Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSlapen en Speed

Slapen en Speed

98 antwoorden
22 weergaven
18-5-2026
D
DopezillaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb ADHD, maar stimulanten hebben vaak toch nog de stimulerende werking op mij, en slapen gaat dus echt niet lukken na meer dan twee lijntjes.

Met twee lijntjes op kan ik nog wel in slaap sukkelen om enkele uurtjes later weer strak wakker te worden. Dat voelt overigens vrij bizar aan.

Olle
G
G3ck0Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Beste forum -gebruikers :P

Ik gebruik speed/xtc nauwelijks, normaal is het met wat vrienden 1 of 2 keer in het jaar wat drugs uitproberen. Groot feest of thuis jezelf barricaderen, of natuurlijk de verkennings tochten door je eigen stad hahah..
Nou heb ik iets raar ondekt en was ik benieuwd of ik de enige ben / was:
Namelijk als ik speed gebruik gemiddeld 1.5 gram dan kan ik simpel weg heeerlijk slapen, en niemand die mij gelooft :openmouth: .

Het ging de laatste keer zover dat ik thuis kwam rond 10 uur s' ochtends en zoals altijd perfecte controle over alles heb als ik strak sta van pep, hang mijn kleren kreukel vrij op muziekje op de achtergrond volume precies goed ! haha.. me dekbed zo net op maak dat me moeder jaloers wordt. Vervolgens fluitend in bed ga liggen overal kippevel krijg en nog een lijn neem voor ik ga slapen. :rock: Ik lig binne 10 min heerlijk te dromen slaap rond de 10 uur en voel me kip lekker de volgende dag! :mrgreen:

btw: Het grappige is als ik pille gebruik ( 4/5 avond ) slaap ik 2 dagen niet of extreem slecht

--meest voor de hand liggende feedback is:' hij gebruikt slechte pep'.. dat is dus niet zo en heb verschillende dealers gehad.

Ben ik echt de enige?....
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#3
je weet het pas als je de uitslag krijgt ouwe tot die tijd is 1500 mg heel erg veel.

:hearteyes:
G
GeminiLid
01-01-2024, 00:00
#4
Je bent niet de eerste die ik erover hoor dat ie gewoon kan slapen als hij/zij speed heeft gebruikt. Ik weet niet waar het aan ligt, maar ik kan je wel vertellen dat je niet de enige bent.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#5
Wow, stiekem ben ik een beetje jaloers en daarom ga ik zeggen dat ik het niet geloof. Althans, niet tot je je shit getest hebt. Als ik 1500 mg doe van het spul dat ik regelmatig neem dan zijn er 2 dingen die er kunnen gebeuren.. Bij de eerste ben ik dood. Bij de tweede slaap ik een week niet.. ik vraag me af hoe je dat doet en of dat uberhaupt kan..
m
martin van nuLid
01-01-2024, 00:00
#6
Heb ik ook gelezen dat ADHD gasten juist kalmer kunnen worden van stimulerende drugs.

Ikzelf kwam er na een paar jaar (weekeind) gebruiken achter, dat ik mezelf in een kalme toestand kon brengen en heel vredig in slaap kon vallen.
Pep, coke of pillen, maakte niet uit. Bij alles.
ik vermoed dat ikzelf voor die tijd waarschijnlijk de fout maakte maakte, dat ik "niet moe zijn" verwarde met "niet kunnen slapen"

Waarom je echter in godsnaam voor het slapen een snuif zou willen nemen, snap ik niet.
m
martin van nuLid
01-01-2024, 00:00
#7
Moet wel eerlijk zeggen dat ik nooit heb geprobeert om 1.5 gram me neus in te proppen
I
ImmoLid
01-01-2024, 00:00
#8
martin van nu zei:
Moet wel eerlijk zeggen dat ik nooit heb geprobeert om 1.5 gram me neus in te proppen
Klik om te vergroten...

Ik zou het ook maar niet proberen, dat is alleen te doen met speed met bagger kwaliteit. Als je goede kwaliteit hebt en 1500mg naar binnen werkt kan je beter vast vragen of de ambulance voor de deur gaat staan.
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik slaap ook echt altijd zo heerlijk nadat ik anderhalve gram pep op heb (en drie volledige nachten heb doorgehaald)! :P

Nee, maar ff serieus:denk dat je adhd/add hebt, of anders toch echt stoepkrijt...
3
3970Lid
01-01-2024, 00:00
#10
En zelfs met speed van bagger kwaliteit zou ik het afraden, kans is groot dat je dan 1200 mg cafeïne naar binnen propt, en daar kan je lichaam ook erg slecht tegen....heb ooit gelezen dat je eerder een od cafeïne te pakken hebt dan een od speed....
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#11
Iemand zonder adhd en / of met normale goeie pep kwaliteit kan dit niet lukken. Misschien heb je ADHD en dan heb je denk ik nog niet de beste pep op het glaasje liggen.
p
paulXTCLid
01-01-2024, 00:00
#12
klein lijntje gister gesnoven en ik sliep redelijk goed.
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#13
Je moet helemaal niets, het zou alleen wel goed zijn aan je probleem te gaan werken. Lijkt me belangrijker dan een diploma. Die kun je volgend jaar ook halen, of het jaar daarna.
Ga naar een instelling voor verslavingszorg bij jou in de buurt en zoek hulp!!
i
it'smeLid
01-01-2024, 00:00
#14
justateenagegirl zei:
Eerst vrat ik valeriaanpillen, maar dat merkte mijn moeder en die heeft ze verstopt, omdat ze het gevaarlijk vind om de effecten van speed dan maar even 2 uurtjes lam te leggen met een halve pot valeriaan...
Klik om te vergroten...

Je moeder weet dus ook van je speed gebruik? En je bent 17? Mag je de speed dan wel hebben......
Mijn god in die leeftijd werd ik achter het behang geplakt, huisarrest en geen zakgeld en/of beslaglegging op mijn salaris van bijbaantje......

Misschien beter naar je huisarts te gaan, probleem voor te leggen. Hopen dat je iets krijgt om te slapen en misschien je examens nog kunt halen. Daarna heb je een lange tijd geen school. Werk aan jezelf! je bent nog veel te jong om door zo'n verslaving je hele toekomstbeeld te verliezen! Sterkte ermee, het is niet makkelijk, maar eenmaal weer "nuchter" en je zult blij zijn niet meer afhankelijk te zijn.

In die erge mate zoals jij beschrijft niet gehad.......maar poeh wat ben ik blij dat ik het niet meer gebruik als ik je posts lees..........zo herkenbaar........
j
justateenagegirlLid
01-01-2024, 00:00
#15
@ It's me
Ja mijn moeder weet van mijn speedgebruik, was niet echt meer over het hoofd te zien op een gegeven moment, want ik woonde een tijdje bij mijn vader, en ze kreeg na 3 jaar (waarin ik dus toen al 2,5 jaar gebruikte, begon toen ik 15 was) een heel ander kind terug dan ze had laten gaan. Ze is er niet blij mee, sterker nog, ze gaat er flink aan kapot, maar dat probeert ze niet te laten merken. Als het me na mijn examens niet lukt om te stoppen ga ik daarom ook het huis uit, dan hoeft ze me niet meer elke dag als een skeletzombie door het huis te zien dwalen en snachts wakker te liggen omdat ik op de raarste momenten besluit om bijv. Mijn kamer eens een grondige opruimbeurt te geven.

@ alle anderen
Ik weet dat het stom klinkt, maar als ik nu mijn diploma niet zou halen zou ik echt niet de motivatie op kunnen brengen om te stoppen met mijn gebruik en dan NOG een jaar middelbare scholier te zijn. Naar de huisarts voor slaappillen lijkt me ook een minder strak plan, die laat me wss per direct opnemen in de een of andere kliniek.
Mijn examens zijn ondertussen begonnen, en met een 15 gram pep op zak en nog 5 examens te gaan, heb ik er ruim vertrouwen in dat ik het ga halen. Volgens vrienden is het meer de vraag of ik het eind van de examens uberhaupt haal, omdat ik ondertussen evenveel weeg als mijn 11-jarige oppaskindje, dikke zwarte wallen onder mijn ogen heb, en me niet eens kan herinneren wanneer ik voor het laatst gegeten heb (volgens mij vrijdag)
Ik heb besloten nog EVEN op deze manier door mijn examens heen te sneltreinen, en ik weet dat ik daarna keihard zal instorten, want dit is natuurlijk wel echt het meest extreme uiterste van je lichaam vragenm
i
it'smeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Het huis uit om je moeder er niet meer mee te confronteren............
meid :wink: je bent nog jong......kies niet voor de drugs maar voor je toekomst. Denk je dat je moeder er niet kapot onder zal gaan als je doorgaat met gebruiken..maakt niks uit of je dan thuis woont of niet.......
Een verslaving is echt overheen te komen.....
S
SvaliLid
01-01-2024, 00:00
#17
Mijn examens zijn ondertussen begonnen, en met een 15 gram pep op zak en nog 5 examens te gaan, heb ik er ruim vertrouwen in dat ik het ga halen. Volgens vrienden is het meer de vraag of ik het eind van de examens uberhaupt haal, omdat ik ondertussen evenveel weeg als mijn 11-jarige oppaskindje, dikke zwarte wallen onder mijn ogen heb, en me niet eens kan herinneren wanneer ik voor het laatst gegeten heb (volgens mij vrijdag)
Ik heb besloten nog EVEN op deze manier door mijn examens heen te sneltreinen, en ik weet dat ik daarna keihard zal instorten, want dit is natuurlijk wel echt het meest extreme uiterste van je lichaam vragenm
Klik om te vergroten...

:(
i
it'smeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Svali zeg dat...... :( Ben bang dat dit der niet goed uit gaat zien......
j
justateenagegirlLid
01-01-2024, 00:00
#19
Het komt wel goed hoor :) het is alleen nog maar tot volgende week woensdag, daarna doe ik niet meer zo ziek veel (kan niet eens, ik vrees dat ik NET genoeg heb om de dag van mijn laatste examen door te komen, en heb pas daarna kans om nieuwe te halen)

Weet iemand trouwens of pep ook iets met je kraakbeen of spieren doet wat zorgt dat dingen sneller uit de kom gaan? Ik heb al mijn hele leven een hypermobiliteitsstoornis, maar ik ben tegenwoordig dus gewoon de helft van mijn leven aan het benutten met dingen terug in de kom schuiven.
EN ik begin sinds gisternacht te hallicuneren... Hoopte dat het eenmalig was, maar zit nu op mijn kamer voor me uit te staren en ik zie vanalles wat er niet is, doodeng.

Nu ga ik douchen, en dan hopen dat ik misschien toch nog heel even kan slapen, en anders iig een poging doen tot een beetje ontspannen en waat voor me uit staren, want ik word nu gewoon volledig gek... Gelukkig kan ik na morgen gewoon even een slaapmarathon houden, 10 uur slaap op de zaterdag moet wel te doen zijn :)
S
SvaliLid
01-01-2024, 00:00
#20
Weet iemand trouwens of pep ook iets met je kraakbeen of spieren doet wat zorgt dat dingen sneller uit de kom gaan?
Klik om te vergroten...

Kraakbeen wordt inderdaad aangetast, en hetgeen verdwijnt komt ook nooit meer terug. Spieren worden ook slapper dus zul je ook sneller last hebben van verschuivingen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."