#1
Nee, ik ben geen veteraan.Ben je ook een veteraan?
Helaas is het niet nodig om veteraan te zijn om een post traumatische stress stoornis te ontwikkelen.
Nee, ik ben geen veteraan.Ben je ook een veteraan?
Het draait niet om vergeten natuurlijk. Jouw verleden biedt jou net context om jou vooruit te helpen in je verwerkingsproces. Mijn grootvader was een oud militair met ptss btw. Hij heeft die horrortijd nooit kunnen vergeten noch iemand kunnen vergeven. Ook niet na 50 jaar. Hij was voor mij een voorbeeld hoe het nÃet moest.In wezen is dit het zelfde als tegen een oud militair met ptss zeggen: het lijkt me het beste als je de oorlog vergeet.
Als ik dit had meegekregen, had ik idd m'n mond gehouden.Ik zit nog volop in het oorlogsgebied.
Ik heb alleen de laatste paar pagina’s gelezen maar zo te lezen ben je op de goede weg!!
Als ik dit had meegekregen, had ik idd m'n mond gehouden.
Het was uiteraard niet mijn bedoeling om jou te kwetsen, maar ik voel mij daar ook niet verantwoordelijk voor.
Ik denk niet dat ik jouw hele verhaal hoef te kennen om van mening te zijn dat wrok koesteren nadelig is. Net zoals anderen niet mijn hele levensverhaal hoeven te kennen om mij ergens een advies over te geven. De kern die mij bekend is is: er zijn jou vreselijke dingen aangedaan en je zit er nog middenin. Wat die dingen dan precies zijn maakt niet uit in die zin dat de conclusie hetzelfde is. En wat mijn bericht betreft was het niet zo zeer een advies maar meer een algemene visie over hoe wrok vasthouden vaak vooral nadelig is voor jezelf, om wat context te geven aan het bericht van AphexTwin (omdat je daar een vraag over stelde), ten minste mijn interpretatie ervan. Vandaar ook dat ik toevoegde: ik praat in algemene zin en niet over jouw specifieke situatie. Ik zei ook dat het me in jouw situatie nog veel te vroeg leek en ook dat je volgens mij heel goed bezig bent. Maar als ik alleen mag reageren als ik alle 23 pagina's van dit topic heb gelezen zal ik niets meer zeggen.![]()
Maar als ik alleen mag reageren als ik alle 23 pagina's van dit topic heb gelezen zal ik niets meer zeggen
Maar is dat echt zo?Zolang mijn ex leeft zal hij door blijven gaan om mij kapot te maken.
Dat houd in dat zolang hij leeft ik niks kan afsluiten en ook niet kan werken aan geen wrok voelen.
Op zich is het juist heel relevant, maar inderdaad ook heel onconventioneel en misschien daarom maar beter om er niet verder op in te gaan ja.In het verlengde daarvan zou ik ook durven stellen dat de realiteit zich (tot op zekere hoogte?) vormt naar je eigen verwachtingen. Dat wat je vasthoudt blijft bij je. Verander van binnen en de omgeving verandert met je mee. Liefde bestrijdt haat.
Maar deze gedachtegang is verre van conventioneel en stoot logischerwijs op veel weerstand. En is ook niet passend in dit topic IMO, dus ik wil het hierbij laten. Ik hoop dat de toekomst anders uitpakt (beter) dan je zelf denkt.
Point taken @*.exe2.0.
Ik ben niet verantwoordelijk voor de lading en betekenis die jij aan mijn woorden geeft. Zo bedoel ik dat.Ik sta altijd open voor goede tips en wijze raad dat ten eerste.
Ook als ik dingen beter anders aan kan pakken hoor ik dat graag.
Ik waardeer het als mensen eerlijk tegen me zijn.
In dit geval blijkt dat jullie mij niet volgen vanaf dag 1.
Dat is natuurlijk geen enkel probleem.
Alleen jullie geven aan niet op de hoogte te zijn van mijn hele verhaal.
Desondanks geven jullie mij advies.
Nogmaals dit waardeer ik.
Ik heb alleen niks aan advies wat niet gebaseerd is op mijn situatie.
Ik krijg deze adviezen de afgelopen jaren constant.
Ook krijg ik geregeld te horen dat ik mijn ex nu eens een x moet vergeten.
Dat ik alleen zo vooruit kom.
Ik raad aan lees eerst vanaf dag 1 mijn verhaal en denk dan na of je goed advies kan geven.
Advies wat past bij deze situatie van mij.
Ik ben persoonlijk van mening dat je je eerst goed in iemands verhaal moet verdiepen.
Pas als je alles weet vanaf het begin dan kun je iemand advies geven.
Ik vind zeer zeker dat je je verantwoordelijk hoort te voelen als je iemand kwets omdat je je niet goed ingelezen hebt.
Ik vind deze discussie hier niet gepast en ben het met Exe eens. Zo is het wel genoeg.
Soms vind ik ook dat mensen niet met alles in een slachtoffer rol moeten blijven hangen met alles eromheen.
Inderdaad ik kan ook goed met haar praten en ze is een lieve vrouw en ik ben opgegroeid met die dingen dus ik begrijp haar , kheb haar ook pm gestuurdEens en oneens.
Altijd leuk contact met Syl hier en leef met haar mee. Ernstige situatie. Soms vind ik ook dat mensen niet met alles in een slachtoffer rol moeten blijven hangen met alles eromheen.
Lees ik ook wel eens terug hier daarom volg ik het af en toe.
Dus ook weer goed dat iemand je daar op aanspreekt.
Daarnaast deel je het verhaal op een openbaar forum dus kan je medeleven en kritiek verwachten.
Soms is kritiek niet erg en kan het je weer even wakker schudden.
🙂
Ik ga me hier niet teveel mee bemoeien want Syl heeft al zorgen genoeg. Maar ik vind het niet fair dat hier gezegd wordt dat zij in een slachtofferrol rol kruipt.
Ik heb enorm veel respect voor haar en de manier hoe ze hiermee omgaat.
Laten we het positief houden.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."