Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSlapen en Speed

Slapen en Speed

98 antwoorden
24 weergaven
18-5-2026
i
it'smeLid
01-01-2024, 00:00
#1
justateenagegirl zei:
Eerst vrat ik valeriaanpillen, maar dat merkte mijn moeder en die heeft ze verstopt, omdat ze het gevaarlijk vind om de effecten van speed dan maar even 2 uurtjes lam te leggen met een halve pot valeriaan...
Klik om te vergroten...

Je moeder weet dus ook van je speed gebruik? En je bent 17? Mag je de speed dan wel hebben......
Mijn god in die leeftijd werd ik achter het behang geplakt, huisarrest en geen zakgeld en/of beslaglegging op mijn salaris van bijbaantje......

Misschien beter naar je huisarts te gaan, probleem voor te leggen. Hopen dat je iets krijgt om te slapen en misschien je examens nog kunt halen. Daarna heb je een lange tijd geen school. Werk aan jezelf! je bent nog veel te jong om door zo'n verslaving je hele toekomstbeeld te verliezen! Sterkte ermee, het is niet makkelijk, maar eenmaal weer "nuchter" en je zult blij zijn niet meer afhankelijk te zijn.

In die erge mate zoals jij beschrijft niet gehad.......maar poeh wat ben ik blij dat ik het niet meer gebruik als ik je posts lees..........zo herkenbaar........
j
justateenagegirlLid
01-01-2024, 00:00
#2
@ It's me
Ja mijn moeder weet van mijn speedgebruik, was niet echt meer over het hoofd te zien op een gegeven moment, want ik woonde een tijdje bij mijn vader, en ze kreeg na 3 jaar (waarin ik dus toen al 2,5 jaar gebruikte, begon toen ik 15 was) een heel ander kind terug dan ze had laten gaan. Ze is er niet blij mee, sterker nog, ze gaat er flink aan kapot, maar dat probeert ze niet te laten merken. Als het me na mijn examens niet lukt om te stoppen ga ik daarom ook het huis uit, dan hoeft ze me niet meer elke dag als een skeletzombie door het huis te zien dwalen en snachts wakker te liggen omdat ik op de raarste momenten besluit om bijv. Mijn kamer eens een grondige opruimbeurt te geven.

@ alle anderen
Ik weet dat het stom klinkt, maar als ik nu mijn diploma niet zou halen zou ik echt niet de motivatie op kunnen brengen om te stoppen met mijn gebruik en dan NOG een jaar middelbare scholier te zijn. Naar de huisarts voor slaappillen lijkt me ook een minder strak plan, die laat me wss per direct opnemen in de een of andere kliniek.
Mijn examens zijn ondertussen begonnen, en met een 15 gram pep op zak en nog 5 examens te gaan, heb ik er ruim vertrouwen in dat ik het ga halen. Volgens vrienden is het meer de vraag of ik het eind van de examens uberhaupt haal, omdat ik ondertussen evenveel weeg als mijn 11-jarige oppaskindje, dikke zwarte wallen onder mijn ogen heb, en me niet eens kan herinneren wanneer ik voor het laatst gegeten heb (volgens mij vrijdag)
Ik heb besloten nog EVEN op deze manier door mijn examens heen te sneltreinen, en ik weet dat ik daarna keihard zal instorten, want dit is natuurlijk wel echt het meest extreme uiterste van je lichaam vragenm
i
it'smeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Het huis uit om je moeder er niet meer mee te confronteren............
meid :wink: je bent nog jong......kies niet voor de drugs maar voor je toekomst. Denk je dat je moeder er niet kapot onder zal gaan als je doorgaat met gebruiken..maakt niks uit of je dan thuis woont of niet.......
Een verslaving is echt overheen te komen.....
S
SvaliLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mijn examens zijn ondertussen begonnen, en met een 15 gram pep op zak en nog 5 examens te gaan, heb ik er ruim vertrouwen in dat ik het ga halen. Volgens vrienden is het meer de vraag of ik het eind van de examens uberhaupt haal, omdat ik ondertussen evenveel weeg als mijn 11-jarige oppaskindje, dikke zwarte wallen onder mijn ogen heb, en me niet eens kan herinneren wanneer ik voor het laatst gegeten heb (volgens mij vrijdag)
Ik heb besloten nog EVEN op deze manier door mijn examens heen te sneltreinen, en ik weet dat ik daarna keihard zal instorten, want dit is natuurlijk wel echt het meest extreme uiterste van je lichaam vragenm
Klik om te vergroten...

:(
i
it'smeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Svali zeg dat...... :( Ben bang dat dit der niet goed uit gaat zien......
j
justateenagegirlLid
01-01-2024, 00:00
#6
Het komt wel goed hoor :) het is alleen nog maar tot volgende week woensdag, daarna doe ik niet meer zo ziek veel (kan niet eens, ik vrees dat ik NET genoeg heb om de dag van mijn laatste examen door te komen, en heb pas daarna kans om nieuwe te halen)

Weet iemand trouwens of pep ook iets met je kraakbeen of spieren doet wat zorgt dat dingen sneller uit de kom gaan? Ik heb al mijn hele leven een hypermobiliteitsstoornis, maar ik ben tegenwoordig dus gewoon de helft van mijn leven aan het benutten met dingen terug in de kom schuiven.
EN ik begin sinds gisternacht te hallicuneren... Hoopte dat het eenmalig was, maar zit nu op mijn kamer voor me uit te staren en ik zie vanalles wat er niet is, doodeng.

Nu ga ik douchen, en dan hopen dat ik misschien toch nog heel even kan slapen, en anders iig een poging doen tot een beetje ontspannen en waat voor me uit staren, want ik word nu gewoon volledig gek... Gelukkig kan ik na morgen gewoon even een slaapmarathon houden, 10 uur slaap op de zaterdag moet wel te doen zijn :)
S
SvaliLid
01-01-2024, 00:00
#7
Weet iemand trouwens of pep ook iets met je kraakbeen of spieren doet wat zorgt dat dingen sneller uit de kom gaan?
Klik om te vergroten...

Kraakbeen wordt inderdaad aangetast, en hetgeen verdwijnt komt ook nooit meer terug. Spieren worden ook slapper dus zul je ook sneller last hebben van verschuivingen.
j
justateenagegirlLid
01-01-2024, 00:00
#8
Svali zei:
Weet iemand trouwens of pep ook iets met je kraakbeen of spieren doet wat zorgt dat dingen sneller uit de kom gaan?
Klik om te vergroten...

Kraakbeen wordt inderdaad aangetast, en hetgeen verdwijnt komt ook nooit meer terug. Spieren worden ook slapper dus zul je ook sneller last hebben van verschuivingen.
Klik om te vergroten...

Oh lekker... Naja kan der ook nog we'll bij
i
it'smeLid
01-01-2024, 00:00
#9
ik denk dat het idd tijd gaat worden dat spul eens aan de kant te schuiven......
Dat hallucineren vind ik niet zo gek.......je slaapt bijna niets, je eet bijna niets, je snuift dagelijks......
Wat betreft aantasting op spieren en kraakbeen.....jup, wordt aangetast :wink:
S
SvaliLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ergens hoop ik nog steeds dat het een flauwe grap is, het is vrijwel onmogelijk (in mijn ogen) om vijf dagen niks te eten en alleen maar speed te snuiven. Dat zien ze op school toch ook?
M
MorningweedzorLid
01-01-2024, 00:00
#11
Jij zegt het ik denk het :wink:
j
justateenagegirlLid
01-01-2024, 00:00
#12
Svali zei:
Ergens hoop ik nog steeds dat het een flauwe grap is, het is vrijwel onmogelijk (in mijn ogen) om vijf dagen niks te eten en alleen maar speed te snuiven. Dat zien ze op school toch ook?
Klik om te vergroten...

Nope, geen flauwe grap, ik kan als je wil best eens foto's bijvoegen, welliswaar niet van mijn hoofd, want anders herkent dalijk iemand me.
En je hebt gelijk, op school zien ze dat ook. Mijn vader heeft sowieso aan mijn rector verraden dat er 'vermoeden is van speedgebruik'
Ze zien dat ik erg mager ben, verder ben ik ondertussen erg goed geworden met make up, en op een paar docenten na, boeit het ze geloof ik ook niet zoveel.
Nu ik dit weekeind geen examens heb probeer ik dit weekeind niet te gebruiken, en ben per direct volledig ingestort. De hele dag geslapen, met alleen kleine onderbrekingen voor eten eten eten eten. Verder doet nu echt gewoon ALLES in mijn lichaam pijn, en hangen mijn ogen op halfzeven.
Ik ga nu weer verderslapen, en hopen dat ik me na nog een nacht doorslapen morgen iets beter voel, zodat ik zonder gebruik misschien nog even kan leren.
j
justateenagegirlLid
01-01-2024, 00:00
#13
Owja, nog 2 vraagjes,
Is het normaal dat ik met 1 vinger een tikje tegen mijn huid, een hudge blauwe plek veroorzaak, ik heb dan over mijn hele lichaam?

En ik heb dinsdag een afspraak bij mijn longarts in het ziekenhuis. Zal een longarts het merken, en zo ja, is zij in staat maatregelen te nemen?
S
SvaliLid
01-01-2024, 00:00
#14
Owja, nog 2 vraagjes,
Is het normaal dat ik met 1 vinger een tikje tegen mijn huid, een hudge blauwe plek veroorzaak, ik heb dan over mijn hele lichaam?
Klik om te vergroten...

Ja. In jouw geval wel.

En ik heb dinsdag een afspraak bij mijn longarts in het ziekenhuis. Zal een longarts het merken, en zo ja, is zij in staat maatregelen te nemen?
Klik om te vergroten...

Ja, meeste speed (als je het snuift) belandt in je longen. Ik hoop dat die maatregelen gaat nemen.
p
pinnesLid
01-01-2024, 00:00
#15
bij snuiven komt toch alles in je keel? Als je een vaste stof in je longen krijgt loop je
volgens mij het risico op longontsteking.
S
SvaliLid
01-01-2024, 00:00
#16
Niet rechtstreeks nee, maar via de maag. Het klopt ook eigenlijk niet echt dat de meeste speed naar de longen gaat. Ik bedoel meer dat het effect op je longen slecht is.
j
justateenagegirlLid
01-01-2024, 00:00
#17
Svali zei:
Niet rechtstreeks nee, maar via de maag. Het klopt ook eigenlijk niet echt dat de meeste speed naar de longen gaat. Ik bedoel meer dat het effect op je longen slecht is.
Klik om te vergroten...
Ik heb juist altijd geleerd dat het goed is voor je longen? Ik heb zwaar instabiel astma, maar sinds ik ruim een gram en soms meer in me neus stop heb ik mijn beademingsapparaat bijna niet meer nodig, omdat pep je longblaasjes openzet enzo?
S
SvaliLid
01-01-2024, 00:00
#18
Als ik het even mag opsommen heb je dus;

  • Ik heb al mijn hele leven een hypermobiliteitsstoornis
    Klik om te vergroten...
    Verder had ik al een slaapstoornis
    Klik om te vergroten...
    al had ik al een eetstoornis
    Klik om te vergroten...
    Ik heb zwaar instabiel astma
    Klik om te vergroten...

Het zal allemaal wel.

Om op je vraag terug te komen, astma werd vroeger inderdaad behandeld met amfetamine maar daar zijn ze niet voor niets mee gestopt. Uiteindelijk heeft speed altijd een slopend effect op je lichaam. Omdat je even beter kan ademen zegt niks over de lange duur.
j
justateenagegirlLid
01-01-2024, 00:00
#19
Svali zei:
Als ik het even mag opsommen heb je dus;

  • Ik heb al mijn hele leven een hypermobiliteitsstoornis
    Klik om te vergroten...
    Verder had ik al een slaapstoornis
    Klik om te vergroten...
    al had ik al een eetstoornis
    Klik om te vergroten...
    Ik heb zwaar instabiel astma
    Klik om te vergroten...

Het zal allemaal wel.

Om op je vraag terug te komen, astma werd vroeger inderdaad behandeld met amfetamine maar daar zijn ze niet voor niets mee gestopt. Uiteindelijk heeft speed altijd een slopend effect op je lichaam. Omdat je even beter kan ademen zegt niks over de lange duur.
Klik om te vergroten...

Tsja, als je het zo opsomt is t idd erg veel XD conclusie: mijn lichaam is altijd al een krakkemikkig zooitje geweest :tongueout: die amfetamines als astmamedicatie zijn ze mee gestopt vanwege de bijwerkingen op de rest van het lichaam, op de longen heeft het geen negatiever effect dan de tegenwoordige astmamedicatie, die op lange termijn ook je longen verkloot.
Ik heb besloten dat ik alleen ga minderen, ik heb wel betere dingen te doen dan tijdens de start van mijn opleiding op de mode acedemie in een afkickkliniek doorbrengen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."