#1
hallo net heel je verhaal gelezen echt goed bezig hoop dat je het volhoudt![]()
Dank je wel voor je reactie!!.
Dat hoop ik ook maar ik ga ervoor en met jullie steun komt dat vast goed!!
hallo net heel je verhaal gelezen echt goed bezig hoop dat je het volhoudt![]()

Hoi Syl! Gaat heel goed zo te lezen! Super!
Slechte huid en speed is wel een dingetje hoor. Van nature heb ik een gave huid maar als ik flink gebincht heb met speed dan heb ik de hele week er na toch een mindere huid. Niet echte pukkels oid maar wat ruw, strak en wat oneffenheden.
Ik scrub dan met een washgel zonder zeep voor gevoelige huid. Daarna goed laten drogen een een maskertje nemen. Wederom een masker zonder zeep en zo min mogelijk chemicaliën. Zelf maken van een masker is eigenlijk het beste en vrij eenvoudig!
Ook wil een zonnebankje soms helpen!
Succes weer!
Je hoeft jezelf niks voor te houden, en het komt niet vast goed, het komt goed.Hoi dank je wel voor je reactie!!!.
Dat blijf ik mezelf ook ook voorhouden dat het echt beter gaat worden en dit maar tijdelijk is.
Komt vast goed ik ga ervoor dus![]()
Je hoeft jezelf niks voor te houden, en het komt niet vast goed, het komt goed.![]()
Heeft de dokter het ook over eventuele B12 injecties gehad? Bij ernstige tekorten worden die meestal gegeven, omdat deze veel meer B12 in het lichaam brengen en zo het lichaam in staat stellen een reserve op te bouwen. Ik wil je dokter niet in twijfel trekken hoor, maar misschien iets om te overleggen als dat nog niet gedaan is?Net bij mijn dokter geweest voor bloeduitslag.
Alles was in orde ,alleen heb ik een ernstig vitamine B12 te kort zei de dokter.
Dus vitamine B12 tabletten gaan slikken.
Hoi Syl! Ik volg je dagboek ook. Ik wil je ook een hart onder de riem steken. Je bent goed bezig! Ik kan me voorstellen dat het zwaar is.
Ga zo door!
Liefs, Natozlato
Heeft de dokter het ook over eventuele B12 injecties gehad? Bij ernstige tekorten worden die meestal gegeven, omdat deze veel meer B12 in het lichaam brengen en zo het lichaam in staat stellen een reserve op te bouwen. Ik wil je dokter niet in twijfel trekken hoor, maar misschien iets om te overleggen als dat nog niet gedaan is?
Verder goed bezig zo te zien!
Hoi Syl,
Het waren goede afspraken bij de POH-GGZ en de huisarts van de week. Hebben beiden denk ik ook een aantal spijkers op de kop geslagen. Fijn ook dat het een leuke vrouw is de POH-GGZ en echt wel handig dat zij ervaring heeft in de verslavingszorg
Wat goed dat je hier de craving naar speed bespreekt. Ik kan mij voorstellen dat het je helpt om het uit te spreken en zo die craving te tackelen. Dat je er zin in hebt, is niet gek. Het is ook super zwaar om de hele tijd nee tegen je te zeggen. Het wordt vanzelf beter en makkelijker! Laat je niet gek maken vrouw!
Wat ik merk, is dat je weinig dingen voor jezelf doet? Je Netflixt, wandelen en af en toe sporten als dat lukt. Zijn er andere dingen die je kan doen om je gedachten te verzetten? Leren haken, breiden, kleuren voor volwassenen, tuinieren, koken etc etc Kan wel meer verzinnen. Heel veel dingen kan je leren dmv Youtube. Je bent (met je handen) bezig en ook iets wat je klein geluk kan geven.
Hoe is het vandaag op dag 33 zonder speed?
Hier nog steeds stressvolle werkdagen. Het wordt minder hoor, maar het is pittig om vol te houden. Ik geniet wel echt van het weer! Heerlijk het zonlicht.
Vaak maak ik een afstreeplijstje voor de dag en zodra ik van plan ben ergens aan te beginnen neem ik een kleine dosering amfetamine voor een stukje energie en motivatie. Niet de meest gezonde gewoonte natuurlijk maar het doet wel wat voor mij. Op deze manier en doseringen heb ik het zeer lange tijd toegepast, ook lange periodes dagelijks.maar doet die hoeveelheid überhaupt wat?
In periode van burnout was ik op een gegeven moment te vermoeid om naar een beeldscherm te kunnen kijken. Er valt rationeel geen knoop aan vast te maken maar vaak juist op momenten van vermoeidheid is vermoeidheid paradoxaal de reden geweest voor mij om amfetamine te gebruiken. Vaak echter ook in de veronderstelling productiever te wezen.Dus het haalt moeheid weg?
Het wijkteam kan je beter helpen gok ik maar dit kan eventueel handig wezen: https://landelijk.socialekaartnederland.nl/Waar ik advies en tips kan krijgen en gewoon eens mee kan praten.
Wat je beschrijft voelt voor mijn gevoel herkenbaar. Het concentreert de gedachten wat voor mij al rustgevend voelt, het tunnelt je naar een duidelijk doel, het voelt goed om productief bezig te zijn en wanneer ik dan iets afrond volgt er voldoening. Je hebt je ineens weer te houden aan een 'gewone hoeveelheid energie per dag', het zelfvertrouwen en de aanpak mentaliteit vallen weg. Het stil zitten komt het malen niet ten goede en aan momenten van amfetamine ontwenning staat mij enorme verveling bij ondanks de vermoeidheid.Ik weet dat dat gewoon tijd nodig heeft maar ik vind het best moeilijk.
Wel leuk weekend zover. Ik heb vandaag een wandelroute ontdekt die begint in een aan huis nabij gelegen park. Vanuit dat park kun je vervolgens via een (wat verborgen) bebost wandelpad een helling oplopen helemaal tot aan het hoogste (uitkijk)punt van de stad met met een mooi uitzicht over onder andere de Rijn en de IJssel en de wandelroute kan in een cirkel weer terug richting huis gewandeld worden. Eveneens sluit het wandelrondje aan op Klarenbeek wat eveneens wandelopties opent door groen gebied. Als kers op de taart ging het lekker sneeuwen onderweg, hemoal leuk.Hoe is jullie weekend tot nu toe?
Vaak maak ik een afstreeplijstje voor de dag en zodra ik van plan ben ergens aan te beginnen neem ik een kleine dosering amfetamine voor een stukje energie en motivatie.
Op de dag dat je die vraag stelde nam mijn leven een onverwachte afslag. Met uitzondering van een paar biertjes tijdens een verjaardag vorig weekend ben ik sindsdien volledig nuchter geweest. Komende vrijdag (bicycle day) een maand dus.
Ik vermoed dat een stukje bikkelgehalte en inspiratie van Syl op mij is afgewreven, cheers.

Het stil zitten komt het malen niet ten goede en aan momenten van amfetamine ontwenning staat mij enorme verveling bij ondanks de vermoeidheid.
Zelf zat ik een jaar lang op mijn handen en hoe frustrerend dat ook was het was nodig.
Ik wou je even succes wensen, de gun factor heb je in ieder geval.
Ik heb vandaag een wandelroute ontdekt die begint in een aan huis nabij gelegen park
Herkenbaar van mijn lange wiet verslaving wat ik je eerder vertelde. Dagelijks gebruik maakt je een soort van emotieloos. Naja je hebt de emoties op zich wel maar veel minder uitbundig en duidelijk. Vlakt je af en zorgt dat je minder geeft om dingen zoals welzijn van anderen of wat er in de wereld of in je leven gebeurt.
Als dat ineens wegvalt is dat heel overweldigend vind ik. Alles kwam harder binnen. Zowel negatieve als positieve emoties en gevoelens.
Ik moest de eerste paar maanden ook best vaak huilen, terwijl ik normaal echt zelden huil. Als ik boos was, zenuwachtig, heel blij, zielige films keek gingen de sluizen open. Was echt vervelend soms!
Gelukkig trekt dat op den duur bij. Minder sterk komt het aan en je went er weer aan. Wel zal het (gelukkig) sterker blijven als toen je dagelijks nog gebruikte.
Goed bezig hoor Syl! Bijna een maand al!
Dit vind ik super interessant, ik lees al een tijdje mee en vind het echt super hoe iedereen elkaar motiveert! Goede vibes!
Heb het altijd gebruikt omdat ik het "gewoon leuk" vind en bijvoorbeeld niet omdat ik mij anders niet goed voel (tot nu toe nog nooit).
Kan ik het dan überhaupt een verslaving noemen?
Iemand enige verklaring? Ik ben super trots op iedereen die hier zijn uiterste best doet! Zelf zal ik ook nog door strijden en het gebruik steeds verder terug dringen.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."