Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDagboek van verslaafde die afkickt van speed

Dagboek van verslaafde die afkickt van speed

1039 antwoorden
158 weergaven
18-5-2026
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#1
robinjoo1 zei:
hallo net heel je verhaal gelezen echt goed bezig hoop dat je het volhoudt :wink:
Klik om te vergroten...

Dank je wel voor je reactie!!.
Dat hoop ik ook maar ik ga ervoor en met jullie steun komt dat vast goed!!:relaxed:
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#2
Daar was ik weer ...dag 17 vandaag !!:rock:

Net bij mijn dokter geweest voor bloeduitslag.
Alles was in orde ,alleen heb ik een ernstig vitamine B12 te kort zei de dokter.
Dus vitamine B12 tabletten gaan slikken.

Mijn gezicht is nog steeds geen verbetering kwa de huiduitslag ondanks dat ik al een week antibiotica-zalf gebruik.
Volgens dokter is het een hardnekkige infectie van de huid.
Het staat volgens hem helemaal los van de speed of het afkicken.
Het komt zegt hij waarsch. door mijn stemmingswisselingen .
Naast de zalf moet ik nu een antibioticakuur (tabl) van 2 mnd gaan nemen.

Ook heeft hij naar mijn buik gekeken omdat die constant zo opgezet is.
Nou heb ik ook een prikkelbare darm maar sinds ik gestopt ben met de speed is het eigenlijk constant opgezet.
Hij zei dat hij helemaal niks hoorde en dus alles in mijn buik stil ligt.
Moet nu zakjes vezels oplossen met water en innemen.

Verder was hij erg trots op me dat ik het nog steeds vol houd en wil hij me volgende week dinsdag weer terug zien :relaxed:

Over de oxzepam zei hij dat hij liever had dat ik nog ff aan de oxzepam zat dan terug val zou krijgen .
Hij zei verslaving aan speed is veel ernstiger dan aan oxzepam.
Daarbij zei hij dat we de oxzepam kunnen afbouwen.
Hiermee zegt hij dus niet dat ik het van hem MOET gebruiken maar hij adviseerd wel zodra ik onrust voel en te veel bezig ben met aan de speed denken hij liever heeft dat ik een oxzepam neem.
Uiteraard als ik me prima voel en er geen inneem is dat ook goed natuurlijk.

Dus dat ....:lolol:

Hoe is jullie dag tot nu toe ...???
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hoi Syl! Gaat heel goed zo te lezen! Super!
Slechte huid en speed is wel een dingetje hoor. Van nature heb ik een gave huid maar als ik flink gebincht heb met speed dan heb ik de hele week er na toch een mindere huid. Niet echte pukkels oid maar wat ruw, strak en wat oneffenheden.
Ik scrub dan met een washgel zonder zeep voor gevoelige huid. Daarna goed laten drogen een een maskertje nemen. Wederom een masker zonder zeep en zo min mogelijk chemicaliën. Zelf maken van een masker is eigenlijk het beste en vrij eenvoudig!
Ook wil een zonnebankje soms helpen!

Succes weer!
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#4
De Dunne zei:
Hoi Syl! Gaat heel goed zo te lezen! Super!
Slechte huid en speed is wel een dingetje hoor. Van nature heb ik een gave huid maar als ik flink gebincht heb met speed dan heb ik de hele week er na toch een mindere huid. Niet echte pukkels oid maar wat ruw, strak en wat oneffenheden.
Ik scrub dan met een washgel zonder zeep voor gevoelige huid. Daarna goed laten drogen een een maskertje nemen. Wederom een masker zonder zeep en zo min mogelijk chemicaliën. Zelf maken van een masker is eigenlijk het beste en vrij eenvoudig!
Ook wil een zonnebankje soms helpen!

Succes weer!
Klik om te vergroten...

Ik weet wat je bedoeld en dat heb ik ook zelf vaak gehad.
Dit is alleen anders dan de huiduitslag die ik altijd had door de speed.
Volgens huisarts is het echt een infectie .
Daarbij heb ik een onwijs gevoelige huid dus maskertjes en dingen kan ik niet tegen .
Haal reiningsproducten en make-up enz ook alleen bij de apotheek van vast merk.
Onder de zonnenbank mag ik helaas niet door mijn medicijnen .
Heb deze huiduitslag ook al aardig lang en dit zal niet weg gaan zonder antibiotica helaas.
Maar toch bedankt voor het meedenken altijd top!!.:blushing:
D
De Rijdende RachidLid
01-01-2024, 00:00
#5
Syl zei:
Hoi dank je wel voor je reactie!!!.
Dat blijf ik mezelf ook ook voorhouden dat het echt beter gaat worden en dit maar tijdelijk is.
Komt vast goed ik ga ervoor dus :handfist1::redheart:
Klik om te vergroten...
Je hoeft jezelf niks voor te houden, en het komt niet vast goed, het komt goed. :wink:
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#6
Zwijgrecht zei:
Je hoeft jezelf niks voor te houden, en het komt niet vast goed, het komt goed. :wink:
Klik om te vergroten...

Topperrrrr :blushing::handfist1:
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Hoi Syl! Ik volg je dagboek ook. Ik wil je ook een hart onder de riem steken. Je bent goed bezig! Ik kan me voorstellen dat het zwaar is.
Ga zo door!
Liefs, Natozlato
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#8
Syl zei:
Net bij mijn dokter geweest voor bloeduitslag.
Alles was in orde ,alleen heb ik een ernstig vitamine B12 te kort zei de dokter.
Dus vitamine B12 tabletten gaan slikken.
Klik om te vergroten...
Heeft de dokter het ook over eventuele B12 injecties gehad? Bij ernstige tekorten worden die meestal gegeven, omdat deze veel meer B12 in het lichaam brengen en zo het lichaam in staat stellen een reserve op te bouwen. Ik wil je dokter niet in twijfel trekken hoor, maar misschien iets om te overleggen als dat nog niet gedaan is?

Verder goed bezig zo te zien!
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#9
Natozlato zei:
Hoi Syl! Ik volg je dagboek ook. Ik wil je ook een hart onder de riem steken. Je bent goed bezig! Ik kan me voorstellen dat het zwaar is.
Ga zo door!
Liefs, Natozlato
Klik om te vergroten...

Dank je wel super lief!!:redheart:
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mindless zei:
Heeft de dokter het ook over eventuele B12 injecties gehad? Bij ernstige tekorten worden die meestal gegeven, omdat deze veel meer B12 in het lichaam brengen en zo het lichaam in staat stellen een reserve op te bouwen. Ik wil je dokter niet in twijfel trekken hoor, maar misschien iets om te overleggen als dat nog niet gedaan is?

Verder goed bezig zo te zien!
Klik om te vergroten...

Hoi,de dokter zei dat een behandeling niet nu direct nodig was.
Dat ik gewoon vitamine tabl moest slikken.
Weet dus niet of hij met "behandeling" een injectie bedoelde.
Ik ga dit zo bij zo eens aan hem vragen want hoe je het uitlegd klinkt wel heel logisch bij ernstig te kort.
Bedankt voor je advies !!:blushing::thumbsup2:
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#11
Fenne zei:
Hoi Syl,

Het waren goede afspraken bij de POH-GGZ en de huisarts van de week. Hebben beiden denk ik ook een aantal spijkers op de kop geslagen. Fijn ook dat het een leuke vrouw is de POH-GGZ en echt wel handig dat zij ervaring heeft in de verslavingszorg

Wat goed dat je hier de craving naar speed bespreekt. Ik kan mij voorstellen dat het je helpt om het uit te spreken en zo die craving te tackelen. Dat je er zin in hebt, is niet gek. Het is ook super zwaar om de hele tijd nee tegen je te zeggen. Het wordt vanzelf beter en makkelijker! Laat je niet gek maken vrouw! :smiley:

Wat ik merk, is dat je weinig dingen voor jezelf doet? Je Netflixt, wandelen en af en toe sporten als dat lukt. Zijn er andere dingen die je kan doen om je gedachten te verzetten? Leren haken, breiden, kleuren voor volwassenen, tuinieren, koken etc etc Kan wel meer verzinnen. Heel veel dingen kan je leren dmv Youtube. Je bent (met je handen) bezig en ook iets wat je klein geluk kan geven.

Hoe is het vandaag op dag 33 zonder speed?
Klik om te vergroten...

Hoi hoi,

Ja ging zeker goed deze week bij huisarts en poh !.
Ben er zelf ook erg tevrede over.
Ik ben heel erg creatief en maak o.a home-decoratie .
Vind het ook erg leuk om lekker in me huisje bezig te zijn (verven enz).
Dat is echt iets wat ik doe voor mezelf en waar ik echt ff mijn verstand voor op nul kan zetten .
Alleen sinds ik gestopt ben met de speed en nog best moe ben krijg ik ff niks uit mijn handen .
Probeer het wel gewoon hoor en zal wel weer terug komen tis mijn passie dus :relaxed:

Ja vandaag dag 33 :blushing:
Gaat vandaag wel goed hoor ben druk
geweest in huis en boodsch gedaan en stuk gelopen en ben nu vooral erggg moe .
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#12
Fenne zei:
Hier nog steeds stressvolle werkdagen. Het wordt minder hoor, maar het is pittig om vol te houden. Ik geniet wel echt van het weer! Heerlijk het zonlicht.
Klik om te vergroten...

Dus dat zijn lange dagen voor je .:(
In het weekend bijtanke ?.
Ja gelukkig komt het mooie weer er langzaam weer aan !!
Verheug ik me echt ook op !:sunglasses:
F
FenneLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ah goed om te horen dat je dingen te doen hebt voor jezelf! Het is belangrijk om jezelf bezig te houden. Goed voor je hoofd en lijf. En komt goed met je energie. Het kost veel tijd en energie het afkicken. Je moet maar zo zien, je hebt meer tijd om te genieten van je huisprojectjes :smiley:

In het weekend meestal bijtanken ja. Soms sociaal druk. Lastig is dat. Vind het erg leuk en krijg er energie van. Maar me-time vind ik ook erg fijn. Een goede balans is belangrijk.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#14
Daar ben ik weer op dag 35 zonder speed.
Ben gisteren op het inloopspreekuur van het wijkteam geweest.
Daar alle tijd gehad om mijn verhaal te doen en uit te leggen waar ik graag hulp bij wil.
Dat ik graag in contact wil komen met een instantie of persoon die gespecialiseerdis in de opvoeding.
Waar ik advies en tips kan krijgen en gewoon eens mee kan praten .
Ik word aankomende week terug gebeld als goed is .

Verder ben ik onwijs moe en mijn gezicht is weer rood en gezwollen.
Mijn huid trekt enorm en brand en doet pijn.
Dinsdag terug naar huisarts om te bespreken hoe of de antibiotica kuur verloopt en als niet zijn werk goed doet nog verwijst hij me door naar dermatoloog in ziekenhuis.
Daar is wachttijd een week dus dat is wel fijn.
Mischien dat ik daarom moe voelook omdat mijn huid zo trekt.
Heb speciale creme om mijn gezicht mee in te smeren maar weinig effect helaas.

Moet zeggen dat ik afgelopen dagen echt zwaar heb gehad kwa het niet halen van wat speed.
Mischien verwacht ik te veel o.a dat mijn gezicht nu keer beter word,vermoeidheid wat minder word enz.
Ik weet dat dat gewoon tijd nodig heeft maar ik vind best moeilijk.
Klinkt stom mischien maar ik heb soms echt dat ik denk van jeetje wat is me leven saai nu zeg zo zonder speed.
Wil gewoon weer lekker bezig zijn en meer sporten enz enz.
Ben ook erg streng voor mezelf en baal van mezelf dat ik gewoon nog niet de energie heb om meer te sporten bv .
Dan denk ik terug aan wat meerdere mij gezegd hebben dat als ik nu wat zou nemen dat alleen ff helpt op korte termijn maar niet op lange termijn.
Ik probeer dan te denken aan feit dat ik dus nu al doodmoe ben dus dat beetje energie dat ik nu heb straks nog veel minder is .
Maar zeg jullie eerlijk ook vandaag weer echt op punt gestaan om wat te gaan halen .
Maarrr kan dit bericht nog steeds plaatsen met dat ik nog steeds clean ben .

We gaan gewoon door ondanks dat ik enorm baal van dingen maar ik weet waar ik het uiteindelijk allemaal voor doe !.

Hoe is jullie weekend tot nu toe?
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#15
Roze olifant zei:
maar doet die hoeveelheid überhaupt wat?
Klik om te vergroten...
Vaak maak ik een afstreeplijstje voor de dag en zodra ik van plan ben ergens aan te beginnen neem ik een kleine dosering amfetamine voor een stukje energie en motivatie. Niet de meest gezonde gewoonte natuurlijk maar het doet wel wat voor mij. Op deze manier en doseringen heb ik het zeer lange tijd toegepast, ook lange periodes dagelijks.

Ik nam het in via een neusspray vermengt met water, dat komt wat beter merkbaar binnen dan de meer gebruikelijke methodes. Het betreft vrijwel geheel zuiver amfetamine sulfaat, 1 spray staat dan gelijk aan 3,3mg.
Roze olifant zei:
Dus het haalt moeheid weg?
Klik om te vergroten...
In periode van burnout was ik op een gegeven moment te vermoeid om naar een beeldscherm te kunnen kijken. Er valt rationeel geen knoop aan vast te maken maar vaak juist op momenten van vermoeidheid is vermoeidheid paradoxaal de reden geweest voor mij om amfetamine te gebruiken. Vaak echter ook in de veronderstelling productiever te wezen.

Op de dag dat je die vraag stelde nam mijn leven een onverwachte afslag. Met uitzondering van een paar biertjes tijdens een verjaardag vorig weekend ben ik sindsdien volledig nuchter geweest. Komende vrijdag (bicycle day) een maand dus.
Ik vermoed dat een stukje bikkelgehalte en inspiratie van Syl op mij is afgewreven, cheers.
Syl zei:
Waar ik advies en tips kan krijgen en gewoon eens mee kan praten.
Klik om te vergroten...
Het wijkteam kan je beter helpen gok ik maar dit kan eventueel handig wezen: https://landelijk.socialekaartnederland.nl/
Syl zei:
Ik weet dat dat gewoon tijd nodig heeft maar ik vind het best moeilijk.
Klik om te vergroten...
Wat je beschrijft voelt voor mijn gevoel herkenbaar. Het concentreert de gedachten wat voor mij al rustgevend voelt, het tunnelt je naar een duidelijk doel, het voelt goed om productief bezig te zijn en wanneer ik dan iets afrond volgt er voldoening. Je hebt je ineens weer te houden aan een 'gewone hoeveelheid energie per dag', het zelfvertrouwen en de aanpak mentaliteit vallen weg. Het stil zitten komt het malen niet ten goede en aan momenten van amfetamine ontwenning staat mij enorme verveling bij ondanks de vermoeidheid.

Maar zoals mensen wel vaker noemen een korte termijn denkfout natuurlijk. De extra energie die amfetamine voorziet leen je uit je eigen reserves en daar betaal je extra rente bovenop. De nadelen stapelen exponentieel, je kunt creatieve sprongen maken maar uiteindelijk eindig je weer onder de streep en zul je de schade weer moeten inhalen. Vanaf een afstandje is het vrij makkelijk rationaliseren maar ik heb er ook wel eens anders in gestaan. En van wat ik op maak heb jij wel wat meer op je bord liggen.

Dat je lichaam protesteert lijkt mij een positief teken, indicatie dat je lichaam zich probeert te herstellen. Veel mensen denken dat je vermoeidheid met een weekend goed slapen kunt weg werken. Maar als de vermoeidheid echt diep zit kunnen er maanden overheen gaan, mij is vertelt zelfs jaren. Zelf zat ik een jaar lang op mijn handen en hoe frustrerend dat ook was het was nodig. Sterker nog, het was de moeite waard ook, niet alleen voor mij zelf. Ik hoop dat jij en anderen jou dat stukje rust ook gunnen voor zover mogelijk.

Ik wou je even succes wensen, de gun factor heb je in ieder geval.
Syl zei:
Hoe is jullie weekend tot nu toe?
Klik om te vergroten...
Wel leuk weekend zover. Ik heb vandaag een wandelroute ontdekt die begint in een aan huis nabij gelegen park. Vanuit dat park kun je vervolgens via een (wat verborgen) bebost wandelpad een helling oplopen helemaal tot aan het hoogste (uitkijk)punt van de stad met met een mooi uitzicht over onder andere de Rijn en de IJssel en de wandelroute kan in een cirkel weer terug richting huis gewandeld worden. Eveneens sluit het wandelrondje aan op Klarenbeek wat eveneens wandelopties opent door groen gebied. Als kers op de taart ging het lekker sneeuwen onderweg, hemoal leuk.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#16
Goeiemorge,

Vandaag dag 37 zonder speed alweer.
Vanacht erg slecht geslape en had enorme kramp in me buik.
Wel weer in slaap gevallen gelukkig uiteindelijk.
Mijn gezicht is nog erger dan gister ondanks de antibiotica .
Onder mijn ogen is het nu nog meer gezwollen en mijn wangen zijn ook nog dikker en roder.
Ik zou nu zo een paspoort kunnen vervalsen en doen alsof ik een chinees ben .
Weet zeker dat ik de douane door kom overal :grimacing:.
Het enigste wat helpt dat de zwelling elke x afneemt onder mijn ogen is een prednison.
Dit helpt alleen op de korte termijn want het haalt de oorzaak van mijn probleem er niet mee weg.
Maar het haalt de zwelling weg en werkt vrij snel.
Mijn gezicht voelt alsof ik paar stompen op me ogen heb gehad en mijn wangen zwaar verbrand zijn .

Morgevroeg heb ik weer afspraak bij de dokter en zal hij me doorverwijzen naar het ziekenhuis.

Lig op bed omdat door zwelling ik amper me ogen open kan houden.
Zodra prednison zijn werk doet hoop ik weer ff wat te kunnen gaan doen.

Maarrrr verder gaat het wel goed met me ,nog steeds clean dus das heel wat .:blushing:

Hoe was jullie weekend en hoe ziet jullie dag eruit vandaag ??
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#17
Dank je wel voor je reactie !

Jmths zei:
Vaak maak ik een afstreeplijstje voor de dag en zodra ik van plan ben ergens aan te beginnen neem ik een kleine dosering amfetamine voor een stukje energie en motivatie.
Klik om te vergroten...

Dit is heel erg herkenbaar voor mij.
Ik maakte dan wel geen afstreeplijstje maar als ik van plan was ergens aan te beginnen nam ik ook wat voor extra energie en motivatie .

Jmths zei:
Op de dag dat je die vraag stelde nam mijn leven een onverwachte afslag. Met uitzondering van een paar biertjes tijdens een verjaardag vorig weekend ben ik sindsdien volledig nuchter geweest. Komende vrijdag (bicycle day) een maand dus.
Ik vermoed dat een stukje bikkelgehalte en inspiratie van Syl op mij is afgewreven, cheers.
Klik om te vergroten...


Wauw dat is super goed van je !!! .
Het is toch een bepaald punt waar je aan komt en waar je beseft dat je dingen echt anders wilt gaan doen .
Inderdaad " bikkelgehalte " goed bezig !! .:rock:
En mijn inspiratie is altijd goed om te horen natuurlijk !:blushing:

Jmths zei:
Het stil zitten komt het malen niet ten goede en aan momenten van amfetamine ontwenning staat mij enorme verveling bij ondanks de vermoeidheid.
Klik om te vergroten...

Ook heel erg herkenbaar !!.
Ondanks je zo moe bent heb je gewoon zin om lekker bezig te zijn .
Ook ik krijg amper iets uit handen momenteel terwijl met speed op ik altijd wel druk bezig was.

Jmths zei:
Zelf zat ik een jaar lang op mijn handen en hoe frustrerend dat ook was het was nodig.
Klik om te vergroten...

Denk inderdaad ook wel dat dat met een reden gebeurd.
Hoe frustrerend ook het inderdaad nodig zal zijn dan.

Jmths zei:
Ik wou je even succes wensen, de gun factor heb je in ieder geval.
Klik om te vergroten...

Dank je wel dat is super lief van je !!:relaxed:

Jmths zei:
Ik heb vandaag een wandelroute ontdekt die begint in een aan huis nabij gelegen park
Klik om te vergroten...

Ik vind het ook lekker om een stuk te wandelen .
Super dat je dan zon mooie route ondekt hebt!!:sun::tulip::snowcloud:
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#18
De Dunne zei:
Herkenbaar van mijn lange wiet verslaving wat ik je eerder vertelde. Dagelijks gebruik maakt je een soort van emotieloos. Naja je hebt de emoties op zich wel maar veel minder uitbundig en duidelijk. Vlakt je af en zorgt dat je minder geeft om dingen zoals welzijn van anderen of wat er in de wereld of in je leven gebeurt.
Als dat ineens wegvalt is dat heel overweldigend vind ik. Alles kwam harder binnen. Zowel negatieve als positieve emoties en gevoelens.
Ik moest de eerste paar maanden ook best vaak huilen, terwijl ik normaal echt zelden huil. Als ik boos was, zenuwachtig, heel blij, zielige films keek gingen de sluizen open. Was echt vervelend soms!
Gelukkig trekt dat op den duur bij. Minder sterk komt het aan en je went er weer aan. Wel zal het (gelukkig) sterker blijven als toen je dagelijks nog gebruikte.

Goed bezig hoor Syl! Bijna een maand al!
Klik om te vergroten...

Dit vind ik super interessant, ik lees al een tijdje mee en vind het echt super hoe iedereen elkaar motiveert! Goede vibes!
Ik blow erg veel, nogsteeds te veel. Ik heb afgelopen 2 jaar bijna elke dag geblowd en tijden op de 10 gram per dag gezeten.. Nu doe ik het 3 keer per week, en minder. Hier ben ik al erg trots op want het was toch redelijk lastig om te stoppen.

Toch herken ik me in je bericht totaal niet. Ik heb ook nooit geloofd in je problemen "weg blowen" zoals vroeger als argument werd gebruikt om het niet te doen. Als ik mij slecht voel en ik ga wiet roken, ga ik mij nog veel en veel slechter voelen. Ik heb altijd het gevoel gehad "meer" emoties te hebben inplaats van minder. Ook als ik een week of langer stopte, wat ik een aantal keer heb gedaan (langst een paar weken), voelde ik meer energie en voelde ik mij meer mezelf. Maar dit heb ik altijd als positief ervaren.

Ik moet wel zeggen dat mijn verslaving geen "onderdruk" verslaving is. Ik heb een goed leven en ben eigenlijk niet onzeker. Heb het altijd gebruikt omdat ik het "gewoon leuk" vind en bijvoorbeeld niet omdat ik mij anders niet goed voel (tot nu toe nog nooit).
Kan ik het dan überhaupt een verslaving noemen?

De afkick zelf kan mij wel angstig maken en wat stemmingswisselingen geven (alleen op de tijden dat ik normaal een joint rook). Maar dit zijn niet de onderdrukte gevoelens die terug komen, maar gewoon de zin om te blowen. Ik heb ook altijd het gevoel, zo'n 4 dagen na het laatst een jointje roken, dat ik speed op heb. Ik heb dan zoveel energie dat op het moment dat ik opsta ik al het gevoel heb 5 koffie op te hebben, terwijl ik een best extreem geval nachtmens ben.

Iemand enige verklaring? Ik ben super trots op iedereen die hier zijn uiterste best doet! Zelf zal ik ook nog door strijden en het gebruik steeds verder terug dringen.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#19
Stonologie zei:
Dit vind ik super interessant, ik lees al een tijdje mee en vind het echt super hoe iedereen elkaar motiveert! Goede vibes!
Klik om te vergroten...

Dat vind ik ook echt super!!
Mede dankzij de mensen hier ben ik nog steeds clean.

Stonologie zei:
Heb het altijd gebruikt omdat ik het "gewoon leuk" vind en bijvoorbeeld niet omdat ik mij anders niet goed voel (tot nu toe nog nooit).
Kan ik het dan überhaupt een verslaving noemen?
Klik om te vergroten...

Ik persoonlijk denk dat als je ergens niet meer zonder kunt ongeacht of je het gebruikt om iets te onderdrukken of het gebruikt gewoon omdat je het lekker vind je het een verslaving kunt noemen.
Ook op momenten dat ik iets niet wil onderdrukken kan ik tig x per dag gewoon zin hebben in speed.
Stonologie zei:
Iemand enige verklaring? Ik ben super trots op iedereen die hier zijn uiterste best doet! Zelf zal ik ook nog door strijden en het gebruik steeds verder terug dringen.
Klik om te vergroten...

Ervaring met wiet heb ik niet maar velen andere op dit forum wel dus die weten daar vast wel ant op.
Mooi is dat hè hoe iedereen hier elkaar steunt en motiveerd ongeacht hoe en wat.
Het feit dat je er al bewust over nadenkt en mee bezig bent is al super goede stap van
je!.
Ik weet zeker dat er hier mensen zijn die veel weten over het gebruik van wiet en ook zat tips zullen hebben voor je hoe het bv aan te pakken .
bedankt voor je reactie en ik hoop dat je ons op de hoogte houd van dit alles.
Weet zeker dat jij hiermee ook weer andere kunt helpen en motiveren!:handok1:
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#20
Hoi hoi,

Hier even een vraag aan mijn forum friends .^_^
Ik ben op zoek naar een goede serie op netflix , videoland of NPO.

Waar ik van houd o.a is ;
-Breaking bad (best serie ever !!!)
-Dexter
-Better call saul

-Penoza
-Klem

Docu's zoals ;

-making a murderer
-staircase

enz enz .

Dus als iemand een goede aanrader heeft hoor ik dit zeer graag !! :blushing:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...3839404142...52
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."