Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDagboek van verslaafde die afkickt van speed

Dagboek van verslaafde die afkickt van speed

1039 antwoorden
162 weergaven
18-5-2026
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#1
Vandaag dag 177 zonder speed.
Ik kom net van mijn huisarts af .
Hij heeft me aangemeld bij longarts voor een slaapapneu test.
Ik krijg een deze dagen bericht wanneer ik moet komen.
Ze gaan me dan volhangen met apparaatjes en snoertjes en dan mag ik daarmee na huis.
Volgende dag weer terug naar ziekenhuis om alles er af te laten halen.
De dokter zei ; niet je jas open trekken dan inde bus hoor dan denken ze dat je een bomgordel draagt !.:lolol:
Omdat de dokter eerst wil afwachten wat eruit de uitslag komt word de antidepressiva niet opgehoogd vandaag.

Ik gaf aan dat ik weer enorm veel pijn heb al week aan mijn si-gewricht en dit uitstraalt naar mijn lies.
Ik moest gaan liggen en hij ging me onderzoeken.
Toen ging ie met volle kracht op mijn bekken duwe en ik zat bijna in het plafon van de pijn.
Hij stuurde me gelijk door naar de assistente waar ik mijn urine moest laten testen en bloed moest laten prikken.
Daarna haalde de dokter me weer op en zei dat ik zo geen ontstekingswaarde in mijn bloed heb maar wel beetje bloed in urine.
Morgevroeg moet ik terug komen met ochtendurine en gaat assistente van te voren weer bloedprikken.
De dokter zei dat het zou kunnen dat ik nierstenen heb.
Wat een ellende weer zeg ik ben kapot moe maar liggen is amper te doen en ik mag tot onderzoek van slaapapneu is geweest ook geen slaapmedicatie.
Nou zoals ik altijd zeg ; we gaan gewoon weer door !:pensive:
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#2
Oei veel beterschap dan Syl. Wordt je niet makkelijk gemaakt zo. Toch blijf je doorzetten en het goed doen. Knap hoor topper dat je bent. Gefeliciteerd met de afwijzing van de gijzeling. Toch flinke lichtpunt lijkt me zo:).
:blushing:
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#3
Vandaag dag 179 zonder speed.
Inmiddels bekend wanneer ik de slaapapneu-test heb.
Deze is op 26 sept en op 16 okt krijg ik hier de uitslag van.
Het valt me best beetje tegen dat nog zo lang duurt omdat online wachttijd veel korter stond.
Ook zie ik er best tegen op omdat ik totdat de uitslag bekend is geen slaapmedicatie mag gebruiken.
Ik kom nou eenmaal niet in slaap .
Zo bij zo zie ik enorm op tegen het slapen gaan .
Ik word om de 2 a 3 uur wakker en moet dan plassen en ik word kapot moe wakker.
De keren dat ik dan snachts opsta om te plassen ben ik heel erg van de wereld .
Het is een soort gevecht geworden om de nacht door te komen .
Ook droom ik extreme dingen .

Gisteren weer terug bij mijn huisarts geweest ivm pijn van mijn si-gewricht.
Mijn urine en bloed was verder in orde.
De dokter heeft mij nogmaals onderzocht en een verwijsbrief geschreven om een echo te laten maken.
Op donderdag 19 sept staat deze gepland.
Er zal dan worden gekeken aan de voorkant bij mijn lies/onderbuik.
Het kan ook volgens de dokter een virus zijn in mijn buik/darmen.
Ik heb wel op verschillende plekken in mijn buik pijn .
Ook heb ik sinds gisteravond last van kortademigheid.
Het voelt alsof er iemand op mijn buik zit en ik daardoor moeilijk kan ademen.

Alles staat momenteel dus even op een heel laag pitje.
Ik ben overdag enorm moe en ik voel me op moment erg beroerd .
Ik wil graag van alles doen zoals sporten en verder mijn huisje schilderen maar het gaat helaas ff niet.
Ik doe wat ik moet doen zoals boodsch, huishouden en eten koken en tussendoor ga ik af en toe even liggen .
We gaan gewoon weer door alleen even op een lager pitje.
m
mod4funLid
01-01-2024, 00:00
#4
Blijven doorzetten!! Ook al heb je een terugslag, blijf goed bezig!
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mezelf zei:
Oei veel beterschap dan Syl. Wordt je niet makkelijk gemaakt zo. Toch blijf je doorzetten en het goed doen. Knap hoor topper dat je bent. Gefeliciteerd met de afwijzing van de gijzeling. Toch flinke lichtpunt lijkt me zo:).
:blushing:
Klik om te vergroten...

Dank je wel ..!!:redheart:
Het merendeel van mijn lichamelijke klachten word veroorzaakt door mijn ptss en stress.
Ik werk er momenteel hard aan dus daarmee zullen hopelijk in toekomst de meeste klachten afnemen.
Het heeft toch allemaal wel verbamd met elkaar denk ik.
Jaaa ben blij met hoe rechtzaak is geëindigd en zeer tevrede over hoe de rechter mij behandeld heeft !:relaxed:
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Syl zei:
Dank je wel ..!!:redheart:
Het is wel beetje apart vind ik zelf dat nu ik clean ben ik met veel meer lichamelijke klachten te maken heb.
Zal zo vast zijn redenen voor zijn.
Ik ben 9 sept precies een half jaar clean dus dat is alvast een aardige overwinning!!:blushing:
Klik om te vergroten...

Ouwe sh*t die eruit komt, nieuwe sh*t die aangewakkerd is door therapieën en je helingsproces.
Zo zie ik het (vanaf de zijlijn).

Qua slaap, is je slaapkamer goed op slapen ingericht? Zo donker mogelijk, koel, raam open voor zuurstof, geen rommel, geen beeldschermen, boek lezen voor je gaat slapen etc. En heb je een vast slaapritme? Allemaal basiszaken om je slaap in orde te maken.

En 09 september party dus!
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#7
mod4fun zei:
Blijven doorzetten!! Ook al heb je een terugslag, blijf goed bezig!
Klik om te vergroten...

Dank je wel ..!!:redheart:
Het is wel beetje apart vind ik zelf dat nu ik clean ben ik met veel meer lichamelijke klachten te maken heb.
Zal zo vast zijn redenen voor zijn.
Ik ben 9 sept precies een half jaar clean dus dat is alvast een aardige overwinning!!:blushing:
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#8
Vandaag dag 180 zonder speed.
Gisteravond bedacht ik ,ik maak een screenshot van mijn startscherm als ik wakker word.
Zo kan ik s'ochtends precies zien hoevaak en hoelaat ik s'nachts wakker was.
Nou uitkomst van afgelopen nacht; 1 uur , 2 uur , 3 uur en half 6.
Voel me ook nog steeds beroerd dus ga proberen nog paar uurtjes te slapen.
Vanmiddag even naar de apotheek mijn astma medicatie ophalen en supermarkt lopen.
Fijne dag iedereen !
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#9
*.exe2.0 zei:
Ouwe sh*t die eruit komt, nieuwe sh*t die aangewakkerd is door therapieën en je helingsproces.
Zo zie ik het (vanaf de zijlijn).

Qua slaap, is je slaapkamer goed op slapen ingericht? Zo donker mogelijk, koel, raam open voor zuurstof, geen rommel, geen beeldschermen, boek lezen voor je gaat slapen etc. En heb je een vast slaapritme? Allemaal basiszaken om je slaap in orde te maken.

En 09 september party dus!
Klik om te vergroten...


Daar zou je best eens gelijk in kunnen hebben ja!.
Kwa mijn slaap, inderdaad raam stukje open, zo donker mogelijk,geen rommel , heb ook geen tv of laptop op slaapkamer,.
Heb zelfs als extra oordopjes en slaapmasker en ga altijd rond zelfde tijd slapen.

Ja 9 sept zal toch wel speciaal zijn is toch wel mooi begin van mijn overwinning al ben ik pas aan het begin .:relaxed:
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#10
Vandaag dag 181 zonder speed.
Kom net weer van de dokter vandaag.
Ik was al 3 dagen heel erg kortademig en begin nu ook te hoesten erbij.
Heb gisterenavond laat nog tijd onder de douche gestaan in de hoop dat kortademigheid minder zou worden door de damp.
Geen idee of dit daadwerkelijk helpt weet alleen dat mijn moeder mij vaak vroeger op de douche zette als ik benauwd was voor de damp.
Heb waarsch luchtweginfectie en heb nu antibioticakuur , prednisonkuur en een andere inhalator.
Heb zwaardere maagbeschermers gekregen ivm de combi antidepressiva en prednison.
Ben totaal niet blij met feit dat ik nu ook weer aan de prednison zit .
Ik heb al geruime tijd last weer van me maag dus ik hoop dat ondanks de maagbeschermers dit niet erger word.
Vanacht ook weer om 1 uur, 3 uur , half 4 en 5 uur wakker.
Heb op terug weg van dokter boodsch gedaan en thuis beetje opgeruimd en lig nu lekker op bed.
Ben gesloopt en voel me echt beroerd.
Maarrrr we gaan gewoon weer door en ook dit zal wel weer over gaan .
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#11
:questionmark::questionmark::questionmark::questionmark::questionmark::questionmark::questionmark::questionmark::questionmark::questionmark::questionmark::questionmark:
vandaag dag 182 zonder speed.
Heb vanacht voor eerst in tijden de gehele nacht doorgeslapen !.
Ik voel me gewoon uitgerust !!.
Iets waar ik minder blij mee ben en dat ik enorme soort van hartkloppingen voel bij mijn buik door medicatie.
Ook trillen mijn handen best heftig.
Ik voel me er best onrustig door en het voelt akelig.
Ik heb voordat ik alle medicatie innam eerst gegeten en maagbeschermer ingenomen.
Toen dokter antibiotica en prednison voorschreef vroeg ik hem direct of dat wel samen kan met de antidepressiva.
Ja dat kon gewoon als ik maar wel goede maagbeschermer slik.
Gister had ik ookal gehele dag soort van hartkloppingen bij mijn buik .
Nou weet ik dat daar je aorta loopt en het heel normaal is dat je daar je hart voelt kloppen maar dit is toch echt best heftig.
Ik heb dus echt grote vraagtekens bij het feit dat de dokter zegt dat deze combi medicatie gewoon kan.
Jullie nog tips of advies voor mij ?????

lees net wel dat je door prednison hartkloppingen kunt krijgen .
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#12
Nou besloten om vanaf morge geen prednison meer te nemen.
De antibiotica kuur maak ik wel netjes af.
Ik vind wel best , dit voelt zo niet ok !
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#13
:cheerpompom::cheerpompom:Vandaag ben ik precies een half jaar clean !!!:cheerpompom::cheerpompom:


Wat ben ik trots op mezelf !!.
Ik weet dat ik er nog lang niet ben maar voor nu is het voor mij een topprestatie.
Mis ik de speed? nee geen moment!!.
Ik zit niet meer zo in mijn eigen wereldje en voel de dingen weer zoals het hoort.
Ik zeg op naar de volgende 6 mnd !!!:blushing:
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#14
@Syl
Dat gaat voor heel veel mensen op, er wordt flink bezuinigd op de geestelijke gezondheidszorg. Zo heb ik in een jaar of 3 zon 12 psychiaters zien komen en gaan, sommigen heb ik niet eens gezien lol.

Daarnaast moet je je realiseren dat het hun werk is en dat je een patient bent, dus probeer niet te veel waarde te hechten aan de relatie patient/hulpverlener.

Ze hebben echt het beste met je voor maar de werkdruk is enorm hoog voor de gemiddelde hulpverlener dus minder tijd per patient en vriendschap wordt sowieso als ongewenst gezien in de geestelijke hulpverlening...
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#15
acht.zes zei:
Daarnaast moet je je realiseren dat het hun werk is en dat je een patient bent, dus probeer niet te veel waarde te hechten aan de relatie patient/hulpverlener.
Klik om te vergroten...

Ik persoonlijk vind het iets heel belangrijkst dat je je op je gemak voelt bij je hulpverlener.
Vooral als je iemand bent die zich totaal niet makkelijk openstelt naar anderen.
Ik weet uit eigen ervaring dat het beloop van je therapie ook samenhangt met het feit of je je prettig en vertrouwd voelt bij hulpverlener.

Tuurlijk ben het wel eens dat het door bv bezuinigingen nou eenmaal kan gebeuren.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#16
verwondering zei:
Geldzorgen zijn een zware last op je schouders. Zo jammer dat de gemeente het je nog eens wat moeilijker maakt. Alsof je nog niet genoeg zorgen hebt. Ambtenaren... :( Het lijkt ze weinig te interesseren hoeveel gezeur en stress je hierdoor hebt.

Ik hoop dat je het snel geregeld krijgt.

Ik lees nog steeds mee en bewonder je nog steeds. De problemen blijven maar op je pad komen en je slaat je er dapper doorheen. Je verdient het echt dat het leven je eindelijk eens wat makkelijker gemaakt wordt, voor jou en je dochter.
Klik om te vergroten...

Dank je wel voor je berichtje :heartsuit:
v
verwonderingLid
01-01-2024, 00:00
#17
Je hoort bezig te zijn je leven op te bouwen, in plaats van de hele dag aan geld te moeten denken. En de verjaardag van je dochter hoort iets leuks te zijn.

De passie waarmee jij voor je dochter vecht, daarmee ben je eigenlijk heel rijk. Al heb je geen rooie cent, dat is het mooiste kado wat je haar kunt geven.

Ik hoop dat je ook nog even van de zon kunt genieten vandaag. Die schijnt voor niets.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#18
verwondering zei:
Je hoort bezig te zijn je leven op te bouwen, in plaats van de hele dag aan geld te moeten denken. En de verjaardag van je dochter hoort iets leuks te zijn.

De passie waarmee jij voor je dochter vecht, daarmee ben je eigenlijk heel rijk. Al heb je geen rooie cent, dat is het mooiste kado wat je haar kunt geven.

Ik hoop dat je ook nog even van de zon kunt genieten vandaag. Die schijnt voor niets.
Klik om te vergroten...

Dank je wel voor je super lieve bericht! :heartsuit:
Ik ben net lekker ff naar winkelcentrum gewandeld met 80's muziek op. :rock:☺️
Daar paar kleine kadootjes gekocht en een mooie kaart.
Heb der mobiel opgewaardeerd zodat ze bereikbaar is als ze weg is.
Heb nog beetje geld over en dat kan ze meenemen voor eten en drinken.
Ben inmiddels gebeld door gemeente dat er niks veranderd aan mijn uitkering nu mij dochter 18 word en ze het met spoed gaan overmaken.
Nou dat zou fijn zijn na een week.

Voor mijn dochter doe ik echt alles.
Voor mezelf opkomen is iets waar aan gewerkt moet worden maar als mijn
dochter onrecht word aangedaan dan ontpop ik mij in de duivel herself .^_^
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#19
Nou jongens ik ga zo het vriendje van mijn dochter ontmoeten. :sweatsmile:
Heb hem al wel x aan de tel gesproken en op de app paar x.
Ik heb allemaal instructies gekregen van wat ik wel moet doen en absoluut niet moet doen.:speechball::warning::crossmark:
Zelfs kledingadvies gekregen wat ik aan kan doen wat mooi staat.
En mam je zet me niet voor schut hé!!!!. :innocent:
Het is een buitenlandse jongen en mijn ex had dit never nooit goed gekeurd.
Ik ben van mening dat verbieden geen zin heeft dan gaan ze stiekum elkaar zien.
Ik heb liever dat ze bij mij thuis zijn dan dat ze ergens buiten rond hangen.
De afkomst is voor mij niet belangrijk, zolang ze mijn dochter maar met respect behandelen.
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#20
Wat een mooie post Syl, spreekt echt heel veel liefde uit. Sterkte vandaag! 😘

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...3940414243...52
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."