Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
ยฉ 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDagboek van verslaafde die afkickt van speed

Dagboek van verslaafde die afkickt van speed

1039 antwoorden
153 weergaven
18-5-2026
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#1
Revolutionair zei:
Ze zien er wel knuffelig uit.
Mooie vacht.
Ze zullen wel van die gevaarlijke tanden hebben ๐Ÿ˜‚
Klik om te vergroten...

Jaaa ze zijn superzacht!!.
Ook hebben ze een bak waar badzand in zit.
Hier rollen ze zichzelf door heen en weer.
Dan voelen ze zich weer fris en fruitig ๐Ÿ˜„
Ja nou die gevaarlijke tanden heb ik nog niet gezien en gelukkig ook niet gevoeld (afkloppen).
Nog een leuk weetje... Ze kunnen wel 20 jaar oud worden!!!
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#2
We gaan al weer bijna het jaar 2019 afsluiten.
Even terug kijkend op het afgelopen jaar, :

In januari heb ik mijn revalidatie traject van 3 mnd voor mijn rechterbeen afgesloten.
Hierin heel erg veel geleerd, door o.a fysiotherapie, haptotheraphie, psycholoog, ergotherapie en pmt.
Het was erg intensief en hard werken maar het was het zeer zeker waard!!.

In maart ben ik gestopt abrupt met mijn speed gebruik.
Na 8 jaar lang dagelijks gebruik alles in 1 x door de wasbak gespoeld.
Op dag 6 met lood in mijn schoenen hulp gezocht bij mijn huisarts.
Beste keus ever geweest!!.
Wat heb ik tot op de dag van vandaag enorm veel steun van die man.

In juni gestart bij de psycholoog met trauma therapie.
Het waren heftige sessies waarin we mijn ergste trauma's bespraken.
Dit door middel van het te vertellen en op te nemen en thuis elke dag afluisteren.
Het heeft goed geholpen voor mij en de spanning is enorm gezakt als ik nu aan die trauma's terug denk.

In dec mijn eerste gesprek gehad met mijn nieuwe psycholoog.
Met haar ga ik in januari verder aan mijn behandeling.

Voor mijn gevoel heb ik het afgelopen jaar weinig gedaan.
Heb me voornamelijk enorm maar dan ook echt รฉnorm moe gevoeld.
Nu ik dit zo hier neerzet besef ik dat ik wel degelijk heel erg druk ben geweest.
Namelijk met het werken aan mezelf!!!.
Ik ben er nog lang niet maar ik heb al een mooi begin gemaakt!!.

Het feit dat ik gewoon al 9 mnd (hele zwangerschap ๐Ÿ˜„) clean ben had ik nooit kunnen dromen!!.
Hoeveel nachten heb ik mezelf wel niet in slaap gehuild.
Uit pure angst en zware teleurstelling in mezelf dat ik dagelijks al zo lang speed gebruikte.
Angst om vandaag of morge een hartaanval te krijgen...
Maar ook wetende terwijl ik daarom huilde dat ik de volgende ochtend niet sterk genoeg zou zijn om het niet te nemen.
Ik droeg zo'n groot geheim met me mee wat ik met niemand kon delen.
Was bang voor de emoties en gevoelens die ik oprecht weer zou gaan voelen als ik zou stoppen.
Alle pijn, verdriet en angst van mijn leven.
Bang dat ik zou instorten..

Ik werd inderdaad overspoeld door al deze emoties toen ik eenmaal clean was.
Alles kwam weer heel hard binnen.
Alles wat ik jaren lang had weg gestopt.
Ik kreeg enorme huilbuien en zelfs mijn dochter had mij nog nooit zo gezien.
Ik dacht alleen nog maar aan dat ik het liefst dood wou.
Ik wou die pijn en verdriet niet meer voelen en wou gewoon eindelijk rust.
Zit nu al geruime tijd aan de antidepressiva en het gaat langzaam aan steeds beter.
Ook de band tussen mij en mijn dochter is enorm gegroeid.

Kortom ik ben trots op mezelf, en dat ben ik niet snel.
Ik heb hard gewerkt afgelopen jaar en ben de strijd met mezelf aangegaan!!
Ondanks mijn angsten.
Ik hoop dat ik op een dag beloond zal worden door me weer gelukkig te kunnen voelen.
I
IkbeneenfietsLid
01-01-2024, 00:00
#3
Knap van je Syl! Klinkt eigenlijk net als het gevecht wat ik ben aangegaan de afgelopen jaren. Maar dan stonden drugs bij mij iets minder centraal. Trots op je. Hoe ga je het met kerst doen? Kan je een beetje een gezellig diner verzorgen in je huidige financiรซle situatie? Hoop dat ik dit mag vragen anders moet je het zeggen.
I
IkbeneenfietsLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ok cool! Als je maar wat gezelligs hebt dat is het enige wat ik wilde weten hoor. Geniet ervan dan!
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#5
Zonnetje zei:
Goed om te horen!
Ga zo door!
Hoop dat 2020 een goed jaar voor je mag worden!
Klik om te vergroten...

Dank je wel!! ๐Ÿ˜Š
Z
ZonnetjeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Goed om te horen!
Ga zo door!
Hoop dat 2020 een goed jaar voor je mag worden!
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#7
Syl zei:
Dank je wel super lief! ๐Ÿ˜Š
Jazeker mag je dat vragen!!.
Mijn dochter en ik doen sinds we met zijn 2e zijn andere dingen dan de standaard.
Zo gaan we bv eten bij de Mac en naar de bios.
Super gezellig!! โ˜บ
Klik om te vergroten...
Dat klinkt als een hele goede kerst! Komt vast helemaal goed met jou Syl. Ik voel het. :praying2:
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#8
Syl zei:
Mijn god mijn tandvlees rechtsonderin bij mijn kiezen is echt extreem gezwollen.
Als ik er ook maar klein beetje op druk begint het meteen te bloeden.
Nu is dat volgens tandarts niet erg want dan kan het beetje schoon bloeden.
Maar wat doet dit zeer zeg!!!
Morgenmiddag moet ik naar de tandarts toe.
Ik hoop dat ze nu me x serieus nemen.
Ik heb net heel artikel gelezen online over de invloed van bepaalde medicijnen op je gebit.

"Verschillende medicijnen hebben als bijwerking dat de speekselklieren worden geremd in de afgifte van speeksel. Dit zijn vooral medicijnen die gebruikt worden bij de behandeling tegen hoge bloeddruk (antihypertensiva), hartritmestoornissen (digoxine, anti-aritmica) of medicijnen, zoals antidepressiva, slaap- en plasmiddelen. De medicijnen tasten de speekselklieren zelf meestal niet aan, maar remmen alleen de speekselafgifte.".

Nou medicatie voor te hoge bloeddruk heb ik en antidepressiva.

Ik moet dus van dokter pepermunt gebruiken omdat ik zo'n enorm droge mond heb door medicijnen.
Vorige x bij tandarts werd ik weg gestuurd met mededeling dat ik mijn tandvlees niet goed poets.
Ik poets met electrische Tandenborstel en met speciale tandpasta.
Poets mijn gebit altijd super goed, heb ook nog geen 1 gaatje.

Het klinkt stom Mischien ik weet het maar ik vind het zeer onprettig dat er word gezegd dat ik mijn tandvlees niet goed poets.
Het komt op mij over alsof ik mijn mond niet hygiรซnisch behandel.
Ik wil dat ze serieus helpen ermee en niet me weer weg sturen met alleen de woorden "beter poetsen".

We gaan het zien morge hoe het verloopt.

Vanochtend weer om 6 uur ontbijtje gemaakt voor mijn dochter.
Ze vertrekt elke ochtend om 7 uur richting school (30 km verderop).
Omdat ze lange dagen maakt verslaapt ze zich soms vandaar dat ik altijd gelijk opsta.
Zo kan ik checke of ze op is, ontbijt voor der maken en mijn medijnen innemen.
Daarna ga ik wel weer ff liggen nog.

Ik wil zo ff blaar pleisters zien te halen.
Moet morge ook aardig stukje na tandarts lopen dus.

Hoe ziet jullie dag eruit??
Klik om te vergroten...
Beetje chillen, met een biertje. Probeer me ipad te verkopen omdat ik geld nodig heb.
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#9
Super lief dat je dat elke ochtend doet voor je dochter!
Klinkt echt vervelend van dat tandvlees en hoe de tandarts erop reageerde. Kan idd echt heel goed komen door die medicatie. Ik hoop voor je dat je morgen serieus genomen wordt.
Balen van die blaren en bloedplek in je mooie nieuwe schoenen. Slim om nieuwe pleisters te kopen. Veel succes morgen lieverd๐Ÿ˜˜
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#10
Perenijsje zei:
Super lief dat je dat elke ochtend doet voor je dochter
Klik om te vergroten...

Ik ben super trots op hoe ze het allemaal doet en de lange dagen die ze maakt.
Dan is dit minste wat ik kan doen vind ik ๐Ÿ˜Š

Perenijsje zei:
Ik hoop voor je dat je morgen serieus genomen wordt.
Klik om te vergroten...

Ik ben in flauwe bui en wou er iets heel erg flauw neerzetten maar ik houd me in ๐Ÿ˜

Perenijsje zei:
Veel succes morgen lieverd๐Ÿ˜˜
Klik om te vergroten...

Dank je wel meis ๐Ÿ˜˜
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#11
Perenijsje zei:
Haha die opmerking die je inhoud kan ik wel raden hoor, kop ik zelf vaak ook in als mensen dat tegen mij zeggen ๐Ÿคฃ
Klik om te vergroten...

Vladimir is ook niet echt mijn type... ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#12
Zag net op fb voorbij komen dat er een cursus "toekomst zonder geweld" word gegeven.
Iemand van de vrouwenopvang gaat deze gratis cursus geven in een clubgebouw hier heel dichtbij.
Het is elke woensdagochtend, 2 uur lang, 8 x.
Waarsch heb ik deze cursus in de opvang al gehad maar zo kom ik Mischien in contact met anderen.
Heb me gelijk aangemeld en hij start in mei. ๐Ÿ˜Š
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#13
Syl zei:
Zag net op fb voorbij komen dat er een cursus "toekomst zonder geweld" word gegeven.
Iemand van de vrouwenopvang gaat deze gratis cursus geven in een clubgebouw hier heel dichtbij.
Het is elke woensdagochtend, 2 uur lang, 8 x.
Waarsch heb ik deze cursus in de opvang al gehad maar zo kom ik Mischien in contact met anderen.
Heb me gelijk aangemeld en hij start in mei. ๐Ÿ˜Š
Klik om te vergroten...

Wat super goed van je! En nooit erg om zoiets nog een keer te herhalen en wie weet doe je er nog wel contacten op idd. Dappere vrouw! ๐Ÿ˜˜
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#14
Nou jongens het is bijna zo ver...
Ik ga zo voor het eerst in 9 jaar clean naar de tandarts toe.
Normaal ben ik nooit echt zenuwachtig omdat ik vlak voor ik ging altijd een lijntje speed nam.
Maar de zenuwen gieren nu door mijn lijf!! ๐Ÿ˜…๐Ÿ™„
Ik laat straks weten hoe het is gegaan...

Screenshot_20200206_134826.jpg
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#15
Nou daar ben ik weer hoor, terug van de tandarts.
Mijn tandvlees was weer ontstoken wat ik al dacht.
Daarbij liggen mijn tandhalzen zo bloot dat er zo goed als geen tandvlees meer voor zit.
Nu werd bij mijn vorige bezoek mij geadviseerd om electrische te gaan poetsen.
Nou ik electrische Tandenborstel aangeschaft en netjes zoals mij was uitgelegd gepoets.
De borstel zachtjes tegen tanden en kiezen drukken 5 sec.
Niet zelf meebewegen, nee de borstel het werk laten doen.

Nou vroeg tandarts aan mij hoe of ik poets, waarop ik ant electrisch
Zegt tandarts :ja beter ga jij stoppen met electrisch poetsen en ga jij poetsen met soft Tandenborstel. ๐Ÿค”

Moet terug komen om gebit en tandvlees te laten behandelen.
Ook heb ik mijn eerste gaatje in 42 jaar.

Met de tijd zal er een laagje over de ontblote tandhalzen komen zodat ze minder gevoelig worden.
Heb gelijk maar ff gevraagd of mijn tanden hierdoor los kunnen gaan zitten.
Dat kan maar dan praat je niet over kort termijn zei tandarts.

Het feit dat ik door medicatie te weinig speeksel aan maak kon ik soort test voor doen bij dokter zei de tandarts.
Toen zei ie zo iets raars....
Ja als je te weinig speeksel aanmaakt kun je soort donorspeeksel krijgen ๐Ÿ˜ณ
Wtf moet ik me daar nou bij voorstellen, hebben mensen dan net als bloeddonor hun kwijl gedoneerd door in bakje te tuffen ofzo? ๐Ÿคข๐Ÿคฎ๐Ÿ˜ท
๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ

Nou ben er dus helaas nog niet vanaf en moet weer terug.
Maarrrrr wel mijn eerste tandarts bezoek afgelegd in 9 jaar clean ๐Ÿ’ช๐Ÿ˜
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#16
MDMAZING zei:
Je bent wel geweest! Heel goed van je :sunglasses: ๐Ÿฅณ
Klik om te vergroten...

Thanks!! ๐Ÿ˜
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#17
Heel goed dat je geweest bent Syl! Maar wat een soap zeg met die steeds wisselende adviezen. Dan raak je ook in de war lijkt me.
En wtf van dat donorspeeksel, dat klinkt wel heel apart idd ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ
Vervelend dat je er nog niet vanaf bent en succes alvast voor de volgende keren ๐Ÿ˜˜
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#18
Perenijsje zei:
Heel goed dat je geweest bent Syl! Maar wat een soap zeg met die steeds wisselende adviezen. Dan raak je ook in de war lijkt me.
En wtf van dat donorspeeksel, dat klinkt wel heel apart idd ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ
Vervelend dat je er nog niet vanaf bent en succes alvast voor de volgende keren ๐Ÿ˜˜
Klik om te vergroten...

Thanks!! โ˜บ
Jaaaa ik dacht ook, wat willen jullie nou?!.
Ja ik ben een beelddenker dus toen tandarts over speeksel donor had zag ik dat zo voor me..
Dat iemand in beker ging tuffe ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ
Levensgevaarlijk met dat corona virus ๐Ÿ˜ท๐Ÿคฃ
Ja nog ff x terug helaas maar overleef ik ook wel weer. ๐Ÿ˜˜
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#19
Vanacht had ik een extreem realistische droom/nachtmerrie over mijn ex.
Steeds als ik wakker werd en weer in slaap viel zat ik weer in dezelfde bizarre droom.
Toen ik vanochtend wakker werd en dus eindelijk ontwaakte uit die verschrikkelijke droom voelde ik me heel naar.
Mijn hart voelt sinds ik wakker ben heel vervelend.
Kan ook niet goed omschrijven wat het precies is.
Hartkloppingen afgewisseld met hartritmestoornis zoiets.
Ben net van ellende maar weer ff op bed gaan liggen.
Als ik me inspan verergert het.

Heb donderdag telefonische contact gehad met mijn huisarts.
Dit ging erover dat ik van de cholesterol medicatie veel bijwerkingen had.
Ik moest er mee stoppen en hij wil me aankomende week zien.
Denk dat ik na internist alsnog word doorverwezen.
Woensdag krijg ik die 48 uurs ecg holteronderzoek.
Of ik ben supervroeg in de overgang ๐Ÿ™„
Bij de overgang kun je ook te hoge bloeddruk, te hoge cholestor, hartkloppingen enz krijgen.
Ben net 42 jaar dus mag toch hopen dat dat niet het geval is.

Nou hoop dat het zo wat zakt en ik alsnog mijn ding kan gaan doen.
Hoe ziet jullie weekend eruit??
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#20
Wat vervelend z'n realistische droom over je ex, dan word je idd niet fijn wakker nee.
Ik hoop dat je lichaam snel weer wat rustiger is. Wat voor dingen wil je doen vandaag dan?
Ik vind het sowieso apart dat je met zoveel verschillende medicijnen niet bij een internist loopt maar dat de huisarts dat blijkbaar gewoon allemaal voorschrijft.
Met zoveel verschillende dingen heeft het toch ook wel invloed op elkaar weer lijkt me. Succes woensdag ook!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...4041424344...52
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."