Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDagboek van verslaafde die afkickt van speed

Dagboek van verslaafde die afkickt van speed

1039 antwoorden
183 weergaven
18-5-2026
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mindless zei:
Als je je (zonder benzo's) onrustig voelt lijkt dat er voor mij op dat de energie er wel is, maar deze niet in goede banen wordt geleid. Onrustigheid kost heel veel energie. Wil niet zeggen dat je dat zomaar even in goede banen leidt natuurlijk, maar er is energie. Alleen om dat te weten is op zich al een goed iets, toch?


Elke keer als je zo'n verslavende gedachte negeert, maak je je verslaving zwakker. :) Die denkwijze helpt mij altijd om positief te blijven en net weer even door te zetten. :)


Weet je toch niet zeker dat je je tot die tijd zo sloom voelt?


Als het nu even nodig is om lui over te komen om later beter te worden, dan geeft dat niet. :) Soms hoeft ook niet iedereen dat op het moment zelf te begrijpen. Neem je tijd. :)


Je bent goed bezig. Sterkte met doorzetten!
Klik om te vergroten...

De onrust die ik ervaar zonder de oxzepam is meer de onrust van het toch willen score van speed en ik voel me gewoon heel erg onrustig.
Ik zal
Mindless zei:
Als je je (zonder benzo's) onrustig voelt lijkt dat er voor mij op dat de energie er wel is, maar deze niet in goede banen wordt geleid. Onrustigheid kost heel veel energie. Wil niet zeggen dat je dat zomaar even in goede banen leidt natuurlijk, maar er is energie. Alleen om dat te weten is op zich al een goed iets, toch?


Elke keer als je zo'n verslavende gedachte negeert, maak je je verslaving zwakker. :) Die denkwijze helpt mij altijd om positief te blijven en net weer even door te zetten. :)


Weet je toch niet zeker dat je je tot die tijd zo sloom voelt?


Als het nu even nodig is om lui over te komen om later beter te worden, dan geeft dat niet. :) Soms hoeft ook niet iedereen dat op het moment zelf te begrijpen. Neem je tijd. :)


Je bent goed bezig. Sterkte met doorzetten!
Klik om te vergroten...


Dank je wel voor je reactie!!.
Je heeft helemaal gelijk en ik zal me er bij neer moeten leggen dat het gewoon nu ff niet anders is.
Ik weet inderdaad waar ik het voor doe.
Net bij de dokter geweest en die is heel erg trots op me dat ik nu al op dag 12 zit .
Ik moet morge bloed laten prikken en dinsdag terug komen bij dokter.
Dan krijg ik uitslag van bloed en hoor ik of ik eventueel iets kan krijgen voor wat meer energie.
Zodra de drang me te groot word moet ik hem gelijk bellen .
Ben erg blij met de hulp van mijn dokter en het advies van jullie op dit forum !!.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#2
Jaaa daar zijn we weer !!:relaxed:
Vandaag op dag 12 .
Zojuist bij de dokter weer geweest.
Heb hem verteld dat het gister een grote beproeving voor me was ,aangezien ik normaal altijd op de 20ste me speed insla.
Ook zei ik dat ik een moord zou doen voor een heeeeel klein beetje omdat ik de vermoeidheid zo ontzettend beu ben.
De dokter zei dat ie enorm trots op me is dat ik zo sterk ben gebleven .
Omdat ik in een eerder bericht van iemand het advies kreeg misch een magnesiumkuur te vragen heb ik dit de dokter voorgelegc.
Hij vind het opzich geen slecht idee maar wil dat ik eerst morge bloed laat prikken.
Dinsdagochtend moet ik terug komen bij de dokter voor de bloeduitslag en hoor ik wat ie verder wil .
Zodra de drang na speed me te sterk word moet ik hem gelijk bellen .
Ik ben echt heel erg blij met mijn dokter.
Hij weet dat ik verder niemand om me heen heb waar ik op terug kan vallen en speelt hier goed op in.
De nachtmerries en zoals afgelope week met soort van slaapverlamming staat volgens dokter los van oxzepam of het afkicken maar is te wijde aan mijn ptss.
Ik probeer goed voor mezelf te zorgen door gezond te eten en veel water te drinken .
Ook zal ik me er bij neer moeten leggen dat alles nu gewoon ff op een heel laag pitje staat en het sporten enz straks vanzelf wel weer komt.
Ik kan door mijn ptss heel moeilijk ontspannen het enigste wanneer ik echt ontspannen ben (althans voor mijn gevoel ) als ik een boeiende serie kijk op bv netflix.
Het is al met al een hele pittige uitdaging het afkicken zeker na jarenlang dagelijks gebruik.
Toch kijk ik er na uit om straks weer dingen oprecht te kunnen voelen en hopelijk komt mijn levenslust weer wat meer terug.
Dit heeft ook grotendeels te maken met mijn ptss maar er zal best een verschil zijn straks.
Ik ben dankbaar voor jullie reacties en lieve woorden dit stimuleerd mij enorm om vol te houden !!! :redheart:
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#3
Syl zei:
De dokter zei dat ie enorm trots op me is dat ik zo sterk ben gebleven .
Klik om te vergroten...
Daar mag je zelf ook heel trost op zijn! Chapeau!
Met een speed verslaving heb ik zelf geen ervaring maar ik hoor dat het bijna hell is om af te kicken.

Ik ben 10 jaar zwaar verslaafd geweest aan wiet. Pas een half jaar na het stoppen was ik er écht weer. Normale zin in dingen, normale energie, normale eetlust en levenswijze etc. Misschien is een wiet verslaving niet echt te vergelijken met een speed verslaving maar probeer echt de positieve effecten van het stoppen te “highlighten” in je gedachtes. Ga zo door!
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#4
De Dunne zei:
Daar mag je zelf ook heel trost op zijn! Chapeau!
Met een speed verslaving heb ik zelf geen ervaring maar ik hoor dat het bijna hell is om af te kicken.

Ik ben 10 jaar zwaar verslaafd geweest aan wiet. Pas een half jaar na het stoppen was ik er écht weer. Normale zin in dingen, normale energie, normale eetlust en levenswijze etc. Misschien is een wiet verslaving niet echt te vergelijken met een speed verslaving maar probeer echt de positieve effecten van het stoppen te “highlighten” in je gedachtes. Ga zo door!
Klik om te vergroten...

Thanks!!.
Denk dat ongeacht waaraan je verslaafd bent afkicken voor iedereen een zware strijd is.
Tuurlijk zit er verschil in dat gene waarvan je afkickt maar het gevecht is zelfde denk ik.
Het rare is nu dat ik besef en ook hoor dat mijn lichaam moet herstellen van dit jarenlange gebruik terwijl in mijn beleving er niks anders was tijdens het gebruik aan me .
Ja ik had meer energie maar ik besef nu pas dat ik al die jaren mijn lichaam uitgeput heb.
Super knap dat je van je wietverslaving af bent!
Heb je hierdoor ook problemen ondervonden in bv je vriendenkring ?
Bv doordat vrienden wel bleven gebruiken je misch sneller zou kunnen terug vallen?.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#5
Syl zei:
Thanks!!.
Denk dat ongeacht waaraan je verslaafd bent afkicken voor iedereen een zware strijd is.
Tuurlijk zit er verschil in dat gene waarvan je afkickt maar het gevecht is zelfde denk ik.
Het rare is nu dat ik besef en ook hoor dat mijn lichaam moet herstellen van dit jarenlange gebruik terwijl in mijn beleving er niks anders was tijdens het gebruik aan me .
Ja ik had meer energie maar ik besef nu pas dat ik al die jaren mijn lichaam uitgeput heb.
Super knap dat je van je wietverslaving af bent!
Heb je hierdoor ook problemen ondervonden in bv je vriendenkring ?
Bv doordat vrienden wel bleven gebruiken je misch sneller zou kunnen terug vallen?.
Klik om te vergroten...
Naja speed geeft ook een flinke lichamelijke afkick, bij wiet is dat nihil.
Ik ga idd met enkele vrienden minder of niet meer om. Dat zijn nog echte stoners zowel in gedrag als in gebruik. Vooral het andere gedrag (wat ik dus zelf ook toonde vroeger) staat mij tegen.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#6
@Syl
Hij weet dat ik verder niemand om me heen heb waar ik op terug kan vallen en speelt hier goed op in.
Klik om te vergroten...
Je kan altijd hier je gal spuwen, wij snappen het wel. En desnoods doen we wel een vierdubbele flip achterwaarts!
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#7
acht.zes zei:
@Syl

Je kan altijd hier je gal spuwen, wij snappen het wel. En desnoods doen we wel een vierdubbele flip achterwaarts!
Klik om te vergroten...

:relaxed:Top daar heb ik iets aan!!:upsidedown::upsidedown::upsidedown:
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#8
@Syl
Wat dacht je van een dagelijkse wandeling? Dan ben je er even uit, krijg je ook wat lichaamsbeweging. Dat heeft mij in ieder geval wel geholpen in slechte tijden!
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#9
acht.zes zei:
@Syl
Wat dacht je van een dagelijkse wandeling? Dan ben je er even uit, krijg je ook wat lichaamsbeweging. Dat heeft mij in ieder geval wel geholpen in slechte tijden!
Klik om te vergroten...

Ja dat is een goed idee inderdaad.
Ik vind het zo bij zo fijn om stuk te lopen ,lekker met oortjes in :relaxed:
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#10
Hey @Syl , Is het misschien een poging waard om minder oxazepam te nemen? Ik weet niet welke dosis je hebt en of je de pilletjes kan breken maar ikzelf merkte in onrustige tijden ook dat bijvoorbeeld 5mg oxazepam werkte. Als het goed is bestaat oxazepam alleen vanaf 10mg namelijk. Dan heb je toch iets minder onrust maar ook minder dufheid dan je nu hebt met een hele oxazepam.
Zoals 8.6 ook zegt is een dagelijkse wandeling ook zeer goed! Niet alleen lekker maar ook gezond. Je krijgt er ook meer energie van. Natuurlijk helpt Netflix je gedachtes te stillen maar daar wordt je ook alleen maar lui van. Klinkt soms raar, maar van beweging krijg je energie ipv dat je er moe van wordt. Niet meteen een marathon gaan lopen natuurlijk maar een half uur a uur wandelen is echt veel beter voor je dan je zou denken. Lekker muziekje op en daarna jezelf belonen met een deeltje op Netflix met lekker fruit en bakkie thee ofzo (als je daar van houdt natuurlijk).

Het blijft verder ongelofelijk knap dat je dit doorzet hoor. Dag 12 al! en blijf vooral lekker je hier uiten want dat is alleen maar goed. Voor jezelf maar ook zeer leerzaam voor anderen!
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mezelf zei:
Hey @Syl , Is het misschien een poging waard om minder oxazepam te nemen? Ik weet niet welke dosis je hebt en of je de pilletjes kan breken maar ikzelf merkte in onrustige tijden ook dat bijvoorbeeld 5mg oxazepam werkte. Als het goed is bestaat oxazepam alleen vanaf 10mg namelijk. Dan heb je toch iets minder onrust maar ook minder dufheid dan je nu hebt met een hele oxazepam.
Zoals 8.6 ook zegt is een dagelijkse wandeling ook zeer goed! Niet alleen lekker maar ook gezond. Je krijgt er ook meer energie van. Natuurlijk helpt Netflix je gedachtes te stillen maar daar wordt je ook alleen maar lui van. Klinkt soms raar, maar van beweging krijg je energie ipv dat je er moe van wordt. Niet meteen een marathon gaan lopen natuurlijk maar een half uur a uur wandelen is echt veel beter voor je dan je zou denken. Lekker muziekje op en daarna jezelf belonen met een deeltje op Netflix met lekker fruit en bakkie thee ofzo (als je daar van houdt natuurlijk).

Het blijft verder ongelofelijk knap dat je dit doorzet hoor. Dag 12 al! en blijf vooral lekker je hier uiten want dat is alleen maar goed. Voor jezelf maar ook zeer leerzaam voor anderen!
Klik om te vergroten...

Dat zou ik natuurlijk wel kunnen gaan proberen om half tabletje per x te nemen.

Eigenlijk door de ptss loop ik tegen dingen aan wat mijn leven best lastig maakt.
Dingen die ik deed waarvan ik wat ontspande en waar ik ook gewoon plezier in had ging ineens niet meer.
Bv ; af en toe in weekend stad in met vriendinnen gezellig wat drinken .hartstikke leuk en gezellig en onder de mensen.
Door mijn ptss gebeurdevx op x hetzelfde namelijk ; vlak voor ik afgesproken had met vriendinnen werd mijn gezicht vuurrood en begon het onder mijn ogen te zwellen.
Waardoor ik steeds op laatste moment moest afzeggen.
Ik ben altijd eerlijk tegen deze vriendinnen geweest en uitgelegd dat het door stress komt .Hier hadde ze allen begrip voor en zeide dat het onmacht was en als het op het laatst niet ging ik niet druk om moest maken wamt ze begrepen mijn situatie.
Maar ondanks dat we naast uitgaan ook wel eens bij iemand thuis afspraken of gezellig op app kletsen werd ik na verloop van tijd niet meer uitgenodigd .
Ik zei toch altijd af en ze lieten mij vallen.
Volgens mijn arts wil mijn geest niks liever dan leuke warme contacten om me heen alleen als mensen te dichtbij komen gaat mijn lichaam direct in de soort van verdedigingsstand.
Heel erg dubbel dus want ik mis heel erg sociale contacten maar door mijn ptss wil het niet echt lukken.
Ook spreek ik nu niet meer af met mensen omdat ik ze niet wil terleurstellen.
Zo word je wereldje dus heel erg klein.

Sporten vind ik heerlijk, heb destijds loopband aangeschaft en ging iedere dag stuk lope en was mezelf aan het leren hardlopen.
Wat helemaal lekker is om te ontstresse sprintjes trekken .
Helaas moest ik hier mee stoppen omdat ik klachten aan 1 been kreeg .
Na veel onderzoek (scan,echo ,mri) bleek dat ik klein gaatje in een spier had, en doordat mijn lichaam geen verschil meer weet tussen ontspannen en aanspannen was er constante spierspanning in mijn been .
Ook heb ik een onderhuidse zwelling naast mijn scheenbeenbot (door vuistslag destijds door ex waardoor scheenbeen zwaar gekneust was) wat littekenweefsel is en ergens tegenaan drukt.
Het is geen optie het weg te laten halen omdat zich dan op andere plek weer littekenweefsel zal vormen.
Ik heb in okt een revalidatie traject gedaan van 3 mnd en de pijn is heel stuk minder.
Ik moet dus wel goed blijven bewegen alleen mag voorlopig nog niet gaan hardlopen .

Dan heb ik thuis een zonnehemel en dat werkt echt ontspannen om ff onder te liggen .
Hier mag ik ook niet meer onder en ook niet in de zon omdat ik voor mijn gezicht een zalf moet gebruiken waar antibiotica inzit.

Ja sorry een heel verhaal maar dus de dingen die ik deed om te ontspannen en waar ik plezier aan beleefde valt weg .
Je komt dan op een punt dat je dus niks leuks meer hebt om naar uit te kijken of om op te verheugen.
En ik weet dat er nog zat andere dingen zijn om wel te kunnen doen maar als je al kampt met een depressie en steeds valt er meer weg dan word het erg zwaar.

Ondanks dat wil ik voor mezelf en voor mijn dochter vechten om weer levenslust te krijgen en ook weer met de tijd een leuke baan en meer sociale contacten .

Moet me er nu bij neer leggen dat het nu ff niet anders is maar zeg je eerlijk ik vind get leven verrot zwaar maar we gaan door !!!.
F
FenneLid
01-01-2024, 00:00
#12
Syl zei:
Dank je wel Fenne superrrr lief !!❤

Heb je helemaal gelijk in dat een x terug vallen niet erg is .
Mijn probleem is alleen dat ik na zon 8 jaar wel van mezelf weet dat als ik er eenmaal weer aan begin en al zou het maar een heel klein beetje zijn dan ben ik gewoon weer terug bij af.
Daarom dat voor mij afbouwen ook niet werkt en ik alles in 1 x hebt weg gespoeld.

Morge wil de huisarts me weer zien en dat vind ik wel prettig .
Verder is er niemand in me omgeving die er vanaf weet en waar ik het er over kan hebben waar ik tegenaan loop bv.

Het enigste wat ik momenteel heel erg mis is energie maar ik zal geduld moeten hebben .

Ik lig inmiddels op bed alleen na afgelopen nacht zeg ik er eerlijk bij lig ik toch niet zo fijn.
Heb een lamp aan gelate en zie er toch wel tegenop weer te gaan slapen .
Heb wel vaker slaapverlamming gehad maar dit was toch wel heel erg heftig .
Ga me maar paar bodyguards inhuren denk ik

Heb jij een fijne dag gehad?
Klik om te vergroten...

Goed dat je het van jezelf weet en dus een mentale knelpunt is. Hou het in je hoofd dat het beter wordt. Op sommige momenten heb je het idee dat je niet vooruit komt. Of wanneer je niet nog kutter kan voelen, voel je nog kutter en vervolgens nog kutter. Maar elk gevoel gaat over en elk dieptepunt wordt weer beter. Hou die gedachte vast als je het moeilijk hebt. En bedenk voor jezelf wat je nodig hebt wat helpt. Inderdaad het gevoel dat je de huisarts kan bellen en daar langs kan komen (ik blijf het zeggen dat het een top huisarts is!), of even een rondje naar buiten, afleiding helpt in ieder geval. En klinkt heel knullig dit, maar het helpt (naast schrijven van je gedachtes en gevoelens) om hardop te zeggen hoe je je voelt en helpende gedachten uit te spreken. Zoals "ik voel mij gespannen, maar dat gaat over". Of "ik ben sterk". Als je het vaak genoeg herhaalt, herprogrammeer je beetje bij beetje je gedachtes en gevoelens.

Je mist energie, maar dat komt omdat je zo gewend bent om energie te hebben. Plus, afkicken kost ook energie, dus je hebt een dubbele portie minder energie. Dit komt weer goed :)
F
FenneLid
01-01-2024, 00:00
#13
Syl zei:
Jaaa daar zijn we weer !!:relaxed:
Vandaag op dag 12 .
Zojuist bij de dokter weer geweest.
Heb hem verteld dat het gister een grote beproeving voor me was ,aangezien ik normaal altijd op de 20ste me speed insla.
Ook zei ik dat ik een moord zou doen voor een heeeeel klein beetje omdat ik de vermoeidheid zo ontzettend beu ben.
De dokter zei dat ie enorm trots op me is dat ik zo sterk ben gebleven .
Omdat ik in een eerder bericht van iemand het advies kreeg misch een magnesiumkuur te vragen heb ik dit de dokter voorgelegc.
Hij vind het opzich geen slecht idee maar wil dat ik eerst morge bloed laat prikken.
Dinsdagochtend moet ik terug komen bij de dokter voor de bloeduitslag en hoor ik wat ie verder wil .
Zodra de drang na speed me te sterk word moet ik hem gelijk bellen .
Ik ben echt heel erg blij met mijn dokter.
Hij weet dat ik verder niemand om me heen heb waar ik op terug kan vallen en speelt hier goed op in.
De nachtmerries en zoals afgelope week met soort van slaapverlamming staat volgens dokter los van oxzepam of het afkicken maar is te wijde aan mijn ptss.
Ik probeer goed voor mezelf te zorgen door gezond te eten en veel water te drinken .
Ook zal ik me er bij neer moeten leggen dat alles nu gewoon ff op een heel laag pitje staat en het sporten enz straks vanzelf wel weer komt.
Ik kan door mijn ptss heel moeilijk ontspannen het enigste wanneer ik echt ontspannen ben (althans voor mijn gevoel ) als ik een boeiende serie kijk op bv netflix.
Het is al met al een hele pittige uitdaging het afkicken zeker na jarenlang dagelijks gebruik.
Toch kijk ik er na uit om straks weer dingen oprecht te kunnen voelen en hopelijk komt mijn levenslust weer wat meer terug.
Dit heeft ook grotendeels te maken met mijn ptss maar er zal best een verschil zijn straks.
Ik ben dankbaar voor jullie reacties en lieve woorden dit stimuleerd mij enorm om vol te houden !!! :redheart:
Klik om te vergroten...

Goed om te horen dat je huisarts met je meedenkt om de symptomen van het afkicken te verminderen en te zorgen dat je op een goede manier beter voelt.

Niet te streng zijn voor jezelf. Afkicken is hard werken hoor! En je kan kijken of het je helpt om lichte activiteiten te doen. Zoals huishouden, lopen en fietsen. De trap nemen. Zo krijg je toch een beetje beweging.

Welke series op Netflix kijk je?
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#14
Vandaag dag 51 zonder speed.
Ik ben net weer bezig geweest met mijn online behandeling "middelenproblematiek".
Deze x ging het over "drang".
Een voorbeeld van wat ik er o.a over geleerd heb ;
-----------------------------------------------------------------------
---- Wat is drang? ----

Eén van de dingen die stoppen met gebruiken zo moeilijk maken is drang. Dit is het sterke en aanhoudende gevoel van het willen toegeven aan een middel. Het wordt ook wel 'craving' of ´trek´ genoemd. Er bestaan drie vormen van drang, namelijk:

Beloning. Dit is verlangen naar het effect van belonen, stimuleren of verbeteren van je stemmingOpluchting. Hierbij geef je toe aan het middel, om je stress of angst te verminderen, of verlichting te brengen bij de vervelende effecten van het niet toegevenGewoonte. Hierbij geef je toe aan het middel, omdat je geen controle hebt over je indringende gedachten aan middelen.


---- Hoe ervaar je drang? ----

Het gevoel van drang komt al voordat je toe hebt gegeven aan je verslaving. Je ervaart het op twee manieren. Je voelt het, en de gedachte aan gebruiken komt in je op. Daarnaast is het ook lichamelijk te ervaren: je voelt je van binnen onrustig, je speeksel neemt toe, je hart gaat sneller kloppen, je kan heftig gaan zweten. Drang duurt meestal niet zo lang, maar als je eraan blijft denken kan het langer aanhouden.

---- Wat veroorzaakt drang? ---

Meestal is het duidelijk waardoor je drang krijgt, bijvoorbeeld als je somber, gespannen, boos of samen met andere gebruikers bent. Soms heb je ook gewoon drang. Zonder dat je weet waarom. Drang is een erg sterk gevoel. Soms lijkt het zo sterk dat je het alleen kunt verhelpen door eraan toe te geven. Bij drang is sprake van ingewikkelde lichamelijke processen. Als je lichaam aan bepaalde middelen gewend is, verwacht het dat middel iedere keer weer te krijgen. Als dit niet meteen gebeurt raakt de balans in je lichaam verstoord. Deze reactie van je lichaam voelt als een sterke behoefte om te gebruiken: drang.



---- Overwin de drang! ----

Het kan gebeuren dat je sterke drang krijgt om te gebruiken. Je kunt dan de verstoorde balans van stoffen in je hersenen zichzelf laten herstellen. Je hoeft hiervoor niet te gebruiken, alles wat je hoeft te doen is volhouden en afwachten. Dit kun je doen door de techniek 'golf van drang' toe te passen.



---- Wat is de 'golf van drang'? ----

Je kunt het gevoel van drang zien als een golf. Een golf komt opzetten en wordt steeds hoger, maar rolt uiteindelijk altijd het strand op waar hij helemaal verdwijnt. Dit gebeurt ook met drang om te gebruiken. Drang kan komen opzetten en wordt dan steeds groter, totdat het niet meer groter kan worden en vanzelf weer verdwijnt. Om drang te overwinnen is het dus belangrijk dat je op het hoogtepunt van de golf nog even volhoudt, tot de drang vanzelf minder wordt en ten slotte helemaal verdwijnt.
---------------------------------------------------------------------


Vind het zelf erg interresant deze online behandeling omdat je ook opdrachten moet maken.
Hierbij krijg je een goed beeld van jezelf en leer je ook om te gaan met bepaalde dingen .
Als mijn dochter na school is of is werken ga ik hier steeds mee aan de slag.
Zo kan ik er rustig mee bezig zijn zonder te worden gestoord of bang hoeven te zijn dat ze mee kan kijken .

Ik kan ook ook kiezen uit andere thema's bv emotie-dagboek of slaapproblemen enz.
Ik houd nu ook een emotie-dagboek bij omdat ik het wel interresant vind om terug te kunnen kijken op mijn afkicken en de verschillende emoties die ik daar bij had/heb.

Voel me verder vandaag goed!!.
Heb boodsch gedaan,ontbijtje voor mijn dochter gemaakt die moest werken en huis schoongemaakt.
Ik wou nog ff na de sportschool maar mijn jukbeen is weer vuurrood en brand.
Heb daarom gewoon thuis straks wat buikspieroefeningen en oefeningen die ik van revalidatie moet blijven doen gedaan.

Hoe is jullie dag tot nu toe ??
F
FenneLid
01-01-2024, 00:00
#15
Syl zei:
Dat zou ik natuurlijk wel kunnen gaan proberen om half tabletje per x te nemen.

Eigenlijk door de ptss loop ik tegen dingen aan wat mijn leven best lastig maakt.
Dingen die ik deed waarvan ik wat ontspande en waar ik ook gewoon plezier in had ging ineens niet meer.
Bv ; af en toe in weekend stad in met vriendinnen gezellig wat drinken .hartstikke leuk en gezellig en onder de mensen.
Door mijn ptss gebeurdevx op x hetzelfde namelijk ; vlak voor ik afgesproken had met vriendinnen werd mijn gezicht vuurrood en begon het onder mijn ogen te zwellen.
Waardoor ik steeds op laatste moment moest afzeggen.
Ik ben altijd eerlijk tegen deze vriendinnen geweest en uitgelegd dat het door stress komt .Hier hadde ze allen begrip voor en zeide dat het onmacht was en als het op het laatst niet ging ik niet druk om moest maken wamt ze begrepen mijn situatie.
Maar ondanks dat we naast uitgaan ook wel eens bij iemand thuis afspraken of gezellig op app kletsen werd ik na verloop van tijd niet meer uitgenodigd .
Ik zei toch altijd af en ze lieten mij vallen.
Volgens mijn arts wil mijn geest niks liever dan leuke warme contacten om me heen alleen als mensen te dichtbij komen gaat mijn lichaam direct in de soort van verdedigingsstand.
Heel erg dubbel dus want ik mis heel erg sociale contacten maar door mijn ptss wil het niet echt lukken.
Ook spreek ik nu niet meer af met mensen omdat ik ze niet wil terleurstellen.
Zo word je wereldje dus heel erg klein.

Sporten vind ik heerlijk, heb destijds loopband aangeschaft en ging iedere dag stuk lope en was mezelf aan het leren hardlopen.
Wat helemaal lekker is om te ontstresse sprintjes trekken .
Helaas moest ik hier mee stoppen omdat ik klachten aan 1 been kreeg .
Na veel onderzoek (scan,echo ,mri) bleek dat ik klein gaatje in een spier had, en doordat mijn lichaam geen verschil meer weet tussen ontspannen en aanspannen was er constante spierspanning in mijn been .
Ook heb ik een onderhuidse zwelling naast mijn scheenbeenbot (door vuistslag destijds door ex waardoor scheenbeen zwaar gekneust was) wat littekenweefsel is en ergens tegenaan drukt.
Het is geen optie het weg te laten halen omdat zich dan op andere plek weer littekenweefsel zal vormen.
Ik heb in okt een revalidatie traject gedaan van 3 mnd en de pijn is heel stuk minder.
Ik moet dus wel goed blijven bewegen alleen mag voorlopig nog niet gaan hardlopen .

Dan heb ik thuis een zonnehemel en dat werkt echt ontspannen om ff onder te liggen .
Hier mag ik ook niet meer onder en ook niet in de zon omdat ik voor mijn gezicht een zalf moet gebruiken waar antibiotica inzit.

Ja sorry een heel verhaal maar dus de dingen die ik deed om te ontspannen en waar ik plezier aan beleefde valt weg .
Je komt dan op een punt dat je dus niks leuks meer hebt om naar uit te kijken of om op te verheugen.
En ik weet dat er nog zat andere dingen zijn om wel te kunnen doen maar als je al kampt met een depressie en steeds valt er meer weg dan word het erg zwaar.

Ondanks dat wil ik voor mezelf en voor mijn dochter vechten om weer levenslust te krijgen en ook weer met de tijd een leuke baan en meer sociale contacten .

Moet me er nu bij neer leggen dat het nu ff niet anders is maar zeg je eerlijk ik vind get leven verrot zwaar maar we gaan door !!!.
Klik om te vergroten...

Ach lieve vrouw. Dikke knuffel! Wat een shit heb je meegemaakt. Ik heb zoveel bewondering voor je moed, houding en kracht! Wanneer je aan de beurt bent bij de GGZ ga je vast hele grote sprongen maken! Ik vind het zo knap hoe je de dingen bij jezelf kan benoemen en reflecteren! Misschien kan je wat van je berichten bewaren en uitprinten en gebruiken voor de therapie? Zowel de minder goede als de positieve berichten!

Ik kan mij goed voorstellen dat je even denkt bleghhhhh alle dingen die je leuk vindt vallen weg. Weet je dat ik dan denk? Er is tijd en ruimte om te ontdekken wat je nog meer leuk vindt? Ik weet dat sommigen (leren) haken leuk vinden, kleuren voor volwassenen, lezen, koken (nieuwe keukens en recepten ontdekken!), tuinieren etc etc. Probeer inderdaad niet te denken aan wat je niet kan, maar wat je wel kan. En realiseer je dat alles babystapjes zijn.

Je kan het!
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#16
:redheart::redheart:
Fenne zei:
Ach lieve vrouw. Dikke knuffel! Wat een shit heb je meegemaakt. Ik heb zoveel bewondering voor je moed, houding en kracht! Wanneer je aan de beurt bent bij de GGZ ga je vast hele grote sprongen maken! Ik vind het zo knap hoe je de dingen bij jezelf kan benoemen en reflecteren! Misschien kan je wat van je berichten bewaren en uitprinten en gebruiken voor de therapie? Zowel de minder goede als de positieve berichten!

Ik kan mij goed voorstellen dat je even denkt bleghhhhh alle dingen die je leuk vindt vallen weg. Weet je dat ik dan denk? Er is tijd en ruimte om te ontdekken wat je nog meer leuk vindt? Ik weet dat sommigen (leren) haken leuk vinden, kleuren voor volwassenen, lezen, koken (nieuwe keukens en recepten ontdekken!), tuinieren etc etc. Probeer inderdaad niet te denken aan wat je niet kan, maar wat je wel kan. En realiseer je dat alles babystapjes zijn.

Je kan het!
Klik om te vergroten...

Dank je wel lieve Fenne :redheart:
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#17
Fenne zei:
Goed om te horen dat je huisarts met je meedenkt om de symptomen van het afkicken te verminderen en te zorgen dat je op een goede manier beter voelt.

Niet te streng zijn voor jezelf. Afkicken is hard werken hoor! En je kan kijken of het je helpt om lichte activiteiten te doen. Zoals huishouden, lopen en fietsen. De trap nemen. Zo krijg je toch een beetje beweging.

Welke series op Netflix kijk je?
Klik om te vergroten...

Ik vind series zoals ; breaking bad en dexter echt top en verder houd ik van docu's zoals bv making a murder .
Van wat voorn series houd jij?
F
FenneLid
01-01-2024, 00:00
#18
Syl zei:
Ik vind series zoals ; breaking bad en dexter echt top en verder houd ik van docu's zoals bv making a murder .
Van wat voorn series houd jij?
Klik om te vergroten...

Ik kijk van alles en nog wat. La casa del papel, Orange is the new black (fear of) the walking dead, Game of thrones, black mirror, American horror story. Lange leve Netflix!:smiley:
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#19
Roze olifant zei:
maar doet die hoeveelheid überhaupt wat?
Klik om te vergroten...
5mg (sulfaat) merkte ik vaak meestal al wel.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#20
Goedemiddag @Syl (en rest natuurlijk :wink:)
Hoe gaat het nou op dag 13?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...2021222324...52
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."