Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDagboek van verslaafde die afkickt van speed

Dagboek van verslaafde die afkickt van speed

1039 antwoorden
182 weergaven
18-5-2026
F
FenneLid
01-01-2024, 00:00
#1
Syl zei:
Ik vind series zoals ; breaking bad en dexter echt top en verder houd ik van docu's zoals bv making a murder .
Van wat voorn series houd jij?
Klik om te vergroten...

Ik kijk van alles en nog wat. La casa del papel, Orange is the new black (fear of) the walking dead, Game of thrones, black mirror, American horror story. Lange leve Netflix!:smiley:
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#2
Roze olifant zei:
maar doet die hoeveelheid überhaupt wat?
Klik om te vergroten...
5mg (sulfaat) merkte ik vaak meestal al wel.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#3
Goedemiddag @Syl (en rest natuurlijk :wink:)
Hoe gaat het nou op dag 13?
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mezelf zei:
Goedemiddag @Syl (en rest natuurlijk :wink:)
Hoe gaat het nou op dag 13?
Klik om te vergroten...

Hoi hoi ,

Met mij gaat het wel goed!!.
Nog steeds niks gebruikt!!!
Ben net bloed wezen prikken en boodsch gedaan .
Was gaan lopen dus gelijk wat beweging gehad.

Nu even momentje van rust .
Merk als ik tussendoor ff wat rust pak kanik daarna er weer ff tegen aan.
v
verwonderingLid
01-01-2024, 00:00
#5
Syl zei:
Hoi hoi ,

Met mij gaat het wel goed!!.
Nog steeds niks gebruikt!!!
Ben net bloed wezen prikken en boodsch gedaan .
Was gaan lopen dus gelijk wat beweging gehad.

Nu even momentje van rust .
Merk als ik tussendoor ff wat rust pak kanik daarna er weer ff tegen aan.
Klik om te vergroten...
Supergoed van je! Heel goed om te lezen!

Ik hoop dat je nog een beetje van het mooie weer kunt genieten vandaag.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#6
Syl zei:
Hoi hoi ,

Met mij gaat het wel goed!!.
Nog steeds niks gebruikt!!!
Ben net bloed wezen prikken en boodsch gedaan .
Was gaan lopen dus gelijk wat beweging gehad.

Nu even momentje van rust .
Merk als ik tussendoor ff wat rust pak kanik daarna er weer ff tegen aan.
Klik om te vergroten...
Goed om te lezen Syl!! Geniet van je dag !
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mezelf zei:
Goed om te lezen Syl!! Geniet van je dag !
Klik om te vergroten...

Dank je wel!!
Hoe was jou dag??
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#8
Hoi hoi ,

Vandaag dag 13 alweer zonder speed.
Zit nog wel aan de 2x daags 10 mg oxzepam.
Met minder verval ik toch in onrust.
Vanochtend bloed wezen prikken en boodschappen gedaan.
Ben lekker wezen lopen was ook super lekker weer .
Mijn dochter was vroeg uit school dus tussen de middag samen gegeten.
Tegen 13:30 uur ben ik ff op bed gaan liggen en heb 2 uurtjes geslapen.
Net met mijn dochter warm gegeten en zodadelijk gaat mijn dochter paar uur werken.
Al met al was het tot op heden een goede dag!.
Er zijn nog steeds wel paar x per dag gedachtes aan speed in me hoofd.
Echt de drang om te halen is niet zo zeer aanwezig maar meer soort verlangen in lijntje.
Net zoals je zin kunt hebben in bv stukje chocola.
Dat zal ook voorlopig nog wel zo zijn .

Hoe was jullie dag vandaag??
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Hey @Syl

Goed bezig!

Met houten kop opgestaan, biertje te veel gedronken met dat voetbal van gisteren maar had al weekend dus niet zo erg. Flink gepoetst thuis toch nog, was ook wel nodig lol. En nieuwe tuinstoelen gehaald voor het balkon, de ouwe waren op.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#10
acht.zes zei:
Hey @Syl

Goed bezig!

Met houten kop opgestaan, biertje te veel gedronken met dat voetbal van gisteren maar had al weekend dus niet zo erg. Flink gepoetst thuis toch nog, was ook wel nodig lol. En nieuwe tuinstoelen gehaald voor het balkon, de ouwe waren op.
Klik om te vergroten...

Dan was het wel een gezellige avond geweest dus ^_^
Kijk jij bent ookal helemaal klaar voor de zon !!:sunglasses:
Lekkere lounge stoelen??
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#11
Syl zei:
Dank je wel!!
Hoe was jou dag??
Klik om te vergroten...
Ja wel redelijk goed. Nog wel een beetje last van mijn longen maar wordt al wel minder heb ik het gevoel.
Was wel even lekker weer dus ook nog even lekker buiten gezeten. Verder eigenlijk een beetje lui geweest.
Ik had vandaag wel erg zin in een stickie maar dat mag morgen pas weer van Mezelf :).

Had je toevallig nog halve dosissen geprobeerd met Oxazepam? of valt de dufheid al een beetje mee?
Wel leuk om te lezen dat je een goede dag had en dat je nog aan speed denkt is natuurlijk heel normaal.
Dit zal wel even zo blijven al zal het met de dag minder worden. Maar ook daarin zal je nog wel moeilijkere dagen tegen gaan komen maar uiteindelijk wordt het alleen maar makkelijker. Blijft knap van je hoor, petje af :blushing:
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mezelf zei:
Ja wel redelijk goed. Nog wel een beetje last van mijn longen maar wordt al wel minder heb ik het gevoel.
Was wel even lekker weer dus ook nog even lekker buiten gezeten. Verder eigenlijk een beetje lui geweest.
Ik had vandaag wel erg zin in een stickie maar dat mag morgen pas weer van Mezelf :).

Had je toevallig nog halve dosissen geprobeerd met Oxazepam? of valt de dufheid al een beetje mee?
Wel leuk om te lezen dat je een goede dag had en dat je nog aan speed denkt is natuurlijk heel normaal.
Dit zal wel even zo blijven al zal het met de dag minder worden. Maar ook daarin zal je nog wel moeilijkere dagen tegen gaan komen maar uiteindelijk wordt het alleen maar makkelijker. Blijft knap van je hoor, petje af :blushing:
Klik om te vergroten...


Het gaat dus wel wat beterder met je longen nu??.
Jaa het was super lekker weer vandaag!!!.

Het was mijn bedoeling om vandaag een een halve oxzepam te gaan proberen.
Ik heb maandag ook lagere dosis genome maar ik was heel onrustig.
Aangezien we nu paar dagen verder zijn vond ik het goed idee nog x te proberen.
Ik stond op zoals elke ochtend om 5:30 uur en voelde me tot mijn grote verbazing best fit en uitgerust.
Aangezien ik meerdere medicijnen slik en dit in speciale medicijnbakje heb waar je voor bv hele week al je medicijnen in kan verdelen nam ik zonder bij na te denken mijn medicijnen voor de ochtend in.
Dus ook een oxzepam van 10 mg helaas.
En wat baalde ik hiervan want ik voelde me echt fit voor mijn doen maar na ong een uur toen oxzepam begon te werken werd ik kapot moe!!!.
Ik kon me ogen amper los houden nog.
Ik kon mezelf wel voor me kop slaan !!.
Heb nu overal de oxzepam uit gehaald en ga eerst vanaf nu kijken rustig eerst hoe ik me voel .
Ik wil eigenlijk alleen maar oxzepam nemen als ik echt TE onrustig word in de zin dat ik alleen maar denk aan speed en het score ervan.
Ook zeg ik je eerlijk begin ik nu al te merken dat die oxzepam ook aardig verslavend begint aan te voelen.

Gewoon dag beginnen rustig opstaan en ontbijten en kijkem hoe ik me voel en pas als ik echt merk dat ik onrustig word misvh halve proberen.

Vind het inderdaad lastig want ik moet ff juiste ritme gaan vindem hierin
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik ben absoluut geen specialist dus wat ik zeg of adviseer hoeft helemaal niet waar te zijn.
Ik heb wel enige ervaring met verslaving(en) en vele middelen zoals oxazepam.
Verwonderde me altijd ontzettend dat oxazepam niet bestaat vanaf 5 mg want ikzelf merk van 5 mg wel degelijk effect.

Het is altijd goed te testen of je minder gespannen wordt zonder oxazepam en dus goed om het alleen te nemen als je onrustig wordt. Maaaaar... Onrust mag ook een beetje bestaan he.. Iedereen heeft wel eens onrust.. Sommige (zoals ik) hebben altijd wel een vorm van onrust. Ik heb dat mijn hele leven al. Natuurlijk snap ik dat mijn onrust totaal niet valt te vergelijken met jou onrust van het afkicken. Bedoel alleen dat onrust wel mag bestaan.
Daarom is het goed om de volgende x een halve te nemen als je je te onrustig voelt. Maar dan is het tegelijk misschien zelfs juist goed dat je er niet "alle" onrust ermee weghaal. Onrust mag absoluut gevoelt worden namelijk. Om altijd alle onrust weg te slikken leer je niet met onrust om te gaan.
Maar wees voorzichtig want terugval naar speed is veel erger voor jou op dit moment. Dus mocht een halve je toch "nog" niet genoeg helpen, kan je altijd die andere halve er weer bij nemen. Verder wil ik je absoluut niet pushen het anders te doen dan je nu doet, want het gaat ontzettend goed, echt waar!
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#14
@Syl
Dat lijkt me een hele goede beslissing, die benzo's bewaren voor pure noodsituaties.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#15
Goede beslissing m.b.t. de oxazepam Syl. Je hebt er op deze manier alleen nadeel van (vermoeidheid) en als je door frequent gebruik tolerantie krijgt zal het minder zijn werk doen op de momenten dat je het echt nodig hebt.

‘Kon mezelf wel voor mijn kop slaan’ is onnodig streng naar jezelf. Ik vind dat je vooral trots mag zijn op hoe je bezig bent. :) Ook goed dat je hier alles steeds blijft delen!
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik wil toch ff kwijt dat ik jullie allen stuk voor stuk TOPPERS vind!!.
Jullie reacties en advies helpen mij echt deze periode door te komen .

Even terug komend op de "oxzepam".

In 2014 toen ik nog bij mijn ex was en middenin het huiselijk geweld zat vroeg ik aan mijn huisarts die ik destijds had iets voor de stress.
Hij schreef me oxzepam voor maar zei dat ik moest beginnen met halve omdat je er suf van kan worden.
Mijn ex was werken en mijn kinderen op school dus ik nam een halve in .
Ik lag in coma op de bank (bij wijze van spreke).
Dit was voor mij ook gelijk de laatste x dat ik dit wou !!.
Mijn ex is een narcistische psychopaath en ik moest 24/7 alert en op me hoede zijn .ik leefde op de automatische piloot .ik wou niet meer bij hem in bed slapen dus sliep meestal op de bank .ik was puur aan het overleven!!.
**Oooooh ik moet niet met me rug na de deuropening gaan slape dan kan ik hem niet binnen zien kome
**oooh ik moet niet mijn slaapzak dichtritsen als hij me wat aan doet kan ik mezelf niet verdedigen enz enz enz.
Dus suf worden door oxzepam was wel laatste wat ik kon gebruiken .
Had het dus wel in huis maar wou het absoluut niet gebruiken .

Toen ik eind 2015 in een blijf van mijn lijf huis kwam heb ik de oxzepam voor het eerst weer gebruikt om de nacht door te komen .
Na ong mnd in opvang ben ik daar mee gestopt.

Omdat ik nog steeds geen goede hulp gehad heb en dus nog steeds met ernstig onverwerkte trauma's rondloop en wetende dat mijn ex zolang hij op deze aardbol rondloopt mij niet met rust zal laten en ik totaal geen partij ben voor hem (ik ben 1.64 en hij is 1,5 kop groter en fors gebouwd) heb ik 24/7 onrust.
Mijn lichaam kent het verschil niet meer inmiddels tussen onspannen en aanspannen.
Mij is geadviseerd door psycholoog om oxzepam te gaan slikken zodat ik wat rustiger zou worden .
Maar hoe kun je oxzepam gaan slikken waar je dus suf van word als je (destijds) een rechtzaak moet voorbereiden, allerlei shit moet regelen (dingen aanvragen ,school vinden jongste kind in nieuwe woonplaats enz enz).

Ik nam juist speed omdat ik dan weer ff een energie boost had om er weer ff tegen aan te gaan .
Ik was namelijk op en niet zon beetje ook zowel geestelijk als lichamelijk.
Ik stond er alleen voor met mijn jongste en kon op niemamd ff terug vallen of vragen me te helpen omdat ik al zo moe was van alles.
Nooit eens een arm om me heen of iemand die je troost en gerust steld dat het wel goed komt.
Ik moest door ongeacht hoe uitgeput ik was.

De kracht die je normaal mischien vind bij je familie bv ouders die je ff opbeure of duwtje in je rug geven die miste ik enorm en dat heb ik denk ik opgevuld /voor mijn gevoel vervangen door de speed.
De speed gaf me net dat beetje extra kracht om door te gaan.
Puur tussen me oren weet ik nu hoor .

Ik ben een vechter in de zin dat ik door blijf strijden.
Nu ik het punt bereikt heb na jarenlang dagelijks speed gebruik er klaar mee ben kom ik in een nieuwe strijd/uitdaging terecht.
Terug kijkend na de afgelopen jaren en dan even los gezien van de speed heeft mij geestelijk en lichamelijk verwoest.
Dus dat is al bereikt buiten de speed om.
Door het speedgebruik weet iedereen put je je lichaam ook uit ookal voelt dat op dat moment niet zo.
Ik ben dus nu 1 in x gestopt met speed en het kan ook niet anders dan dat ik nu nog veel heftiger te voelen krijg hoe ik uitgeput ben van alles.

Ik ga altijd door ondanks mijn lichamelijke problemen (astma,darmziekte,herstellende van scheenbeenvliesontsteking en een middenrifbreuk)want mijn motto is ; iemand anders doet het niet voor me dus ik zal het toch echt zelf moeten doen .

Die oxzepam waar we het over hadden om een kort verhaal nog langer te maken ; )
zou in veel opzichten kwa mijn klachten door de ptss veel kunnen betekenen .
Ook zorgt het suffig zijn er voor dat ik meer geremt ben in mijn doen en laten waardoor ik dus meer rust ga krijgen wat mijn lichaam en geest ook nodig heeft.
Dus ik zit met veel dingen te gelijk.
Ik verwacht altijd erg veel van mezelf en ben ook erg streng voor mezelf .

In hoeverre mag ik van mezelf best even alles op een lager pitje zetten en oxzepam nemen zodat ik weer wat rust krijg lichameljjk en geestelijk .
En verwacht ik van mezelf te veel weer omdat ik dezelfde dingen wil doen als wat ik deed met speed op dus hele dag druk en sporte enz.

Ik ben erg eenzaam ,heb afstand moeten doen van mijn geboorteplaats ivm veiligheid en afstand van de mensen met wie ik en mijn ex om ging .moet alles opnieuw beginnen.
Hierdoor ben ik zelf zowel mijn beste vriend als vijand.
Ik heb dagelijks strijd met mezelf soort engeltje en duiveltje op me schouder .
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Hey Syl :)

Ik ben trots op je, gaat harstikke goed zo!

Luie zondag hier, wielrennen gekeken en daardoor iets te vroeg aan het bier begonnen maar voor een keer maakt dat niks uit vind ik.

Dalijk nog visite en plaatjes draaien.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#18
Syl zei:
Ik wil toch ff kwijt dat ik jullie allen stuk voor stuk TOPPERS vind!!.
Jullie reacties en advies helpen mij echt deze periode door te komen .
Klik om te vergroten...
Jij bent ook echt een topper hoor vergeet dat absoluut niet!! Je leert ons (mij iig) ook ongelofelijk veel en fijn dat je zo open je verhaal met ons deelt. Het heeft je allemaal niet meegezeten en ondanks dat, lukt het je toch maar even om al 13 dagen niet toe te geven aan je dagelijkse verslaving van speed :).
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#19
Mindless zei:
Dat zijn het soort gedachten waar het vaak mis gaat. Dat soort manipulatie (van je gedachten) moet je zo erg mee oppassen. Ik gebruik geen speed, maar dit komt me heel erg bekend voor. Je hoofd die je zo weet te manipuleren dat je het toch weer doet.

Soms zijn er gewoon zware dagen en daar kun je denk ik het beste altijd op voorbereid zijn. Maar ik denk ook dat als je cravings extra sterk zijn en jij er alsnog niet aan toegeeft, dat je je verslaving steeds zwakker maakt. :)

Je bent gewoon hartstikke goed bezig, richt je daar maar op. :)
Klik om te vergroten...

Dank je wel !!.
Ja het jezelf wijsmaken dat het niet erg is want .....
Voel me al iets rustiger gelukkig.
Ben door speed niet meer gewend om emoties en gevoelens zo oprecht en heftig te voelen.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Ben trots op je!

Hier gaat het ook goed met de voornemens. Dag 3 zonder alcohol vandaag, ben van 40 shaggies naar onder de tien gegaan per dag, elke dag ruim uur gewandeld, en ben bijna op de helft met de grote schoonmaak thuis.

Ik begin zowaar voorzichtig te denken aan stoppen met roken. Wat het lastig maakt is dat ik al 30 jaar lang elke dag blow, maar ik heb mijn gram wiet per dag al kunnen terugbrengen naar 0,25 gram wiet per dag (een klein jointje dus).

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1920212223...52
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."