen. Want overal staat van KAN dit veroorzaken, of KAN dit als gevolg hebben. Ja maar hoe groot is de kans dan? Ik KAN vanavond ook wel op mijn hoofd vallen en sterven bij wijze van spreken..
D
Drache20Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Re: HELP!!! Nu!! problemen UUouders

Heej guy,s
Ik heb weer nieuws na een hele langen moeilijke tijd ben ik nu eindelijk weer thuïs ik heb voet.bij stuk gehouden em we zijn ttot een compromis gekomen ik mag het jaja.zolang ik niet te overdreven.gaar.thuïs.köm. Maar als er nog maar.1 puntje HD wordt gevonden dan hoef ik echt niet.terug. Te komen. De sfeer is nog wel mega grimmig maarjA. Als het aan spap had gelegen was ik nu kraker gelukkig heb ik een super moeder. maar ik hen wel weer een boer geleerd dat wiet niet zö schadelijk os als. Coke of.xtc. Yeah!!
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mooi voor je dat je weer thuis bent. Denk niet dat coke en xtc slechter voor je is omdat je een boer bent. Over het algemeen is coke en xtc slechter voor je al cannabis al valt over xtc volgens mij nog wel te discuseren. Maar ben blij dat je ouders het een beetje begrijpen en misschien doet je vader zo tegen jou maar denk dat hij van binnen toch je vader blijft. Iedereen voelt wel op een bepaalde manier. Wat wil je zelf omtrent de hard drugs? Wil je zelf ook die rommel weglaten of doe je het voor je ouders? Als je het voor je ouders doet wordt het heel moeilijk om het werkelijk te doen.
h
harry123Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Mooi om te horen dat je nu thuis bent inderdaad. Die grimmige sfeer gaat vanzelf weg, had ik thuis ook toen ik m'n ouders vertelde dat ik wel eens een pilletje gebruik. heel af en toe een keer een opmerking van ja dat komt door die pillen, als ik bijvoorbeeld iets doms doe. Maar ach daar kan ik wel mee leven. Hopelijk gaat het ook nog een keer zo bij jou.
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ja maar harry hoelang gebruik je nu? In de loop der jaren zullen ze steeds vaker drugs als de oorzaak van dingen zien. Totdat het net als bij mij thuis gaat echt alles wat er gebeurt komt volgens mijn ouders door de drugs en het blowen de medicijnen. Mag het gebruiken maar probeer ik iets goed te praten dan krijg ik de wind van voren. Gaat nooit weg is erger geworden zelfs veel erger maar ze laten het wel gewoon toe tot op zekere hoogte. Verbieden werkt averechts.
h
harry123Lid
01-01-2024, 00:00
#7
2 jaar nu. Maar ik gebruik echt met mate. Tuurlijk willen m'n ouders het liever niet, maar wat je zegt, verbieden werkt ave rechts..
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Nou mijn moeder is, om eerlijk te zijn, best naïef. Ik betwijfel echt of ze het door zou hebben, als ik nog bij haar zou wonen dan. Heerlijk al 3 jaar op kamers, lekker makkelijk :P
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#9
Verbieden werkt idd meestal averechts maar in twee jaar heb je denk ik nog niet zo heel veel nadelen ervaren. Ik gebruik nu al meer dan 10 jaar en toen ik pas 2 jaar drugs nam hadden mijn ouders een heel ander beeld dan nu. Toen werd het me wel verboden en werd ik zelfs gedwongen opgenomen als ik niet zou stoppen. Zolang je ouders alleen maar voordelen zien met drugs zal hun beeld misschien niet veranderen. Na 2 jaar is het te kort om te oordelen over je ouders uiteindelijke beeld. De vormgeving daarvan heeft vooral met je eigen acties te maken dus doe het slim en bespaar je een hoop ellende.

Maar stel middelen nemen de overhand je leven draait nergens anders meer om dan denk ik dat hun visie erover snel veranderd. En blijf met mate gebruiken maak er geen gewoonte van.
h
harry123Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Thx voor het advies willem!

Nee wil het ook geen gewoonte maken, wil het toch wel speciaal houden zeg maar. Dan gniet je er ook meer van toch? :P
We zullen zien, denk niet dat als ik niet meer echt naar feesten ga dat ik nog gebruik. Ja misschien een keer een pilletje met vrouw/vriendin of wat lsd of zo maar daar blijft het bij :P
D
Drache20Lid
01-01-2024, 00:00
#11
willemvaag zei:
Maar ben blij dat je ouders het een beetje begrijpen en misschien doet je vader zo tegen jou maar denk dat hij van binnen toch je vader blijft. Iedereen voelt wel op een bepaalde manier. Wat wil je zelf omtrent de hard drugs? Wil je zelf ook die rommel weglaten of doe je het voor je ouders? Als je het voor je ouders doet wordt het heel moeilijk om het werkelijk te doen.
Klik om te vergroten...

Nou weet je het probleem mijn ouders zijn 5 jaar gescheden geweest en zijn sinds kort weer bij elkaar er is het een en ander gebeurt in ons gezinnetje. mijn moeder heeft mijn vader kunnen vergeven over wat er gebeurt en gezecht is. ik heb daar nog wat gemengde gevoelens over. ik heb altijd voor de volle 100% achter ons mam gestaan dus dat zit nog niet lekker tussen ons dus dit zal ook wel even duren voor wij elkaar weer helemaal liggen. en ik gebruik eigenlijk (vortaan sinds anderhalfjaar) alleen op feesten. maar ik ga er gewoon voor zorgen dat ik niks meer mee naar huis neem. en dat ik zowiezo naa een feestje niet thuis slaap voor de zekerheid. ik neem aan dat als ik zeg dat ik naar Masters ga dat ze dan bijv. wel twijfelen maar gelukkig ga ik dan altijd met mijn neefje dus dat zit dan meestal wel goed want niemand verwacht dat hij dat doen :P pluspunt.

harry123 zei:
Mooi om te horen dat je nu thuis bent inderdaad. Die grimmige sfeer gaat vanzelf weg, had ik thuis ook toen ik m'n ouders vertelde dat ik wel eens een pilletje gebruik. heel af en toe een keer een opmerking van ja dat komt door die pillen, als ik bijvoorbeeld iets doms doe. Maar ach daar kan ik wel mee leven. Hopelijk gaat het ook nog een keer zo bij jou.
Klik om te vergroten...

En harry ik weet precies wat je bedoelt ben afgelopen 2dagen ziek geweest elke keer als ik moest hoesten. JA jongen komt door dat blowen he! ik ben zowiezo al van mezelf vergeet achtig elke x als ik iets vergeet JA komt door dat blowen nu vindt ik dat niet erg maar ze doen dat dus ook waar familie bij is en dat heb ik liever niet. maarja nu begint iedereen dat te weten en sommige doen heel moeilijk met junk of buitenlander (ja sorry boeren hiero) en somige doen er heel neutraal over -ach het is maar wiet zeggen ze dan de eerste x schoot ik in de lach toen ik ons pap zun gezicht zag was zijn broer die dat zei haha:) maarja hou jullie nog op de hoogte

ik vindt het mooi om te lezen hoe dat toch bij iedereen thuis verschilt toch zou ik wel willen weten woon je in een dorp pf in een gat (net als mij we hebben 8 straten in totaal) of in de stad en welke dan?
h
harry123Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik woon ook in een dorp :P. Maar niet echt een dorp met goede naam. Van vroeger uit al niet.. Maar goed denk niet dat het per stad/dorp verschild eerder qua ouders.
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#13
Same here, woon zelf ook in een kleine plaats of beter gezegd boerengat aka dorp. Hier kent iedereen mij en werd toen ik nog met een pepkop rondliep veel over mij gepraat. Heb mezelf een beetje goed gepraat bij Nu we er toch zijn maar dat is denk ik nog voor de mensen die het niet wisten een bevestiging geweest. Tegenwoordig rook ik midden op straat me joint met mijn hondje als ik wandel. Mensen moeten het maar accepteren kijken ze te lang dan roep ik moet je ook een trekje! Maar denk dat menig ouder tegen zijn kind zegt als je maar niet daarmee thuiskomt.
N
NathanielLid
01-01-2024, 00:00
#14
Voor mijn en, op wat hardcore-hippies na, de meeste ouders, waren wiet en hash al zeer exotisch en gevaarlijk/avontuurlijk klinkende drugs. Kun je nagaan hoe het scala aan substanties wat er tegenwoordig bestaat op hun overkomt..

Daarnaast hebben zij geen enkele objectieve educatie gehad op het gebied van drugs, alleen maar demoniserende propaganda.
Dankzij de generatie voor ons hebben wij die wel. In de vorm van een programma als Spuiten&Slikken, drugs-info organistaties als Unity, talloze websites met discussies en onderzoeks resultaten zoals ons eigen drugsforum..

Respecteer hun denkbeeld door te begrijpen hoe het gevormd is. Respecteer jezelf door voldoende kennis en verantwoordelijkheid te hebben in je druggebruik.

Dan bouwen we samen een brug over de generatie-kloof :wink:
h
harry123Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Precies wat Nathaniel zegt! Gebruik met mate en maak het niet te gek. Dan komt alles goed, als ze zien dat je er verstandig mee kan omgaan gaan ze het ook steeds meer accepteren. Als ze zien dat je gewoon nog goed doet op school en niet echt ander gedrag gaat vertonen en geen misbruik van het feit dat je het nu "mag" maakt, dan komt het goed :)
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#16
Nathaniel mag ik vragen over welke generatie je het hebt als je over de generatie voor ons praat.
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik kom uit een dorp met stadsrechten, maar toen ik 16/17 was had ik een aantal vrienden van werk bij de AH en die zaten ook aan de speed, coke en xtc. Best bizar, want toen was ik er totaal niet van onder de indruk, ik had zoiets van ah prima, maar ik hoef niet. En nu ben ik volop nieuwsgierig, haha.

Toen ik 12 was kwam ik mijn moeder vragen wat spacecake was omdat mijn broers het er blijkbaar over hadden gehad. En mijn jongste broer vertelde drie jaar terug dat hij wel eens paddo's had gedaan, haha, terwijl we uit eten waren notabene. M'n moeder was wel een beetje in shock, maar ze is echt niet gek, ze weet heus wel dat mijn broers het één en ander gedaan hebben. Of ze het van mij doorheeft, geen idee.
Ik denk trouwens dat ik van alle drie mijn broers wel een flinke opdonder zou krijgen als ik zou zeggen dat ik naast blowen ook wat andere dingen heb geprobeerd :mrgreen:
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#18
Dat zeker of ze komt er achter of met de tijd ga je het zelf vertellen. Bij wisten ze een hele hoop maar nu durf ik ook dingen te vertellen lieg niet meer tegen mijn ouders over mijn gebruik. Heb heel lang alles ontkent maar je de meeste ouders zijn niet achterlijk. Wat je wel veel ziet is dat ouders het liever ontkennen zelfs alles er op wijst.
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#19
Denk dat het ook wel van de mate waarin je gebruikt afhangt en hoe erg het opvalt. En wat je zelf verteld uiteraard.
N
NathanielLid
01-01-2024, 00:00
#20
willemvaag zei:
Nathaniel mag ik vragen over welke generatie je het hebt als je over de generatie voor ons praat.
Klik om te vergroten...

Ja dat is een beetje vaag zonder duiding inderdaad. In dit betoog bedoelde ik de eerste moderne "Party-generatie", bij de opkomst van de house..

Uiteraard hebben mensen als bijvoorbeeld de Shulgin's ook zeer veel betekend in de verspreiding van waardevolle eerlijke informatie.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."