Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSpeed in plaats van XTC?

Speed in plaats van XTC?

25 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#1
ik ben niet van mening dat iemand die bijvoorbeeld 1x een middel gebruikt heeft er ook echt ervaring mee heeft. als je rekening houdt met onbekende factoren. zoals zuiverheid, setting, etcetera.
S
SROADSLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dag allemaal,

De laatste paar maanden heb ik vrij vaak (1 tot 2 keer in de maand) XTC/MDMA gebruikt. Om te voorkomen dat ik het effect van deze drug voor mezelf verpest, wil ik het de komende maanden even niet gebruiken. Eind deze maand heb ik echter een leuk feestje waar ik wel iets wil gebruiken.

Ik wil al een tijdje speed proberen. Ik heb al het een en ander gelezen en dit heeft uiteraard een ander effect dan XTC. Begrijp ik het goed dat je bij speedgebruik het energieke gevoel hebt dat XTC je geeft maar dan nog heftiger? Wat zijn andere dingen waar ik rekening mee moet houden qua effecten en de duur daarvan. Ik heb gelezen dat er een grote kans is dat je niet kunt slapen na speedgebruik. Wat zou het met mijn slaap doen als ik een kleine dosis ghb neem lang genoeg na de inname van speed?
D
DeamonLid
01-01-2024, 00:00
#3
Verstandig dat je even een pauze wilt van X. Speed geeft idd meer energie dan XTC en het geeft extra zelfvertrouwen en een beetje euforie, maar geeft een veel minder 'compleet' gevoel dan X. Speed wordt ook wel pep genoemd en dat is ook de beste omschrijving, het pept je op. Het is vergelijkbaar met koffie en energiedrank, maar dan veel sterker. Een lijntje pep werkt ongeveer 4 uur en een bommetje ongeveer 8 uur, dit is natuurlijk wel afhankelijk van de zuiverheid en de dosis. Het eerste uur is het effect het fijnst, vind ik persoonlijk, het is dan het meest intensief. Als je het voor de eerste keer neemt dan kun je slapen idd wel vergeten, sowieso is het erg moeilijk om in slaap te komen na een avondje speed. GHB (of een andere downer) kan idd helpen om in slaap te komen, ik heb zelf ook een tijdje pep met GHB gecombineerd om nog een beetje te kunnen slapen. Maar ook dan kun je er als je geen tolerantie hebt vanuit gaan dat je nauwelijks zult slapen. Het belangrijkste om rekening mee te houden is dat je net als bij X, voldoende drinkt.
P
PandanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik heb een week geleden mijn eerste ervaring met speed gehad. Ik vond het natuurlijk niet zoals XTC maar het was nog steeds een geweldige ervaring. Je word er enorm druk van, hebt veel energie, maar ik voelde me ook heel erg lekker.
viewtopic.php?f=21&t=52173 (mijn report hierover)

Ik kon raar genoeg wel een klein beetje slapen, maar ik denk dat dat verschilt van persoon tot persoon.
v
vitamineCLid
01-01-2024, 00:00
#5
SmartieAndMe zei:
Ga GHB niet gebruiken om te slapen, je kunt beter wakker blijven dan jezelf in een kunstmatige slaap duwen met GHB.....
Klik om te vergroten...

idd je kan beter gewoon wat bank hangen, films kijken, wat chille, drankje erbij en dan de avond erop gaan slapen dan moet je niet met al die rommel beginnen
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ga GHB niet gebruiken om te slapen, je kunt beter wakker blijven dan jezelf in een kunstmatige slaap duwen met GHB..... Je rust vrijwel niet uit omdat die speed ook nog in je lijf zit, je loopt alleen risico's als je gaat slapen onder invloed van G. Veel mensen noemen het onschuldig, het bekende G-slaapje, maar het is gewoon dom
M
Missyy23Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Idd gewoon wakker blijven, zorg voor genoeg peuken/drank/ whatever je lekker vindt, en hou gewoon de gordijntjes dicht, de slaap komt vanzelf wel een keer, alles beter dan 'dan ook maar naar bed gaan', en fucking plafonddienst hebben :) al snap ik wel dat als er nog andere soorten drugs aanwezig zijn je onder invloed erg geneigd bent dat dan ook maar te nemen...
C
CustomNickNameLid
01-01-2024, 00:00
#8
Speed is inderdaad totaal anders dan X, ik word van speed veel helderder terwijl ik bij XTC het gevoel heb dat m'n hersenen in de war zijn. Een bom van zelfvertrouwen energie voor 100 en scherp zijn is iets wat ik tijdens het uitgaan echt heerlijk vind, ook zie je er niet helemaal fucked-up uit.

De dag na pep slapen is zo goed als onmogelijk, persoonlijk ben ik niet zo'n fan van drugsgebruiken om je andere gebruik te verminderen. Wakker zijn hoort er bij en ik zou dat ook gewoon ondergaan. De volgende dag lekker een after doen en omdat ik anders moe word (maar weet dat ik niet in slaap kan komen) nak ik dan altijd nog bij op de "after dag" probeer daar wel je grens in te vinden, als ik mijn laatste punt om 15:00 neem lig ik om 23:00 te slapen.

En inderdaad genoeg peuken, voor 's avonds misschien een paar biertjes, thee is heerlijk, leuke mensen beetje muziek en goed eten dan vliegt de dag zo om en lig je 's avonds heerlijk te slapen!

Laat even weten hoe het was en wat je nou gedaan hebt!
M
MusicIsLifeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Kijk even naar de datum van het topic... Denk niet dat TS hier nog op gaat reageren
S
SROADSLid
01-01-2024, 00:00
#10
MusicIsLife zei:
Kijk even naar de datum van het topic... Denk niet dat TS hier nog op gaat reageren
Klik om te vergroten...
Haha, heel toevallig klik ik net op 'Bekijk je eigen berichten' en kom ik dit topic tegen. We zijn inmiddels meer dan 1 jaar verder en heb vorig jaar juni speed geprobeerd. Vond het niet geweldig, dat hyperactieve gevoel. Zeker geen geschikte xtc vervanger voor mij. Inmiddels ook 4FMP ontdekt en dat vind ik eigenlijk nog veel chiller dan xtc. En ik ben nu ook uit de experimentele fase waarin ik zoveel gebruikte. Ik reguleer het nu meer.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#11
als je nog aanwezig bent:

je laatste 2 zinnen mag je best wat verder uit de doeken doen hoor.
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#12
UI de experimenteer fase ??? :P

J zet in de zin neer dat je ook 4FMP hebt ontdekt :P

SROADS zei:
MusicIsLife zei:
Kijk even naar de datum van het topic... Denk niet dat TS hier nog op gaat reageren
Klik om te vergroten...
Haha, heel toevallig klik ik net op 'Bekijk je eigen berichten' en kom ik dit topic tegen. We zijn inmiddels meer dan 1 jaar verder en heb vorig jaar juni speed geprobeerd. Vond het niet geweldig, dat hyperactieve gevoel. Zeker geen geschikte xtc vervanger voor mij. Inmiddels ook 4FMP ontdekt en dat vind ik eigenlijk nog veel chiller dan xtc. En ik ben nu ook uit de experimentele fase waarin ik zoveel gebruikte. Ik reguleer het nu meer.
Klik om te vergroten...
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#13
je mag maar 250 karakters gebruiken, dus ik heb wat hele vage dingen geschrapt en dingen afgekort, ik kwam eerst uit op 512 karakters.

en je bent gek als je niet eens wat nieuws probeert, als je kijkt wat er allemaal bijverzonnen word door de RC industrie. voor je het weet loop je nog aan te kutten met antieke drugs, die allang verbeterd zijn.

toch gaat mijn voorkeur uit naar getest en bewezen middelen. desondanks liggen mn oogkleppennog ergens langs een velletje tripjes, nooit meer teruggevonden.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#14
MeejheM zei:
je mag maar 250 karakters gebruiken, dus ik heb wat hele vage dingen geschrapt en dingen afgekort, ik kwam eerst uit op 512 karakters.

en je bent gek als je niet eens wat nieuws probeert, als je kijkt wat er allemaal bijverzonnen word door de RC industrie. voor je het weet loop je nog aan te kutten met antieke drugs, die allang verbeterd zijn.

toch gaat mijn voorkeur uit naar getest en bewezen middelen. desondanks liggen mn oogkleppennog ergens langs een velletje tripjes, nooit meer teruggevonden.
Klik om te vergroten...
Je zou ook kunnen overwegen om je lijstje in het daarvoor bestemde topic te plaatsen, en eventueel een referentie naar je post in je onderschrift te plaatsen. :)
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#15
Waarvan akte.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#16
sja, gelijk hebben jullie, maar ik was eigenlijk van plan om de complete lijst zover ik me kan herinneren als onderschrift te gebruiken om aan te geven hoe belachelijk zulke lijstjes kunnen worden, maar toen kwam ik tegen de karakter limiet aan en viel mijn plannetje figuurlijk in de soep.

ik ben van plan die hele lijst te wissen zodra ik iets leuks bedenk.

ik vind de lijstjes echt kinderachtig, en ze zetten misschien nieuwe users toe te denken dat het normaal is alle drugs waar je het bestaan van weet geprobeert te moeten hebben. integendeel denk ik dat je beter erg selectief kan zijn welke drugs je gebruikt, of op je domme lijstje te zetten dat je nog wilt gebruiken. er is toch zoveel dat ik met mijn eerste 512 karakters nog niet aan toe kwam, gebruik liever een top 3 lijstje of iets dergelijks, en verklaar voor jezelf waarom je die drie wil gebruiken.

ik wil verder niemand aan/afvallen, dit is mijn mening, en die heb ik bij deze verklaard.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#17
MeejheM zei:
ik vind de lijstjes echt kinderachtig, en ze zetten misschien nieuwe users toe te denken dat het normaal is alle drugs waar je het bestaan van weet geprobeert te moeten hebben. integendeel denk ik dat je beter erg selectief kan zijn welke drugs je gebruikt, of op je domme lijstje te zetten dat je nog wilt gebruiken. er is toch zoveel dat ik met mijn eerste 512 karakters nog niet aan toe kwam, gebruik liever een top 3 lijstje of iets dergelijks, en verklaar voor jezelf waarom je die drie wil gebruiken.

ik wil verder niemand aan/afvallen, dit is mijn mening, en die heb ik bij deze verklaard.
Klik om te vergroten...
Jij mag het best kinderachtig vinden, ik vind het best praktisch als ik kan zien of iemand wat nieuws heeft gebruikt waar ik interesse naar heb, dan weet je veel beter bij wie je terecht kunt. :)

Ik neem aan dat de meeste gebruikers die hier komen ook nog andere mensen spreken en niet gelijk hun beeld van wat normaal is laten veranderen door een paar mensen die op het internet één of ander lijstje neerplempen.
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#18
He, ik voel mij verder niet aangesproken hoor. :sunglasses: :sunglasses: :sunglasses: :sunglasses:







Wel dus.

























Boeiend. :sunglasses:
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#19
Wat dan? Ik heb met praktisch elk middel in m'n lijstje ervaring?
S
SkirreLid
01-01-2024, 00:00
#20
leipebaviaan zei:
Wat dan? Ik heb met praktisch elk middel in m'n lijstje ervaring?
Klik om te vergroten...

Ik denk dat MeejheM bedoeld dat je ervaring moet hebben door een aantal keren te gebruiken aangezien conclusies trekken na 1x gebruikt te hebben foute aannames kan hebben.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."